header image
 

AION FAQ (Updated)

Mielőtt belekezdenél a játékban egy kis FAQ:

  • Frakciók: A játékban két játszható frakció van: az Elyos és az Asmodians. A bolygón (Atreia) még egy komoly erővel rendelkező frakció él, ők a Balaurok. A Balaurok sárkányfattyak, akik sokkal régebb óta élnek a bolygón mint az emberek. A Balaurok képezik a rendszer egyensúlyát. Mindig az erősebb emberi frakciót támadják, így gondoskodva arról, hogy soha ne tudjon egyik frakció sem igazán felül kerekedni.
  • Daeva-k és Lord-ok: Mindkét frakcióban (Elyos/Asmodians) emberekkel lehet csak játszani  (pontosabban emberszerű lényekkel), ezek azonban nem egyszerű emberek. Testüket átszövi Aion isten éltető energiája az éter (aether), melyet képesek különleges képességekké formálni és ennek segítségével képesek repülni is. A Daeva-k isteni/istenszerű teremtmények, de nem istenek. Felettük állnak hatalomban az Empyrean Lordok, akik a játékban a rend őrzőiként ismerhetünk meg. Az egykoron 12 élő Őrzőből mára csak 10 van életben, ketten (Siel és Israphel) életüket adták, hogy az ezeréves háború idején megmentsék a bolygót a totális pusztulásért. A megmaradt Őrzők a Balaurokkal szemben táplált ellentétes nézetek miatt szétszakadtak és most a két Daeva népet próbálják felkészíteni az újabb háborúkra.
  • Repülés: általában ez izgatja legjobban a legtöbb játékost. Igen lehet repülni (a saját szellem szárnyainkon) a játékban, bár komoly megkötések vannak. lvl10-es szinten ébred a karakterünk öntudatára, amikor is rájön, hogy ő nem egy egyszerű ember, hanem bizony egy Daeva és képes is repülni. A repülés képessége eléggé korlátozott, a legtöbb szintező zónának csak kis területén lehet szabadon repülni. Ezeken a helyeken is kb. egy percig, utána pihenni kell. Bár nem tud a karakter sok helyen saját erejéből repülni, azonban ki tudja használni a terepviszonyok és a légáramlatok adta lehetőséget és elrugaszkodva egy-egy magasabb szikláról, dombról  szét tudja tárni a szárnyait és szabadon tud siklani a légáramlatokon. Ezt a tevékenységet a játékban „glide”-olásnak hívják. Saját véleményem szerint a játékban ez az egyik legérdekesebb dolog, legalábbis nálam ez nagyon komoly függőséget generált. Küldetések során is az ember ösztönösen arra törekszik, hogy az egyenes út helyett inkább felmásszon egy nagyobb sziklára és onnan rugaszkodjon neki. Glideolással – ha jó légáramlatot fog ki az ember – lényegesen gyorsabban lehet haladni, mint gyalogszerrel. Fontos még, hogy glide-olás lényegesen kevesebb energiát igényel a karaktertől, így jóval tovább is lehet így repkedni. A repülés adja magával, hogy a játékban nincs mount, legalábbis eddig nagyon úgy néz ki, hogy nem is lesznek, viszont magasabb szinten (lvl30-tól) a karakter többféle gyalogos speed boostokat szerezhet. Abyss-ban nincs korlátozva a repülés. Bárhol lehet repülni és a repülési időt több módon is lehet nyújtani. Kis gyakorlással akár hosszú percekig lehet repülni akár a gyalogos sebesség többszörösével is.
  • Mountok: a 3.0-ás patch-el behozták koreai barátaink a mountokat. Több féle van belőlük és változó, hogy melyik szinten mivel lehet közlekedni. Két csoportra bontanám a mountokat: az egyik az Item Shop-os kategória ahol magyar viszonylatban egy vagyonba kerülnek a jobb mountok ( van amelyik 10k körül mozog ) cserébe viszont a legkisebb szinttől kezdve használhatjuk őket. A másik csoportja a közlekedő jószágoknak a játékban elérhető amiket kinah-ért cserébe vagy különböző questek rewardjával lehet megszerezni.
