header image
 

1.9 riliz és a bejelentés ami “minden aion playert…”

Fura dolog egy nagy postot úgy kezdeni, hogy “a tavasz már itt van a levegőben, a nap is kibújt és a nappalok is egyre hosszabbak…”, pláne olyankor amikor Európában több országot érintő esőzések miatt emberek tömegei vesztik el otthonaikat, ráadásul az Eikmafütyfikusz vulkán miatt naponta zárják le az EU légtereket és nyitják meg azt, ami miatt lehetetlen tervezni a repülőjáratokkal, stb.-stb. De tekintsünk el a szűklátókörtől, végülis az USA-ban tényleg minden frankó, éppen nem is nagyon háborúznak egyetlen turbános néppel, a legutóbbi nagy terrortámadást is megúszták, szóval ott tényleg biztos csodás a tavasz.

Nade mostmár tényleg tárjünk rá a lényegre. Kedvenc producerünk – Kinslon – egy igen terjedelmes monológgal lepett meg bennünket. Annyira persze nem volt meglepetés maga a megjelenés, hiszen múlt héten már beharangozták, de a tény, hogy nem vártak vele péntekig már magában is “jófej” dolog.

Természetesen mi más is lehetne a fő téma: 1.9-es patch megjelenése. Kaptunk két dátumot: május 25 PTS, júni 2 LIVE. Azaz már csak egy hetet kell várni a teszt szervereken és további egy hetet az éles szerverekre kerüléshez. A júni 2 végülis majdnem május és ha innen nézzük, akkor ők nem mondták, hogy tesztre vagy live-ra fog kerülni májusban. Összességében azonban az elmondható, hogy a 1.9 koreai live-ra kerülését követően 2,5 hónap kellett, hogy mi is megkaphassuk a patchet. A patch tartalmáról szerintem felesleges most már beszélni; illik tudni, hiszen annyit írtunk erről korábban. Ami a visszatérő, altozó játékosokat érinti: könnyített questek, questmobok, minden területen további questek, napi quest rendszer, könnyített instanceok, “drasztikusan” növel droprate-k. Ami viszont az endgamereket illeti: szintén könnyített instanceok, és droprate emelés, plusz új enchant itemlvl,  armfusion, gyorsított abyss siege, javított dreadgion, stb.

Már jó ideje adós volt az NCWest a jó egy hónapja beharangozott “server transfer” témával kapcsolatban. A körlevél erről is tartalmaz infókat, nevezetesen kaptunk egy dátumot a startra: június közepe.

Az NCWest szokatlan “széles” látókörről tett tanúbizonyságot. Kinslon beszámolója szerint alaposan átnézték a szervereket a populációt és a classok eloszlását és arra jöttek rá, hogy több esetben is már-már életképtelen szituációk állnak fenn. Ennek eredményeként szükségesnek látják a szerver összevonásokat a játszható körülmények megteremtése érdekében. Bár maga az öttlet nagyon jó és cirka január közepe óta már minden fórumon ezért sírnak a playerek, de végülis álljunk hozzá pozitívan, így 5 hónappal később, amikor már a Spataloshoz hasonló nagy szervereken is csak hullaszag terjeng, eljő végre a szerver összevonások ideje. Sajnos konkrétum nincs, a merge ideje és az összevonandó szerverek listája még eldöntés alatt van, erről majd az elkövetkező hetekben fogunk részleteket megtudni. (Igen, én is érzem, hogy most a “server merge” lesz a “next best thing”, az 1.9 után, amivel itt akarják marasztalni az embereket…)

Természetesen a körlevél kitér a 2.0-ra is, jelzik, hogy koreában már teszt szerveren van, és nagyon-nagyon mindent megtesznek, hogy nálunk is mihamarabb…

~ by Menorel on .

