header image
 

[1.9] Bonus healing rendszer

További megjelent érdekesességek az 1.9-ről:

Az 1.9-es update számos újdonsága közül kétség kívül a “bonus healing” rendszert várom (healerként) a legjobban. Nem is feltétlenül azért, mert annyira rá szorulnánk az extra healing powerre,  sokkal inkább azért, meg végre kaptunk mi healerek is valami izgalmas új stat-ot.

A Bonus Healing rendszer hasonlóan működik mint az Attack vagy Magic Boost. A Bonus Healing stat összege megtalálható a karakter profil lapon is. Az 1.9-es patchben a játékba több új chain set is bekerül – köszönhetően – a napi quest rendszernek és az item bérlési rendszernek.

Nézzük hogy a konkrét setek mennyi Bonus Healing értéket adnak:

  • lvl25-ös (bérelhető) kék chain set: +47 BH (-link-)
  • lvl35-ös (bérelhető) kék chain set: +59 BH (-link-)
  • lvl45-ös (bérelhető) kék chain set: +11 BH (fura módon csak a cipőn van ilyen stat) (-link-)
  • lvl30+-os (napiquest token reward) arany chain set: +65 BH (-link-)
  • lvl40+-os (napiquest token reward) arany chain set: +78 BH (-link-)

Tárgyak megszerzése

A bérelhető tárgyakat minden nagyobb városban lehet bérelni a Rental NPC-knél. A napiquest rewardokat pedig a fővárosokban lehet megvárásolni az Advanced Weapon and Armor vendornál a következő helyeken:

Daily Quest token exchange - Elyos/Sanctum

Daily Quest token exchange - Asmodians/Panda-city

Bonus Healing hatása

Alábbi táblázat megmutatja az egyes skillek esetén a +29 és a +61-es set valódi hozzáadott értékeit:

A táblázatból jól látható, hogy különböző spellekre másként hat a bonus. Nézzük hogy a +61-es set esetén mennyi is konkrétan a differencia:

Nos a differencia minden esetben 5%. Ezek alapján látható, hogy egy lvl50-es karakter esetén a +61 Bonus Healing stat 5% effektív heal növekedést eredményez.

Érdemes használni a Bonus Healing gear-t?

A legmagasabb Bonus Healing gear-t (78 BH, ami ~7,5% heal increase) a lvl40-es napi küldetésekből lehet megszerezni. Érdekes kérdés lehet, hogy ez az arany szet mennyire van köszönőviszonyban az lvl40-es Elite Abyss settel vagy éppen az Anuhart Cleric settel vagy éppen a Miragenttel. Nézzük az heal szempontjából releváns statokat:

Compare between the end-game gears and the lvl40 daily quest gear (with Bonus Healing)

Látható, hogy már ezen statokban is csúnyán elmarad a lvl40-es gear az endgame gearektől. A “Set Bonus” sorok azt jelentik, hogy az adott set mennyi extrát kap, ha sikerült megszerezni a teljes set-et. A fentebbi statok mellett a különböző endgame setek számos további (a Daily quest Rewardon nem szereplő) bonusokkal is rendelkeznek, mint pl:  flight time, flight speed, magic dmg boost, stb.

Ezek alapján kijelenthető, hogy Bonus Healing-es itemeknek egészen a 2.0-ig nincs létjogosultságuk, hiszen az ahhoz tartozó itemek messze elmaradnak az endgame itemektől melyet a ~7,5%-os extra healing power sehol nem képes ellensúlyozni.

Értelemszerűen 2.0-tól ez a stat már alapból rajta lesz a healer/cleric seteket, tehát onnantól egy nagyon hasznos és élvezetes dolog lesz, egészen addig viszont tessék szépen farmolni a kiválasztott end-game gearek egyikét.

forrás: -inven-

~ by Menorel on .

