header image
 

Aion – A véres valóság – End-Game Interview

Az előző cikkben már leírtam, az interjú hátterét. Annyit előre, hogy a srác, aki megosztotta velem a gondolatait azt kérte, hogy had maradjon kiléte homályban, több ponton is túlságosan őszintére sikerült a leírása és gondolom nem szeretné, ha később visszanyalna a fagyi. Az anonimitását bőven kárpótolja a nyomi kérdéseimre adott válaszaival. Lássuk a “véres valóságot”:

update.1: Időközben sikerült csinálni egy interjút egy másik sráccal is aki aktívan játszik most is a Koreai szerveren. Ha érdekel a dolog, akkor esetleg olvasd el az ő véleményét is. Mindkét vélemény “szubjektív”… Ezt ne feledd mielőtt véleményt alkotsz.

Általános kérdések…

Variance Blog (VB): Mióta játszol a játékkal?
Anonymus (A): A koreai OB-től körülbelül ezév június közepéig játszottam napi szinten az egyik koreai szerveren pár ismerőssel, de abbahagytuk a játékot, mivel tucatnyi alkalommal lecsupaszították a karaktereinket (ez az ára, ha kölcsön KSSN-nel játszik az ember, hehe).

VB: Milyen classal szerezték tapasztalatokat?
A: A fő karakterem egy 50-es cleric volt (isten nyugosztalja), de kipróbáltam a többi kasztot is bizonyos szintig.

VB: Milyen verziójú tartalommal kapcsolatban szereztél tapasztalatokat?
A: 1.2+-os tartalmat viszonylag jól ismerem, de a fenti incidens óta csak a koreai híreket/fórumot figyelem, ingame nem voltam, így 1.5-ről első kézből nem tudok nyilatkozni.

VB: Azt mondod követed azóta is a koreai híreket/fórumokat. Natív módon beszéled a koreai nyelvet, vagy google-translatorral szenvedsz?
A: Még jóval a játék megjelenése előtt kezdtem tanulni a nyelvet más okokból, úgyhogy valamelyest meg tudom értetni magam, olvasás az jobban megy.

PvPvE (Abyss) kérdések…

VB: Talán jelenleg mindenkit legjobban a játék PvPvE endgame-e érdekel. Mennyire toltad?
A: Játszogattunk, rank9-ig jutottam, egyik csapattárs r11-ig, úgyhogy mikor nem voltunk veszélyben el lehetett mókázni:)

VB: Jelenleg Kínában a PvPvE eléggé haldoklik. Nálunk komolyabb mozgás egyedül alsó abysson van, ott foglalgatják el időnként a Fortresseket. Mi a helyzet a felső Abysson a középső Fortressekkel? Miért nem nyúl azokhoz a kutya sem?
A: Szerintem egyszerűen azért, mert azok magasabb szintűek, s mivel 1.5-ig abszolút semmi értelme nincs várakat foglalgatni AP-szerzésen kívül, így az alsó réteg kézenfekvőbb, könnyebben bevehető erődjeivel bolondoztak.

VB: Elég nagy rejtély számomra a komplett “Core Abyss” szint. Egyszer – az egyik felső Abyssi középső – Fortress el volt foglalva a szerverünkön, akkor az ottani Teleporternél láttam, hogy elvileg le lehetne teleportálni a Core szintre. Mi ennek a trükkje, mi van ott?
A: A Core Abyss 1.0-ban még nem volt elérhető, lvl45+-os terület. (Nincs ott semmi amúgy csak maga az erőd, meg van lenn kemény két boss, lol). Nem tudom hány bejárata van, de a Felső Abyss egyik erődje felett/mögött van egy világító portál, kb 40 seces repüléssel lehet odajutni. Akármikor használható a port, de ha nem a te frakciódé az erőd, akkor nagyon könnyen leszednek az erődöt őrző mobok.

