header image
 

[2.0] Abyss és egyéb érdekességek

További megjelent érdekesességek az 1.9-ről:

Nem mondok senkinek újat szerintem azzal, hogy a 2.0 ezeddig kiderült információi közül kétség kívül a “Ground Abyss” lesz a legérdekesebb koncepció. Alább néhány infó, amiket eddig össze tudtam mazsolázni az új Abyss zónáról:

Maga a zóna kifejezetten nagy lesz a jelenlegi Abyss szintekhez képest. Ráadásul – repülés híjján – az eddigi eltagolt szigetek helyett egy összefüggő nagy zóna lesz. Az egész területen összesen 2 fortress lesz található 2-2 artifacttal. A fortressek – a zónához képest – kifejezetten közel lesznek egymáshoz. Maga a zóna egyébként így néz ki:

A térkép – késtég kívül – legérdekesebb része egyébként a “legend” rész. A szokásos ikonok mellett (fortress, siege, artifact, dreadgion) található rajta még két további új ikon is. Sajnos mindkettő annyira pici betűkkel van irva, hogy ha bele gebedek sem tudok kiolvasni. az Első igy kezdődik: “cheung-ja…”, ebből a cheung azt jelenti, hogy “Floor”. Ha tippelnem kell, akkor ez valami szárazföldi balaur dreadgion lesz, tehát valami lánctalpas buli. Egyébként a következtetés annyiból logikus lehet, hogy eléggé unfair lenne egy “ground abyss” szintre berakni a repülő dreagiont. Tehát valószínűleg lesz ilyen szárazföldi balaur tank. Az alatta lévő ikon szövét még kevésbé lehet kiolvasni. Annyi biztos, hogy “jam-…” kezdetű. A Jam jelentése: Sleep (is lehet). A ikon viszont sokat mond. Nagyon hasonlít egy korai NCSoftos prezentációban a “Devanion Myst” nevű hatás ott mutatott ikonjára. Tehát nem kizárt, hogy 2 év után végre valóban implementálják a Devanion Myst effektet az Aionba. (Állítólag eddig is benne volt, csak senki nem látta)

A két fortress neve: “Altar of Greed” és “Ancient Dragon Temple”. Az északi fortress artifactjai: “Welcome to the Fog” és “Air of Twister”. A déli fortress artifactjai: “Aurora’s Sanctuary” és “Tuka’s Revenge”. Egyiknek sem hangzik túlságosan szimpatikusan a neve, ráadásul a közelgésük alapján simán el tudom képzelni, hogy mind a négy artifactnak hatása van mindkét fortress-re.

Az ember azt hinné a térkép alapján, hogy milyen vicces lesz, csak odateleportálunk, odazergelünk a fortresshez és bezúzzuk, mint ahogy azt tesszük gyakran most is. Nos, akkor lássuk a “meglepit”, mit is rejt a térkép a “köd” nélkül:

Mint a térképen is látható, a fortresseket több irányból lehet megközelíteni, de mindegyik irányt csak egy-egy “szűk” átjárón keresztül lehet megközelítnei. Mivel repülni nem lehet, így ha az egyik frakció birtokolja mindkét fortress-t, akkor a másik frakció csak úgy tud egyáltalán a fortressek közelébe jutni, ha az egyik ilyen átjárón átjut. Tehát a 2.0-tól láthatóan kihasználják a “ground abyss” adta terepviszonyokat.

Nos ez mind szép és jó, és talán itt az ideje, hogy az emberben felmerüljön egy komoly kérdés: “tényleg ennyi lenne ground abyss?” talán ez igy egy picit sovány…

Természetesen közel sem csak annyit nyújt ground abyss. Részletek a tovább után…

Az eddigi térkép valójában csak ground abyss egyik fele. Egészen pontosan a bal fele. A koreai nyersfordítás alapján a neve: “Inggiseuon”. Egész pontosan ez lesz az “Elyos” zóna. A térkép közepén lehet is látni az “alap tábor”-t.  De csak hogy könnyebb legyen megtalálni egy kis segítség: a teljes “ground abyss” térkép:

Hogy spórojak a szavakkal, ítt van egyben az Asmodian oldal, a fortressekkel és az artifactokkal:


A két zóna között lesz egy – mindkét oldalról megközelíthető – “Siren’s Corridor” nevű zóna, ami így fog kinézni:

A zónába mindkét mappról a fortressek körüli területről lehet eljutni és a Siren’s corridor jobb és bal felső csücskéb lehet eljutni.

