header image
 

Az ideális fortress ostrom…

... about Korea

Milyen az ideális fortress ostrom? Az ideális fortress ostrom olyan, hogy …

  • a player frakciók közel azonos számban vesznek részt rajta…
  • a player frakciók pont annyian vannak, hogy az egymással történő hadakozással együtt is pont annyi idejük van, hogy le tudják ölni a Deity General-t. De még véletlenül sem annyian, hogy szénné zergeljék azt pillanatok alatt azt.
  • a player frakciók tagjai együttesen sem tesznek ki akkora létszámot, ami keresztbe fektetné a játék teljesítő képességeit és az átlag kliens gép képességeit, nincs lag, nem kell shift+F12-őzni, látod az ellenfelet, akit ki tudsz jelölni, el tudsz előle szaladni és ha éppen úgy szottyan kedved akkorsaját örömödre szétnézhetsz a csatatéren, hogy mi is folyik ott.
  • a player frakciók játékosai képesek annyira átlátni a csatát, hogy a zerg helyett esetleg stratégiai dolgokat is csináljanak.

Nos, egy dolog biztos, az Aionban ez nem igazán így működik. Nekünk csak a “red-river-of-death” jutott, az erőfölényből való harc és persze a fél órás timer miatti eszement zerg, legyél akár a védő, akár a támadó oldalon. Ja és persze a sokak által sokszor felhozott “piros pöttyök csatája”.

Kérdés persze, hogy a játék tervezésénél és fejlesztésénél valójában milyen célokat tűztek ki maguk előtt a fejlesztők. Nos, ez az a kérdés, amire valószínűleg soha nem fogjuk megkapni a választ, hiszen az Aion olyan lett amilyen lett. Sokan szeretik, sokan gyűlölik, sokan vannak vele úgy, hogy a piros pöttyök és az 1 és 5 között ingadozó FPS ellenére is hatalmas érzést nyújt nekik az amikor egy vélt vagy valósan többnek titulált támadó csapat ellen képesek megvédeni a fortressüket, vagy éppenséggel Flaming Hellel és egyéb tényezőkkel dacolva is, de elfoglalják a fortress-t a Balaurtól; és persze sokan vannak akik nem tudják elfogadni, hogy a játék vizuális élményét beáldozzák mindezen örömökért.

Nos hasonló gondolatok kavarogtak a fejemben, amikor teljesen véletlenül rábukkantam a tovább után található őskövültre. A videó még 2008 december első napján került fel a youtubera, szóval már több mint egy éves. Azt mutatja be, ahogy az egyik Koreai szerveren megpróbálják elfoglalni Korant. A playerek nagy része valószínűleg még el sem érte a lvl45-öt (ez volt akkor ugye a max lvl), a videót készítő sorci is lvl41-es volt. Nos a videoról csak ennyit, hogy maximálisan megfelel a bevezetőbe leírt “ideális fortress ostrom” szindrómának. Lehet, hogy az NCSoft tényleg elhitte, hogy ilyenek lesznek az ostromok?

~ by Menorel on .

Aion

17 Responses to “Az ideális fortress ostrom…”

  1. Ezt a piros pöttyök háborúját úgy értsem, hogy shift+F12 alaphelyzetbe be kell legyen kapcsolva ilyenkor? Sajnos nem volt még lehetőségem ilyenen részt venni, ezért is érdeklődöm.

  2. Lol, ez valami 30 vs 30? 😀

  3. Malachte: jaja, kb 30 vs 30
    Goor: igen. a cryengine fixnek közönhetően már nem fagy szét a játék ha nincs bekapcsolva a shift+f12. Viszont egy 150vs150-es összcsapásnál a SHIFT+f12 nélkül garantált a nulla FPS

  4. Ez a kérdés bennem is felmerült kezdetektől. S elfogadhatatlan a számomra, h felelősségteljes programozók, fejlesztők nem kalkuláltak 100X+ ostromrészvételekkel, holott ezzel reklámozták a játékot.

    Itt csak egy ostrom instancolással tudnának zöldágra vergődni. Ez a jelenlegi felállásban zsákutca.

  5. Nem kéne instanceolni, sztem elég lenne egy siege jelentkezési rendszer, mint L2-ben, és megcsinálni, hogy azok a klánok akik nem voltak a siegere feliratkozva azok ne tudjanak bemenni a fortress területére, illetve csak ezek a klánok hasznalhassak, foglalhassak, a fortresshez tartozo artifactokat.

