header image
 

A halál mint olyan, nem kifizetődő!

Régóta furdalja az oldalam, hogy pontosan mit is veszítek a halál elszenvedésével az Aionban. A login-screen tooltipen valami ilyesmi szerepel: lvl6-ot elérve, ha meghal a karaktered, akkor EXP-t veszít, melynek egy részét a Soul Healer (aki az Obleisk mellett van) vissza tudja adni. Na ácsi, mi ez az egy részét dolog? (Some of)

Nézzük mit ír erről a PowerWiki “Life and Death” bejegyzése:

After level 6, your character will suffer Soul Sickness and you will notice that your character moves at a slow speed, has a temporary reduction in attributes, and is suffering a small experience debt (grayed out area of XP). It can be cured by a Soul Healer for a fee. Soul Healer’s are always located next to an Obelisk.

Na itt meg nem írnak erről semmit. Egy kis EXP vesztést szenvedsz el, amit meg tud gyógyítani a Soul Healer, természetesen extra költségért.

Már napok óta zavar ez a “some of” rész a loginscreen szövegében. Mivel eléggé régi angol nyelvi fájlt használunk a kínai szervereken, ezért gondoltam hátha csak valami elírás. De többször is előfordult, hogy meghalás után úgy érzem, mintha visszazuhant volna egy picit az EXP-em.

Szokás mondani: puding próbája az evés. Alább egy kis képrejtvény, mi a fura az alábbi három képen ?

Aion - experience point death penalty - (look the exp bar, not the boobs)

Aion - experience point death penalty - (look the exp bar, not the boobs)

Leszámítva a nagy melleket, csak az EXP csík marad, ami fura lehet. A halál előtt 37684 tapasztalati ponttal rendelkezett a karakter. Majd az éledés és a sikeres Soul Healing után 37160 EXP maradt. Végül is nem nagy a különbség. Kezelhetnénk akár kerekítési hibának is. 1-2 mob megölésével simán vissza lehet kompenzálni ezt az “elhanyagolható” kerekítési hibát lvl8-on.

Nem hagyott nyugodni a dolog és csak kipróbáltam a lvl27-es karakteremmel is a dolog. Bár kicsit győzködnöm kellett magam, tudtam, hogy az eredmény fájni fog. Összeszedtem minden bátorságomat és kinyírattam szegény. Az eredmény: (immáron mellek nélkül,hogy ne vonja el semmi a figyelmet):

Aion - experience point (EXP) loss under death penalty - on lvl27

Aion - experience point (EXP) loss under death penalty - on lvl27

Oké, akkor kicsit számológépezzünk. Ugye kezdtünk 1,805,257 EXP-ről. Meghaltunk, feléledtünk, Soul Healing és lett 1,769,235 EXP. 36022 EXP. Ez a teljes szinthez nézve 1% diferencia… egy százalék… EGY SZÁZALÉK!!!

Szóval nézzük még egyszer mit is jelent meghalni az AION-ban:

  • Soul Sickness stackelődő (időben értve) effekt, ami alap esetben kb. egy percig belassít, de nagyon. (Kivéve ha kapsz Soul Heal-t)
  • Meghalás esetén 3% EXP-et vesztesz, amelynek egy RÉSZÉT visszakaphatod Soul Healer segítségével.
  • A Soul Healnek bizony ára van. Az ára az elvesztett (3%) EXP pontnak a 15%-a kinahban. (ha jól számoltam, de kb egyéként ennyi fixen).
  • Ha kicsengeted a pénzt, akkor vissza is kapod az elveszített 3% EXP-nek az két-harmadát. De nem mindet!!!

Mivel a veszteség minden esetben EXP arányos, ezért minél magasabb szinten halsz meg, annál több EXP-t fogsz bukni minden meghalással. Míg a lvl8-as kari esetén a veszteséget ellensúlyozza egy max két mob megölése, addig a lvl27-es esetén a 36k-hoz már kell legalább négy-öt mob megölés. Természetesen ez azért annyira nem nagy dráma, amíg az ember tudja ezt normálisan kezelni. Viszont ha valaki értelmetlenül hal meg szintenként akár tízszer is, az jó ha tudja, hogy ezzel a saját életét nehezíti meg és saját magát kergeti később grindelésbe. Érdemes ezt az 1%-ot jól a fejekbe vésni, hogy jusson eszünkbe amikor az EU szerveren értelmetlenül neki akarunk menni lvl14-en deadly poison slacy-nak, majd mivel nem sikerült ezért megismételjük a dolgot lvl19-ig minden szinten legalább kétszer. (És még sorolhatnám az ilyen epix faileket a saját példáimból).

Fontos viszont, hogy nincs death penalty és maradandó EXP vesztés abban az esetben, ha PvPvE körülmények között haltál meg. (Ellenséges player, vagy ellenséges frakcióhoz (balaur is számít) tartozó NPC ölt meg.

~ by Menorel on .

Aion

20 Responses to “A halál mint olyan, nem kifizetődő!”

  1. Hmm, elgondolkodtató.
    Lehet, hogy alacsony (lvl10-20) szinten akkor egyáltalán nem éri meg a soul healt használni. Pár mob még nem grind, simán teljesíthető, pénzt is dobnak…
    Így matekozva inkább várok a sickness elmúlására.

  2. Mi van azzal a EXP-vel ami fennmarad, ha nem használsz soul healert? Szintlépésnél eltűnik vagy stackel és végül jó sok kinahért átlehet majd váltani ?

