header image
 

Látványos játékélmény javulás?

Ennek a cikknek az eredeti címe ez volt: “Brutális mob HP nerf!!! 30%!!!!“. Eredetileg valami ilyesmi lett volna benne: “Tegnap este nem is annyira tünt fel, de ma délelőtt kicsit powerlvleztünk Holy Ground of Miraju-n és feltűnő lett, hogy szokatlanul gyorsan pusztulnak meg a mobok. Nosza rajta, kipróbáltuk a dolgot a Miraju melletti Tursin elite támaszponton is. Az eredmény megdöbbentő volt.

Azután, ahogy tovább tesztelgettem az EU vs kínai v1.0-át, rá kellett jönnöm, hogy szó sincs erről. Bár fura módon úgy néz ki, hogy pl. egy lvl18-as kutyadémonnak  (Atmosphere Spirit, Holy Ground of Miraju-n) a HP-ja 1800 és 2000 HP között van. (Értsd nem fix a HP-juk: kb. 40-et öltem meg úgy, hogy a végső sebzést direkt rank1-es spellekkel csináltam, tehát +/- 10-20 HP tévedés lehetett mérésenként); De ez a range megvan mind az EU, mind a kínai kliensben.

Még fürödtünk a vegyes érzelmeket kiváltó, ámbár tévesen levont 30%-os nerf gondolatában, amikor rájöttünk a másik brutális változásra. Nagyságrendekkel gyorsabban gyűlik a Divine Power, mint a kínai verzióban. Egy gyors mérés, ugyanaz a mob, ugyanolyan szinten, mindkét oldalon 59 DP-t ad. Na akkor ez is fals pozitív, rá kellett jönnünk, hogy nemes egyszerűséggel a gyors mob ölés miatt gyűlik jobban a DP.

Mi marad? Mitől tűnik úgy, hogy gyorsabban halnak a dögök, mitől tűnik úgy, hogy sokkal élvezetesebb a játék? Kellett egy kis idő, mire leesett, de a titok a lag hiánya. A CBT#3-on ez nem volt ennyire látványos, bár az valószínűleg azért volt így, mert akkor még csak alig lvl10-15 között voltunk a kínai szervereken. A CBT#4-et meg egyszerűen kihagytuk.

Na szóval a lag hihetetlenül negatívan érinti a játékélményt. Sok MMO-val játszottam/játszottunk, de ekkora különbséget soha nem éreztem lagos és nem lagos állapotban. Pedig volt szerencsém anno végigszenvedni azt a két hónapot a WoW-ban, amikor a Wotlk megjelenése után Naxxramasban folyamatos 1000-1500-as server lag volt, brutális peakekkel.

A kínai szervereken a lag (ami egyébként koránt sem tűnik annyira veszélyesnek) legnegatívabb hatása, amik teljesen orvoslódnak az EU kliensben:

  • Egyszerűen nem lehet  normálisan healelni, ha nem templar a tank. (hanem mondjuk gladiator vagy chanter). A meele ütések (és ezzel együtt a DPS) folyamatos megcsúszása miatt a folyamatos heal akkora aggro-t termel, ami már szinte kezelhetetlen. Ez különösen akkor bosszantó, amikor szerencsétlen tank megpróbál egynél több mobot tankolni.
  • Ennek sajnálatos eredménye, hogy pl. párban mobozásnál, ha véletlenül sikerül behúzni kettő vagy több mobot, akkor az a kínai szervereken tuti wipe. Sajnos a lag miatt különösen nem fun, amikor beszakít egy mob a healbe.
  • Ehhez képest délelőtt úgy öltük a mobokat hogy kettőt-hármat húztunk egyszerre és a gladiator simán target-rotálással megtartotta a finoman adagolt heal-t. Megdöbbentő volt a különbség.
  • Ugyanez volt a Krallos eliteknél. Miközben a kínai szerveren folyamatosan kellett pumpálni a heal-t, addig az EU-s kliensen a heal mellett folyamatosan van lehetőség a DPS-elésre is.
  • És ami a legbosszantóbb: a kínai verzióban beteg lassan történik a combat/normal mód váltás. Ehhez képest itt instant.

Konklúzióként a címben feltett kérdésre a válasz: Igen, brutális a játékélmény javulás.

~ by Menorel on .

Aion