    Aztán emellé lehetne azzal játszani, hogy limitálva lenne a jelentkezés, mind védö mind támadó oldalra, mondjuk 3-3 legiora.
    Balaur fortressnel persze 3-3 támadó, illetve védésnél a birtokló legio valaszthatna ki a 2 masik vedö legiot aki segit neki, vagy esetleg belerakni egy Alliance rendszert, amiben lehetne 3 klán és alapbol öket venné a rendszer vedönek ha vhol ostrom kezdödik. És mondjuk 1 légionak csak 1 fortresse lehessen, igy aztán kialakulnának komolyabb alliancek, akik segitik egymást, javulna a siegek minösége, komolyabb szerepet kapna a taktika, és nem kéne nasa gépet venni, hogy használhato fpst érjünk el.
    Esetleg egyidöben mégtöbb támadhato fortress, és mint L2-ben, siege idöben nem lehetett portolni az adott területre, ide is az kéne, hogy siege idöben, ne jussunk már instant egyik fortressböl a másikba, a teleporterekkl, a kisk hasznalatot jobban limitalni, hogy ne legyen kisk temetö mindenhol, ha valaki bondel 1-hez 30 percig ne tudjon masikhoz, ha bukja kisket, akkor nincs masik, és kevesebbszer lehessen feléledni a kiskel, hogy a boss ölés ne a halunk areaban kelunk kiskel kettöt ütünk megint halunk, taktikával menjen.

    Sztem ezt lényegesen könyebb lenne megcsinalni mint instanceolni az ostromot, ami elég furán venni ki magát szerintem, hogy 8kor, joinolok fortress siegere, aztán hátha berak, közben pedig az emberek siman farmoljak a mobokat abysson a fortress körül.

    Sok dolgot be lehetne rakni ami sokat javitana az élvezhetöségen, remélem ilyenre majd ök is gondolnak.

  6. Ez a jelentkezés rendszer tök jó, csak hogy választod ki azt a 3 légiót aki mehet támadásra? Az első 3-as megoldás nagyon hamar szabotálásba fulladna: pl, egy érdekszövetség bejelentkezik mind3 helyre, és akkor biztos az övéké lesz a fort – ez kb ekvivalens azzal, hogy mindenki ott áll a jelentkező npc-nél már 10 perccel a jelentkezés kezdete előtt, és spammeli a gombot, ennyi erővel lehetne az is, hogy feljelentkezik mindenki, aztán a rendszer kisorsol random 3 légiót…
    Védésnél mondjuk egy nagyon jó ötlet lenne az (mintha L2-ben is így lett volna, javítsatok ki ha nem), hogy a légió tulajdonosa fogadhatja el a védésre jelentkező légiókat, és akit nem fogad el az hiába leechel ott, nem kap medalt, ezzel lecsökkentve az érdekszövetség által “elvesztett” (értsd: máshova távozó) medalokat, viszont potenciális veszélynek kitéve a fortresst, hiszen aki nem kap medalt a védésért az nyilván akkor is szarni fog a tulaj fejére, ha 6 millió asmo (vagy fordított esetben elyos 🙂 ) tombol a kapunál.
    Az instanceolt siege viszont elképesztő nagy hiba lenne, az megölné a rendszert.

  7. 1 legio csak 1 siegre jelenzkezhet, és egy idöben kéne futnia 3-4 siegenek is akár, akár lehetne feltétel a siege jelenzkezésre a CP is, mondjuk 1 jelenzkezés 500k CP a klántol, igy nem ugralna mindenki minden siegre, csak oda menne, ahol van is mondjuk keresni valója, illetve azok a klánok akiknek az emberei sokat pvp-nek, és sok CP-uk van, gyakrabban tudnak siegelni is.

    Ha 1 3 legios allinak van 2 fortresse, akkor nem tud jelentkezni támadni 2 helyre, meg védeni 2-t, söt védeni is csak 1hez mehetne, ilyenkor akár segitségül hivhatna x klant mert az alli 2 klanja ezt védi, a masik amazt, és hivnanak vki mast, esetleg feladnanak egy fortresst, hogy egy jobban elfoglalhassanak stb.

    A lényeg az lenne, hogy ugy összehozni az egészet, hogy ne csak ennyin muljon a dolog hogy gyors jelentkezünk mindenhova, aztan vmi csak lesz. Gyakrabban cserélhetnének gazdát a fortressek stb.

    Ez a mostani dolog, hogy néha támadható 1 upper fortress és ott véd 500 elyos, melette támad 500 asmo dolog fail, de ha lenne 3-4 támadhato upperen egyszerre, és 1 klán csak 1-hez mehetne támadni vagy védeni, az megosztána a csatát, és lehetne taktikázni hogy, ki merre, mit érdemes mit nem, persze ehez az kéne hogy ne 8 elött 2 percel legyen jelentkezés, hanem elötte nap vagy vmi.

