header image
 

[1.9 EU/NA] A patch hatása az aktivitásra

Mondhatnám, hogy az alábbi kép elmond mindent és nincs is rajta mit kommentálni…

… de ha ezt mondanám, akkor azt hihetnétek, hogy elraboltak az UFO-k és a miközben olyan dolgokat műveltek velem, amire jobb ha nem is emlékszem;  kiölték belőlem a folyamatos kommentelhetnéket.

Nos a kép az egyik kedvenc oldalamról, az abyssrank.com-ról származik. A kép ugye azt mutatja napra lebontva, hogy az összes szerveren mennyi AP-t termeltek összesen (frakcióra lebonta). Imádom az Aion-ban, hogy van a játékban egy ilyen egyetemes aktivitás mérő szám, mint az Abyss Point. Nagyon kevés olyan dolgot lehet csinálni a játék endgame-jében, ami nem mutatkozik meg az AP-ban. Ennek megfelelően az AbyssRank.com által generált listák és grafikonok nagyon jók arra, hogy ez alapján megállapítsuk az egyes időszakokra jutó aktivitást. A ábra 1.-es pontján jól látható az az időszak, amikor még csak az 1.5 létezett számunkra és csak annyi információnk volt hogy az 1.9 valamikor májusban várható. A 2.-es pont azt a napot mutatja, amikor Kinslon kiadta a májusi community address-t, amiben bejelentette a két dátumot (PTS és Live megjelenés). A 3. pont azt mutatja, amikor megtörtént az 1.9 update a PTS-en. Sokan paraszkodtak akkor, hogy a PTS miatt mindenki lelépett és a live szerverek üresen konganak. Ennek ellenére már itt is némi elemelkedés mutatkozik. A 4. pont mutatja a napot amikor megtörtént az 1.9 live-ra kerülése. Az, hogy a zöld mező nem egyből ugrott fel a plafonra, az egy apró technikai hibának köszönhető, ezen időszakban az AbyssRank.com valamiért nem tudta az Utren-t és további két német szervert monitorozni.

Most így két héttel a Live 1.9 után megállapítható, hogy a patch sikeres volt és fellendítette az aktivitást. Érdemes megnézni a szerver bontásokat is. Az 1.9 megjelenése előtt egyedül a Spatalos és a Telemachus volt képes 10 millió AP/napnál (kicsivel) többet termelni, ehhez képest most 14 szerver van a 10 milliós határ fölött és pl. a Telemachus már napok óta döntögeti a 20 milliós határt is.

Reméljük sokáig kitart ez a lendület. Egy dolog biztos, hosszú idő után először megengedhettem magamnak egy éjféli dreadgion-t. Nem mertem bevállalni a premade-t, úgyhogy quick entryztem. Be is hívott, szerencsém is volt, mert a csapat többi tagja is akarta tolni, relatív jó csapat is jött össze. Nyertünk is, ráadásul Lakhane is volt és ami leghihetetlenebb (soha korábban nem láttam ilyet) még lootot is dobott (Lakhane’s Ring). Összességében nagyon pozitívan éltem meg a dreadgion változásokat is, bár tény, hogy egy kicsit falábú csapatot kaptunk ki ellenfélnek, de legalább az első komolyabb összetűzés után tisztességesen feladták és nem próbáltak trükközgetni.

—————–Ad SPACER——————-

Google AdSense hírdetések. Ugrás a commentekhez…

~ by Menorel on .

Aion

13 Responses to “[1.9 EU/NA] A patch hatása az aktivitásra”

  1. Az 1.9 utáni ugrás nem feltétlenül a megnövekedett játékosbázisból adódik szerintem.
    Dredgion a két oldalt együtt nézve mondjuk 10k AP fejenként? Ez 120k AP minden DG esetén.
    1.9-ig Dredgion csak komolyan szerelt premade csapatoknak volt pálya. Ha egy-egy érdeklődő be is tévedt, gyorsan elverték őket pár próbálkozásuk során, és onnantól nagy eséllyel ki sem mozdultak a kezdőhelyről. Legközelebb már nem is mentek DG-re. Na ez változott 1.9-ben, amikortól pug is eséllyel próbálkozhatott. Ha az ellenfél erősebb, a középső teremig tisztítanak ki mindent, esetleg esik BBL, lesz 3-4000 pont, quest halad, aztán az erősebb elveri a gyengébbet, gyengébb ha AFK-ra is megy kezdőhelyen, de szerzett 3-4000 AP-t”. Tehát volt DG, mindkét félnek megérte, 120k AP generálódott a szerveren.