Hogy miért érdemes időről időre meglátogatni a “Siren’s Corridor”-t? Az alsó csücskében lévő fura objektum 4 instance-t fog rejteni. Ezek instanceokról már korábban irtam itt: [2.0] Új instanceok :: Variance :: Blog

Legyen egyelőre ennyi elég a “városnézésből”. Mindenki rakja össze ebből, hogy mennyire lesz számára érdekes az új abyss szint. Egy dolog biztos: kúlcsfontosságú lesz mindkét frakció számára, hogy legalább egy-egy fortress-t folyamatosan bírtokoljon. Ennek hiányában ugyanis elég nehéz lesz megközelíteni a Siren’s Corridor területet, ahol a 2.0 PvE instanceok lesznek.

Még egy utolsó apróság:

  • A 2.0-hoz természetesen új medál is dukál:
    A medálnak már a színe is “fura” lehet a neve viszont sokkal érdekesebb: “Platinum Contribution Medal”. Nos igen, az új Abyss Setek (lvl55) kiváltásához már Platinum Medalok (ami nem azonos a Platinum Coinnal) szükségesek,  ezeket értelemszerűen a ground abysson folytatott ostromok során lehet majd megszerezni.

~ by Menorel on .

Aion

36 Responses to “[2.0] Abyss és egyéb érdekességek”

  1. És remélem talán most már szüksége lesz ostromgépeket is építeni egy sikeres foglaláshoz, ezekről már meg is feledkeztem teljesen. Mondjuk jó lenne egy nagy hatótávolságú AOE sebzésű cucc, hogy a sok lúd disznót győz taktikát kicsit megbolygassa..

  2. Ezzel az egésszel az lesz a gond, hogy mire ezt berakják, annyi ember nem marad a szervereken, hogy bármi esély legyen bármi foglalásra. Illetva az olyan szervereken, ahol az egyik frakció abszolút elnyomásban van (márpedig a legtöbb szerveren ez van), továbbra sem lesz semmi változás, csak az erősebbik frakció még több ap-t farmolhat ki magának, és még jobban gearelődhet… Alapjában véve, a fő gondot, a player hiányt nem oldja meg sajna. :/
    Legalábbis szerintem, aztán majd kiderül.

  3. A devanion myst az mi? 😮

  4. CSIPet: jelen pillanatban a “top” EU/USA szervereken még mindig kb 1000-1200 online tag van fortress siegek ideje alatt, amiből a legtöbb szerveren simán 200vs200 (vagy 300vs100, stb.) ostromok folynak. Nem hiszem, hogy ennél több playernek ott kéne lennie az ostromokon, ahogy azt sem hiszem, hogy ennyi ember ne maradna a 2.0-ra az EU/USA szervereken.
    Ráadásul a PvE zóna elérése miatt lényegesen más lesz a motiváció az ostromon való résztvételre. Bár ezekről persze konkrétumokat még nem tudhatunk.

    Ha megnézed a térképeket akkor egyébként le fog jönni, hogy ez egy nagyon más abyss lesz, mint amin most folynak az ostromok. Induljunk ki csak abból, hogy mondjuk az Elyos bázis melletti fortress-eket az asmo oldal csak úgy tudja támadni, ha ehhez átjön egyrézt a saját zónáján, átjön Siren’s Corridoron. Ezzel szemben az Elyos frakció közvetlenül oda tud menni az alaptáborból. Ugyanez igaz Vice versa pl. “Temple of Red Earth” fortress esetén. Tehát az alaptáborhoz közeli fortresseket könnyű lesz elfoglalni, megtartani, míg ugyanez nem igaz a másik oldalon lévő fortressekre.
    Itt már nincs olyan, hogy gyorsan beüvöltöm a fél szervert, akik átvillannak Abyssra és odarepülnek, berepülnek a fortressbe. Itt végig kell masírozni a zónákon, legyalulni az ott respawnoló mobokat, kiírtani a jól védhető pontokra beásott gerilla csapatokat, stb.

