header image
 

Az 1.8-as patch “meggyógyítja” Abyss-t?

Mindenek előtt kezdjük azzal, hogy mi a WTF ez az 1.8-as patch. Részleteket ebben a postban találsz róla. Annyit még róla, hogy azóta kvázi megerősítésre került, hogy a patchnotes nem kamu, mivel ugyanaz a srác postolta, aki anno “kiszivárogtatta” az 1.5-ös változásokat is.

Oké , talán már a cím is magyarázatra szorul, hiszen miért is kéne meggyógyítani Abyss-t, mi is a baj vele? Nézzük először is, hogy Abyss anno milyen koncepciók alapján készülhetett:

  • Alapvető célja egy nagy, közös mass-PvP zóna kialakítása, amely célokkal kecsegtet ahhoz, hogy ott tartózkodj.
  • A zóna kihívást kell, hogy adjon mind a szintezéshez, mind az endgamehez.
  • A zónának ki kell kényszerítenie, hogy az ellentétes frakció játékosai bizonyos csomópontokon mindenféleképpen találkozzanak.
  • A zónának fenn kell tartania a PvP orientált játékosok számára a folyamatos nyílt PvP lehetőséget.

Nézzük mik azok a problémák amik miatt a játékosok mégis elkerülik Abysst: (hanem inkább szidják a nemlétező PvE contentet)

  • A PvP penalty rendszer nagyon súlyosan érinti a magas rangú playereket. Ez miatt Rank4,Rank5 felett nagyon ritkán látni “free-kill” targetet abysson. Ez arra kényszeríti a játékosokat, hogy vagy 5-6 fős csapatokban portyázzanak a szerencsétlen solo playerekre, vagy ilyen csapat hiányában inkább alternatív módokat keressenek az AP szerzésre.
  • Mindennek az az eredménye, hogy Abysson igazából csak és kizárólag Rank9 és Rank5 közötti playereket lehet látni, aki éppen elköltötték a pontjukat és igazi kockázat hiányában bevállalják akár a solo guard farmolást is.
  • Ennek persze egyenes ági eredménye, hogy Abyss fail, hiszen jobb esetben fortressenként talán lehet találni 1-2 potenciális PvP targetet, azok is az artifactokhoz ragadnak a védekezés érdekében.
  • Az abysson lévő objektumok (őrpostok, artifactot, transporter podok) iszonyatosan értéktelenek PvP célpontból. Az, hogy egy 3-4 fős csapat összesen kb 600-800 AP-t kap egy artifact elfoglalásból nem igazán erősíti ennek a létjogosultságát. Ez miatt az artifactok inkább csak “pihenő/védelmi” helyként funkcionálnak.
  • Bár a classok közötti balance eleve ismeretlen fogalom az Aionban, de ez Abysson különösképpen kiemelkedik. Vicces, hogy Abyss-t igazából DP-vel feltöltött sorcererek uralják. Core körül 7-8 mob megöléséből fullon van a Divine Power és szinte folyamatosan lehet lövöldözni a Pandemonium Strikeot és akkor még nem is beszéltünk a Shadowburst és egyéb képességekről. Egy közepes gearben lévő ranger-t bármelyik sorcerer one-hitelni tud.

Nézzük mit fog változtatni ezen az 1.8 néven elhíresült patch?