Aion

40 Responses to “1.9 riliz és a bejelentés ami “minden aion playert…””

  1. Két apró megjegyzés így a végére, csak commentként:
    – Valószínűleg nem lett volna ez ma még bejelentve, csak éppenséggel be”epikfélel”-t az NCWest. Hajnalban felkerült a PTS szerverre az 1.9-es patch. Vagyis annak egy része, egészen pontosan 14%-a. Az USA fórumokon már ment az örömködés ( http://forums.aiononline.com/na/showthread.php?t=8275&page=2 ). Viszont ez még a közlemény előtt jelent meg. Tamat egyből le is lőtte a dolgot, hogy “huhúúú, igen jövőhéten patch és őőő izé, jahh, majd jön a nagy közlemény is, de huhh…”. A threadet egy óra mulva le is zárták, mert kapott ott hideget-meleget az ncwest rendesen.

    Volt még valami fontosnak tűnő, amit le akartam irni, de annyira beleéltem magam az elsőbe, hogy a másodikat elfelejtettem. Na mind1, ha eszembe jut, akkor pótlom.

  2. Eszembe jutott: szintén kis rosszmájúskodás, de vajon miért június 2 a live release és miért nem mondjuk május 31? Nos igen, a törzsgárdásoknak (akik 2009 szept 24/okt 1 óta játszanak) így be kell pengetniük még egy hónapot, hogy kipróbálhassák a patch pozitív hatásait, mielőtt benyögnék: “oké, folyt köv a 2.0-ban”

  3. Jó hírek végre. Am szerintem ha nagyon akartak volna már mergeltek volna szerókat. Amiért kivárnak vele:
    – fizetős karaktertranszfer (nehogy már merge-dzsel játszhatóvá tegyenek egy szervert és mindenki maradni akarjon :D) Aki menni akar fizessen, aztán úgyis össze lesz vonva vmi low-pop szerverrel (talán pont azzal ahonnan eljött :P)
    – 1.9. Vásárlók tízezrei térnek vissza a patch miatt, az eddig kihalt szerók ismét megtelnek élettel (nem).
    – Újabb mézesmadzag amit el lehet húzni a játékosok orra előtt, ezzel kitöltve az 1.9 és 2.0 közti űrt.

  4. És a névütközések? Kíváncsi leszek erre milyen megoldás lesz, ha lesz összevonás.
    A Spatalos kihalt az meg egy vicc. 2 napja kezdtem új karit, és a kezdőhelyek is tele vannak. Minden Questelős helyen 4-5 ember öl Poetán. Tegnap már átmentem Verteronba, ott is ugyan ez a helyzet. Remélem nem a kezdeti tömegnyomort várod vissza, mert abból nekem elég volt az a pár hónap.
    Egyébként nem értem az itt blogolókat. Minden írásukból süt a cinizmus, semmi se jó. Akkor minek erről írnak, miért nem olyan dologról blogolnak amiben örömüket lelik?
    Aki ajátékipar ígérgetéseit komolyan veszi, az nem tudom mennyire követi a témát. Szinte mindíg minden csúszik, a nagy neveknél is sokszor a végleges produktum csak az ígéretek felét váltja valóra, nagyon kevés a kivéltel. Miért pont az Aionnál lenne ez másképp?

  5. Sun, ki mondta, hogy Spatalos kihalt? Vannak kihalt szerók, de Spatalos hál Istennek nem az, csak a gondolataimat fejtegettem a témában. Ami engem illet én eljátszanék a játékkal a jelenlegi állapotában még hónapokig, viszont egyre többen függesztik fel/hagyják abba az ismerősök közül is akik valami változásra várnak már és ilyen szinten már érdekel a téma.