    És igy akár egy gyengébb klán is tudna foglalni, illetve a gyengébb oldal is elérhetne valamit, mert mindent tökéletesen nem lehet védeni ha nincs zerg.
    Ha pedig valaki meg akarja védeni mindenáron, akkor odahivhatja a 3 durva klánbol allo allit, viszont igy masik 3-4 fortressre nemtudnanak menni, azok könyebben foglalhatóvá válnának.

    Persze ehez jöhetne még több abyss szint, több fortress, stb.

  8. Szerintem teljesen mindegy, hogy 3 légió, vagy free for all. 3 légió is 3*24 ember oldalanként, akik ha a General elé/Generalhoz vezető alagútba koncentrálódnak, mindenképpen megfekszik a gép. Ha 144 ember egymásnak esik, a high-end gépek talán kiizzadnának 25-30 fps-t, de a nem csúcs gép továbbra is csak komoly degrade esetén bírná, legfeljebb nem 5-6, hanem 10-15 fps-t teljesítene.
    Mindenkinek élvezetes ostrom kiscsapatos, de sok különböző helyen egyidejűleg zajló csata esetén lenne szerintem. Tehát nem egy legyőzendő npc lenne, hanem a fél óra alatt minden kommandóra jutna 2-3 kisebb ellenfél legyőzése a sikeres fortress foglaláshoz. Mondjuk erősödne is mindegyik miniboss, ahogy egyre többen ütik, így ki lehetne küszöbölni az izomból leverést, helyette a 6-12 fős csapatok működnének, vagy one-hitelné még a templart is a miniboss. Így a gépek bírnák a kevés karakter megjelenítését, és a taktika is jobban bejönne a játékba, hogy melyik minibiossra menjenek először. Mondjuk mindegyiknek lenne a többire ható buffja.
    A védőket is valahogy kis csoportos hadviselésre kényszerítené a játék. Mondjuk, ha a védő sereg nem lenne jelen egy-egy csatánál, akkor a miniboss dupla sebzést kapna. Így azok aminibossok gyorsan elhullanának, a bevédett miniboss pedig max lemenne az eddigi zerggel, de legalább nem 25 percig lenne 3 fps, hanem csak 5 percig.
    Csak egy ötlet volt ez persze.

  9. Végigolvasva még javítanám, hogy mondjuk nem a sok támadó okozná a miniboss buffolódását, hanem a védőkhöz képest nagy számbeli túlsúlya a támadóknak. Így a bevédett miniboss is lemehetne, ha a teljes támadó sereg üti is a végén.

  10. Jo ami te akarsz az már nem siege lenne, hanem vmi battleground, siegenek azért nem 6v6 12v12 csatákrol kell szolnia, és nem véletlen vannak ott az artifactok, 2 van legalább minden fortressnél, de be lehetne mellé rakni még többet, és akkor amig 1 lan mondjuk 2 allival probalj lejutni a bosshoz, addig a masik artofactnal harcol stb. ne a mostani zergböl induljunk ki, 100 embernél, nem arrol szolna siege, hogy utjuk egymast a feljáron.

    De a kis csapatos dologhoz, kicsit szétkéne huzni abysst, és a nagy fortressek mellé berakni kicsiket, mint l2-ben, amiket folyton lehetne tamadni, ha valaki elfoglalja akkor 2 oraig védett, aztán ujra, és az adott területre bonuszt kapna az elfoglalt fél, mondjuk dupla loot-ot, vagy dupla ap, az adott helyen stb., persze nem csak 40-es mobok kellenenek, de ezt hozza magával, igy aztán mehetne a harc 2 orankent, hogy ki farmolja le durvan mondjuk krotan körüli területet.

    Ki lehet még találni ezer dolgot, de a siegeböl ne csináljunk 6v6 12v12 battlegroundokat. Azért nem lehetetlen olyan géppel játszani ami elbir 50v50 csatákat, vagy akár többet, shift+f12 nelkul. Most ha valakinek csak egy több éves elavult gépe van, az ne várjon csodát.

  11. No igen, ezek mind jó öttletek. Megjegyzem azért dolgoznak ezen rendesen az NCSoftál is (nyugi nem kezdek el aoinfanoskodni), de egyrészt tény, hogy elég sok érdekesség kerül be az ostrom rendszerbe, amik amúgy nagyon fel sem tüntek. Az egyik ilyesmi ugye az insignia of light volt, amivel balance-t adhat olyankor is amikor túlerővel szemben kell meg védeni egy fortress-t, vagy pl szintén a védésben segithet sokat Kortan mellett a friendy “idomított” seasoned guard, akitől 1 perces phisical dmg és magic boost buffot kapatunk, ez ugye olyankor jó amikor a támadó kiveri a védőket, akik a visszacsapás előtt leszállnak a guardhoz, hogy az elbuffolja őket. Jó dolgok ezek persze,de az alap problémákon keveset segitenek.
    Jahh, csak megjegyzem, hogy elvileg a hétvégén egy új nagyobb path fog felkerül a koreai ptr-re, amiből talán ki fog derülni néhány dolog végre a jövőt illetően.

