header image
 

Reménysugár avagy csak random?

Titkon reméltem, hogy az 1.5.1.10-es patch (a semmitmondó patchnotes ellenére) töb dolgot is tartalmaz, amiről szokás szerint elfelejtettek szólni. Nos történt néhány érdekes dolog most délután a Spataloson. Egyrészt szerda délután 16:00-kor foglalhatóvá vált Miren, ami magában még nem nagy érdekesség, előfordult már máskor is. Viszont néhány perccel később meg is jelent a Dreadgion balaur carrier és neki is ment Mirennek. Persze az elfoglalásnak mégcsak a közelébe sem jutott, de legalább megpróbálta és időben volt ott. Lehetséges, hogy ez csak a véletlennek köszönhető? Végülis 2 hónapja talán ha egyszer fordult elő ez, most meg egyből patch után. Nos meglátjuk…

Viszont, ami sokkal érdekesebb az a grafikai engine változása. Eddig ugye az volt, hogy ostromokon (1 FPS mellett) minden full texturákban ment és amikor már kiakadt az grafikai engine, akkor mindennek csak a körvonala látszott kékkel kitöltött texturákkal. Plusz volt egy olyan állapot, hogy a textúrák kicsit fakóbbak voltak. Ehhez képest a 16:00 órási ostromon érdekes változásokat tapasztaltam. Hogy mit is? Nézzük az alábbi két screenshotot:

Távoli objektumok...

Ugyanazok az objektumok a közelben.

Az első képen látható, hogy a modelleken csak az alap fehérnemű modell van, nemcsak nincs textúra, de a ruhák poligonjai sincsennek betöltve. A dolog a második képen (ugyanazok a playerek közelből) sokkal látványosabb. Balról jobbra haladva látszik, hogy az első player full gearben látszik, szines, fényes, effektes. A második és harmadik playeren még mindíg létszik a teljes gear és a szinek is többé kevésbé, de már a glowing effektek nem. A negyedik-ötödik távolabbi megjelölt modellen még látszik a teljes gear, viszont már minden szűrke, nincsennek szinek. Nagyon érdekes, hogy ahogy távolodok a karakterektől úgy tünnek el előbb a színek, majd a ruha is átvállt egy bizonyos távolság és terheltség után fehérnemű texturára.

Talán emlékeztek még, hogy valamikor október körül már irtam ezekről a grafikai engine változásokról. A lényeg, hogy a játék automatikusan manageli a látótávolságot. És a távolban lévő objektumoknál nincs sem textúra, sem ruhamodell, csak alap fehérnemű, ami még érdekesebb, hogy elvileg a távoli objektumok esetén csak és kizárólag az látszik, hogy “harcol/mozog/repül”. Ez szintén felismerhető volt a mai patchben, legalábbis egyértelműen láttam azt hogy pl a távolban lévő objektumok pl. egyhelyben futottak. Miért jó mindez? Nos ennek köszönhetően elvileg drasztikus FPS növekedés várható. Sajnos a tesztelésnél a notebookon aksiról futott, úgyhogy alapból is nulla FPS mellett teszteltem a dolgot, de majd az esti ostromoknál megvizsgálom a változást.

Nos, azt gondolom a ma esti ostromok izgalmasak lesznek… reméljük több dolog is beigazolódik, letisztul…

~ by Menorel on .

Aion

12 Responses to “Reménysugár avagy csak random?”

  1. Megjegyzés: Ez már egy hete aktív volt a Castoron, nem ez a patch hozta be nálunk.
    És én elég durva gépen játszottam akkor, és nem nagyon ment 10fps felé (bár való igaz, voltunk ott vagy 2-300-an). Lehet, hogy azóta javítottak rajta, és ezzel a patchel már zökkenőmentesebben fog futni.

  2. Meglátjuk, ez a grafikai tunning eddig nekem nem tűnt fel. Lehet hogy tényleg már benne van egy jó ideje. Ahogy szokták mondani a remény hal meg…

  3. Ehm…nekem ez játék eleje óta így megy 🙂

  4. Ha ez tényleg így lenne az eleje óta, akkor én kérek elnézést, hogy már annyira bizakodok a semmiben, hogy olyan dolgokat is beleképzelek, ami nincs is ott. Mindenesetre egy dolog biztos, szerintem ez a “fehérnemű” dolog eddig nem volt benne 🙂 Persze meghajolok mások tudása előtt. Ahogy a cikk címe is sugalja, ilyen ez a random fail…

  5. Hát nemtudom, a fehérséget már tapasztaltam korábban is, bár én betudtam egyszerű grafikai bugnak 😀
    http://lh4.ggpht.com/_sABq9B7AZUY/S0pyjrcjeOI/AAAAAAAAAaU/ooEwn8MMnQ0/aion%202010-01-10%2020-13-21-21.jpg
    Pár hetes ostromon készült (mondjuk ez egyértelmű, hogy nem mostani, gondolom nem kell részleteznem miért…)

  6. Ez a fehér/szürke dolog már eddig is volt. Ami elvileg az újdonság lehet – ha jól tippelem – az az, hogy egy bizonyos távolságon túl már nem csak fehár/szükre lesz a textúra, hanem konkrétan nincs is textúra csak az alap fehérnemű model. Régebben (még 2009 novemberében) nagyon sokszor volt szó erről a grafikai engine változásról még a cryengine crashek kapcsán, hogy ez majd mégtöbbet spórol, blabla. Én eddig nem találkoztam azzal, hogy a távoli objektumok elvesztik a texturájukat és csak az alap 3 mozgási animációt használják. (jellegzetesen egyhelyben futnak, stb.) Persze teljesen lehetséges, hogy csak én néztem be a dolgot.

  7. Ha bekerült/bekerülne a novemberben tárgyalt dolog, akkor elvileg az options-ben lenne egy csúszka ennek állítására is. Szóval ha ott van, akkor bekerült, ha nincs, akkor még nem.

  8. Sztem az optimize characters detail lesz az (lehet nem pontosan ez a neve, nem emlékszek) és nem csúszkával, hanem kapcsolóval lehet állítani. Valami biztosan történt, mert kb 1 hónapja még fixen kaptam a game crasheket brokernél és siegeken egyaránt, de egy ideje ez megszűnt.

  9. Én is elõször az optionst néztem meg, de ott nincs változás. Bár lássuk be, nem ez lenne az első dolog ami csak félig hoznak át.

  10. anno volt olyanrol is szo hogy ha akarod bekapcsolhatod hogy mindenki egyenruhas inges vasaltnadragos figura legyen, nemtol,merettol fuggetlenul, friendly kék, enemy piros texturaval. animaciok nelkul stb. az hol van?

    sokkal konnyebblenne a tavolsag és letszam felmerese minthogy ranezek az olvashatatlan vorostengerre.

  11. Szerintem az már nem is lesz nálunk, azt még talán október környékén láttam koreában és mintha azt váltotta volna fel ez a részletesség csökkentgetős móka. Persze lehet tévedek.
    Már ha erre gondoltál Lyonell:
    desu

  12. Igen, ez volt a terv. Viszont ez a “bábú” dolog már koreában is kivágta a biztosítékot, ezért lett az a változtatás, amit fentebb véltem felismerni a grafikai engine változásában. (Tehát dinamikusan változó látótávolság alapján ami távolabb van, azon még nem látszik a textúra és a mozgása is csak korlátozottan látszik.

Comments are closed.