    Én a magam részéről nagyon pozitívan állok a ground abyss koncepcióról és nem fogom CSAK azért eleve lenézni (minden infó nélkül) azt, mert Abysson nem nagyon jött be ez a fortress dolog. De persze ez csak a saját véleményem.

  5. Devanion Myst: Elvileg egy olyan hatás ami állítólag benne van a játékban, de nagyon nem látott még senki olyan embert aki találkozott is volna ezzel. A hivatalos leírás szerint a Devanion Myst akkor keletkezik, amikor egy-egy abyss területen “elyos és asmodian katonák ezreinek vére áztatja már a talajt, majd ezen vérek a földbe összekeveredve olyan zónát hoznak létre” ahol ideig óráig nem lehet megölni player-t.

  6. Meno, küldjek este jobb zóna képeket?

    • Csináltam közben egy mixtúrát, amiből talán jobban ki lehet venni, hogy mi hol van az új Abysson:
      Ground Abyss details

      Cori: igazából egy olyan kép lenne nekem nagy segítség, ahol az új abyss legend karakterei nagyban látszódnak. Szóval hogy ki tudjam olvasni az egyes irásjeleket. Lehetőleg minél nagyobb felbontáson. Hátha kiderül a pontos hatásuk, jelentésük.

  7. Bár lehet, hogy tévedek, de az első ismeretlen szöveg az első képről: chdwlranlvks.

  8. darkspell: szerintem biztos hogy nem. a “cheung” az teljesen jól kiolvasható. Egyébként az általad irt hangutánzás igy nézne ki koreaiul:
    츠드W르란르브크스

    Ez mondjuk nyomokban sem hasonlít a képen lévő szövegre. Biztos, hogy a képen lévő legend 5. sorát próbáltad leírni? Gyanusan hiányzik belőle néhány vowel 🙂

  9. @menorel: biztos, hogy nem 🙂 Amit te írtál, az a következő: cmemWfmfksfmqmymtm 🙂
    Az a baj, hogy most a koreai nincs fenn a gépemen… De este tudok segíteni 🙂

  10. darkspell: az a baj, hogy nem értem, milyen “hangzás” ábrázolást használsz. Amit én irtam az ugye a “hangul+vowel” vagy ugye annak a testvére a Jamo. Jamoban a “cheung” = “층” Ez ugye megegyezik a képen lévő első karakterrel, igazából idáig tudtam kiolvasni a jeleket.
    Szóval amit te irtál: chdwlranlvks Azt nagyon nem tudom hova tenni. Adsz hozzá valami megoldó kulcsot? 🙂

  11. Fenn van a koreai IME billkiosztás a gépeden? Mi anno azzal toltuk, egyszerűen minden latin betűnek van átirata. Ergo úgy gépelsz.
    Namost mi megtanultuk gyakorlatilag agyban átfordítani a jeleket, csak most nem tudom google-vel translatelni, mert ezen a gépemen nincs koreai kiosztás telepítve… Szóval fogsz egy IME kiosztást, begépeled amit írtam, és translate-tel fordítod… Persze tévedhetek, már egy ideje nem használtam.

  12. Én pontosan ugyanezt csinálom. De valószínűleg nem ugyanaz a konverziós táblázatunk, én a hangul-t használom. Szóval fogom a koreai szöveget, fejből vágom már, hogy melyik jelnek mi a hangul megfelelője (latin irásjelekkel hangzás szerinti átirat), van ilyen webes hangul->korean konverterem, ami a hangul-t visszaalakítja koreai irásjellé és máris mehet be google translatorba. Csak ugye az a baj, hogy minél kisebb az adott írásjel annál nehezebben tudom kiolvasni belőle az egyes hangul-okat vagy voweleket. Jelen esetben is ez miatt akadtam el. Valszeg ha sokáig fogom még tolni ezt (akkor egyrészt megőrülök… még jobban…), másrészt meg majd lehet hogy ki tudok olvasni ilyen pici jeleket is, de az még messze van 🙂

    Megnézem ezt az IME dolgot, hátha a homlokomra csapok, hogy mit szívtam én eddig ezzel.

