header image
 

[Howto] Abyss Point gyűjtés

Az endgame egyik legérdekesebb feladata egyértelműen az Abyss Point gyűjtés. Abyss Pointból sok minden vásárolható. Még a legelvetemültebb PvE only playerek is kénytelenek AP-t gyűjteni, hiszen az Advanced Stigmák is AP-ból vásárolhatók. Ráadásul ismert tény, hogy a jövőben még nagyobb szerepet kap a PvP és az Abyss Point rendszer (lásd az 1.8-as “pletyka” patch notes “Divine Abyss Point” utalásait).

A tovább után megpróbálom összefoglalni az Abyss Point gyűjtés néhány lehetséges forrásait:

  • Dreadgion: Az egyik leghatékonyabb AP szerzést jelenleg értelemszerűen Dreadgion adja. Vesztésnél 1500-2500 AP-t tudsz szerezni, nyertes meccsért 3000-5500 között. Naponta 3x tudsz jelenteni: 12, 20 és 24 órakor. A jelentéseket +2 órás időintervallumon belül kell megtenni. Ha soloban jelentkezel, akkor ajánlott minél hamarabb megtenni, komplett grouppal szinte bármikor behív perceken belül.  Ha az adott napon 20 órakkor van értelmes fortress aktivitás, akkor 20:35-kor szintén nagy dömping szokott lennie a bejelentkezésnél, mivel ekkor érnek véget az ostrom aktivitások. (1500-5000 AP/run)
  • Járulékos profit (/run): 1-2 Boiled Balaur Blood Stain, ~1 Hot Balaur Heart, 2-3 Blue Balaur Scale, 2-3 egyéb Balaur “alkatrész”. Kicsi eséllyel opcionális bossból epix.

  • Dark Poeta: Maradva a “safe-way”-nél ugye ott van még Dark Poeta, mint AP farm hely. Egy gyors/pörgős csapattal 2,5 óra alatt kapsz 2800-3000 pontot. Ha nem annyira motivál a grade run, akkor csinálhattok egy full clear-t is, ez 3,5 óra alatt 4000 AP-t fog generálni.  Ha nem full csapattal mentek, akkor a 4 órás limit előtt akár 5k AP-t is össze lehet hozni, függően a csapat összetételétől. (2800-5000 AP/run)
  • Járulékos profit (/run): 2-3 Boiled Balaur Blood Stain, ~1 Hot Balaur Heart, 3-9 Blue Balaur Scale, 5-10 egyéb Balaur “alkatrész”. Anuhart kék és sárga setek, kék-sárga lvl50-es kiegészítők.

  • Fortress Instance: Szintén a “safe-way”-hez tartoznak a fortress instanceok. Ezekhez persze nem árt, ha a frakciód birtokolja is az adott fortresseket. Az endgameben értelemszerűen a felső abyssi fortressek jöhetnek szóba. A külső körös fortressek (Asteria, Roah) 15 percesek, aminél ha a lvl45-ös ágakon mentek, akkor kb 500 AP jön össze, ehhez még hozzájön a quest, amit két runból lehet teljesíteni, ez ugye runonként 800 AP.  Ezen felül ugye a ládákból lehet még lootolni ancient reliceket. Ez már nagyon szerencse függő, de legrosszabb esetben nem viszel semmit, vagy max egy 200 AP-s lesser icon-t, de ha fortuna melletted van, akkor akár néhány gobletet vagy crownt is nyerhetsz, amikből akár 10k is összejöhet. A belső körös (Miren, Kysis, Krotan) instancek kb 1-1,5 órát vesznek igénybe, runonként teljesíthető egy quest, ami 1000 AP-t ad, a mobok megölése kb 1200 AP-t ad. A végén ugye van a ládaterem. Egy jól gearelt lvl50-es group simán megtudja úgy ölni a boss-t, hogy akár 6-7 láda is megmarad, a ládák pedig tömve vannak ancient relicekkel, nem ritka hogy akár 6-7 relic is található benne. Volt már olyan körünk, amikor összesen 150.000 AP-nyi relicet lootoltunk ki összesen.  (relicek nélkül: 900-2200 AP/run)
  • Ha már relicek, akkor nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a Goblet és Crown reliceket +50% AP-ért lehet leadni Core-on.
  • Járulékos profit (/run): 1-2 Boiled Balaur Blood Stain, ~1 Hot Balaur Heart, 2-3 Blue Balaur Scale, 2-3 egyéb Balaur “alkatrész”. A ládákból továbbá Ancient Relicek szerezhetők (1-10 db függően az instancetól és a szerencsédtől), melyek alaptáborban és Coreon leadhatók:

    Típus Icon Seal Goblet Crown
    Ancient Goblet és Crown itemek leadhatók +50% AP-ért Core-on.  
    Lesser 300 600 900 1200
    Normal 600 1200 1600 3200
    Greater 900 1800 2400 4800
    Major 1200 2400 3600 6400
  • Fortress ostrom: függően attól, hogy melyik fortress-t támadjátok, valamint hogy a csapatod mennyire aktívan vesz részt a guardok, towerek és a boss ölésében 300 és 1000 AP-t tudsz szerezni az NCP-k és az objektumok megölséből valamint a Guardian Deity ölésből. Ha megjelenik az ostrom közben Seasoned Guardian, akkor azért és csapatáért még be lehet zsebelni további 200-300 AP-t.
    Ha az ellentétes frakció játékosai is jelen vannak (védenek vagy foglalni/megakadályozni próbálnak), akkor a határ a csillagos ég. Függően az ellenfél rangjától kb 100 és 6000 AP között is kaphatsz jutalmat.  (playerek nélkül 400-1300 AP/ostrom + sikeres ostrom esetén a medálok)
  • Járulékos profit (/event): Sikeres foglalás esetén (függően az összesített AP alapján amit szereztél) 1-2 silver medál vagy 1-4 gold medál:

  • Fortress védés: ha van támadó, akkor playerenként szintén a csillagos ég. Ha viszont nincs támadó, akkor érdemes a fortresshez kapcsolódó területeken lerombolni a PVP objektumokat. Ezekből össze lehet szedni a 35 perc alatt kb 200-500 AP-t, függően a konkurenciáktól. Ha spawnol az ostrom alatt balaur a fortressbe (tehát nem a dreadgion teleportálja le a komplett flottáját), akkor őket szintén megéri megölni, guardonként 20-60 AP, összesen össze lehet hozni akár 200-300-at is belőlük. (playerek nélkül 300-800 AP/védés + sikeres védés esetén a medálok)
  • Járulékos profit (/event): Sikeres védés esetén (függően az összesített AP alapján amit szereztél) 1-2 silver medál vagy 1-4 gold medál:

  • Fortress siege interruption: Kétség nélkül az egyik leghatékonyabb AP szerzési lehetőség. Sokféle jó taktika van. Itt arról van szó, hogyha az ellenséges frakciód el akar foglalni egy Balaur fortress-t, akkor verbuválsz egy 10-15 fős csapatot, akikkel egyszerűen beálltok a bejáratba és az utánpótlást folyamatosan mészároljátok. Egy kis idő biztos el fog telni, mire a boss terméből feljön az ellenfél és rendet rak, addig bőven lehet aratni. A másik érdekesebb dolog – ami egyben kamikáze is -, hogy megvárjátok amíg az ellenfél leveri a Deity General-t 50%-ra, majd akkor hajtotok végre egy-két berohanást és AoE képességekkel minél több asmoba belesebzetek. Elég csak egy kicsi sebzés, a Deity general AoE-ja úgyis megöli fél percenként a fél csapatot. Rosszabb esetben nem nyersz semmit és még vesztesz is pontot, ha az ellenfél frakció öl meg; jobb esetben viszont simán ki lehet jönni egy ilyen körből akár 10-15 killel is, függően az ellenfér rangjától és a csapatodtól ez akár 1000-5000 AP is lehet. Ez egyébként egy nagyon lutri megoldás, de nagyon bénának kell lenned, hogy ne pozitívban gyere ki ebből.
  • Járulékos profit (/run):

