header image
 

Napi Rövid… – 2010.04.21

Néhány érdekes/hasznos apróság mára:

  • Armfusion (kétkezes fegyver egyesítés) kapcsán Faelan (EU fórum admin) megerősített (maximális bizonytalansággal), hogy a quest jutalomként kapott nem megsemmisíthető fegyverek (mint pl. Miragent/Fenris) nem használhatók secondary weaponként. Ez talán most még annyira nem is érdekes, de később kellemetlen pillanatokat okozhat, amikor valaki egy friss lvl55-ös fegyverre szeretné ráolvasztani a miragent fegyverének hasznos statjait.
  • Faelan az EU hivatalos fórumon készített egy szemléltető bejegyzést az armfusion működéséről: -link-. Érdekességek ennek kapcsán: Secondary weaponként a Fenris spear-t használja, amit elvileg nem is lehetne, bár állítása szerint ezt ő ingame megcsinálta; csak az eredményt nem screenshotolta, merthogy sok benne még a koreai szöveg. Érdekes. Másrészt olyan statokat is átvezetett amit elvileg nem is kellett volna, ráadásul még el is írta a keletkező attack speedet. Tehát a segítő posztja mindenre jó, csak arra nem hogy segítsen… De legalább megpróbálta. Mindenesetre a Faelan által készített segédlet csak mégjobban összekevert mindenkit. Eddig sokan úgy tudtuk, hogy a modifier statok (Crit, HP, stb.) közül is csak a nagyobb applyolódik az új fegyveren, erre most Faelan előállt egy képlettel amely szerint ezek összeadódnak… majd leglátjuk.
  • Az AP tradelés miatt bekerült a játékba (1.5 környékén) két “védelmi” mechanizmus, ami azóta is bosszantja a játékosokat. Az első egyébként valahol jogos, bár jószándékú ember is belekerülhet; ha megölsz valakit egyhuzamban 5x 10 perc alatt, akkor a következő üzenetet kapod: “You cannot get any abyss points from the current target for a while.” Ez az üzenet valahol korrekt, hiszen egyhuzamban megölni valakit 5x az már-már súrolhatja a gankelés fogalomkörét is. A nagyobb felháborodást azonban a következő üzenet szokta kiváltani: “You cannot gain any Abyss Points for a while as you have gained too many Abyss Points in too short period of time.” Ez ugye akkor jön elő amikor rövid időn belül túl sok AP-t szezel. Mennyi ez a rövid idő és mennyi az a túl sok? Gyakorlati tapasztalatok alapján, a 10 perc alatt 7900 AP már fedi a fenti üzenetet. A postban a srác leírta, hogy belefutottak egy assa haverjával egy 6 fős groupba amiben volt néhány star-officer is így tényleg a beloggolástól számított 10 percen belül összejött ez a majd 8k AP. Egy másik player készített egy videót is, hogy tisztességes PvP-vel mennyire könnyen ki lehet hozni ezt az üzenetet:

    Önmagában az a tény, hogy kapsz egy ilyen üzenetet tényleg kellemetlen, hiszen ez miatt elbuksz egy-két kill-t, a helyzet viszont ennél sokkal rosszabb. Ugyanis az üzenet bekapcsolása után kap egy 6 órás “bünti” periódust, a rendszer miatt tévesen észlelt AP-trade eredményeként 6 órán keresztül semmiből nem kaphatsz AP-t. Kérdés, hogy mennyire irreálisak ezek a küszöb értékek és mennyire jogos, hogy az AP-tradekek kizárása ürügyén néhány tisztességes PVP player is arccal fusson bele a kitartott tenyérbe.
  • Kiderült, hogy a non-flying területeken bevezetésre kerülő “légáramlatoknak” a hivatalos neve a : “Glide Steams” lesz. A témában előkerülő spekulációk ellenére ez viszont csak 2.0-ban fog megjelenni. Aki nem tudná miről van szó: Youtube link. Tekerd előre 2 perchez, ott van a Glide Steams téma bemutatása.

~ by Menorel on .

Aion

11 Responses to “Napi Rövid… – 2010.04.21”

  1. Ez a 7900 as AP határ vicces főleg ha bemákolsz egy magasabb rangú meg szintű ellent akkor már túlléped és aza 6 órás bünti az meg már nevetséges. Viszont a Glide Stemas nagyon tetszik. A videó végén meg bemutatnak pár bossocskát Baium, Antharas, Valakas megfelelőit. ennél már csak az lesza jobb amikor agrafikus motort updatelik dX10 vagy 11 re mondjuk arra még várni kell.

  2. 2 kérdés-gondolat:

    1. ap itemek gyors ap szerzésnek minősülnek mondjuk amikor 10+ itemet váltasz be?
    2. ha olyan ellenfél szed le akin ez a bünti van, akkor is vesztesz ap-t?

    thx

  3. Des: Az tényleg jó lesz amikor majd dx10-ről 11-re updatelik a grafika engine-t, pláne azért mert jelenleg DX9-es, hiszen ez még mindig CryEngine 1.0, ami az Aion alatt van. Szóval egyenlőre már egy DX10 is biztos sokat dobna a fortress lagfest témán. De ehhez nem értek.