  13. Na, szerintem ez az első sor: 중직츼판

  14. Mármint: 중직취판. De tényleg elég kicsi, lehet nem éri meg szenvedni vele…

  15. A második koreai irásjelig jók vagyunk mindketten 🙂 A harmadiknál borult ki nekem is a bili. Majd ha Cori küld nagyfelbonrású képet, akkor meglesz a többi is 🙂

  16. Azért ha belegondoltok, itt nagyon nagy PvP-k lesznek, 50től kezdve itt fogsz fejlődni, és nem kell riftekkel szopakodni ahogy elnézegetem így sokkal gyorsabb lesz átmenni a másik oldalra és ritkítani az ellent, a PvE playereknek annyi 🙂
    Vagy lesz más csak PvE map esetleg? Annak nem örülnék…

  17. Szkeptikus vagyok.
    Amelyik oldal nem tudott összeszedni embereket a fort védelmére eddig, ezek után sem fog tudni. Mondjuk támadóknak el kell indulniuk korán, hogy időben odaérjenek a túlsó oldalon támadhatóvá váló forthoz. Ez, amikor már az egyik fort az övék, többé nem gond, mert csak oda teleportálnak, és átsétálnak a szomszédba a másik fortot is ostromolni.

    2.0-ban nem jönnek a hátasok, amik a mozgást nagyon megdobják?

  18. Lesz egy-egy PvE zóna is mindkét frakciónak. Logikusan lesz közöttük Rift is.
    2.0-ban lesznek mountok.

  19. Most belépve tűnt föl, hogy asmo/elyos/balaur érdekszfére nincs Ground Abyss-on? Legalábbis nincs a jelmagyarázatban.

  20. 전휘요새쟁지통드티관레아트로총온기잠입팩드
    Itt az összes betű a jelmagyarázatból, tekintve hogy április elseje van és ilyenkor szokás viccesnek vélt de egyébként retardált dolgokkal előállni ezért összekevertem a 6 szó betűit és lehet kiválogatni. De elég Desu fejében hajlandó vagyok segíteni.

  21. Francnak nekünk ground abyss amikor a simát is leszarjuk. Már látom előre, hogy elyos zerg lesz itt is, szétfarmolva az összes instát…

  22. Z: már elkéstél, tegnap este Cori kibányászta az adatfileból a legendeket, össze is raktam, de semmi értelmeset nem sikerült belőle kihozni a translatorral.

    Szergely: talán ha lesz is valami értelme az átlag user számára is ground abyssnak, akkor nem fogja senki leszarni. Egyébként ground abyss nagyon sok dologból fog állni. Elég sok spekuláció van még, hiszen még sehol nem tart a 2.0 tesztelése, de ground abysson ott lesz egy csomó kontrollálható/elfoglalható kapu/őrposzt. Amiken keresztül lehet eljutni az Abyssos PvE területekre, stb. Valószínűleg tisztában vannak azzal az NCSoftnál, hogy mi miatt fail abyss és a 2.0-ban megpróbálnak egy olyan abyss-t csinálni, ami tényleg egy endgame zóna lesz.

  23. Miért neked mik jöttek ki?

  24. Desu
    DesuDesu
    DesuDesu
    DesuDesu
    DesuDesu
    DesuDesu
    Desu DesuDesu DesuDesu DesuDesu Desu
    DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu
    DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu
    DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu
    DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu
    DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu
    Desu DesuDesu DesuDesu DesuDesu DesuDesu

    nem igazán érdekel a dolog, de ugyebár április elseje van. De amugy meg hova lettél Desu.

    u.i. mielott belekot valaki, nem az aminek látszik 🙂

  25. “ground abysson ott lesz egy csomó kontrollálható/elfoglalható kapu/őrposzt”
    Na ilyeneket határozottan szeretek olvasni. Eredeti WoW-ból AV mindig is a kedvencem volt a taktikázással, hogy melyik temetőt foglaljuk be, melyik átjárót védjük be, stealth kommandókat előre küldjük szabotázs céllal, stb. Ha Ground Abyss ilyen taktikázós, lesz a jelenlegi úthenger-támadások helyett, imádni fogom.

  26. Z: tagolás nélkül semmi értelmes. Tagolásokkal ilyesmik:
    Sleep Input soils de, Infiltrate the Soil
    Total branch commanders,

    Következtetni lehetne belőle dolgokra, de fölösleges, majd a teszt szerverről megmondják a tutit.

    Ezt az április 1-ézést meg hagyjuk. Egészen addig élt bennem az április elsejei varangyosbéka varázsa, amíg nem láttam meg pontban nulla órakor az AionSource erőlködését, azután úgy voltam vele, hogy ennél lentebb már nem lehet menni, úgyhogy nem is erőlködöm.