VB: Volt szerencsét korábban “valódi” ostromokon részt venned, ahol volt kézzel fogható védő oldal is?
A: 1.0 elején még voltak normális ostromok, de ahogy egyre több ember fejlődött max szintre és ahogy fogyott a tartalom, úgy egyre inkább rájöttek az emberek, hogy semmi értelme tartogatni őket, így az lett a vége, hogy fórumokon megbeszélt alkalmakkor átengedte a frakció egymásnak a várakat. 1.5-ben sem lesz másként, itt sem lesz védelem, csak itt szimplán azért, mert senki sem Abyssban van, mindenki az új instanszokat próbálgatja. Várátengedés továbbra is megmarad, hisz elég csak elfoglalni az adott erődöt és mindenki mehet az instákba.

VB: Mennyire voltak anno taktikák a Fortressek elfoglalására, vagy ez mindig is a zergről szólt?
A: Mindig zerg:)

PvPvE Ranking kérdések (Hero System)…

VB: Hamár PvPvE rendszer, akkor nagyon sokakat izgat a rendszerhez/rangokhoz kapcsolódó “Hero rendszer”, szóval hogy van ez a Transformation: Guardian dolog?
A: Abyss skilleket r10-től lehet szerezni, az átalakulást r14-től.

VB: Pontosan hogyan néz ki ez, azt láttam videókon, hogy nagyobb lesz a karakter és olvastam, hogy több lesz a HP-ja/MANA-ja, plusz ugye ezek az abyss skillek. A karakter többi statja is változik? Tehát nagyobbakat fog ütni? Ilyenkor a karakter nő meg, vagy a fizikailag át is alakul a frakciónak megfelelő Guardian formba?
A: Frakció Guardian-jának skinét veszed fel és kb. a normál karakter méret 1,5x-esére nő meg. Csak HP+MP bónuszt ad, de a többi Abyss skill az ami igazán veszélyes, az átalakulás csak túlélésben segít.

VB: Láttál egyébként ilyen transformálódott karaktert?
A: Sokat 🙂

VB: Valahol azt olvastam, hogy egy max PvPvE rankos játékos guardian formban simán tudta solozni az artifactokat, ez valóban lehetséges?
A: Ha lvl50-es és Alsó rétegen – ellenséges frakció támadásai nélkül – támadja be az adott artifactot, akkor lehetséges; jóval alacsonyabb szintű lényeket könnyedén szétszedi.

VB: Találkoztál olyannal, hogy több ellentétes frakcióból többen egymásnak feszültek Transformation:Guardian formában? Mennyire “epikus” ez a látvány?
A: Tavasszal igen, de semmi különös nincs benne. Az átlag, nem átalakult játékosok amúgy is meghalnak egyetlen (szinte bármelyik) Abyss skilltől, utána meg olyan az egész, mintha egy lvl10-es karakter szemszögéből néznénk, ahogy a több életű lvl40-esek harcolnak. Abyss skillek guardianok között kb olyanok, mintha két normál karakter duelezne.

VB: A Kínai szerverünkön többször is láttam olyan rendszer üzenetet, hogy valaki használta a hero képességét, viszont valahol azt olvastam, hogy ilyenkor erről mindenki értesítést kap és követni is lehet a térképen. Ez hogy néz ki a gyakorlatban?
A: Ilyen nincs. Szólni szól, hogy “x területen hős jelent meg”, de nem mutatja a térkép.

Cross-fraction PvP kérdések (Riftek)…

VB: Mennyire van tapasztalatod az 1.2-ben bevezetett Riftezésen keresztüli PvP/Gankelés büntetés rendszerrel kapcsolatban? Szükség volt erre, megölte ez a world PVP-t ?
A: Nagyon is szükség volt rá, és közel sem annyira “rossz” dolog, mint páran – kipróbálás nélkül – állítják (szerintem szigorúbbnak kellene lennie).
A helyedet csak kb 200 lowlvl kill után jelzi ki rendszer a térképen, ha meg ennyire sokáig húzza valaki, akkor a kiosk már lényegtelen. A rémhírekkel ellentétben a játékosok 95%-át nem érinti a dolog. Ezek csak azoknak szóltak, akik semmi mást nem csináltak csak magas szinten átfutottak az adott terület legalacsonyabb szintű részére és ölték az ártatlan, 10-15 szinttel alacsonyabbakat. Aki nem így játszik az észre sem veszi majd.