  6. Névütközés kezelésére én is kíváncsi vagyok.

    Spatalos valóban sokkal kihaltabb a kezdeti időszakhoz képest.
    Nem a tömegnyomort hiányolom, de hogy esténként 2 DP csapat szerveződik összesen LFG csatornán keresztül általában, esetleg még egy drana farm; hogy DG-be csapat nélkül cleric sem jut be; hogy KHQ farmolásra csapatot szinte nem is szerveznek (amikor fejlődtem, 3-4 csapat is ment egyidejűleg); SR is meglepően ritkán látszik LFG csatornán, pedig 40-48 ott lehet szépen fejlődni.
    Poeta/Verteron játékosainak kis része jut lvl40 fölé. Server statisztika szerint is 51% 10-20 (Verteron), 20-30 már csak 23%, 31-35 (Devanion cucc megszerzése után is játszott karakter) 9%, 46-50-esek együtt a verteroni játékosállomány bő tizede. Ebből a 6%-ból 50-es talán 4% lehet, amiben már a játékot szüneteltetők is bele tartoznak.

    1.9 csúszása pedig azért nem magyarázható, mert csak a szöveget kellett lefordítaniuk, és a teszt-szerverre felrakva kiszűrte volna a közösség a fordítás miatt esetleg belekerült hibákat, mint a Kysis bug/DP 5 scale bug/quest más nevűt kér a drophoz képest/stb.

  7. “Spataloshoz hasonló nagy szervereken is csak hullaszag terjeng”
    A blogbejegyzéshez kommenteltem.
    Szerintem az a helyzet, hogy olyan telített már az MMO piac, hogy nem működik a régi modell, amiben kijönnek egy épp csak alégséges tartalommal, és késöbb adagolják a tartalmakat teljessé téve a játékot. Ugyanis a játékosok nagy részét már egy kiforrott másik MMO-ból kell átcsábítani, és megtartani.

  8. Sun: “Spatalos kihalt az meg egy vicc. 2 napja kezdtem új karit, és a kezdőhelyek is tele vannak. “

    Ezek szerint te mindösszesen két nap alatt fel tudtad mérni a két kezdő zóna alapján, hogy mi a helyzet a Spataloson… Ezt inkább nem kommelném.

    Azért, meg hogy miért bloggolok és milyen stílusban, azért nehogy már magyarázkodnom kelljen.

  9. Az altokat is számolják a populációnál, mert minden létrehozott karakter számít. Így ezek az adatok semmitmondóak. Jó lenne, ha az adatok elérhetőek lennének többféle súlyozással, szűréssel, de ehhez felvételt kéne nyerni az NCSofthoz, mert nem hiszem, hogy ilyen részletesen publikussá teszik

  10. inkább külön commentbe irom: “…Érdemes lenne azonban egy nagyon fontos dolgot megértened, ami azt hinném, hogy egyértelmű, de ezek szerint magyarázatra szorul: A játék (Aion) egy dolog, mi nagyon sokan nagyon szeretjük és nagyon sokat játszunk vele, a játék területi disztributora/üzemeltetője viszont egy másik dolog. Mi tudunk a kettő között különbséget tenni…”

  11. OBT óta játszok Spataloson. Azért a kezdő zónákat írtam, mert azok szoktak először elnéptelenedni egy idő után, ha kezd kihalni a szerver. Én pont elégedett vagyok a Spatalos népességével. Hétvégén csúcsidőben mindíg, hétköznap csúcsidőben szinte mindíg találok partyt magamnak. De gondolom neked minden szerverre teljes rálátásod van, azért vagy ilyen magabiztos.
    A kritikához való jogot meg már Kant megfogalmazta elég jól, magyarázkodni természetesen nem kell, csak észrevétel. Nem értem miért jó valakinek az, ha rossz.

  12. “területi disztributora/üzemeltetője viszont egy másik dolog. Mi tudunk a kettő között különbséget tenni”
    Hát igen. Én speciel az eddigi tapasztalatok alapján (nem csak Aion), nem is látom értelmét az ígéreteken rágódni, mert ez egy ilyen műfaj.

  13. Sun: Szerintem sokkal objektívebb képet kap így bárki a játékról és az NCSoftról is, mintha az ömlengés menne egész nap, és azt olvasgatnánk, milyen loot volt tegnap dp-ben, meg mennyi ap jött dredből. Meg amúgyis, az ilyen dolgokért belogolok. Ide meg talán pont az ehhez hasonló posztok miatt járok.

