header image
 

Valóban nehéz a szintezés az AION-ban?

Égnek a külföldi és hazai fórumok az AION-beli karakter szintezéssel kapcsolatos nehézségek miatt. Sokan panaszkodnak, hogy nincs elég quest. Bizonyos szinteken (lvl18-19, lvl23-24, stb.) egyszerűen nincs több quest, csak grindeléssel lehet haladni. Sokan panaszkodnak, hogy a questek túlságosan lineárisak és lényegében nagyon minimális változatosság van bennük.

A problémát főleg ugye az indukálja, hogy egyrészt valóban relatív kevés a quest, másrészt viszont más MMO-kban (és itt kiemelném a WoW-ot, bár nem szeretném ráhúzni arra sem a lepedőt) manapság tényleg iszonyatosan gyorsan lehet questelni a rengeteg párhuzamos questhub és a többször csökkentett XP igény, növelt quest XP miatt. Amikor valaki ilyesmin gondolkodik, nem árt belegondolnia, hogy minden játéknak van egy saját életciklusa. Vannak játékok amikben lényegében max szinten, az endcontentben kezdődik az igazi élet; és persze vannak olyan játokok is – mint pl. az Aion -, ahol bizony ez már jócskán a szintezés felén (lvl25) megkezdődik. A blogban már sokszor írtam arról, hogy mennyire megváltozik/kitárul a világ lvl25 után, úgyhogy most erről nem is nagyon beszélnék.

A lényeg viszont: Mivel az AION-ban az “élet” lvl25 után kezdődik, ezért a játék mechanizmusnak meg KELL oldania, hogy mikorra odaér valaki a saját karakterével addigra tényleg legyen fogalma arról, hogy mire is jó az adott class és tudja is azt használni. Ez miatt az eredeti játékban (AION 1.0) – feltehetően nem véletlenül – komoly kényszerhelyzet elé állították a jónépet: vagy tolod soloban a grindelés, vagy keresel egy normális csapatot és a group questekkel az adott területhez kapcsolódó elit subzónákban beteg gyorsan megléped a szinteket. Azt látni kell, hogy az AION nem a magányos hősök játéka. Itt nem leszel csak azért Chuck Norris, mert éppen a top PvP classal játszol. Abyssban hamar leszokik az ember a solozásról. (Sőt igazából már lvl20+-nál leszokik a Riftek miatt, ha elég peches).

A játék igényli és erősíti a szocializálódást. KERESS GROUPPOT! Ne rinyálj!

Sajnos ez a modell korántsem annyira vált be már Koreában sem, mint ahogy azt a játék készítője (NCSoft) gondolta. Sőt Kínában, – bár a mai napig az 1.0 fut – már komoly nyomás van az Aion-on, még több contentet, még több questet akar a nép. Ennek eredményeként a fejlesztő cég a szintező zónákon megnövelte a questeket (valahol azt olvastam, hogy kb. olyan 10-15%-kal), továbbá az ismétlős questekbe is beépített némi extra motivációt (erről már volt szó korábban). Plusz ugye bekerült a játékban nagyon sok insta, melyek között több szintező dungeon is van.

Mindettől függetlenül viszont a játékban a szintezés kulcsa nem a monoton solo questelés. Azok akik erre vágynak, azoknak a játék az EU startnál is csalódást fog okozni. A questelést nem lehet/szabad versenynek tekinteni. Lehet, hogy nagy hír lesz az amikor valaki az EU realmeken eléri először a lvl50-et, de az Ő dicsősége csak pillanatnyi lesz; az igazi – maradandó – dicsőség az Abyss ranglista élén állóké lesz.

Végezetül még egy apróság. Ha szeretnéd élvezni a karaktered fejlődését és nem csak végigrohanni rajta, akkor néhány tanács: (már amit eddig le tudtam vonni magamnak)

  • Folyamatosan fejleszd a Extract Vitality-t (Gathering).
  • Csak azokat a questeket csináld partyban, amihez tényleg kell is a party. Ha van a csapatodban olyan -pl. cleric -, aki nem tud haladni olyan gyorsan az öldöklős questekkel, akkor segíts neki; így bár grindelsz, de mégsem annyira unalmas a party miatt.
  • lvl10-en szánjál arra egy órát, hogy felvedd a neked fontos szakmákat és onnantól folyamatosan fejleszd azt.
  • lvl18-ig KERESS egy csapatot és vesd be magad az elit subzónákba. lvl22-ig nem is nagyon kell onnan kimozdulni.
  • Mikor csak összejön egy normális csapat, akkor ne légy rest beiktatni egy-egy elite boss ölést. Vannak elit bossok akik zöld vagy akár kék itemeket dobálnak már lvl20 környékén is.

Ha végezetül sikerült elérni Abyss-t, akkor menny be és vond le a következtetéseket… ott elválik, hogy neked való-e ez a játék.

Végezetül néhány számszerű statisztika:

  • Tudtad azt, hogy lvl9-en már el tudod kezdeni a Ascendent questet, így egy teljes szintnyi XP-zést tudsz megspórolni, mivel a quest végén fixen lvl10-es leszel ?
  • Tudtad, hogy a Daeva quest után visszamehetsz a kezdő zónában (Poeta, Elyos oldalon) és össze tudsz szedni (korábbi questjeidtől függően) további 150-200ezer EXP-et ? Tudod, hogy ez majd 2 szintnek felel meg lvl10-en ?
  • Tudtad azt, hogyha lvl25-ig a szintezés mellett folyamatosan fejlesztés az Extract Vitality (Gathering), akkor – függően a failedektől és a skill lvl procoktól – közel 87k EXP-et tudsz összeszedni? Tudtad, hogy ezzel kvázi teljesen megtudod spórolni a lvl10-lvl11 közötti questelést?
  • Tudtad, hogyha szintezés mellett folyamatosan húzod a Gatheringet, akkor 150-es Gathering skillig 250ezer EXP-nyi questet kapsz, amiben csak a gyűjtögetett cuccokat kell leadni ? Tudod, hogy ez lvl13-14 körül egy komplett szintnek felel meg ?
  • Tudtad, hogy ha lvl10-en felveszel két szakmát és CSAK a “Work Orded” questekkel felhúzod 100-as skillig, akkor az 2x50ezer EXP-et ad csak a skill fejlődés miatt? És tudtad, hogy ez azt jelenti <— najó hagyjuk, már én is unom ezt a teleshoppos hülyeséget 🙂

Lényeg a lényeg, még napestig sorolhatnám az ilyen apró – kiismerhető – trükköket, amikkel bár nem fogsz szintezési világrekordot dönteni, de az biztos, hogy úgy fogod felhúzni a karaktered lvl25-re, hogy nem fog felhúzni téged a folyamatos grindelés. (ez mekkora…)

Na jó, nem fárasztok tovább senkit, lényeg a lényeg. Csak annak lehet “nehéz” az AION-ban a szintezés, aki gondoskodik róla, hogy nehéz is legyen neki…

~ by Menorel on .

Aion