    Stake: Ap itemek beváltása biztos hogy nem tartozik ide, rendszeresen váltunk be több százezer AP-nyi itemet és nincs ilyen gond. A második kérdésre nemtudok válaszolni.

  4. Grafikai változások nem hinném hogy dx verziot érintenék.
    Ahogy videókban látni csak fény/árnyèk, részecske , shader efekteket kapunk.
    A movieban látott minõsèg dx9,pixelshader 2.0 szinvonalon van .

  5. Neked legyen igazad, bár határozottan rémlik, hogy valahol olvastam arról, hogy 2.0 vagy 3.0 kapcsán upgradelik a grafikai engine-t is cryengine1-ről cryengine2-re.

  6. Jó lenne, ha változtatnák, de azzal valószínűleg több játékos is kiszorulna a játékból, mert a gépe nem rendelkezne a szükséges erőforrásokkal. Amíg a szerverek összevonása is a közbeszédben forog, addig nem csinálnak semmit, amivel elveszthetnék azt, akit “megfogott a játék”. AION így is fényévekkel előzi grafikában a többi tömegesen játszott online szerepjátékot. Majd Tera esetleg konkurenciát jelenthet.

  7. A grafikával nem az a gond, hogy csúnya, hanem az, hogy bizonyos körülmények között (lásd fortress siege) élvezhetetlen játékélményt nyújt. A játékosok nagy része nem tudja elfogadni sem az 1 FPS-t, sem azt, hogy nameplatek ellen harcol. Ráadásul mindezt modern közép-felső kategóriás gépeken. Ezen a téren ráférne a játékre egy erős ráncfelvarrás, ha ez DX10 vagy CryEngine 2.0 akkor úgy, ha nem, akkor meg akárhogy máshogy…

  8. Ha cryengin 1-et a 2-re akarják cserélni akkor dobhatják ki szinte az egész klienst .
    Arrol nem is beszélve hogy a két motor közt nem csak grafikai hanem fizikai külömbségek is vannak amik játékteknikai változásokat is eredményeznének.
    Amit pl az aion vision videóban láttunk az csak grafikai tupir .
    Poligon, textura maradt , csak pár efekt került bele.
    A teljes játék átportolása egy másik grafikai/fizikai motor alá nem lenne kicsi feladat.
    Bár ki tudja 🙂

  9. Az ostrom alatti lassulás gond, de a játék játszható ostromon kívül jelenleg alacsonyabb konfigon is.
    Akinek komolyan (2-5 fps) belassul a játék ostromon, azt a DirecX váltás szinte biztosan grafikus kártya cserére kényszerítené, és 40-60e forintot talán nem szán rá mindenki. DirecX 9 kártya helyett DirecX 10 kártya lenne a minimális gépigénye a játéknak, vagy hibaüzenetet dob föl.
    WoW is azért maradt az 5 éves grafikánál (ami már kezd is égő lenni), mert nem akarta a játékosokat elveszíteni, akik nem tudtak volna rákölteni a gépre sokat az új kártya miatti esetleg új alaplap, abból adódóan új memória/proci/minden miatt. AION azért még csak nem is áll úgy előfizetőkkel, mint WoW.

  10. Igazából a siege hiába hozza nálam a 20 fps-t, nagyon zavar, hogy csak egy hatalmas fehér moszatot látok a hatalmas piros moszat mellett. Ha kikapcsolom a neveket, kifejezetten semmit nem látok, se hogy merre megy az elyos horda, se hogy honnan jön az asmo. Ha bekapcsolom a karaktereket, akkor meg leesik 8-12 fps-re a játék, és úgy meg tuti halál, mert mire látom hogy ütnek, halott vagyok. Szóval ezen a téren tényleg lenne mit javítani, és nincs rossz gépem, igazából nem is tudom, milyen gép lehet, amin ott vannak a karik, és van is legalább 15-20 fps…

  11. Szolo: erősen kétlem, hogy a DX10, vagy akár DX11-es támogatás lehetetlenné tenné, hogy DX9-es karin lehessen játszani. Ez a mostani DX10-es játékoknál is úgy működik, hogy lehet váltani DX9-re. Aiont pedig alapból DX9-re írták…
    Az alacsony fps pedig az optimalizálatlanságának köszönhető valószínűleg. Egy-egy durvább ostromon nekem is pár fps-re esik vissza a játék, miközben a proci 4 magja külön-külön olyan 25-40%on pörögnek. Shift+F12-vel meg a terepen kívül sokmindent nem kell megjelenítenie, csak számolnia kell elvileg. Elmondások alapján viszont úgy tűnik az Nvidia karikat jobban szereti, feltehetőleg a GPU-val végzett számítások jobban fekszenek neki. A grafikai tuning mellett én nagyobb optimalizáltságot is várok, mert a fentiek arra utalnak, hogy emiatt esik le az fps nevetséges határ alá izmosabb gépek esetén is shift+f12-ős ostromok alatt…

Comments are closed.