  • Nonelite fortress guardok ölése: potenciális célpont: felső abyss és core fortressek közül azok amelyek lehetőleg Balaur vagy rosszabb esetben ellentétes frakció kezén vannak. lvl50-es solozható nonelite guardokról beszélünk.  Függően a szintedtől és a rangodtól kb 50-65 AP-t kapsz darabjáért. Fortressenként átlagosan 10-15 guard van, amelyek elég gyorsan (2-3 perc repoppolnak). Ez már erősen a “nonsafe-way” kategória. Ha soloban mész, akkor és elkapsz egy nyugis pillanatot, akkor simán termelhető óránként akár 3500-4000 AP is, viszont ha van konkurencia a saját frakciódból, akkor ez jelentősen csökkenhet. A nagyobb gond viszont természetesen az ellentétes frakció playerének megjelenése. Ha nagyobb csapattal csapnak rád és egyedül vagy, akkor kicsi rá az esély, hogy túléled. célszerű olyan fortress mellett farmolni, aminek a közelében van friendly artifact. Ahogy megreccen a pvp radar azonnal nyomás az artifactra. Ha grouppal vagy, akkor bár oszlik az AP, de nyugalmi időszakban, ezt bőven kompenzálja, hogy akár több mobot is tudtok egyszerre ölni. ( 2000-4000 AP/óra)
  • Járulékos profit (/óra): Balaur guardok esetén: 4-10 Boiled Balaur Blood Stain, 1-3 Hot Balaur Heart, 3-10 Blue Balaur Scale, 4-10 egyéb Balaur “alkatrész”. 60-200 Stigma Shard

  • Elite fortress guardok ölése: Itt már egyértelműen csakis groupról és lehetőleg full, jól összerakott groupról érdemes beszélni. Alapvetően nehéz jobb AP/órát elérni, mint a solo fortess guardok ölésével, de sokkal biztonságosabbá tehető, mint a solo ölés. Elite guardok – függően a szintedtől és a rangodtól – 100-120 AP-t adna, ez az AP distribució miatt palayerenként 20-30 AP-t fog eredményezni egy full group esetén. Annyiból biztonságosabb az elite guardok ölése, hogy majd minden fortressnek vannak zárt részei (boss terem, artifact terem, stb.) ha ide egyszer beverekeditek magatokat, akkor ott már szabadon tudjátok ölni az eliteket, az ellentétes frakció egy-egy tagja biztos nem kockázatatja meg meg, hogy 10-15 eliten keresztül bevágtasson hozzátok egy-egy killért. Ilyen szempontból egyébként Miren a legjobb választás, hiszen Mirenbe felülről csak a kapukon lehet bemenni olyankor is, amikor nem elfoglalható. Mirenhez ráadásul van elit guard killer ismételhető quest is. Azt is csinálhatjátok, hogy leraktok egy questhubra egy kisket, hozzábindeltek, felveszitek a questet, majd irány Miren, Megölitek a kapuban azt a 10 guardot, majd kinyíratjátok magatokat a többi elittel (gyorsabb mint visszarepülni és ha Balaur öl meg, akkor nem vesztesz AP-t sem.) A quest 400 AP, a 10 elite fejenként kb 25 AP, és 10 perc alatt megvan egy kör. Ez – ha nagyon gyorsak vagytok, akkor a questtel együtt: (4500 AP/óra)
  • Járulékos profit (/run): Balaur guardok esetén: 4-10 Boiled Balaur Blood Stain, 1-3 Hot Balaur Heart, 3-10 Blue Balaur Scale, 4-10 egyéb Balaur “alkatrész”. 60-200 Stigma Shard

  • Artifact foglalás: Abyss 3 szintjén más-más erősségű artifactok vannak, ráadásul a Balaur artifactok lényegesen erősebbek mint az amit az ellenkező player frakció birtokol. Alsó abysson már 2 fővel is simán lehet foglalni artifactot, fejenként kb 100 AP jutalomért cserébe. Felső abysson ha gyorsan akarjátok elfoglalni, akkor 4-5 fő elég, ilyenkor fejenként kb 80-100 AP jön be függően a védők/elitek számától. Coreon ez kb. 150-200 AP/artifact. Egy artifact elfoglalása kb 3-4 percet vesz igénybe, és Abyss szerver van belőle 32 db.  (100-200 AP/artifact)
  • Járulékos profit (/run): 10-100 Stigma Shard

  • Latesran foglalás: Kétség kívül az AP szerzés egyik legpoénosabb verziója. Kell hozzá kb 12-16 lvl50-es player. Megcélzod azt a latesran-t (layer teleport), ami az ellenfél frakció alaptáborához közelebb van majd lezúzod a guardokat és a hero boss-t. A teljes személyzet lezúzása kb 50 AP-t ad fejenként és 2 perc múlva repoppolnak.  Egy óra alatt worst caseben simán bejön csak a guardokból ~1400 AP.  De ebben nem is ez a fun, hanem a “járulékos” nyereség. A layer teleporon feljövő ellentétes frackiós játékosok nem tudják kontrollálni a karaktert amíg le nem szállnak, te viszont már jól előre tudod targetelni (a minimappon már előre látszik, ahogy repül fel). Ilyenkor mindenki kivált a szerencsétlenre, és amint földet ér, mehet bele az instant. A playerek nagy része lowlvl 1 AP-s target lesz, de simán be lehet mákolni magas rangú playereket is. Jobb napokon fél óra alatt simán el lehet könyvelni akár 5-6k AP-t is egy óra alatt. (1400 AP/óra)

