header image
 

Mass-PvP vs. Instanced/Battleground

Egyik régi ismerősöm dobott meg egy linkkel a koreai fórumról (milyen meglepő, ezek szerint azt használja valaki, az EU fórummal ellentétben…), a linken összesítették a koreai playerek kívánságait az Aion kapcsán. A kívánságok talán számunkra picit furán hangzhatnak, de nem szabad elfelejteni, hogy az Aion Koreában már több mint egy éve fut, ők már jócskán elhasználták a jelenlegi endgame-t. Jól látszik, hogy a Korai playerek nagyon sok változást várnak a játéktól. Ezek egyrésze a multi-groupos instanced PvP (aka Battleground) irányába viszi el a játékot, másik része pedig szintén a multi-groupos instanced PvE (aka Raiding) irányba. Mielőtt rátérnénk kivánságlistára, egy apró kitérő:

Van nekünk ugye az a fura 1.8-as patch notes-unk, benne nagyon sok, játékmechanizmus alapjait érintő változtatásal. Alap esetbe az ember azzal megy neki, hogy fake és jelenleg az NCSoft sem nyilatkozik róla semmit pozitív irányba. Tény, hogy ugyanaz az arc rakta ki a koreai fórumra, aki anno az 1.5 “leaked patch notes”-ot. Szóval lehet bármi, lehet kamu és lehet, hogy igaz. Egy dolog viszont biztos, ha igaz, akkor ez  patch már megborítja a jelenlegi PvP orientációt az Aionban. Az 1.8 változásait taglaló postban már leírtam, hogy saját meglátásom szerint a patchnek milyen hatása lesz Abyssra. Viszont a patchnotes tartalmaz további érdekességet, ez pedig az Allianceolt Dreadgion. Mint kiderült – némileg félreértelmeztem – ez egy teljesen új Dreadgion lesz, tehát megmarad a mostani trainelős, pugolós dreadgion a “kicsiknek”. Viszont a premade groupok választhatják a nagy-dreadgion-t is. Ennek eljesen más lesz a térképe, más lesz benne a stratégiai cél, stb. Egyértelműen a mostani dreadgion hibáiból okulva építik fel újra az instanced PvP-t. Persze az Aionra oly jellemző random faktor itt is megmarad, hiszen _csak_ premade groupokkal tudsz bejelentkezni, abból viszont egyszerre 3-3-at sorsol be a rendszer, ezzel garantáva, hogy kiegyenlítődjenek az egyensúlyok. Az új Dreadgion 6 premade group összecsapásából fog állni, mely – függően a statégiai feladatoktól – már sokba fogja idézni a más játékokból megismert Scenario/Battleground tematikát.

Nos térjünk vissza az eredeti kérdésre: Nos a Koreai playerek szeretnék, ha a játék kibővülne 6,12,18 és 24 fős időlimites instanced PvP, PvE és PvPvE contentekkel, melyek segítségével újabb seteket, armorokat és fegyvereket lehet szerezni. Szeretnék, ha a jelenlegi 3 Abyss map szintén kibővülne, és az újabb mappok (szintek) stratégiailag fontosabbak lennének, olyan mobok lennének rajta, amit érdemes is megölni és olyan buffokat lehetne kapni amelyekért egyébként is megéri birtokolni ott bármit. Szeretnék, ha a craftolás (szakma választás) passzív buffokat adna.

Nos egy dolog biztos, november eleje óta dögszag árad Koreából, legalábbis az NCSofttól biztosan. Éles patch szinte semmi nem jelent meg, és a teszt szerveret is csak stabilitási okokból rebootolgatták. Érdemi patch azóta a teszt szerverekre sem került fe. Nem nehéz kispekulálni, hogy valami nagyobb durranásra készülnek az eddigi maszatolás helyett. Ez lehet, hogy az 1.8, de persze az is lehet, hogy valami teljesen más. Hamarosan kiderül.

~ by Menorel on .

Aion

5 Responses to “Mass-PvP vs. Instanced/Battleground”

  1. Mivel az endgame mass pvp egy piros pöttyös travian igy kell valamit villantani amig ki nem jön az ff14 beta vagy az sw. Igy is fogynak a lvl50 eseket tömegével.

  2. Több Abyss map esetén talán lesz is értelme a fortressekhez kötött területek “színének”. Mondjuk komoly patrolok fognak járni a területen, ami megoldaná, hogy nagyjából biztonságban legyen a játékos, ha a saját frakciója által birtokolt fortress területén tölti az idejét. Nem Termiron szintű lenne a védelem, de komolyabb csapat kellene az ellenség terrorizálásához. Vagy most is ér valamit, hogy milyen színű Abyss egyes területe? Persze a lenti szint fogolymentésén kívül.

  3. Haldoklik az Aion?:P

  4. Felső abyss közepén az őrpostok frakciója attól függ, hogy melyik (másik player) frakció birtokolja az erődöt. De persze ez semmit nem befolyásol igazán 4-5 lvl50es le tudja nullázni bármelyiket.
    És egyébbként igen, van mit villantania az Ncsoftnak.

  5. Thalrador: Mi nem haldoklik manapság ?

Comments are closed.