    “….quick entryztem. Be is hívott,…”
    1.9 előtt random csapat nem ment DG-be kínlódni, most 19.40-től szerveződnek a DG-csapatok, és még 20.00 után 10-20 perccel is szerveződnek az egyre újabb csapatok. Ezek mind a bejáratott premade csapatokon felül generálják a 120-120k AP-t a szervernek.

  2. Szolo: alapvetően a commented teljesen jogos lenne, ha akár csak utaltam is volna arra, hogy az ábra kilendülése a megnövekedett játékosbázisból fakadna. Ehelyett én csak annyit irtam, hogy az aktivitás nőtt. Márpedig ez tény, a napi átlag AP termélés megduplázódott az 1.9 megjelenése óta. Ez pedig azt jelenti, hogy minden szerveren aktívabb élet folyik, az hogy ez abból fakad, hogy a meglévő játékos állomány nagyobb hévvel veti magát a kihívásokba, esetleg azt jelenti, hogy nagyon sok régi/új játékos csatlakozott, vagy éppenséggel ennek bármilyen mixturája, arra nincs válasz és talán mindegy is, lényeg, hogy az 1.9-nek nagyon pozitív hatása volt az aktivitásra. Ez a post, csak ennyiről akart szólni.

  3. Meno:
    Pár napja a postomra:
    “…engem sokkal jobban érdekel, hogy 1.9 után nem sokkal miért kell ennyire ráerősíteni az előfizetők toborzására?
    1.9 ezek szerint nem hogy nem növelte az előfizetők számát, de még nőtt is a lemorzsolódási ütem? Annyira azért nem tűnt ez föl nekem Spataloson.”

    Ezt válaszoltad:
    “…még szerencse, hogy vannak kézzel fogható és objektív mérő számok, amelyek picit pontosabb eredményeket produkálnak mint a személyes megfigyelés, tapasztalás.
    Lesz majd erről hamarosan egy post, de mindenesetre jól látható, hogy az 1.9 tényleg komolyan megdobta az “aktivitást”, amiről arra lehet következtetni, hogy azért volt pozitiv hatása az 1.9-nek.”

    Úgy tippeltem most, hogy erre a mostani postra utalhattál akkor. Ezért úgy is olvastam a postot, hogy mi igazolhatja benne a felvetésem hibás voltát, mármint, hogy a népesség nem csökkent, és nem azért erősítettek rá az új előfizetők toborzására.

    Ha csak általánosságban beszéltél ebben a postban a szerverek AP aktivitásáról, akkor a hozzászólásom fölösleges volt.

  4. A Barrakban a boss nekem 6 alkalomból mikor oda mentünk 5x ott volt és kék gyűrűt dobot 4x (vegyesen mel. és castert), 1x meg minden féle izét :) A GCR boss-t már jóval ritkábban láttam.

    Az 5. részre leszek kíváncsi nagyon, hogy milyen zuhanást fog esetleg mutatni a későbbiekben a grafikon, ha sokat szenvednek a 2.0-val

  5. Az 5. részre leszek kíváncsi én is .
    Az lesz igazán reprezentatív , mert ugye az 1.9-es patchból elég jól kihozta a maximumot az NC (üzleti oldalról biztos).
    Ment a hipe , utána ügyes marketingfogásal betették livera úgy idözítve ,hó elejére ,hogy :
    -meg akarod nézni az 1.9-et?
    -Fizess elõ még egy hónapot!
    Szóval arra leszek kíváncs én is hogy egy hónap múlva hogyan is fog kinézni ez a grafikon.
    Mondjuk ha NC igér megint valamit amiért újra befizetünk egy hónapot… :)

  6. Szolo: teljesen jogos amit írsz. Amikor még reagáltam a commentedre néhány napja, akkor úgy gondoltam, hogy pl. ez a grafikon alátámasztja a népesség gyarapodást, de legalábbis azt biztos alátámasztja, hogy az 1.9 megjelenése után nincs növekedett lemorzsolódási ütem. Akkor nem akartam kipostolni egyből ezt a képet, várni akartam néhány napot, hogy látható legyen az 1.9 utána tendencia. Ezzel együtt én is átgondoltam, hogy mi is ennek a chartnak a valódi jelentése és ezért normalizálódott a megállapításom abba az irányba, hogy csak az 1.9-es update aktivitásra gyakorolt hatását fejtettem ki a postban.