  14. A kezdőzónák az azonos szerver endgame populáció javára vagy más szerver populációjának a javára szokott népes lenni. Azaz más szerverről reroller vagy meglévő játékosok altjai gyarapodnak. Sokszor este én is abba a csapdába, hogy “nézd már milyenn népes” poeta. Majd megkérdeztem az ott rohangáló karaktereket, és rendre ezeket a válaszokat kaptam.
    Persze az is lehet, hogy az elmúlt két hétben – ami óta nem játszom – villámcsapásra megváltozott minden és csak úgy búrjánzik az élet és tiszta lasvegas van.
    Mindenesetre egy dolog biztos, ezt nem én irtam, hanem a hőn szeretett: “After reviewing all of the game, character, and server data we found that certain level ranges or classes had healthy numbers, but across ALL level ranges and professions most of our servers didn’t have ideal populations. ” Azért lássuk be, hogy amikor már az üzemeltető is felvállalja ezt és így kijelenti, akkor ott tényleg nagy baj van. Persze ők nem a Spatalosról beszéltek, hanem általánosságban, én viszont igen a Spatalosról. És amikor azt mondom, hogy a Spatalos haldoklik, akkor nem a start állapottal hasonlítom össze, amikor meg sem lehetett mozdulni akkora tömeg volt, hanem az idén januári állapottal, amikortől kezdődően 5/5 miragent/lvl50abyss set-es top playerek hagyták abba a játékot azzal a felkiáltással, hogy: “need server merge…”
    Nem véletlenül volt nagy téma január-februárban a merge… (link: /2010/02/22/akarunk-szerver-osszevonas/)

    Jahh és végezetül még egy apróság: Vicces dolog ám pont Immanuel Kanttal példálózni a kritika témakörben, pláne, ha egyébként senki nem firtatta a kritizáláshoz fűződő jogodat. Jómagam is csak ezt teszem. Nyiltan kritizálom az NCWest-et és mindazt, amit ők kommunikációnak és munkának neveznek. Ahogy te nekem azt “javaslod”, hogy inkább bloggoljak olyan dologokról, amiket szeretek; ezt én is átcímezhetném neked hasonló köntösben.

  15. Aki egy frissen kijött MMO-tól azt várja, hogy az első expanzió előtt értékelhető, ès hosszútávon èlvezhető èlményt kap az naiv vagy buta. (esetleg mindkettkő)

    Az Aion sem más és ez így is fog maradni mindaddig,míg a profitorientált vezetés szabja meg a kiadási dátumot. Ideàlis helyzetben egy mmo-t úgy kéne kiadni, hogy már kész az első content patch/mini expanzió, és belekezdtek a “2.0” fejlesztésébe.

    A probléma az, hogy erre senkinek nincs tőkéje és fejlesztőcsapata a blizzardon kívül. Az égig ajnározott wow is egy kalap szar volt az első content pecss előtt.

    Az Aion jó mmo lesz amire kiforrja magát 2.0-ra.