  12. Ez tényleg nem epikus siege lenne már, amit leírtam, de a CryEngine akármennyire is nem szeretik bevallani Távol-Keleten sem, de teljesen alkalmatlan 100 fő fölötti tömeg megjelenítésére átlagos gépeken.
    A teljes grafikai engine cseréje kellene a jelenlegi módszer játszhatóvá tételéhez, ehhez pedig kétlem, hogy van fél évre pár tíz millió dollárja és néhány Carmack-ja a spejzban az NCSoftnak, hogy nulláról készíttessen egy korszakalkotó enginet, ami egyidejűleg hozza a CryEngine megjelenítési színvonalát annak hardverigényét negyedelve/nyolcadolva.
    Most még “csak” 100-200 ember jön ostromolni, mert annyi jutott el arra a szintre, amikor már a karakterével érdemben hozzá szólhat az ostrom alakulásáhaz (dd 48+, healer 40+), nameg érdekli is az ostrom.
    Rövidesen a lassabban fejlődők is elérik ezt a szintet tömegesen, és máris nagyobb lesz a jelenlét. (még kissebb fps)
    Divine Fortress pedig egyértelműen kemény dió, amihez képest Krotan is csak játszótéri homokozó. Oda légióból kell 8-10 minimum a boss termébe. Jelen állapotban az első foglalás is a “fal felé fordulva gombverés” lesz, ha nem változtatnak az engine-en.

  13. Ha az átlagos gépen, 1-2 éves gépet értesz c2d 2 giga ram stb, akkor valoban nem fut jol 100+ embernel. Viszont rengeted video van youtubeon, ahol egy core i7-es gépen, 4-6 giga ddr3 rammal, meg egy ujabb videokartyaval, shift + f12 nélkül is nagyon jo fps-t (25+) tud elérni. Ezek a gépek, már most se elérhetetlen árban vannak, én is erösen gondolkodok, hogy gépet cserélek.
    Ha valaki vesz egy ilyet, ha nem is 500 vs 500 embernel total kimaxolt grafikán, fog neki jol futni, de siman bir 100-200 embert.

    Ha pedig valakinek nem telik ilyenre, annak rakták be a shift + f12-t. L2-ben is volt ilyen ami minimumra vette a grafikát, és akkor jol futott szar gépen is, akinek kelett az használta. Siegen nem a látványban meg a total kimaxolt grafikában kell gyönyörködni. Shift + f12 viszont nem must have dolog, ha van 1 jó géped.

    Viszont érdemes megnézni a többi mmo-t, mit is bir ki, ennyi embernél, sztem ahoz hogy ennél jobban tudjon futni, olyan motor kéne mint darkfailben, ahol azért nyomnád be inkább a shift + f12-t, hogy ne kelljen nézned ezt az okádékot. 🙂

  14. Vagyis 8-10 alliance, nem légió.

  15. MMO lényege, hogy sok ember játszhassa. Ha 300 ezres gép kell ahhoz, hogy ne kelljen nullára butítani a grafikát, akkor nem fogják sokan játszani, és befellegzett neki.
    Én is elvagyok az i7-es gépemmel, de kétlem, hogy manapság már ez az átlagos gép, és még a gépemen is érzem, ha gyorsan fordítom a kamerát. WoW nem halt meg Wintergrasp miatt, de az nem is volt olyan központi elem, mint az abyssi erőviszonyok AION-ban. Biztos rajta vannak már az ügyön Kóreában egyébként.

  16. *Koreában

  17. rajta vannak, sőt már túl is vannak rajta. Korábban, amikor még a cryengine crashelések voltak postoltam többször is hogy milyen grafikai improvementek kerültek a játékba. pl. első körben az hogy shift+f12-re nem tűnnek el a karakterek, hanem egy nulla textúrás bábú kerül a helyükre, mivel ez igy elég ratyin néz ki ezért behozták, hogy dinamikusan változó látótávolságtól függ, hogy melyik karakter mennyire részletgazdag, ami közel van hozád az full textúrában tündököl minden spell effekttel együtt, ami távolabb mint a spelljeid max range, az meg alap fehérneműben és cska az látszik hogy mozog, stb.-stb.
    Ezek koeában már liveon vannak. Jöttek az 1.6-os verzióval. Namost a mi karácsonyi patchünkbe természetesen ez sem került bele, ahol az SM fear nerf sem…

Comments are closed.