header image
 

Egy kis visszatekintés

Teljesen véletlen – mint általában – akadtam rá az alábbi őskövület videóra. Még az Aion nagyon kezdeti időszakában készült, egészen pontosan az első Koreai Closed Beta idejére datálható. Ez volt az a CBT, ami után az egész Aion-t visszarántották a tervezőasztalra és valami nagyon mást csináltak belőle. (Egészen pontosan azt amivel most játszunk).

Hogy mivel lett volna másabb az az Aion?

  • A manapság oly divatos “FPS szerű” MMO irányítás volt még benne ekkor a játékban. Azaz mozgás közben folyamatosan a karakter “válla mögül” látod az eseményeket.
  • Hasonlóan a Terahoz és a TSW-hez, a karakter vezérlése relatív irányú, tehát ha nyomod a hátra gombot (S), akkor nem hátrál a karakter, hanem egyből hátra fordul, oldalazásnál pedig az adott irányba rohan.
  • A mobokat nem lootolni kellett, hanem ilyen láda esett ki belőlük.
  • Teljesen más quest rendszer, pl. a quest leadásnál (hasonlóan wowhoz) sárga kérdőjel, stb.
  • Totálisan ismeretlen zónák (legalábbis nekem).
  • A videóban szereplő caster csajszi egy – végül nem implementált – class. AoE és közelharci spellek, stb. Ha jól emlékszem ez volt a Spiritmaster elődje. Érdekes pl. a fegyver típusa, leginkább valami varázspálcára hasonlít. Ami a legérdekesebb, ez a class rendelkezett volna egy csomó olyan skillel, amiknek az effektív sebzése attól függ, hogy mennyi ideig is channelezed az adott spell-t. Jól látszik az egyik kockán amikor one-hitel két fillnecket.
  • Jól néz ki a video végén az instanceolt PvE quest, amiben miniboss-t és hadseregét kellett egyedül legyűrni.

Nos igen, ez minden bizonnyal egy teljesen más játék lett volna. Nem tudni, hogy jobb vagy rosszabb, de egy biztos, azzal is szívesen játszottam volna. Mindenkinek jó szórakozást a játék – lassan – 3 évvel ezelőtti állapotához:

~ by Menorel on .

Aion

4 Responses to “Egy kis visszatekintés”

  1. Hehe, E6..utolsó zóna miatt szerettük meg a játékot anno Enyvel…most nagyokat sóhajtozok 😀

  2. Voltak itt szép és jó ötletek 🙂 Én nem tudom mi megy koreában de ennyire lassan adagolni plusz dolgokat a játékhoz, vegyenek fel 100 programozót, 2-3 havonta új ötleteket be a játékba, csak úgy jönnének a playerek…

  3. Mennyire fogynak a playerek?

  4. 5:04-nél jól néz ki az a terület, bármikor elcseréltem volna Eltnent arra.

Comments are closed.