header image
 

[1.9 EU] Még négy nap és indul az 1.9 élesben is.

Valójában inkább már csak 3 nap, de még négyet kell rá aludni, meg amúgy is mostanában ez a “4 nap” a mániánk minden második postban, úgyhogy ide is beerőltettem. Nos, tehát jövőhét szerdán a szokásos karbantartás után már a szerverek 1.9-es verzióval fognak indulni. Akik minden nap játszanak és a játékból kilépve nem automatikusan tépik ki a konnektorból a betáplálást, azok láthatják, hogy az éles kliensek esetében egészen jól működik ez a “Trickle Download” dolog, ma már valahol 25% körül kéne hogy tartson mindenkinél a letöltés.

Azoknál, akiknél valamiért nem fut a letöltés, vagy nem játszanak majd csak szerdától, szóval azoknál viszont érdemes szerdáig beszerezni manuálisan legalább az 1.5.1.15->1.9.0.0 patch-et, mert onnantól már lényegesen kevesebb letöltésből megúszható a frissítés. Újra beindítottam a PTS miatt fellőtt torrentre a nagy sávszélességű seedelést, úgyhogy aki a múlthéten nem töltötte volna le tőlünk a patchet, vagy elkaravta, az most megteheti szerda estig:

http://www.variance.hu/torrent/Aion_Main_1.5.1.15To1.9.0.0.ncpatch.torrent

Hogy mit lehet csinálni szerda délutánig? Az NCWest az elmúlt héten nagyon sok hasznos dolgot tömött bele a PowerWikibe az 1.9-es patch kapcsán. Akik itt a blogon követték az 1.9 beszámolókat, azoknak is érdemes átnézni a bejegyzéseket, mert nagyon sok bizonytalan kérdés került az egyes témákban tisztázásra. Mivel ezeddig nem készült a Aion::PowerWikiben “összefoglaló” post az 1.9-es témákhoz, ezért alább listába szedtem az érdekes postokat:

  • Kezdeném mindjárt az 1.9.0.1-es patch notes-szal. Az ember azt hinné, hogy egy 1.9-es patch notes már nem okozhat neki meglepetést, és mégis. Több érdemesség mellett megtudhattuk, hogy a sok esetben nyersfordítás vagy bugyuta félreértés miatt keletkező igen fura “title”-ktől az 1.9 kapcsán elbúcsúzhatunk. Így a jövőben már nem fogunk “DP Test Passing” vagy “The One who Chalanged Destiny”, ahogy nem láthatunk már “All the Way to Elysea for Nothing” vagy éppen a “Cheated by Sleipnir”. Ezek helyett a sokkal szárazatt és egyszerűbb “Aetheric Master”, “Shedim Conquerer”, “Emissary”, “Easy Mark” elnevezések fognak szerepelni.
  • Bár az 1.9 Feature Guide-ra már a múlthéten is felhívtam a figyelmet, dehát ismétlés a tudás anyja. Azoknak akiknek túl száraz és semmitmondó a patch notes, azoknak készült ez az összefoglaló leírás, ami témakörönként, képekkel illusztrálva tartalmazza mindazonak a változásokat, amelyek a gyakorlatban is érinteni fogják a legtöbb játékost.
  • Az első konkrét téma ami felkerült a PowerWikibe az természetesen az Armfusion volt az 1.9 kapcsán. Leszámítva a Cleric és Assassin játékosokat, minden bizonnyal az Armfusion az, amire a legtöbb endgame játékos vár az 1.9 kapcsán. Gondolom már mindenkinél ott van bekészítve a két fegyver és mindenki vadul várja az összeolvasztást. Mielőtt ezt megtennétek érdemes megnézni az erről szóló PowerWiki postot, hiszen ebből megtudhatjátok például, hogy:
    • Az elsődleges fegyveren lévő enchantment szint megmarad az összeolvasztás után is; viszont ha volt enchantment a másodlagos fegyveren akkor az elvész.
    • Ha az összeolvasztandó fegyverek tartalmaztak már socketelve manastone-t, akkor azok megmaradnak (mindkét fegyveré) az összeolvasztás után is.
    • Az elsődleges fegyverben lévő godstone megmarad az összeolvasztás után, amennyiben a másodlagos fegyver tartalmaz godstone-t, akkor az végérvényesen elvész az összeolvasztás után.
    • Az armfusion eredményként keletkező fegyver skinje megegyezik az elsődleges fegyverével. Amennyiben az elsődleges fegyver externdable (kinyúló) volt, akkor ez a tulajdonsága meg is marad; ha viszont a másodlagos volt extendable, akkor bizony az a tulajdonság elvész mindörökre.
  • Szintén érdemes végig pörgetni a Daily Quest-ekről készült összefoglalót is. Igazából ez sem tartalmaz egetverő újdonságokat a korábi beszámolóinkhoz képest, de legalább össze van benne foglalva minden fontos információ. Amiért érdemes mégis végigfutni az a konkrét elnevezések a lokalizációk után, továbbá:
    • Tudtuk, hogy “Charlirunerk’s Chest” reward medálokat tartalmazhat, de nem tudtuk, hogy CSAK Silver medál lehet benne, jó tudni.
    • Tudtuk, hogy a “Reward Pouch” szatyor Ancient Reliceket (Icon, Seal, Goblet, Crown) tartalmazhat, de nem tudtuk, hogy ezekből négyféle van (Lesser -> Major), melyek 1-2-3-4 tokenbe kerülnek és függően attól, hogy melyiket választjuk egyre nagyobb gradű relicek lehetnek benne. (Ha jól értelmezem, akkor a Lesserben csak Icon lehet, a Majorban pedig Crown, de ezt majd meglátjuk élesben)
  • Számomra az 1.9-es patch egyik legérdekesebb újdonsága kétség kívül az Supplement rendszer volt. Nagy örömömre szolgált, hogy a PowerWikiben a Supplement rendszer is külön bejegyzést kapott. Bár a blogon legalább 10 postban foglalkoztam a Supplement rendszer minden apróságával, de tény, hogy néhány fontos információra csak az NCWest-es postban leltem rá én is:
    • Manastone socketelésnél függően attól, hogy hanyadik socketbe akarod rakni a követ arányosan egyre több supplement kell, tehát ha pl. az első socketbe 75 lesser supplements elég (mondjuk egy +5 Attackos kőhöz egy Fable fegyver esetén), akkor a második sockethez már 150 lesser supplements fog kelleni, míg mondjuk a 6. sockethez már 450. Ez az jelenti, hogy egy 6 socketes lvl50-es arany Abyss fegyverbe, ha be akarod rakni a 6 db +5 Attack-ot követ, akkor ehhez összesen 1575 Lesser Supplements fog kelleni (míg eddig azt hittük, hogy “csak” 450 db). Hogy ez mit jelent a pénztárcánk szempontjából? Az előzőekben kitárgyalt lvl50-es arany Abyss fegyver esetén a socketelés esélyének a növelése Lesser Supplemements segítségével: 37,8 millió kinahba fog kerülni. Cserébe mit kapunk a 37 millió kinahért? Azt, hogy nagyon nagy eséllyel nem fog beletörni egyetlen manastone sem. Egy lvl50-es Abyss fegyver esetén jól látható, hogy ez egy elég nagy badarság, hiszen a +5-ös kövek hamarabb mennek bele simán, de persze ha mondjuk egy lvl40-es fegyverbe akarjuk belerakni, akkor lehetséges, hogy bőven visszahozza az árát a Supplement.
    • A post tartalmaz egy szép táblázatot az enchantolás esélyességéről is. Bár a postban vadul állítják, hogy a tesztet ők hajtották végre, de valójában a táblázatok egy koreai srác PowerBookos bejegyzése alapján készült. (Korábban nálunk is kint voltak a táblázatok) Persze ez talán mindegy is, lényeg az eredmény, melyből kiderül, hogy enchantolás esetén a Lesser Supplement kb 10-11%-kal növeli az enchantolás sikerességét.
  • Természetesen külön post segíti az 1.9 új LFG paneljének használatát is. Ez egy olyan dolog, amiről korábban nem sokat tudtunk írni éppen ezért nagy öröm nekem, hogy az NCWest most összerakott erről a funkcióról egy nagyon jópofa beszámolót. Érdemes átfutni, hiszen ez a funkció – remélhetőleg – sokban fogja segíteni a csapat kerést mindenkinek.
  • Bár korábban már részletesen bemutattuk az 1.9 kapcsán bekerülő új class skilleket és a meglévő skillek módosításait, de az alábbi PowerWiki-s Class Skill változások post szépen összegzi azt amit mindenkinek tudni érdemes a jövőheti start előtt.

Remélem semmi fontosat nem hagytam ki a PowerWiki-s anyagokból, ha esetleg mégis, akkor majd pótlom. Kellemes olvasgatást mindenkinek.

~ by Menorel on .

Aion

15 Responses to “[1.9 EU] Még négy nap és indul az 1.9 élesben is.”

  1. Lécci, aki már letöltötte, esténként áljon be seedelni, mert kicsit lassan jön. Köszi

  2. lehet hülye kérdés de amit letöltöttem azzal mit kell csinálni?

  3. nekem még a PTSre sem sikerült felmennem sajna hogy meglessem a dolgokat,de a normál klienst sem patcheli ,egyetlen bitet sem töltött le eddig ez a kis sunyi launcherem

  4. Mi van beállítva az NCsoft Launcher/Settings ablakban nálad?
    Eleinte nekem sem akart semmit tölteni, aztán most hétvégén bekapcsolva volt a gép egész nap, és le is töltötte 66%-ig, amíg filmet néztem a gépen.
    Csak a beállításodon kell elvileg változtatnod, és tölteni fogja.

  5. “37,8 millió kinah”
    Megint megkaptuk a koreai árakat anélkül hogy bárki is egy pillantást vetett volna az itteni dolgokra.