  • Chain Skill: A játékrendszer szempontjából a Chain Skillek sokban segítenek a dinamikus játékélmény biztosításával. Ezek olyan képesség kombinációk, amelyek függnek egymástól, de a megfelelő sorrend betartása esetén nagyon komoly (és rendszerint látványos) összhatást érhető el velük. Ez azt is jelenti, hogy a legkomolyabb támadások/varázslatok nem használhatók önmagukban, előbb sikeresen kell felépíteni a Chain Skill-t pl. normál támadásokból.
  • Divine Power(DP):  A játékos a normál és megszokott HP és MP(mana) statok mellett rendelkezik egy DP érékkel is. Ez csak lvl10-es szint után töltődik és akkor sem túl gyorsan (legalábbis az elején, Abyssban kifejezetten gyorsan töltődik). Megölt mobonként töltődik fel az érték és minél jobban feltöltődik annál jobban veszi körül a karaktert egy fénylő aura. A DP-t rendszerint a legnagyobb és legerősebb képességekre lehet eltolni, ez classonként változik. Pl. ha egy gladiator úgy csillog mint egy kék csillag, akkor célszerű elkerülni távolról, mert ha közeledbe ér, akkor úgy felkap a polearmjával és megforgat a levegőben, hogy nem tuti, hogy élsz még, amikor földet érsz.
  • Addonok/Macro-k: Érdemes már az elején tisztázni, hogy a játékban 3.0 óta engedélyezték a külső  addonokat. A játék macro rendszere elég gyengére sikeredett. Lehetőséget ad arra, hogy több spellt is elnyomj egymás után egy macroban. A játék alapból tartalmaz egy csomó class specifikus macro-t. (pl. buffoló classoknál minta macro ami végig buffolja az egész party-t/raidet, stb.) Sok mindent el lehet érni a macro rendszeren keresztül. A probléma csupán azzal van, hogy ha egy ütés vagy bármi más okból kifolyólag megszakítják a macro-t akkor nem fogja folytatni hiába van mondjuk olyan makród, hogy a partiba végig ugrál mindenkin a target és healel ha valaki megüt megszakad az elsőnél és a többi meghalt ha figyelmetlen voltál esetleg kattintgathatsz mint egy őrült, hogy megmentsd őket :D.
  • Pénz/AH/bank/táska, stb.: Rövid válasz van mind. A bankban ráadásul vannak account-wide slotok is, amiket minden karaktered lát. Értelemszerűen csak azokat a cuccokat lehet ide rakni, amelyeket egyébként is át tudnál tradelni, értelme annyi, hogy nem kell postázni a saját karakterek között a szajrét. A pénznek hivatalos megnevezése „Kinah”. Nemtudom pontosan hogyan kéne ezt ejteni, de mi elneveztük „Küna”-nak, amiből igen gyakran „Kúna” sikeredik. A játékban minden pénzbe kerül. Pénzért lehet leszedetni a halál után penalty-t, pénzért lehet menni a griffel és pénzért lehet teleportálni a nagyvárosok között is.  A táskát a fejlődés során folyamatosan lehet bővíttetni a „Cube Vendornál”. Természetesen ez folyamatosan egyre drágább. Ugyanígy lehet a bank slotok számát is növelni a Vaultnál.
  • Quest Rewardok, XP, szintezés: A szintezés 4.0-ra eléggé könnyítve lett a F2P miatt hiszen hol a pénz ha a játékos nem húz fel egy karaktert és a végén nem élvezi a játékot? 1-től 59-ig egész gyors haladásunk van a játékba már nem tart hónapokig felhúzni egy karaktert kivéve ha naponta fél órát játszunk :D. A legjobb mindig ha egy full dps karakterrel egyedül fejlődünk vagy egy party-ba maximum 2-en hiszen minnél többen vagyunk az xp úgy osztódik és a világoskék questekbe is annál több itemet kell gyűjteni a másiknak is ugyanis csak az elején dobja mindenkinek az itemet a mob. A másik megfogadandó tanács, hogy ne akarjunk előre rohanni és megcsinálni az összes arany questet mert az jobb XP-t ad és gyorsabban lépünk szintet. Haladjunk a kijelölt úton szóval mindig csak a szintünk beli kampány questet csináljuk meg és a közbe eső falvakba a lehető legtöbb kéket.