Ezen lista alapján mindenki el tudja dönteni, hogy a játékra és azon belül annak PvPvE részére fordított idejét hogyan tudja a leghatékonyabban elkölteni.  Azért nézzünk néhány “receptet”:

Casual játékos, aki a safe-wayt keresi, de szeretne AP-t szerezni:

  • Egy héten beiktat 8 random Dreadgion-t, elszórva az egyéb programjaihoz igazodva. Ennek mondjuk megnyeri a felét. 22.000 AP/hét
  • Beiktat 2 pug Dark Poetát a hétvégére napközben, amikor végig is mennek: 6.000 AP/hét
  • Beiktat heti 4 napra egy-egy pug asteria + roah run-t, vagy ha az nincs, akkor egy belső körös fortress-t. (Már persze ha el vannak foglalva, de most számoljunk ezzel):  12.000 AP/hét
  • A fortress instákban közepesen lootolja a Ancient relickeket, de azért összejön neki kb 20.000 AP/hét minimum.
  • Összesítve egy átlagos héten meg tud magának termelni: 60.000 AP-t, kb 22 óra alatt.

Group játékos, aki fix grouppal keresi a hatékony, de biztos AP szerzést:

  • Heti 10 Dreadgion, 70%-os nyerési aránnyal: 34.000 AP/hét
  • Dreadgion bejelentés és behívás közötti időben 1-2 üres artifact elfoglalása (heti 15 artifact): 2.250 AP/hét
  • Heti 3 premade Dark Poeta: 9.000 AP/hét
  • Heti 3×1 óra elit guard ölés valamelyik fortress belsejében, védett körülmények között, kisk a közeli questhubon vagy artifacton:  12.000 AP/hét
  • Heti 5x Roah és Asteria lefarmolása (2×15 perc) , ha az nincs akkor egyik belső körös fortress. 15.000 AP/hét
  • A fortress instákban közepesen lootolja a Ancient relickeket, de azért összejön neki kb 25.000 AP/hét minimum.
  • Összesítve egy átlagos héten meg tud magának termelni:  97.250 AP-t, kb 36 óra alatt.

Fortress és PvP orientált player, aki rá van kockulva az AP gyűjtésre és van is hozzá fix csapata.

  • Heti 14 Dreadgion, 70%-os nyerési aránnyal: 51.500 AP/hét
  • Dreadgion bejelentés és behívás között csoportos guard és asmo ölés Core-on és felső abysson (kb 5-6 óra erre jutó idő/hét) 18.000 AP/hét
  • Heti 3 premade Dark Poeta:  9.000 AP/hét
  • Heti 5x Roah és Asteria lefarmolása (2×15 perc) , ha az nincs akkor egyik belső körös fortress. 15.000 AP/hét
  • A fortress instákban közepesen lootolja a Ancient relickeket, de azért összejön neki kb 25.000 AP/hét minimum.
  • Ostromokon szervezetten, légióval ott van. Heti 3-4 sikeres ostromot hajtanak végre. 3.000 AP/hét
  • Védéseken szervezetten, légióval ott van. Heti 4-5 sikeres védésen tud részt venni, melyen ha van ellentétes frakció/balaur aktivitás, akkor az csinálják, ha nincs akkor PVP objektumokat takaritanak vagy latesranon bosszantják a jónépet: 9.000 AP/hét
  • Heti 10×1 órában guardokat farmolni, közeli artifactokat foglalnak és az oda repkedő ellenfeleket gyilkolásszák: 40.000 AP/hét
  • Összesítve egy átlagos héten meg tud magának termelni: 170.500 AP-t, kb 58 óra alatt.

Ezek a mintákhoz hasonlóan mindenki össze tudja rakni a saját kis heti táblázatot és ki tudja kalkulálni, hogy kb hetente mennyit tud a ráfordított idő alatt megtermelni.

~ by Menorel on .

Aion

2 Responses to “[Howto] Abyss Point gyűjtés”

  1. Tudom hogy ez igazán nehezen kalkulálható, de a riftezés teljesen kimaradt. Pedig az a legjobb móka.

  2. A Rift téma valóban kimaradt.

Comments are closed.