header image
 

Azok a “Sötét Napok”…

Nos igen, mondhatjuk, hogy megjöttek a sötét napok. Bár a nyomozás – a 2007-es e-mail és annak következményei kapcsán – még javában folytatódik, de azt gondolom itt az ideje, hogy ezt a témát “áttereljük” máshova.

Hogy mi is ez a “Sötét napok jönnek” dolog? Természetesen a FunCom cél által jegyzett The Secret World nevű játékprogram körül kezdeményeződött “vírusmarketing” vonalát próbáltam jómagam is egy pici megragadni és bemutatni nektek, hogy milyen alapokon is indult el ez a játék promótálása még 2007-ben. A játékot azóta is gőzerővel fejlesztik. Elvileg 2010 elején jelent volna meg, de betett ennek a 2009-es FunCom létszámleépítés a nagy gazdagsági világhányás miatt. Jelenleg a deadline 2011.

Kezdjük talán a kerettörténettel: A játék készítői nem mentek messzire, minek távoli világokól és azokon zajló háborúkról agyalni, mikor itt van nekünk a csodálatos Földünk. Az emberiség mitológiája szinte felfoghatatlan mennyiségű lehetőséget rejt maga előtt. A városi legendák, a mítoszok ott vannak körülöttünk. Képzeld el azt a világot, amely tele van nyüzsgő embetömegekkel, rohannak munkába, rohannak a pénzük után, rohannak az életük után és közben egy pillanatra sem néznek körül. Soha sem nézki meg, hogy pontsan ki és miért is nézi meg őket. Képzeld el, hogy ebben a világban ott van egy a sok nyüzsgő ember körül a felfoghatatlan, a gonosz. Mindíg más és más alakban. Van ahol nyüszítő vérfarkasokként, van ahol éjszakai bárokban dorbézoló fiatalok vérére éhező vámpírokként és persze van ahol az élő hús ízére éhező zombikként. Képzeld el, hogy ezek a gonosz lények ott járnak, kelnek a nyüzsgő embertömeg között, de azok annyira el vannak foglalva saját dolgaikkal, hogy nem veszik észre az eleven gonosz teremtményeit. Nos, nem ismerős ez a világ? Persze minden az élet megteremti az egyensúlyt. Ősi titkos szervezetek hősei nyitva tartják a szemüket, megvannak az eszközeik, a tudásuk, hogy felvegyék a harcot a gonosz ellen. Szeretnék az egyike lenni ezen hősöknek?

Hogy is lehet egy játék iránt az érdeklődést fenntartani immáron 4 éve és mivel lehet rávenni az embereket, hogy egy olyan játék iránt rajongjanak, amiből szó szerint egy PIXEL-t sem láttak eddig? (Leszámítva néhány korai eltorzított screenshotot) Ennek a dolognak nagy profija Ragnar Tornquist, a játék producere és tervezője. Saját bevallása szerint a játékot 2003 óta tervezi és sokszor volt már olyan állapotban, hogy kiadhatták volna, de a legtöbb esetben visszarántották az egészet a tervezőasztalra. Az ok elég egyszerű, ez nem egy amolyan “szokványos MMO”. Nem arról szól, hogy a törpök háborúba mennek az entek ellen, vagy éppenséggel az elszigetelt Atreia világában csapnak össze az Elyos és Asmodian népek. Ez a játék egy merőben új megvilágítást ad az MMO fogalmának. Modernkori, azon belüle is dark fantasy környezetről beszélünk, ahol egy nem is oly távoli jövőben a világot ért katasztrófa után a legszörnyűbb rémálmainkban megformázott gonosz lények lepik el a Földet. Egy ideális világban az emberiség megmaradt tagjai közösen válvetve küzdenének a gonosz ellen. De persze a Föld sosem volt ideális világ. Három titkos szövettség nő ki a káoszból, akik elődjeik emléke előtt tisztelegve mindent megtesznek, hogy a gonosz elpusztitása mellett – biztos ami biztos -, a világ feletti uralmat is megszerezzék. A három titkos társaság az Illuminati, a Templomos Lovagok és a “Dragon” rend.