Aion

27 Responses to “[1.9] Bonus healing rendszer”

  1. Hát csak gratulálni tudok az ncsoftnak ien nagy baromságot csinálni:S Egy clericet így is nehéz leverni nem még majd ilyen stat al főleg hogy szétnerfelik az assassint:S

  2. Mindenhol azt hallom, hogy szétnerfelik az assasint, de mit is nerfelnek rajta? Semmit? Valaki világosítson fel, mert nem értem ezt a sok Cry-t…

  3. Igen,ez engem is érdekelne..

  4. Véleményem szerint a következõk miatt megy a “cryolás”:
    -counter-attack chain-
    -Kombinált fegyverek-
    -Encsizés ezután nem csak def statot növel-

    Hozzáteszem én nem “cryolok”, nincs assasinom. :)

  5. Ohh a crit resist statot kifelejtettem . Elnézést a dupla hozzászólásért. :)

  6. De miért kell úgy csinálni, mintha ez ilyen assák ellen irányuló cucc lenne? Egy assa ugyanúgy szív ha beleszalad a snare trapembe, vagy áll a stun shotban. Ez a counter atk nekik is fasza lesz, nem csak a másik 7 classnak…

  7. Hm.. mondjuk az lehet a szívás,h már nem csak az assának lesz counter attackja.
    Passz.. annyi szent,h nekem halál rossz olyanokat olvasni,h így nerf,meg úgy nerf.
    Remélem az NcSoft-nak van annyi esze,h úgy csinálja a dolgokat,h abból egyik class se kerüljön ki “vesztesen”.
    Legalábbis téll. nagyon remélem.. 😀

  8. Assasin meg is érdemli a nerfet :)

  9. Többet kell majd sunyulni assával nemcsak megy ambush azt megöltem. Nekem nagyon tetszenek ezek a változások, a PvE emberek meg majd megszokják :)

  10. Az assa nem szívja meg annyira mint a ranger, Crit Resistance és a Stun Counterek simán hazavágják a classt ami stunon és criten alapul. Alig várom már hogy az így is oroszrulett jelleggel müködő Silence és Sleep Arrow mellé még a Stunokat is padlóra küldjék. A koreai pvp tournamenten szépen lehetett látni melyík class húzta a “szopómaszk” kártyát.

  11. A gladiator és a templar eddig is minden tournamenten “szopómaszk”-ot húzott mind az assára mind a rangerre (UD powa). Ez igazából nem gond, mert az rendben van, minden classnak legyen a OP párja. Ezzel a skillel azonban az assának(rangernek) jó formán mindenclass az lett. Itt kifejezetten a normális PVP körülményekre gondolok, nem a félHPstealthbőlfullbuffbanleszúróm/lövöm- re.

  12. Ha tényleg akkora cumit rejt magában ez a kis chainskill apróság a ranger számára, mint amilyennek tűnik, lehet visszakúszok a templarra, de azért adok 1-2 hónapot majd 1.9-nek, hogy kiderüljön, mennyire is nagy nerf ez a scoutoknak.

  13. A sok assassin cry azért van, mert az assassinak mondjuk a rangerrel szemben, nincs se silence se lassitasa sem pedig random knockback, és nem is rangeböl lö, viszont van stunja, amit ezután majd letudnak szedni.
    Egy olyan classnak, aminek az egyetlen cc-je a stun, elég nagy “nerf” egy stun leszedés minden classnak, pláne 1 perces cd-vel.

    A legtöbben emiatt temetik az assat, én annyira nem tartok töle, 2.0-tol, uj stigmakkal, nem lesz ez olyan rosz, csak kicsit mashogy kell majd probalkozni.
    De igazabol tökmind1 ez a stun dolog, mar minden normálisabb player 1400+ magic resel futkos, healerek 1800, és amugy is resistelik minden stunom, hála annak, hogy egy melee classnak, magic acc alapuak a skilljei. Oath of acc-ot, meg nem tudom minden percben nyomni.

    A crit res annyira nem lesz gond assanak, az inkább a rangernek szopo.

  14. Amiatt sír a sok assa, hogy most már nem fog menni a dredgen odajön-stunol-agyonver mielőtt skillezhetnék?
    Már éppen ideje volt. Lehet sírni, hogy gyengítik, de eddig meg nagyon erős volt. Akkor miért nem ment a sírás? Ja, hogy jó volt nekik. Hát most majd nekünk lesz.

  15. OFF: menorel & Z

    Nincs nálatok fortress ostromos bug? A héten egy védésből 2x kaptam medált, meg utána a héten még 5x gold rewardot…

  16. Szvsz a templáromnak nem volt sok problémája az assákal eddig sem :)
    Felõlem aztán pattoghattak a hátam mögött :)

  17. darkspell: Nem tapasztaltunk ezeddig ilyen hibát, valószínűleg az lehetett, hogy védés közben átkeveredtél valami más fortress területére is, ahol szintén szereztél AP-t és ezért jött a dupla medál. De ez persze csak tipp.