  • Skillek/Rankok, satöbbi: A legtöbbi skillnek van több Rankja, viszont ez mellett az adott Rankú skillnek vannak szintjei is. Mi is ennek a lényege: megtanulsz egy skill-t lvl10-en. A skillnek a következő Rankját majd csak lvl20-on tanulnád meg, viszont nem kell mind a 10 szinten ugyanazzal az egyébként lvl10-re hangolt skillel szenvedned, ugyanis ahogy szintezel felfelé úgy nő az adott Rankú skill szintje, majd amikor eléred a lvl20-at, akkor megtanulod az adott Skillből a magasabb Rankút, ami ugyan visszazuhan lvl1-esre, de értelemszerűen erősebb mint az előző Rank lvl9-ese volt. Ez azért jó, mert így az egyes képességek sokkal dinamikusabban fejlődnek. A Skillhez tartozó szinteket nem kell tanulni, ahogy szintet lépsz folyamatosan upgradelődnek, az új képességeket és a képességek magasabb rangjait viszont a fővárosban kell megtanulni.  A játékban egyébként 3 szintenként lehet újabb dolgokat vagy magasabb rankú skilleket tanulni, tehát nem kell állandóan hazatelefonálni.
  • Stigma/Talent rendszer: Előre leszögezném, hogy a játékban nincs talent rendszer. A karakter lvl10-en specializálódhat, melyet követően megkap az alap classán keresztül a többi „spec”-ből is bizonyos képességeket. Ezért tud a Galdiátor kicsit tankolni és ezért tud a Chanter kicsit healelni. De ez ettől még nem talent rendszer. A talent rendszert a játékban bizonyos szempontból a „Stigma” rendszer képviseli. A karakter lvl20 felett unlockol néhány stigma slotot (összesen 6-öt lvl65-ig), ezekre a slotokra stigma köveket rakhat.  Megjegyzem az EU/US startnál már az 1.5-ös patchet fogjuk megkapni, amibel van további 3 „Advanced Stigma” slot is, amikben még erősebb stigma kövek rakhatók. Lényegében a Stigma kövekkel a karakter egy-egy további speciális képességet kap, ezek a képességek lényegesen erősebbek vagy nagyobb buffot adnak, mint az alap tanulható képességek. A dolog egyébként annyiból hasonlít a talent rendszerre, hogy lényegesen több stigma kő van, mint slot. Így kézenfekvő, hogy mindenféle „Stigma-buildeket” lehet majd összehozni az eredményesség érdekében. Ezt fogja még tovább cizellálni az „Greater Stigma” slotok amikhez a stigmákat abyss pontokból tudjuk megvenni és külön questekkel tudjuk feloldani őket, hogy használhatóak legyenek.
  • Outdoor PvP/Rift: 20-as szintet elérve megnyílik a lehetőség az outdoor PVP-re. Az ellentétes frakciók be tudnak lépni egymás (20+) szintező területeire. Az azonos szintű zónák között két óránként jelennek meg Riftek. Ezeken a Rifteken véges számú és meghatározott minimum szintű játékosok juthatnak át az ellenséges zónába. A Riftek elvileg random helyen spawnolnak, de valójában 7-8 fix helyen jelenik meg (legalábbis annak a pár méteres körzetében). Ugyanakkor megjelent a 3.5-ben a FAst-Track-Server ami annyit tesz, hogy az adott régióba lévő összes szerveren fejlődő játékost egy szerverre rak ami ezzel segítia fejlődés közbeni instákhoz a party megtalálását a groupos questekhez az embereket és 2x-es xp szorzó vana szerveren ráadásul nincsenek riftek nem ölnek le folyamatosan questelés közben.

2 Responses to “AION FAQ (Updated)”

  1. Ezt rendkívül hasznosnak találtam, a RIFT helyekről..

    http://aion.mmosite.com/guide/system_rift.shtml

  2. Köszi a linket. Hasonló leírás készült itt a blogon is: http://varianceaion.wordpress.com/2009/07/25/rift-beszivargas-az-ellenseges-vonalak-moge/
    A leírás kb ugyanezt tartalmazza, kiegészíve néhány extra jótanáccsal a túléléshez és néhány tippel, hogy mit lehet odaát csinálni.

Leave a Reply