Endgame: Indratu sightseeing
Ha már nemrégiben szóba került az endgame kapcsán Draupnir Cave, akkor érdemes szót ejteni Indraturól és persze Indratu Fortress instanceról is. Vasárnap este egy légiós eventet szerveztünk Indratuba, amely során kb 30 embernep kíséreltük megcsinálni Heiron utolsó két kampány küldetését. (Indratu Legion és Brigadi Indratu). Sajnos a Brigadi Indratu csak 18 embernek lett meg, mert az egyik csapat (naná, hogy amiben én voltam) bewipeolt az instanceban és természetesen erre az eshetőségre nem igazán készültünk fel a kapu előtt hagyott SM-ek hadával. Nézzük milyen érdekességet is rejt Indratu az oda tévedő játékosoknak:
Indratu mint zóna alapvetően egy nyugodt kis balaur közösségnek ad otthon-t Heiron dél-keleti részén. Az izgalmak “Indratu Barracks” területen kezdődnek, ami már nem nyílt terep, hanem egy bonyolul barlangrendszer. A barlang érdekessége, hogy tele van patrolozó multigroupokkal, ezért nagyon fontos hogy a csapat észnél legyen, ráadásul pl a 4 fős elite groupok miatt csakis “ideális” groupokkal gyere. A barlang néhány world boss-t is rejt, de ha már indraturól van szó, akkor nem szabad megfeledkezni a szigetekről sem, ahol meg találhatók a játék legnagyobb world bossai. Csak érdekességként mondom, hogy a szigetekre láthatatlan hidakon lehet eljutni, amelyek csak és kizárólag ingame 13:15 és 14:00 között látnak, amikor is minden nap elered az eső Indratuban; ezzel sejtelmesen megfestve a hidakat. Tehát alig 4 perc áll rendelkezésére egy komplett csapatnak, hogy átszaladjon a szándékosan össze vissza kacskaringós hidakon. Ha eláll az eső, vagy bárki leesik, akkor bukott a mutatvány, ugyanis a szigeteken és a hidakon nem lehet summonolni. Egy screenshot ami segíthet elképzelni ezt az érdekes mutatványt: (Az AoE targetless spellek elvileg eső nélkül is meg tudják festeni az utat nagyon magas grafikai beállításon.)
Íme az ember (Dívány) aki még engem is képes volt űberelni a grafika butításával. Azthiszem ez a screenshottal sikerült elérnünk az Aion grafikai enginejének legaláját. |
De ne ragadjunk le a szigeteken és a lvl48-as legendary world bossokon, akik egyébként minden megölésükkor fixen 2-3 sárga tárgyat dobnak és 32-72 óránként spawnolnak vissza… Csak egy példa, hogy miért is érdemes oda menni: Watcher Zapiel
Naszóval ott tartottunk, hogy “kis” csapatunk bevetette magát Indratu Barracksba. Meg kell mondjam négy összerakott grouppal érdekes élmény volt az elitektől hemzegyő barlangon átvágtatni. A négy tank feljelölte az adott mobot és a hozzá tartozó group legépelte az adott szerencsétlent. Szokás mondani, úgy haladtunk mint kés a vajban.
A barlang bejárata körül van néhány kisebb boss, akik lvl45+-os kék lootokat dobálnak. A lényeg természetesen a barlang rendszer legvégében található (folyamatosan észak felé kell haladni.)
Az első “nagyobb” boss Commander Gitimuka:
Az egész egy kellemes hangulatú szokásos tank and spank harcnak indul. A boss közvetlenül a barlang főbossa előtt leledzik és két gyegébb indratu protector védelmezi. Első körben le kell őket aratni, majd jöhet a boss. A Boss 50%-ig csak ütteti magát. A tankba persze méreteseket üt, a lvl48-as tankba pumpálni kell a heal-t. 50%-nál indul a káosz. Lespawnoltat 3 fire elementált, akik folyamatosan szét AoEzik a raidet, közben a tank is elkezd meele range AoE sebzést osztani. 25%-on újabb trükkel él a ribanc naga; eltol egy long range AoE-t amivel kb befelezi mindenki HP-ját, majd feldob mindenkit Aether bubiba és le is csap. Ha ekkor már élnek a fire elementálok akkor ők az bubi ideje alatt bewipeoltatják a teljes raidet. Elvileg a taktik az lehet, hogy 50%-on le kell gépelni az addokat, akik 25%-on már nem létezhetnek, ebben az esetben túl lehet élni az AoE+Aether bubi kombót. Érzésre 45+-os full Alliance kell a megöléséhez legalább 4 healerrel.
Ekkor még minden nyugodt volt, szépen fogyott a boss. 50%-tól bekövekezett a káosz az addokkal, majd 25%-tól elszabadult a pokol… |
Nekimentünk persze a bossnak mégegyszer, felismerve és átlátva a taktikát, azonban ekkor – az Aionra annyira jellemző – gyors respawn timer miatt wipeoltunk be. A boss előtti 6 fős add pack spawnolt újra, akik pillanatok alatt borították fel a kidolgozott taktikát.
Mivel – alapvetően – a Brigadi Indratu campaign quest miatt érkeztünk és ekkor már közel 3 órája voltunk úton, úgy döntöttük, hogy életben hagyjuk a ribancot és enyhe csalódással baktattunk el Indratu Barracks főbossa (Deputy Hanuman) mellett is. A barlang legmélyén elérkeztünk végre Indratu Fortress bejáratához, a Heironi Abyss Gatehez, melyen keresztül – kis logisztikázás után négy groupra osztódva egyszerre belépett 24 ember…
Indratu Fortress instancet később fogom bemutatni, de előljáróban annyit, hogy kiköpött mása a Fragment of Memory III campaign questben meglátogatásra kerülő Lepharist Fortress-nek, a fortress mélyén ugyanolyan össze-vissza patrolozó mobpackokkal. Az instance kifejezetten nehéz, a tank akkorákat kap a lvl48-as 4 pontos elite guardoktól, hogy komoly fizikai fájdalmat okoz mára kihealelése is. lvl48+ alatti csapattal kész életveszély és szenvedés az egész instance. Egy hangulatkép az fortress környékéről:
Ennél persze azért sokkal bentebb is jutottunk, de ott nem igazán volt idő “fényképezni”… |
2009. December. 14 (hétfő), 13:58 – Menorel
Aion