  • Egyrészt group abyss epix win lesz, ezt egyértelműen látni lehet előre. Hiszen megszűnnek a repülés miatt kapott passzív boostok és – függően a tereptárgyak kihasználásától – egy meele class ugyanúgy előnyből indulhat egy ranged/caster ellen, ha jól használja azt amije van. Azt persze látni kell, hogy ground abyss rossz irányba is elviheti a játékot, hiszen kialakulhat az a helyzet, hogy a melle classon CSAK ground abysson lesznek, míg a casterek CSAK a jelenlegi abyss szinteken. Ennek kialakulását – több más dolog mellett – a következő pont is ellehetetleníti:
  • A PvPvE koncepció bukását elismerve bevezetésre kerül a “Divine Abyss Point” és a “Divine Medal” rendszer. Erről nagyon keveset lehet tudni, de ami biztos: ilyen pontot és medált csak és kizárólag PvP killért tudsz kapni. Nagy valószínűséggel (bár erre csak utalás volt) a Divine Abyss Pointon nincs penalty, tehát ha meghalsz, akkor sem veszítesz pontot. A Divine Medál szerepe pontosan nem tisztázott, vagy a pontokból lehet kiváltani, vagy az alapján osztódik, hogy Fortress ostrom során ki mennyi player-t ölt meg. Valószínűleg az utóbbi lesz. Minden bizonnyal behozásra kerül az 1.8-as patchben egy újabb lvl50-es set (Divine Abyss set), ami lényegesen jobb lesz mint a mostani lvl50-es greater Abyss Set.
  • Mi lesz a mostani AP alapú setekkel és az egész PvP Rank rendszerrel? Nos a kérdésre szintén gondoltak a fejlesztők. A jelenlegi állapotot – amely miatt a Rank3-4-5 körüliek már alig mernek kijönni Abyssra és amely miatt oly boldogan rifteznek a lvl50-esek full setben – a fejlesztők megpróbálják némileg kontrollálni. Ennek keretei között a PvP kill-t és annak a jutalmazását eredmény orientálttá teszik. Mit is jelent ez a gyakorlatban: egy sikeres PvP kill esetén, ha több mint 5 rang van a gyilkoló és meggyilkolt között, akkor lényegesen kevesebb pontot kerül elvesztésre/megnyerésre. Ennek értelmében, ha pl. 3-Star Officerként legyilkol téged egy 6 fős Rank7-8-9-es csapat abysson, akkor nem 3000 AP-t fogsz veszíteni, hanem mondjuk csak 30-at és ők is csak 4-5 pontokat fognak nyerni rajta. Ezzel szemben, ha megöl egy 1-Star Officer soloban, akkor elveszted a 3000 pontot és ő megnyeri a 4000 AP-t. Miért is jó mindez? Kiegyensúlyozott körülmények között egyrészt csak olyan targetek fognak rád támadni Abysson, akiknek az esetleges megölésével te is jól jársz; másrészt viszont nem fogsz súlyos pontokat veszíteni, ha a “sok lúd disznót győz” elven tesznek el téged láb alól a nulla rizikós rank9-esek.

Nos, én a magam részéről nagy lelkesedéssel várom ezeket a változásokat. Bár jómagam részéről tartom, hogy az Abyss-t érintő siránkozások nagy része sokkal inkább a tapasztalatlanságra alapoz, mintsem a valóságra. Aki nem hiszi, az nézzen le BÁRMIKOR Core-ra a Spataloson, vagy a felső abyssi fortressekre. Nem véletlenül kaszálnak a _nagyok_ heti 200-300k AP-t csak abból, hogy a jónépet aprítják Abysson. Mindenesetre a fenti változások talán mégjobban segítenek, hogy az emberek ki merjenek jönni Abyssra és érvényesülni próbáljanak ott…

~ by Menorel on .

Aion

2 Responses to “Az 1.8-as patch “meggyógyítja” Abyss-t?”

  1. Szia Menorel!

    NC-nél anno rákérdeztem erre az állítólagos 1.8-as patchre, a válaszuk annyi volt nagyjából, hogy “hahaha, minden nap ezen nevetünk, nem létezik a dolog.” Ami nekem fura ezzel kapcsolatban, hogy csak azon az egy koreai oldalon és csak abban az egy topicban volt róla szó, semelyik másik oldalon/fórumon nem említették meg…

    • Az 1.8as patch és annak tartalma továbbra is spekuláció, ahogy az abból levont bármilyen következtetés is. Nálam az az infó billentette át a dolgot a hihető oldalra, hogy ugyanaz a figura postolta ki mint aki anno az 1.5 early patchnotest, amire anno az Nc szintén azt mondta, hogy amig nincs hivatalos bejelentés addig ez csak spekuláció. Ahogy a vak is mondja:Majd neglátjuk.

Comments are closed.