A “The Secret World” egy modern horrorisztikus játékélményt adó MMO, amelyet mélyen átsző az okkultizmus. A játékmenet sem “hagyományos MMO”, hiszen a karaktered megalkotása során nincs módod arra, hogy “classt/karriert” válasz és a karakternek nincs szintje, amit fejleszteni kell. A játékba belecsöppenve te egy “sima” ember vagy, aki valahogy túlélte a katasztrófát és megpróbál életben maradni. A túléléshez fegyvereket kell szerezned, amiket meg kell tudnod tanulni kezelni. Természetesen nagy hangsúlyt kap a játékban a harművészet, a fekete mágia és a voodoo is.  Attól függően alakul ki a karaktered egyedisége, hogy a karaktereddel miket tanulsz meg és hogyan fejleszted azt.

Mint írtam modern kori horror/dark fantasy játékról beszélünk, melyben az észnélküli hentelés helyett nagyon nagy hangsúly kap a történet, a nyomozás és a felfedezés. A játék készítői azt ígérik, hogy a teljes játékmenet ezekre fog támaszkodni és nem csak egy pótcselekvés lesz, mint ahogy az a legtöbb MMOban. Ragnar Tornquist és csapata nem bízott semmit a véletlenre. Az eddigi “hypolás” során több olyan utalást is tettek, amelyekből egyértelműen leszűrhető, hogy a történeti szál egyérelműen a Dark Fantasy legnagyobb alkotóinak/irójainak munkái alapján kerül felépítésre. Akik ismerik Howard Phillips Lovecraft vagy Edgard Allan Poe műveit, akik számára a “Necronomicon” jelent bármit is, akik olvasták a Call of Cthulhu, Kult, World of Darkness novellákat; azok számára a játék többet fog jelenteni egy egyszerű utcánál. Barangolni az fantáziabeli Arkham váron utcáin, nyomozni a Miskatonic Egyetemen történő különleges esetek után. Nos igen, nekem már ennyi is elég lenne.

Persze az amit eddig elmeséltem, az egy kellemes single-player játék is lehetne. Hol itt az MMO. A kérdés jogos, a kérdésre adott válaszok viszont felettébb érdekesek. A játékot számos olyan dolog bonyolíta, ami megteremti a MMO hatást. Alap felállás szerint adott egy gonosz erő, és adott három játszható frakció. Adott a közös cél a gonosz elpusztítása. Azonban a harc bizony egy drága mulattság, márpedig a rendeknek kőkeményen kell finanszírozniuk a háborút. A föld felszínén vajmi kevés “érték” maradt fenn a nagy katasztrófa után. Nos a játék tervezésénél szintén a régmúlt nagy íróit hívták segítségül, Verne személyében. A Föld bolygón belül egy titokzatos “Belső föld” (“Hollow Earth“) létezik, amelyre a pusztulás során több közvetlen járat is nyílt. A Belső föld nyersanyagokban gazdag, mely nyersanyagok nélkülözhetetlenek a háborúhoz. Pontosan tudja ezt mindhárom frakció (titkos társaság), ezért ádáz csata folyik a területekért, egy frakció minél több területet birtokol annál több nyersanyagot szerez, harcosai annál erősebbek lesznek. Nos igen, az látszik, hogy a PvP részhez kitaláltak egy jó öttletet, ami motiválhatja a játékost. De mi a helyzet a PvE résszel? Nem lehet tudni még, hogy Ragnar Tornquist mennyire “mert” belemélyedni a Cthulhu mítoszba. Akinek a számára bármit is jelent ez, az pontosan tudja, hogy mire gondolok, amikor egy olyan PvE endgamet képzelek el a játékban, ahol Yogg-Sothoth, Shub-Niggurath, Shoggoth, Nyalathoteph kerülhet a célkeresztbe…