PvE kérdések…

VB: Sokakat érdekel a játék PVE tartalma, mennyire volt szerencséd az 1.0-ás instanceokhoz és az 1.2-vel bejövő további két endgame instancehoz ? (Theobomos Secret Laboratory, Ardman Fort)
A: Insták tekintetében talán mindenhol jártunk, persze nem pucoltuk ki az összeset, inkább csak sightseeing volt.

VB: Röviden kérhetnék egy kis élménybeszámolót a játék PvE tartalmáról? Gondolok itt különösen az 1.2-es új instákra. Mennyire taktikusak ezek, mit képesek ezek nyújtani egy PvE beállítottságú játékosnak?
A: Sivár és érdektelen az egész (legalábbis taktikai szempontból), ez később se lesz másként. LoTRO szintű instázásra ne is számíts, itt nincs változatos harcmodora a bossnak, nincsenek monológok, idő közben változó helyszínek, történések harc közben. Áll a boss, odamentek, néha elnyom a skill-listájáról 4-5 különböző erősebb skillt és kész. Persze szépek a helyszínek meg látványosan szállnak az effektek, de ennyi.
Aion a többi koreai játékhoz hasonlóan teljesen üres ezen a téren, csak azért vannak ezek a helyek, hogy xp-t meg lootot szerezz, nem az a céljuk, hogy élvezetes boss-élményeket adjanak amikről áradozva lehet majd mesélni (az 1.5-ös helyek még inkább ilyenek, vicces, hogy már a nyugati fejlesztők sem tagadják, hogy ezek a helyek az x szinttől y szintig való fejlődés segítésére jöttek létre).
Itt kivétel nélkül minden insta egy bújtatott grind-régió.. zárt terület x mennyiségű szörnnyel, grindelj végig rajtuk, thxbye. Ha PvE orientáltságú valaki, akkor inkább EQ2 vagy LotRO-t választ, ha PvP, akkor meg csak azért fut végig ezeken hogy felfejlődjön aztán menjen zergelni Abyssba.

VB: Ez az “egyszerűség” mennyire hat ki a játék komplexitására?
A: A koreaiak nagy része (hozzájuk hasonlóan én is) csak időkitöltés gyanánt játszik a játékkal, várják a nagyobb neveket. Általános vélekedés, hogy a játék rendkívül egyszerűsített minden téren, nincs benne komplexitás és minden egyes feature csak egy maszk.. Ha jobban megnézi valaki vagy megismeri, akkor látja, hogy bármilyen játékfeature-re is bök az ember, egy jól hangzó, ám a valóságban kidolgozatlan és (ismét) egyszerű elemekből álló valamit kap.
Lehet ezt mondani szinte mindenre (repülés, stigma, szintezés, craft, etcetc). Valakinek elég ez a konzolos egyszerűséget nyújtó játékmenet, de a koreaiak többségének nem (na és akkor mi lesz mifelénk?).
A koreaiak már most röhögnek, hogy mekkora pofáraesés lesz nyugaton, előre látják a rendkívül sok sajnálkozó meg nyafogó posztot hivatalos fórumon, hogy mennyire rossz minden (1.5-ről nem is beszélve, saját magukat lőtték fejbe a készítők).
Bocs a kitérőért, csak gondoltam elkezdelek felkészíteni a koppanásra^^