  18. Alapból szinte minden újítás az 1.9 ben az assassin ellen irányul pl.: seed of detection II, crit res, stun chain, kétkezes fegyver egyesítés stb hát elismerem lehet túl erős volt idáig de most igy nemsokmindent lehetlesz vele csinálni. + a sorcerer meg sokszor egy lövésre megöl erre még magic critet is kap:)

  19. A magic crit következményeitől én is félek. L2-ben legalább volt annyi esély a vazsik ellen, hogy rendesen mdefre cuccolva kicsit lőttek ránk. Itt meg ez a vagy resist, vagy 5k… Ovis lutri :S És az aether flame-ről nem is beszélve, ami lő vagy 700-1000 körül, míg én rangerrel az aether shottal olyan 320-at, ha crittel! 😀 És még erre gyúrnak rá, hogy criteljenek az 1k-s instant spellek =))) Tényleg, SM dot hogy fog critelni? :)

  20. Off: Uj szettek is lesznek?

  21. Kár amúgy ezen előre számolgatni,h kinek és miként lesz nerf.. még nem tudunk semmit az egészből.
    Annyi szent,hogyha olyan hülyék,h nem lesz meg a balance (mármint ennél jobban sem) a kasztok között,akkor hagyom a picsbe az egészet és megvárom a TERA-t.
    Sorci eddig jóval többet sebzett,már lvl 1-től (ez így is van jól,mert csóri elég gyenge hp-val rendelkezik),bárki másnál,viszont egy “üvegágyú”. Ha egyszer rámászol kevés esélye van,max. ,ha távol tud tartani.
    Én sorci ellen assával mindig úgy nézek ki,hogyha kezdeményezni tudok,nagy esélyem van,de,ha ő találgat be előszőr,akkor már igencsak kevés. Egy ice chain knockback-lassítás,stb,stb.. és pápá.
    Ilyen baromságokat,minthogy már akárki átlát a basic stealth-en meg egyéb nyomorúságok,meg egyenlőre csak spek.
    Ne sírjon senki,várjuk meg a végét.. :)

  22. A basic stealthen most is csak az nem lát át, aki nem akar. Ez nem mellesleg rohadt idegesítő is lenne, de szerencsére a nagy többség nem használ seed of detectont. A sorcik így is bosszantó, hogy megtalálnak. :S

  23. Healing Buff, mint halottnak a csók szerintem. Nem a healing erejével, hanem a sebességével van igazán baj. 15-20%-kal nagyobb gyógyítások sem jelentenének sokat. Vagy alapból is túléli, vagy a nagyobb heal sem menti meg a célszemélyt, mert elkésik.

    A rugóval a harc eléggé unfair volt úgy, hogy mire kiszabadultál a stunlock alól, ráadásul még az első néhány skillt ellene garantáltan fölöslegesen használtad el.
    Ha helyre rakják, és nem egy képességen múlik ezután a győzelme, akkor már örülni fogok. PvE szempontjából a változtatás nem fog érződni, PvP pedig nem arról szól ezek után, hogy a CD-k ellövése alatt kivégez-e téged, vagy futhat az életéért.
    Counter-attack chain sorcinál is ugyanúgy legalább átalakítja az Aether’s Hold fix használatát.

    Fegyverek kombinálása tényleg erősnek hangzik, ha mindkét fegyver jobbik statjai, mindkettő socketjei és a megsemmisülő fegyver alapsebzését a negyede is növeli a megmaradó fegyvert, az “kicsit” kemény. Csak meg kell nézni random 2 fegyvert, és összevonni a statjaikat, a mindkettőn meglevőből csak a nagyobbat megtartva. Na ezért vitte le szinte bármelyik célpont életét a negyedére egy ütéssel a gladi a tournamenten.

    Enchantolás változtatása pedig pure win, mert eddig templaron kívül maximum gladi ruháját volt érdemes javítani. Mostantól mindenkinek megéri majd.

