header image
 

Medál szerzés nem DPS karakterek számára

Folyamatosan előkerülő téma, hogy mégis hogyan fognak az ostromokon medálokat szerezni a healerek és a tankok, hiszen ők nem tudnak olyan mértékű DPS-t osztani. A kérdést korábban már kiveséztük az világmindenség minden bizonnyal utolsó paradoxos MythBuster epizódjában (MythBuster: Medálok osztogatása Fortress ostrom után), de úgy néz ki nem árt időnként elővenni ezt a kérdést, hiszen az emlékezet kopik és a gyakorlat is sokszor megy szembe a szabályokkal. Mivel a korábbi post eléggé bőnyálú, ezért röviden összefoglalnám a lényeget: 

  • A medál osztás az ostromok során az egyénileg összegyűjtött AP alapjön történik. Attól függően, hogy mennyi AP-t szerezett minden védő (sikeres védés esetén), avagy támadó (sikeres ostrom esetén) készül egy ranglista. A ranglistán betöltött helyed alapján dől el, hogy milyen és mennyi medált kapsz (ha egyáltalán kapsz medált) Védésért csak 1.5.1.7 óta kapnak egyénileg is medált a védők…
  • AP-t egyértelműen PvPvE ölésből kapsz. Azonban nagyon fontos tudni azt, hogy ha groupban vagy, akkor a groupon belül “elvileg” azonosan kap mindenki AP-t. Tehát ha a groupodból 3 ember megöl egy gonosz zuzmót, ami ért 300 AP-t, akkor a group minden tagja (tehát a másik 3 is) “elvileg” kap 50-50 pontot.
  • Ez alapján “elvileg” egy groupon belül mindenki ugyanannyi AP-t kap egy ostrom alatt és mindenki ugyaannyi medált is fog kapni.

Miért irtogatom ezt az “elvileg” és miért irná máris mindenki gondolkodás nélkül, hogy “ez hülyeség, ez nem így működik, ez hülyeség, vagy ezt már mondtam?” Az egyenletes AP disztribució abban az esetben garantálja groupon belül (tehát nm alliance) az azonos pontozást, ha:

  • Az adott group minden tagja azonos szintű.
  • Az adott group minden tagja minden egyes PvPvE kill esetén rangen belül van.
  • Az adott group minden tagja minden AP kapásnál életben van.

Márpedig ezek a szempontok csakis nagyon komoly fegyelemmel garantálhatók. A groupok szétszaladnak az ostromoknál, egyik másik tag meghal egy-egy AoE-nél, meghal a healer mert lehúz egy addot, stb. És ami a legnagyobb gond szokott lenni, ritkán garantálható (még) a homogén azonos szintű group összerakása. Azt látni kell, hogyha a fenti példánál maradva, ha a groupban van 3 db lvl40-es DPS, egy lvl38-as cleric, egy lvl42-es chanter és egy lvl46-os templar, akkor a 300 AP-ból a templar bezsebel kb 100 AP-t, a clericnek meg jut kb 30. Így nem csoda ha a végén szegény cleric nem talál semmit a postaládában.

Még egy fontos tapasztalat, a Guardian Deity szintjén is van penalty, ha nagyon magas hozzá a csapat (pl. alsó abyssi foglaláskor van a csapatban egy vagy több lvl50-es), akkor a groupból senki nem fog kapni medált, mivel a lvl50-esek lehúzzák az AP-t a szintkülönbség miatt.

Összegzésképpen: a groupok ideálisan legyenek elrendezve. Ne legyen 1-2 szintnél komolyabb eltérés (bár már az is sok…). Nem baj ha allianceban vagy. A groupokban legyen healer és tank, mert egyrészt csak igy kaphatnak AP-t és medált, másrészt meg, csak groupban tud group healelni a szerencsétlen healer. A halott DPS nem termel AP-t, ahogy az élesztés sem….

Még egy fontos utolsó apróság, az 1.5.1.7-es patch kapcsán változtak a helyezésekért járó medálok száma (szét lett húzva, hogy több ember kapjon, de kevesebb medált). 1.5.1.7 előtt és után így változtak a mérőszámok: (látható, hogy sikeres védés, sikeres támadás esetén 40-60 fővel több ember között kerül kiosztásra közel ugyanaz a medál mennyiség)

(csodálkoztam volna, ha tényleg rövidebbre sikerül a leírás, mint a korábbi…)

~ by Menorel on .

Aion