  27. 총 지휘관
    잠입통로
    Akkor így probláld meg.

  28. Ettől sem lettem sokkal okosabb. Max csak következtetni tudnék.
    Az utolsó ikon minden bizonnyal nem Rifteket akar jelenteni, az ikon ellenére. Talán egy indikátor lesz a mappon, hogy merről jön az ellenség, vagy hogy hol folynak nagyobb csaták (ugye lett hasonló rendszer nemrégiben warhammerben is, lehet arra hajaznak vele).
    A Total Commander meg továbbra is gondolom a Balaur ground dreadgionja lesz.

  29. Hát éppen hogy az ikon+elnevezés (Infiltration route/tunnel) szerintem nagyonis valami rift szerűségre utal ahol át lehet szivárogni az ellenséghez.
    A commanderről pedig:
    A 4. a jelmagyarázatban a sima 드레드기온 Dredgion szóval nem értem miért raknának bele még valami földi támadó alkalmatosságot is. Másrészt pedig eltérő inkonja van a “총 지휘관”-nak Asmo és Elyos térfélen szóval nem hiszem hogy annak a Balaurhoz lenne köze hiszen akkor egységes lenne, az inkább valami Elyos/Asmo specifikus dolog.

  30. Kértem egy kis koreai segítséget, remélem hamarosan válaszolnak 🙂

  31. Ha már április elseje ;D

  32. Z: A – repülős – dreadgionnal egyébként ugye az a lényege, hogy repül. Viszont van neki 30 milla HP-ja és akár ki is lehet nyirni. Namost elég unfair lenne ha simán berepülne és nem lehetne ellene mit csinálni, lévénhogy repülni azt nem tudsz. Ezért következtettem a földi balaur tank dologra. Egyébként igen, amikor tegnap Cori elküldte a legendeket az adatfileokból akkor én is elbizonytalanodtam, mert ottfel tűnt nekem is a kétféle ikon ugyanazzal a szöveggel. Szóval valószinüleg ez tényleg ilyen elyos/asmo dolog lesz.
    A Riftes dolog egyébként teljesen zavaros nekem. Az infiltrate route eléggé beszédes elnevezés, még 1.0-ban elve a riftek system üzenetében is ez szerepelt, szóval nem ez a “on-way rift connected to Elysea” hülyeség. Sőt ha jól emlékszem, akkor a Rift-es küldetéseknek is 1.0-ban az “[Infiltration]” volt besorolásuk.
    Végülis elég hoszú az út a két frakció területe között, lehet tényleg beraknak ilyen rifteket, just for fun.

    Persze jó kérdés az is, amit eleve tényként gondoltam, de lehet mégsem az? Nevezetesen, hogy a Siren’s Corridoron tényleg csak úgy át lehet-e ballagni az egyik oldalról a másikra. Elég érdekes lenne úgy fortress-t foglalni, hogy csak limitált mennyiségű ember mehet át rifteken, ha éppen egy fortressed sincs odaát. Lehet ezzel akarják megoldani a zergfest problémát és ground-abyssból kvázi PVE zónákat csinálnak riftekkel meg fortressekkel? Érdekes koncepció. (Már persze akkor PvE ha egyetlen fortressed sincs az ellenség területén) Ha ez igy lesz, akkor nem kizárt, hogy ground abyss mellett nem lesz más PvE zóna, hanem itt kell majd szintezni az “ostromok árnyékában)

  33. Cori: és tudod mi a legkeményebb ebben a videóban? Az hogy a balaur-t elütő teherautónak az oldalára ez van irva: 총 지휘관
    Azaz: “Total Commander”… hmm…

  34. Hmmm… Underground Abyss lesz valamikor? 😀

  35. #menorel “Egészen addig élt bennem az április elsejei varangyosbéka varázsa, amíg nem láttam meg pontban nulla órakor az AionSource erőlködését”

    Azért szerintem a fórumon “véletlenül” feltűnt Staff Dicussion rész elég viccesre sikerült, de aztán lehet csak a hajnali 3 miatt találom annak.

    Edit: Épp csak a linket hagytam le doh: http://www.aionsource.com/forum/306-staff-discussion/

Comments are closed.