  6. Z: Azért én nem érzem ezt ennyire durvának. Induljunk ki abból, hogy 6 socket ugye csak az abyss cuccokban van, tehát az átlag PvE lootok esetében “csak” 27 millió lenne a számla. De mégcsak nem is ennyi, hiszen durván benéztem, ugyanis miközben “lvl50-es arany abyss set”-ről beszélek, aközben valójában az Eternal Lesser Supplement árát néztem. Ami a jelenlegi 1.9-es tartalomban ugye egyedül a Tahabata fegyverek esetén lenne alkalmazandó.
    Tehát egy “átlagos” – 5 socketes – Fable/arany item esetén az 5 socket felenchantolása valójában csak 1,3 millióba kerül.
    De itt már megint rosszul fogalmaztam, hiszen ez nem _KELL_ az enchantoláshoz, ez csak arra jó, hogy a socketelés esélyét növeljük.
    Egy hónappal ezelőtt egy +5 Attackot lvl50-es manastone ára a Spatalos/Elyos oldalon kb 300-350k kinah volt. Egy frissen kraftolt balaur fegyverbe alap hangon 3-4 komplett garnitúra beletört. Sokan pont ezért csinálják azt, hogy vegyesen socketelnek zöld és fehér gemeket. De még így sem nem ritka, hogy egy lvl45+-os fegyverbe akár 10-20 lvl50-es manastone-t beletörik. (Erről Aisa és Stake tudna mesélni…) Számoljunk egy közepes 15db-ot elrontott kővel, ekkor a pénz ami lemegy a wc-n: 4,5 millió pénz. Ezzel szemben az 5 socketes fegyver Supplementtel segített socketelésére “csak” 1,3 millióba kerül. (Persze csak akkor jön ki 1,3 millió + mats-ból, ha egy kő sem törik bele. De induljunk ki abból, hogy nem fog.)

    Nekem jelenleg 3-4 itemem van, ami csak arra vár, hogy 1.9 után újrasocketeljem őket a Supplement segítségével és végre normális kövek kerüljenek vele. És én rá fogom álldozni ezt a pénzt, hogy megpróbáljam gatyába rázni a cuccokat. Azt tudom, hogy ha 1.5-ben próbáltam volna a lvl40-es setemet telepakolni +12 mrez-es gemekkel, akkor nem jött volna ki a számla 100 milla alatt.

  7. Jólvan megint nem tudok számolni. Nem 1.3 millió, hanem 13 millió.
    Innentől az egész szépen felépített indoklásom érvényét veszti.
    Tényleg sok :)

  8. Az alábbi commenteket a “Toborzás” topicból mozgattam át ide, mivel azt nem kéne szétofftopicolni.

    smoother said this on június 1, 2010 at 8:44 am (edit)
    Sajnos még mindig az ölj le 10000 disznót ugyanott tipusu a játék azért nincs értelme visszajönni. Az SM is egy 0 maradt.

    smoother said this on június 1, 2010 at 8:46 am (edit)
    Annyi aze egész ogy kap 2 skillt minden kaszt és ennyi? Ezért felesleges volt ez a felhajtás.

    Zender said this on június 1, 2010 at 9:44 am (edit)
    o.O Smoother, én javaslom neked, hogy a patchnotest azért olvasd át. Mondjuk az a 2 skill pont megváltoztatja az egész pvp-t, de nem ennyi a változás. A farmolásról meg annyit, hogy végig instázhatos a szinteket, ahol esetleg nem, ott mehetsz grouppal elitezni. Egyébként meg a pvp-ből is kapsz XP-t.

    Csenky said this on június 1, 2010 at 9:47 am (edit)
    Az SM pont akkora nulla, hogy egyedül zsinórban 3 embert lerakott a koreai tornamenten.

  9. Smoother: A SM az egyik legerősebb class a játékban, ha nem a legerősebb és ezt nem csak a koreai pvp bajnokságokon elért eredménye bizonyítja, hanem a az a tény is, hogy az EU szervereken is az SM-ek büntetnek mindent és mindenkit.

  10. Ezt már ismerem most a fearben jó de a dps e nulla. Majd jön egy kis javitás és mindenkinek lesz fear resistje. Én azt sajnálom hogy dps ben nulla igy instába se nagyon kellett de látom ez se nagyon változik. A 2 skillen kivül lesz pár csicsa kb az is nulla.
    Azért vagyok kicsit mérges mert vártam valamit az 1.9 töl hogy esetleg visszajövök de igy…

  11. smoother: DPS-e nulla? hmm. Egyébként az 1.9-től nem értem, hogy mit vártál, lévénhogy nem content upgrade, csak game mechanism változások vannak benne. Az a két új skill, meg nem azért van, merthogy jajj adjunk már két új skill-t, hanem azért, mert ezt megkaptam minden másik class is, szintén a game mechanism változás miatt.

  12. Smoother: Játszottál SM-mel, vagy ezt kispista mondta a szomszédból, aki egy törtön egyszer látta lvl15-ön az SM haverját?

  13. Játszottam e? Elvittem 50 ig aztán a miragent farmon lett elegem az aion ból.

  14. Sokan adták fel a miragent farmot. Ezen a téren pl. hoz újdonságot az 1.9-es patch. Részletek a múlt heti hivatalos EoC-ban, eddig lusta voltam kirakni ide is, de ott megtaláljátok.

Comments are closed.