    Egyébként én is kíváncsian várom az 5.-ös rész alakulását.

  7. 5. nagyon érdekes lesz, mert most eléggé lefelé halad a dolog.
    Két dolgot azért hozzátennék az AP alapu számoláshoz:

    1. Daily pvp quest: az eddigi gank groupok ezt kb eddig is hozták, de valószínűleg azért most ezek most többen vannak. Reward = token = AP , persze lehet valaki a szárnyakra gyűjt.

    2. Bár DG-n kívül is van persze AP forrás, de 1.9 változás:
    Before After
    Winning: 3000AP 4500AP
    Losing: 1500AP 2500AP
    Tied: 2000AP 3000AP

    Ez magában egy +50-67% AP plussz az 1.9 elötthöz képest.
    Arányaiban nem tudom mennyi a DG bevétel a napi AP -ból arányosan.

    Ehhez jönnek még apróságok, növelt drop rate DP-ben, ami csábító, bár csak 2k AP / fő / futam, de valószínűleg oda is többen mennek.

    Még egy dolog, miragent bbbs. Már “csak” 100 db kell, több mobból esik, sokan várták, el tudom képzelni, hogy a kivárók azt is most gőzerővel farmolják abyssban.

    Ezek persze mind aktivitás növekedést is jelentenek, daily Q, DP és bbbs farmolás szempontjából, no persze DG is csábítóbb ilyen formában (+AP, no train, no shurkana steal).

  8. A tegnapi “lefelé” ág a karbantartásnak köszönhető. Szerdán mindig alacsonyabb a grafikon, hiszen a maintenance miatt sok-sok óra kiesik.

  9. a grafikon 4. oszlopát az éppen akkor kezdődő veteran rewardbeli Major Ancient Crown is erősen befolyásolja szerintem.

  10. A 7. hónapos veteran rewardokat nem június 2.-án adták át, hanem már mácrius 25 óta kapják azok akik folyamatosan előfizettek. Másrészt meg egy havi egyszeri ~10k-s AP beáramlás karakterenként nem hiszem, hogy tartósan meg tudná borítani az AP diagrammokat. Ha mégis, ott már komoly baj lenne :)

  11. Egy összehasonlítás az elmult egy honapra E3 szerint:

    League of Legends:
    5,948 Players
    17,262 Hours
    Pontok: 6/10

    Aion:
    5,530 Players
    8,759 Hours
    Pontok: 6,5/10

    http://www.gamespot.com/pc/rpg/leagueoflegendsclashoffates/index.html?tag=gameplay_trend%3Btop_games%3B3

    http://www.gamespot.com/pc/rpg/aion/index.html?tag=gameplay_trend%3Btop_games%3B4

    Aki ismeri a LoL-t, annak nem kell mondanom, hogy meglepő módon a ranglistán el9bb van mint az Aion…

  12. Szerk: A communitit össze se hasonlítsuk, mert a Riot kenterbe verné NC-éket

  13. De ezt én most nem értem. Ezek a számok honnan jönnek? Ez ilyen E3 rendezvényen kik mivel játszottak? Ráadásul a kategória is nevetséges “RPG” címszóval egy kalap alá vesznek egy csomó játékot, így böngészős flashes cuccokat, Mass Effect 2-őt, Aion-t, meg pl. a LoL-t. Szóval bár minden bizonnyal igazad van, de nem látom, hogy honnan az E3 adatai honnan származnak.
    Egyébként a xfire.com adatai alapján (ami ugyebár elég szép és nagy játékosbázisra épül). Az összes játékot figyelembe véve az Aion a 8. legtöbbet játszott. MMOk közül pedig a második. Xfire MMO listája:

    World of Warcraft – 267596
    Aion – – – – – – – 18491
    Eve Online- – – – – 9823
    Silkroad Online – – 9738
    Guild Wars- – – – – 8704
    Runes of Magic- – – 6577
    MapleStory- – – – – 6219
    LotR Online – – – – 5411
    CABAL Online- – – – 5172
    Age of Conan- – – – 4469

    Egyébként, ha jó emlékszem, akkor a WoW-nak 6 millió aktív előfizetője van EU/USA-ban. Ezek alapján – dobálózva a számmal – az Aionban kb 430k lehet. Ami azért fura, mert állítólag az EVE Onlinenak valami 600k stabil előfizetője van, ehhoz képest fele annyit “tolják” mint az Aion-t.

Comments are closed.