  24. Néhány apróság:
    – A Doom2 óta nem csináltak még olyan játékot, amiben fair class balance lett volna. Én nem éreztem eddig sem, hogy az NCSoft annyira nagyon erőltetné ezt a class balance dolgot, egyszerűen csak a mindenkori OP classokhoz emeli fel a többi class-t egy picit. Nem nagyon nerfel, most sem teszi, ad helyette counter-t pl. Persze ettől még nem lesz fair balance, de “egy picit” jobb lesz a helyzet.
    – A CounterAttack rendszer nem: I.W.I.N. button. Nem azért fogod túlélni pl. az assassin burstjét, mert megnyomod az CounterAttack gombot, hanem azért, mert hülye az assassin. A CA csak kiegyenlíti az esélyeket. Ha betámad egy assa stealtből, akkor 10 playerből 9 player kapásból el fogja tolni a CA-t, majd 10-ből 9 assa tudomást sem fog erről venni, elnyom minden CD-t és utána les, hogy a CA buff lejárta után nincs semmije amivel megölje az ellenfelet, majd megy sírni a fórumra, hogy szétbaszták az assát. A maradék eset lesz az, ami izgalmassá teszi a játékot. Az okos assa tudja, hogy ott van a CA képesség az ellenfélnél és megpróbálja minél hamarabb kikényszeríteni ezt, majd a 7 másodperc alatt megpróbál védekezni. Ezt könnyen megteheti, hiszen a legtöbb CA 2. defense skillje ilyesmiket jelent: hátraugrik, elteleportál random irányba, +20% HP x másodpercre, stb. Az assának egy dolga van, ezt a 7 másodpercet kibekkelni, amire számtalan eszköze van, többek között a saját CA képességei is. Ha lejárt az ellefél védelme, akkor meg ugyanúgy megöli stunban ahogy eddig is tette. Persze pont ezért az okosabb játékos nem fogja ész nélkül elhasználni egyből a CA-t, hanem kivárja azt, amikor már elburstölte magát az assa és akkor tolja el a CA-t, aminek akár már az offense secondary skilljét is használhatja, hiszen stun-t nem kaphat, bekapja a két potit (Abyss, sima) és ha nem healer akkor esetleg még egy restoration crystal-t is. Ebben a helyzeben ott áll egy nullára kifutott assa stealt nélkül és egy szinte full HP-s ellenfél, ami még immun is a stunra 7 mp-ig.

    Persze ehhez az ideális állapothoz az is kell, hogy mindkét félnek acélból legyenek az idegei és képesek legyenek higgadtan dönteni, hogy mikor kell a CA és mire használják fel. Az eredmény: burst helyett győz a skill.

    Én legalábbis ezt várom ezektől a változásoktól.

    A cleric heal-t meg nem a BH fogja növelni, majd kapunk lvl54-en is egy “Boost Healing” passziv skill-t, ami szintén 20%-kal növeli az effektív healt, mint ahogy azt megkaptuk lvl49-en is.

    Jahh és casting speedre sovány vigasz, de ott van ugye a stigma mellett az új alchemy casting speed scroll.

    Bár ha megnézitek a cleric skilleket, akkor majdnem minden skillnek kb ugyanakkora az animation timere mint maga a casting time. Márpedig az animation timer-t lehet csökkenteni a gearen lévő “attack speed” buffal, vagy éppen egy curage scrollal. Ezekkel együtt már egészen látványos effektív healing sebesség növekedést lehet elérni…

  25. Ha már assának van stealth kéne mindenkinek valami ilyesmi.. emlékszem Diabloba milyen jó volt hogy tudott a sorci teleportálni, hogy szerettem egyik szobából átmenni a másikba; gladinak meg volt valami giant leap amivel jól be tudott robbantani a tömegbe.. na mindegy, nem lehet mindent egyszerre..

  26. Diabloban is jól odavágták az összes kasztnak a teleportot egy itemmel. :) Sőt, ott extra poén, hogy a sorci mellett a barbárnak van a leggyorsabb cast speedje. 😀 Mondjuk még eu megjelenés előtt olvastam valami “caster gladi”-ról, ha jól emlékszem dual wieldingre, gyors atk speedre, és az 1880 dmg-es godstone-okra építették. Az már súrolja a jóízlés határát. :) De nem működhet valami jól, mert nálunk nem láttam hasonlót.

  27. Teljesen jól működik attól, mert itt nem láttad. Magic boostra épít amit a kezében lévő mace-el ér el, így lesz magic boostja amivel szépet üt ha procol a godstone. Viszont 1.9 után nem éri meg.

Comments are closed.