Konklúzió és lezárás…

VB: Örülök, hogy őszintén leírtad a véleményedet a játék lehetséges jövőjéről. Hiszem, hogy azon lehetséges játékos tömegek akik pl. Wow-ról rerollolnak át, azoknak az Aion “primitívsége” is bőven elég komplex lesz hogy jól érezzék magunkat. Nem tudhatom, hogy mennyire ismered a WoW-ot, de ott konkrétan van egy “abyss/fortress” szerű terület (Wintergrasp), hasonló az alapelv; van egy fotress amit bizonyos időközönként el lehet foglalni. Van a fortressben egy insta, ami relatív kevés munkáért ad nagyon jó lootokat. El nem hiszed, de amióta ez létezik, azóta folyamatosan ezt zergeli a nép és jól elvannak vele. A Wow-osok milliói bár ódákat tudnának sírni, hogy mennyire nem akarnak grindelni és mennyire utálják a primitív (a szó nem negatív értelmében) / monoton dolgokat, ehhez képest a legtöbben évekig képesek ugyanazokat a battlegroundokat reggeltől-estig tolni a PVP és a loot miatt. Hiszem, hogy ezen játékosoknak oda és vissza lesznek Abysstól és az ott rejlő lehetőségektől.
A: Ez nem az én véleményem,  azt írtam le, hogy mit gondol a koreai játékosok nagy része a fórumos hozzászólások alapján:)
Ha személyes véleményemet kérded, akkor annyit fűznék hozzá (azon kívül, hogy bizonyos tekintetben osztom a koreaiak véleményét), hogy szerintem a casual réteg kitart majd a játék mellett, így viszonylagos siker lesz majd hosszabb ideig is, de olyanok, akik már több éve, több MMO-n keresztül játszottak virtuális világokban a 4-5. hónap után különösebb ragaszkodás nélkül elhagyják majd a játékot a játék mélyebb rétegeinek hiánya miatt, különösen hogy számtalan más egyedi alternatíva is közeledik.
Szerintem az a baj a játékkal, hogy bár igaz, hogy minden játékstílust felsorakoztat és hogy ezen játékstílus kedvelői találnak ideig-óráig tartalmat és elfoglaltságot maguknak, de ha egyenként megnézzük mit tudnak ezen stílusok ajánlani más konkurens játékokhoz képest, akkor láthatjuk a hiányosságokat mindegyikben. Ez alapján feltehetjük a kérdést: miért maradjon a játékos ennél a játéknál, ha van olyan, ami többet nyújthat számára? Ilyenkor jön képbe a játék világa, atmoszféra, hangulat, stb, kell valami ami megfogja az embereket.
Ezzel kanyarodunk az új patch-ekhez, mi olyat hoznak ami maradásra bírja a játékosokat. Itt NCsoft nem teljesít valami jól, patch-ről patch-re rosszabb irányba viszik a játékot, a sokat megélt és tapasztaltabb játékosok meg egyre inkább több kivetnivalót találnak az egészben (devanion bohóckodás, cuteness/childish factor erőteljes növekedése (különösen a Shulack-Shugo és hasonló majomkodások ellen “megy a harc”; a legtöbb játékosnak elég élményromboló, mikor egy epikus, “darkos”, a világ sorsát eldöntő csata közben beugrálnak a füles kerubimok meg a shugok és aranyos/édes/poénos infantilisságba fordul az egész.).. egyszóval nincs integritás a játékban, így sokan nem tudják beleélni magukat.
Az RPG-seket is érdemes megemlíteni (vagy inkább nem is érdemes), nagy részük messze kerüli a játékot, számukra semmit nem tartogat Aion (fenti integritás-problémák, különböző ilyen-olyan itemek, na meg egyszerűen a szerepjátékos eszközök hiánya), ebből a szempontból nyugaton is igencsak nagy visszhangra lehet számítani.
Még mindig nagy út áll a játék előtt, de ahogy írtam, a koreai játékosok kiemelkedő hányada érzi úgy, hogy egyre inkább távolodik a játék önmagától, és a fejlesztőknek elég nagy változáshoz kell folyamodniuk ahhoz, hogy huzamosabb ideig megtartsák az embereket.