  3. Jó kérdés. Majd kipróbálom a kiskarival és beszámolok a tapasztalatokról.

  4. Arrol van info, hogy instakban is megvan-e ez a bunti? Ha igen akor egy neccesebb puggal nem biztos hogy kifizetodo lesz:)

  5. @ Norgi:
    Amíg nem fizeted ki az xp debt-et addig nem fejlődhetsz.

  6. Ha ellenséges NPC öl meg akkor se vesztesz 😛 (jó kis 40+ kapuőrök)

    Ám stackelődik, EU bétán is +100k xp előnnyel indultam Soul Heal miatt.

  7. @Escordin: Na ezt máris kipróbálom…

  8. @ Escordin: kipróbáltam, és nem igazán úgy van, ahogy írtad. Az EXP debt ellenére is tudtam tovább halani az adott szinten (tehát jöt továbbra is az EXP és tolta is maga előtt a debt részt), ráadásul szintet is tudtam úgy lépni és a szintlépés után is megmaradt a különbség, amit Soul Heallel fel is tudtam “gyógyulni”.

  9. Hányas verzió?

  10. C-Aion 1.0.

  11. Akkor valószínűleg későbbi változtatás.

  12. A “szürke” csík tolódik a zöld csíkod előtt. Én 20-25-ig összeszedtem 330k szürkét, amit 24-es szint végén kifizettem és igy léptem 25-re.

  13. Sajna én soloban nyomom ami igen sokszor vezet halálhoz.

    Elmondom a tapasztalataim, szerintem sokan nem tudnak ezekről.

    Te csak 1 %ot vesztettél de első halálod volt.

    Elmondom mivan, ha több halált halsz 🙂 (ebből kiderül hogy Azie csinálta jól)

    Szóval… halsz egyszer…

    2lehetőséged van:
    A) hagyod a visszaszerezhető részt szürkén.
    B) soul heal.

    A) esetben a következő halálodnál kisebb összeget fizetsz mint az elsőnél (tegyük fel elsőre 20K volt, a 2. 18 lesz, a 3. 16 és igy lefelé amig el nem érsz a szintlépéshez kellő XP 1/4éig amikor is megáll a számláló)

    [namost itt jön fel egy kérdés amire még nem kaptam biztos választ.
    Azért csökken a soul healer által kért pénz, mert egyre több a vesztett XP (amit nem kaphaszt vissza pénzért)
    VAGY
    Az adott szinten a halálaid száma és a soul healer használatának száma van összefüggésben megintcsak és ezért csökken az ára.]

    B) kifizeted az összeget és azon a szinten a következő Soul Healért már többet kell majd fizetned. Ahányszor az adott szinten kifezeted, egyre több lesz az ára.

    Ennek fényében jobb stackelni a halálokat. És csak a levégén gyogyulni amikor már a szürke csik elérte a következő szintet.

    És igen, megmaradt, minden XP (a szürke és a kék is) tolódik a következő szintre.

    Remélem segitettem valamennyit.
    Üdv

  14. Ez mind oké, de Escordin pont azt mondta, hogy 1.0 után ha van XP debted akkor nem léphetsz szintet. Persze ettől persze még megáll a módszer. Egyébként a legjobb megoldás szerintem akkor is az, hogy nem kell meghalni. Oké tudom, hogy ez elcsépelt duma de akkor is. Különösen lvl25-től Abysson az ember percenként kerülhet olyan helyzetbe (és kerül is), hogy halál közelébe kerül. Megoldás:
    – légy körültekintő és közlekedj okosan.
    – legyen mindíg bekészítve “flytime”, hogy el tudj repülni ha nagy a gáz. Ha nincs is flytime, akkor is legyen leCD-zett Secret Remedy of Wind poti.
    – legyen nálad nagy mennyiségben Secret Remedy of Lift poti, minél nagyobb szintű.
    – játsz defenzíven. Tudom, hogy ez lassítja a grindelést, de ne támadj be egy mobot 20% HP-n. Lehet hogy simán megölöd, de ha arra jár egy kóbor (akár sok-sok szinttel alacsonyabb) Asmo, akkor tuti nem fogja kihagyni az ingyen Abyss Pointot.

  15. Én már 1.2ben vagyok és simán szintet lép szürke csikkal is, nem gáz az XP debt. De majd 37 végén kiprobálom a kedvetekért.

    1.14ben biztos hogy müködött, rémlik egy szint ahol igy léptem és szürke volt egy kis rész a köv szint elején.

  16. előre is köszi, ha ki tudod próbálni 🙂 Nagyon érdekelne az eredmény

  17. menorel: abyssban halsz meg, akkor nem vesztesz xp-t, legalábbis ha PC öl meg.

    Viszont ha megtámad egy group, vagy 2 assa / ranger ,akkor lehet nálad akármi, egyszerűen nem tudod használni.

  18. 43

  19. hali mindenkinek 2 kerdesem lenne
    Honnan tudnám letölteni? /aiont/
    meg hol kel regelni? mert ere nem jotem ra mondjuk az angol tudasom hianyos 🙁
    Emilemre kuldjetek segitseget “linkeket meg picinyi magyarazatot
    koszi

    • Ha bekapcsoltam az e-mail followup-ot akkor megkapod e-mailben is,ha nem akkor pech. Szóval a játék jelenleg európában még nem jelent meg hivatalosan. A blogon olvasható információk nagy része a kínai szervereken szerzett tapasztaltok alapján vannak. EU-ban a játék hivatalosan szeptember 25-ödikén indul. Addig csak zárt béta hétvégék vannak, amelyeken csak azok vehetnek részt, akik már előrendelték a játékot. Lesz elvileg augusztus második felétől openbeta is, de erről még nincs hivatalosn semmi információ. Remélem tudtam segíteni.

Comments are closed.