header image
 

Server, Queue és a többi pokoli dolog

Nincs könnyű helyzetben az NCSoft West, naponta olvasom a kommunikációs managerek szösszeneteit és egyre inkább az a meglátásom, hogy ráálltak a “kivárásra”. A queue-val és szerverek telítettségével kapcsolatos kommenteket próbálják lepergetni és más témákat érintő kérdésekkel foglalkoznak, hogy a nagyközönség előtt inkább azok kerüljenek fókuszba. A tömeg persze dörömböl a kapun és követeli a nagyobb szerver capeket és a több szervert. Alapvetően ezek a követelések jogosak, hiszen igenis kifizettük a játékot (akik most játszanak, azok legalábbis már minden bizonnyal) és mi az, hogy abból a sok pénzből nem tud fellőni az NCSoft még 6 szervert? Nézzük miért is nem olyan egyszerű ezt így megoldani:

Új szerverek telepítése? Az Aion egy mass-pvp/PvPvE játék. Aki játszott már vele és elért lvl30-ra az pontosan tudja, hogy ez a játék addig tud kihívást, tartalmat és szórakozást nyújtani, amíg a játékosok részt akarnak venni ebben a nagy world-wide csatában. Abyss egy nagyon nagy terület, aminek igazából csak akkora van értelme, ha a Playerek betöltik azt és csoportosan, vagy szólóban próbálnak zsákmányként szolgálni az ellenkező frakció vadászni vágyó tömegeinek. Volt szerencsém Kínában egy “kihalt” szerveren játszani, ahol teljesen el volt néptelenedve Abyss. Nem volt nagy élmény. Hiszem, hogy az NCSoft West ezt akarja elkerülni. Éppen ezért fontos, hogy amikor kihoznak egy új szerver-t, akkor azon kvázi garantált legyen egyből az elején a “high-pop”. Ha ezt nem tudják megoldani, akkor az oda ideiglenesen áttelepülő játékosok a lvl25-öt elérve rájönnek, hogy itt valami nagyon nem frankó és vagy vissza akarnak menni a régi szervereikre, vagy egész egyszerűen abbahagyják a játékot, mivel nincs benne semmi kihívás.

Server cap emelés? Nincs sajnos erről pontos adat, de nálamnál okosabb fórumozók komoly boxokat vívtak pro/kontra, hogy mennyi is lehet egy szerver maximális (egyszerre online) populációja. A szám valahol 12,5k és 15k között lehet. Tehát átlagban (ha megvan a balance) 7000 játékos van mindkét oldalon. Ez kb azt jelenti, hogy a játékot ennyi aktív játékosra tervezték szerverenként, ehhez mérten vannak tervezve az erőforrások mind ingame, mind a konkrét szerver környezetben. A server cap emelése “felborítja” a játék egyensúlyát, hiszen ha pl. felemelnék a 7k/frakcióról 8k/frakcióra a limitet, akkor 2000-rel több ember próbálna magának helyet keresni Abysson adott időben. A játék loot-eloszáti rendszere miatt (ami az “erősebb kutya b*szik” elvet követi), már így is szinte lehetetlen úgy behúzni egy neves elitet, hogy ne teremne ott egy lelkes csapat, aki megpróbálja leDPSelni a rendszerint csak egy tank és heal-ből álló csapatot és lenyúlni a lootot. Lehet, hogy egy ilyen szerver cap emelés egy pillanat alatt lecsökkentené a queue-kat közel nullára, de a játékot minden bizonnyal játszhatatlanná tenné.

Hogyan tovább NCSoft? Látszik, hogy annyira azért nincs könnyű dolga az NCWestnek. A fő feladata, hogy egy játszható és izgalmas játékos nyújtson. Lássuk be, ez a részét jól csinálják. Az, hogy a head-start után nem csökkentek le a szerverek egy pillanat alatt low-popra bizonyítja, hogy az, aki elkezdte a játékot; az még mindig tolja. Természetesen sokat kivesz az emberekből ez a nemritkán 1-2 (néha több) órás sorban állás, minden bizonnyal sokan elfordultak ez miatt a játéktól. Bár az is tény, hogy aki megvette a játékot, annak november elejéig be van fizetve az accountja. Tehát nem kizárt, hogy néha azért csak-csak rápróbál a játékra. Nagyon kevés olyan feedback-et kaptunk eddig, hogy “szar az Aion”. Bár tény, hogy aki más – neki kedves – játékot próbál keresni az Aionban; az nem kizárt, hogy csalódni fog. Aki be tud jutni a játékba, az nagyon rá tud kattanni. Mint, ahogy az a post elején már elhangzott, az NCSoft West nagy valószínűséggel a kivárás taktikáját választja. Ahogy a szerverek populációja/queue-ja alapján összejönne egy új high-pop szerver, azonnal csatasorba is állítanak egyet (EU/USA start óta már 4 új szerver lőttek fel). Nagyon sok játékos esetén nincs komoly kötődés egy-egy szerverhez, csoportosuláshoz. Számukra teljesen járható út, hogy egy új szerveren újra bekockuljanak egy hétre és ugyanott tartsanak, mint az előző szerverükön.

~ by Menorel on .

Aion