VB: Nagyon szépen köszönöm a válaszokat a Variance Blog olvasói nevében. Nagyon sok kérdést sikerült tisztáznod. Ha leülepszik ez a sok-sok infó mindannyiunkban, akkor tartok tőle, hogy még sok-sok egyéb kérdés merül fel bennünket, amikkel esetleg megtámadnánk.
A: Welcome…

A történet – egyelőre – itt ér véget. Ha bármilyen kérdésed merülne fel, amit szeretnél megkérdezni egy következő kanyarban, akkor azt tedd fel commentben… Mindenkinek kellemes alvást, aki hajanldó volt csak ezért virrasztani 🙂

Sivár és érdektelen az egész (legalábbis taktikai szempontból), ez később se lesz másként. LoTRO szintű instázásra ne is számíts, itt nincs változatos harcmodora a bossnak, nincsenek monológok, idő közben változó helyszínek, történések harc közben. Áll a boss, odamentek, néha elnyom a skill-listájáról 4-5 különböző erősebb skillt és kész. Persze szépek a helyszínek meg látványosan szállnak az effektek, de ennyi.
Aion a többi koreai játékhoz hasonlóan teljesen üres ezen a téren, csak azért vannak ezek a helyek, hogy xp-t meg lootot szerezz, nem az a céljuk, hogy élvezetes boss-élményeket adjanak amikről áradozva lehet majd mesélni (az 1.5-ös helyek még inkább ilyenek, vicces, hogy már a nyugati fejlesztők sem tagadják, hogy ezek a helyek az x szinttől x szintig való fejlődés segítésére jöttek létre).
Itt kivétel nélkül minden insta egy bújtatott grind-régió.. zárt terület x mennyiségű szörnnyel, grindelj végig rajtuk, thxbye. Ha PvE orientáltságú valaki, akkor inkább EQ2 vagy LotRO-t választ, ha PvP, akkor meg csak azért fut végig ezeken hogy felfejlődjön aztán menjen zergelni Abyssba.

~ by Menorel on .

Aion

13 Responses to “Aion – A véres valóság – End-Game Interview”

  1. Hm… Érdekes cikk , sok kérdésre tényleg választ kaptam én is ami foglalkoztatott …. Kicsit kiábrándító is egyben , félek ezek után hogy WHO jellegű lesz a játék ,de ennek ellenére nem az a fajta ember vagyok aki mások véleményéből ítél meg valakit , ennek ellenére minden bizonnyal kifogom próbálni a játékot és saját tapasztalataim alapján fogok dönteni hogy folytatom e 4-5 hónap után…
    Illetve azt is hozzá fűzném , (ha már mindenki a WoW al példálózik) hogy a WoW se kezdte hihetetlen kiforrottsággal rendelkező játék komplexitással … Bár ez igaz ,hogy WoW-ban az első nagyobb boss (Onyxia) sem tank and spank móka volt már ,de bízom a fejlesztők racionális személetében , és hamar gatyába rázzák magukat és jön mondjuk egy decemberi 1.6 , amiben “megindul az élet” .

    Szerintem egyébként más nevében is mondhatom Menorel , hogy köszönjük a kutató munkádat kedves Anonymus után , illetve pedig a cenzúrázatlan rideg de igaz valóságot 🙂
    üdv;Mg