Nos talán érdemes is itt bezárni a “promóciót”, akiket a fenti sorok megfogtak, azoknak csak annyit tudok mondani: “üdv a klubban”. Talán még érdemes egy nagyon fontos dolgot tisztázni: Mi is ez a FunCom dolog? Nos igen, a játék kiadó cége az a Norvég székhelyű vállalat, akiknek a nevéhez fűződik a “Age of Conan” nevű MMORPG játék kiadása és megbuktatás. Azt azonban érdemes megemlíteni, hogy Ragnar Tornquist és csapata – a TSW dizánjere és producere – az Age of Conantól teljesen függetlenül készíti már ezt a játékot közel 10 éve. Tornquist csapata olyan játékokat vitt már sikerre mint a Darkfall, a The Longest Journey vagy éppen a mai napig létező és sokak által játszott “Anarchy Online” MMO, amely egyértelműen az MMORPG játékok alapjait megtermtő játékok közé sorolható. Nos azt gondolom, egyrészt Ragnar neve eleve biztosítés és biztosra veszem, hogy a FunCom sem szeretné elkövetni ugyanazokat az epixfaileket, amiket egyszer már megtett a Age of Conan esetén. (Ennek egyik első és legfontosabb jele, hogy – ha a pletyka igaz -, akkor idén áprilisban már elindul a “The Secret World” zárt bétája, melyhez képest leghamarabb 2011 első félévében tervezik a tényleges játék kiadását…

Amennyiben felkeltette az édeklődésed a “The Secret World” című játék, vagy egyszerűen csak érdekel, hogy a korábbi “Sötét Napok jönnek” cikksorozat nyomozása milyen további irányt vesz, akkor látogass el a játékkal kapcsoaltos új blogra:

variancetsw.wordpress.com

Mielőtt bárkiben is felmerülne, hogy “oké, de akkor most mi van az Aionnal és mi van az aion bloggal?”, had válaszoljam meg előre a kérdést: Természetese minden megy tovább a maga útján. Mind az Aion még számtalan érdekességet tartogat nekünk és mi szeretnénk is ezt kiélvezni, a TSW egyenlőre csak egy nagyon távoli, lehetséges jövőkép. Márpedig az, hogy mit hoz a jövő…

~ by Menorel on .

Offtopic

4 Responses to “Azok a “Sötét Napok”…”

  1. Hmm érdekes, egy szintezés és kasztok nélküli MMO. Bár engem kicsit elbizonytalanít a nagy történetfüggőség így tényleg single player hangulata lesz a dolognak. És miután a teljes történetet megtudtuk marad a területekért való pvp egész nap ? Abba is bele lehet unni 🙂 Mindenesetre én mindenképp kipróbálom mert tényleg lesz egy ujdonság varázsa 🙂

  2. Nagyon nehéz egy ilyen MMOnak megálmodni a jövőjét. Merőben új vállalkozás. Egy “kvázi” szuperhőst játszani a saját világodban, akinek az a feladata, hogy a gyámoltalan és tudatlan embereket megvédje a gonosztól? Jómagam is nagyon kíváncsi leszek, hogy hogyan választják el a single-player részt és hogyan csinálnak ebből MMO-t.

  3. Meno!

    Én Anarchy Online-vel kezdtem a MMO játékokat, és van némi tapasztalatom a FC-vel kapcsolatban. Az AO karim a szerver egyik legjobb Agentje volt, benne voltam az összes bétájukban oldalakat írtam arról, hogy mit és hogyan kéne változtatni az epic fail-t elkerülendő többekkel egyetemben.

    Nem igazán érdekelte őket és olyan szinten baszták el az AO-t és az AOC-ot, hogy azt tanítani kellene. Nem akarlak elkeseríteni de mindenképp ajánlanám, hogy ne veárj sokat a Funcomtól. Fájdalmasan jó ötleteik vannak és mágfájdalmasabban elbasszák őket! Eéőre szólok mint barát a barátnak, hogy amin a FC neve van azt kerüld mint az ebolásH1N1-et bármennyire jól is néz ki.

  4. Nos igen,a FunCom tényleg sokmindent elbasz és igen, nagyon komolyan kell félni tőle. Az a bajom ezzel, hogy ennek alapján nagyon kevés cég maradna a rostán. Nézd csak az NCSoftot…
    A FunCom nagyon csúnyán megégette magát. Nem fűzök túlzott nagyreményeket ahhoz hogy a TSW mennyire lesz szupersztár MMO, de egy biztos, az alapöttlet most nagyon tetszik és nekem a FunCom ellenére is megéri követni a dolgot…

Comments are closed.