  2. Én bízok benne hogy az 1.5 a mélypont mivel egyre inkább az az érzésem, hogy ez az egész content patch azért készült el, hogy NA/EU releasre egy sokkal barátságosabb környezetet tudjanak nyújtani az itteni casualabb rétegnek. Ha nem ez lenne a helyzet nyílván nem lett volna előbb bejelentve az, hogy 1.5ös patchel indulnak nálunk a szerverek mint hogy egyáltalán kijött volna élesben Koreában. Főleg azok után hogy ma Lani azt nyilatkozta hogy “After launch our goal is to release updates at least least 2-3 months within Korea’s updates.”. Ebből is lehet látni, sokkal jobban siettetik ezt az 1.5öt mint ahogy azt szeretnék és ahogyan azt a jövőben fogják csinálni.
    A fő oka annak hogy ebben bízok az az, hogy ha nem a sietség miatt jött létre és lett olyan amilyen ez az 1.5 amiről Anon azt mondta hogy “saját magukat lőtték fejbe a készítők” akkor jó esély van rá hogy később se javul a helyzet.
    Ami most nagyon fontos lenne hogy NCSoft jelezze hogy náluk is észrevették azt hogy a PvP/PvE balance nagyon eltolódott a PvE javára és hogy ők se így képzelik el a játékot, és az 1.6 már szólhatna a PvP tartalom feltöltéséről.
    Szerintem azok akik úgy döntöttek hogy Aionozni fognak többségében nem a PvE content miatt tették és ez hatványozottan igaz az Ázsiai régióra. Én szeretem a PvEt viszont azt mondom hogy normális, jó, akciódús, fun PvP mellett simán elfogadnám a tank&spank harcokat kikapcsolódásnak meg egy két extra cuccért. De jelenleg az a helyzet hogy a Dark Poetaban esnek a legjobb cuccok, Abyss pontot kapsz minden szarért, PvEzni kell a PvP stigmákért, portallal tudsz menni az elfoglalt Abyss instanceokba, ostromra meg kb csak a medálok miatt kell odadugnod a képed mert anélkül nem tudsz cuccokat venni.
    Most már megpróbálok a lényegre térni mert már 1 órája írom ezt a postot kissebb nagyobb megszakításokkal és már fogalmam sincs mit írtam vagy hogy mit akartam írni, végigolvasni meg nincs kedvem mert tl;dr kategória. ^^
    Én azt mondom hogy mire én eljutok oda hogy ezek a problémák foglalkoztassanak (2-3 hónap) már úgyis körvonalazódni fog hogy mit szándékozik tenni az NCSoft az ügyben.
    Legfeljebb Anonnak lesz igaza “4-5. hónap után különösebb ragaszkodás nélkül elhagyják majd a játékot a játék mélyebb rétegeinek hiánya miatt”

    Ha már úgyis ennyit írtam akkor még azt idebiggyesztem totális off-topicként hogy Ayase nemrég megerősítette hogy az Aion dobozos verziója már az 1.5ös pacthel lesz szállítva és nem kell 2gbt töltögetni.(Már ha ez bárkit is érdekelt volna ^^)

  3. Igen, sikerült megtalálnod a az interjú talán legfontosabb részét. Adott egy srác aki azt mondja: játszottam a játékkal, elértem benne sokmindent, láttam az endgame-t, kicsit az egész össze van kuszálódva; ha nem oldják meg, akkor a legtöbb játékos elhagyja a játékot 4-5 hónap után. Ha ez tényleg így is lesz, akkor is lesz 4-5 hónapunk egy nagyon jó játékkal.
    Az interjú sok dolog kapcsán felnyitotta a szemem, és sok-sok csalódástól megóvott (lásd. PvE vágyaim, stb.). Ami megmaradt az illúzióból (és amit kaptam hozzá extra feltétként), az még bőven elég, hogy nagyon akarjak ezzel a játékkal játszani.

  4. Nagyon korrekt cikk, köszönöm hogy utánajártál ezeknek. (akár jöhetne még több is ha találsz ilyen jófej embereket, nem értem miért nem vállalta a nevét szerintem tökéletesen korrektül mondta el mit gondol)
    Igazából akinek a szemén nem volt szemfedő, az kb eddig is ilyesmire gondolt, hogy megjelenés után lesz a játéknak 2-3 hónapja hogy megmutassa, tud jó irányba haladni, és nem lesz warhammer 2 csont üres open pvp területekkel, cserébe gagyi pve instákkal.
    Aki már mmo-zott valaha az tudja hogy csak azután szabad véleményt alkotni, miután maga is kipróbálta, mert simán lehet hogy ami xy-nak nem jön be az engem elvarázsol. Szerintem ezt már sokan értik, biztos vagyok benne hogy az Aion meg fogja kapni az esélyt a bizonyításra, e cikktől függetlenül én továbbra is ugyan úgy várom, aztán majd 2-3 hónap játék után döntök csak hogy kell e z nekem vagy sem.

    Azt pedig eddig is tudni lehetett, hogyha max 3 hónap után nem tud nagyot alkotni, akkor kb vége is a történetnek, hiszen lejárnak az előfizetések és jön Arthas, aki egy kicsit is bizonytalan, az inkább jön vissza. Warhammer esetében pontosan ugyan ez zajlott le, volt 2 hónap, majd mindenki meglépte lvl40-et, látta a tök üres, kihalt world pvp-t, rájött hogy amúgy is pve-ből van a legjobb cucc, bement az instákba amik iszonyat gagyik voltak wow-hoz képest, ekkor jött a jól irányzott kegyelemdöfés, a Wotlk és már ment is vissza a nép. (köztük pl én is, pedig nagyon biztos voltam korábban a dolgomban, hogy warhammer forever 🙂

    Meg kell értenie az NCsoft-nak, hogy akik alig várják hogy eljöjjenek a wow-ból, azok többségében az open world pvp miatt vágynak már végre valami újra. Mert nézzük meg, milyen játékok is voltak kizárólag hype-olva őrületesen? AoC, Warhammer, Aion. Jól látszik mire lenne igény, nyílt pvp-re, elfoglalható várakra, pvp-ben balanszolt kasztokra, ha ezt a réteget gagyi instákba kényszerítik, az nem túl jó, tetszik vagy nem, a wow-ot PvE tartalomban nem lehet legyőzni. Kész, pont, aki ezt nem tudja tényként elfogadni az még sose játszott vele, vagy csak hazudik magának is 🙂 Nyilván nincs baj azzal ha van a játékban sok insta amiben el lehet szórakozni meg tank and spankolni és így fejlődni, de eleve már hacsak annyit elrontanak hogy nem pvp-ből lehet a legjobb elérhető cuccot kiszedni, akkor nem lesz elég pörgés abyss-ban, és az ki is herélte a játék lényegét.

    • Remélem,hogy ami a cikkben csak részben igaz és ezeket a hibákat minél előbb javítják…
      Azonban nem teljesen igaz amit írsz…A WARnak valóban megcsappant a játékos tábora de ettől még nagyon sok jó szerver van ami igen népes és folyamatos orvr megy..
      Ettől függetlenül rengeteg hibája van de rengeteg pozítív dolog is van benne : lsd. Tome of Knowledge
      Ráadásul még nem nagyon temetném ennyire előre,hiszen sok új content patchet adtak ki hozzá (Land of the Dead) és foylamatosan javítják a játékot…

  5. […] Az elkövető egy volt keleti Aion játékos, a leközlő pedig a korábbi listánkban már szereplő Variance blog. Olvassátok, fogyasszátok. […]

  6. OMG Megwyn? ! !

  7. Jézusom , ez egy kicsit offtopicnak tűnik …de ! 😀
    Lelkivilágom szempontjából fontos … (Xruu nak örülök a legjobban ! :D)

    Azie , szar a shámán Azie vagy ? Költői kérdésnek érzem…. 😀
    Menorel , te pala voltál Deus Ex stb?Egy ideig fontuk együtt 🙂

    Xruu / The Reckoning,Wow,Horde,Bloodscalp , Tauren – Shaman? (Moonlight név ismerős ?) Remélem mondd neked valamit ez a kép xruu 🙂 http://kepfeltoltes.hu/view/090812/WoWScrnShot_011006_192730_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Z -t sajnos már nem ismerem.. elég meleg lett volna :))

    … ki kell talalnom valamit hogy ontopic legyen az egész… ööö !! World PvP Forever ! 🙂

  8. Ami azt illeti engem is ismersz kedves Moonlight izé Elfyhunter mármint Megwyn…doh bonyolult.

    “sok-sok csalódástól megóvott (lásd. PvE vágyaim, stb.)”
    Még a PvEt sem írnám le, nyilván nem ez lesz a játék erőssége de eddig nem is volt sok idejük minőségi contentet csinálniuk. Majd ha most kicsit lecseng ez az egész rohanás úgyis kiderül.
    Ha érdekel a PvE és még beszélsz Anonal akkor kérdezd meg hogy mi az ottani community véleménye Dark Poetaról elvégre most az a PvE end contentet. Többi instance úgyse számít, elvégre azoknak a 70%át max párszor látjuk szintezés közben.

  9. Összefújja a szemetet a szél…

  10. Jézusom … 🙂 Félek ! 😀 Valaki még Elfyhunterre is emlékszik (L) ! 🙂 (Off; Z benned kit tisztelhetek?:P)

    PvE content … hmm … WHO -ban volt elég sok időm tapasztalgatni a Fortress ostromokat , és elég érdekesnek tartom , hogy azt nyilatkozta a srác ,hogy csak Zergről szól egy ostrom , remélem ez csak a szervezetlenségük miatt volt ilyen , egy jól szervezett ostrom 30-40vs100 ban is képes volt 30-40 támadó megverni a 100 szervezetlen védőt , tehát röviden ; az ostrom harcokban várok azért valami kis taktikázást … Illetve remélem , tényleg nem úgy lesz ahogy mondja, hogy átadogatjuk egymásnak az erődöket … Lehet én vagyok maradi , de harcoljanak meg érte a támadók 🙂 😛 Bár tényleg, ha tét nélküli egy idő után biztos mi is megunjuk a védést/támadást…
    Attól függetlenül a játék PvPvE nevet kapta , engem vonz azért a PvE content is … szerettem mindig legyilkolni a nagyobb bossokat egy jól szervezett csapattal , és ahogy nézem itt is vannak , epikusnak tűnő harcok … de ha tényleg az összes ilyen tankandspank móka , akkor picit csalódott leszek , de bízom a fórum-trolokban ,akik addig rágják majd kedves NCsoft fülét , hogy összepakolnak valami normális instát … végülis , ha belegondolunk , MoltenCore-hoz is kellett egy két patch … Bár a Blizzard a content dolgot eleinte inkább (Nem – jut az eszembe az a bizonyos annó sokat emlegetett angol szó rá) legyőzhetetlen mobokkal / bossokkal oldották meg , ( csak két példa, bár ez inkább későbbről Cthun , Vashj?) melyet ők bug-nak tituláltak , “majd javítjuk” idő alatt kidolgoztak egy két durvább fightot… Rövidebben ez is ; Bízom a PvE tartalom határozott javulásában , ne csak a PvP legyen a jatek célja (Bár tudom ez egy ilyen játék ..de mégis csak ott van az E betü a PvPvE -ben)

  11. Ez a kis kérdezz-felelek nagyon sok kérdésemre megadta a választ. De sajnos már számítottam valami ilyesmire. Számomra a PvP tartalom a fontos és abban a repüléssel egybekötött harcok egyelőre nagyon megfogtak.
    Ugyanakkor a napokban néztem át a közelgő MMO neveket és (a mostani cikk után) egy kicsit el is bizonytalanodtam. Mert ha játékot veszek azt nem egy vagy két hónapra teszem, fölleg ha MMO-ról van szó. De sajnos a többi számomra érdekes online játékokat (Global Agenda, Champions online, Blizzard névtelenje, SW:TOR, FF XIV…) egyelőre nem tudtam kipróbálni, így még az Aion vezet a betákban szerzett hangulatával. 🙂
    Bármi is legyen, a végén csak egy maradhat! 😛 (havidíj sux:P)

  12. […] Aion – A véres valóság – End-Game Interview Az előző cikkben már leírtam, az interjú hátterét. Annyit előre, hogy a srác, aki megosztotta velem a […] […]

Comments are closed.