  16. Dvine: amit leírtál azzal az utolsó bitig egyet értek. Annyival egészíteném ki, hogy az Aion már most is egy nagyon jó játék, de a 2.0 után remélhetőleg sokkal populárisabb lesz.
    De csak, hogy a szavakon lovagolhassak, hiszen azt nagyon szeretem: Az Aion 2008 novemberében jelent meg hivatalosan az 1.0-ás verzióval. 2009 nyarán készült el hozzá az első content patch, mely teljesen átreformálta a játékot, alapvető game mechanism változások, +5 szint, hozzá mindennel (új content zóna, tehobomos és brusztoizén) és a korábbi only PvPvE szemlélettel szakítva igen komoly PvE content is bekerült a játékba az első kiegészítővel (merthogy az 1.5 az kiegészítő volt). Az 1.5-öt követően 2009 decemberében megjelent az 1.6-os verzió, ami alapjaiban változtatta meg a fortress siege rendszer-t (lásd védésért is jár medál és individual medal sharing) valamint sok egyéb dolog mellett ennek a verziónak köszönhetőejük a miragent/fenris quest chaint is (korábban is volt persze lvl50-es devanion, de az nem questtel működött) , továbbá 2010 márciusában megjelent a 1.9-es verzió, aminek a fő célja a játék szintezési nehézségének könnyítése, valamint az endgame finomhangolás megvalósítása még a 2.0-ás követekző kiegészítő előtt. A 2.0 megközelítőleg annyi contentet fog behozni az Aion-ba mint az 1.5. Tehát ilyen szempontból az Aion már bőven túl van az első expansion-ön, már akkor is, ha mi itt EU-ban már eleve az 1.5-öt kaptuk meg mint “starter” verziót és még az 1.9-re is várnunk kell két hetet.

  17. Nekem az szúrt szemet, hogy szinte minden blogbejegyzés kritizáló, cinikus ahngnemben van megírva.
    Valóban kezdőhelyen sok az alt, de sok kezdő játékossal is találkoztam (kérdezősködik mi hol van, hogy lehet ide-oda eljutni). Egyre közelebb az 1.9, ezért szerintem szinte napi szinten változik a népesség. Szaporodnak az újrakezdők/folytatók, és feltehetőleg új játékosok is jönnek. Ebben az is szerepet játszhat, hogy a 2.0 is a közeljövőben várható, ami az első komoly tartalmi frissítés lesz.

  18. Koreában népesek a szerverek, vannak eventek, tournamentek, van rendesen megcsinált PTR, kapják a patcheket, 1.9 retail és 2.0 ptr között minimális idő telt el, van nagyon dúrva powerbook és kb ennyi az ami most így hirtelen eszembe jutott. Mivel én követem az ottani történéseket ezért kicsivel nagyobb rálátásom van arra hogy milyen lehetne a játék itt is és szerintem joggal vagyok kritikus az NCWest felé. Persze én örülök hogy te látsz kezdő helyeken embert és találsz partykat, tényleg nagyon megnyugtató és máris jobb fényben látom a nyugati Aion helyzetét.

  19. Na hogy a bejelentett dátumokra is reagáljak: Na akkor még két hét, és felkeveredik a jelenlegi állóvíz, ami biztosan nagyon sokat segít a játéknak.

  20. Nem hinném, hogy valaha lesz olyan az Aion nyugaton mint Koreában.
    Koreai fejlesztés, az ottani játékosok igényeinek próbál leginkább megfelelni. Így nem is fog nyugaton annyi játékost vonzani -> nem lesz belőle akkora bevétel -> nem fognak vele annyit törődni.
    Szerintem legégetőbb kérdés a botozás volt, amit megnyugtatóan sikerült rendezniük és így is érezhető NCSoft előrelépése hozzáállás tekintetében a Lineage 2-höz képest.
    A botozást megoldották, az indulás elég jól sikerült, és ha csúszással is, de jönnek a patchek. Én most sem vártam csodát az NCSofttól, de legalább érezhető, hogy már a nyugati változattal is törődnek, nem úgy mint eddig. Persze vannak akiknek ez nem elég.

  21. A méretét lehet tudni? Sajnos nem leszek gép közelben a kijövetel napján,de lelehtene tölteni valahogy máshol, úgy hogy utána feltudjam tenni otthon?

  22. Kaysa: 3,2 giga ha jól emlékszem, és egyébként már most is lehet tölteni a patchet a PTS klienssel. Vagyis egy részét le lehet tölteni.

    Ez a másik témát meg hanyagoljuk, amit Sun feszeget. Ami ezek szerint Sunnal éppen elég, az nekünk édeskevés. Mi tényleg látjuk, hogy mi megy koreában. Látjuk, hogy még alig került fel a PTS-re a 2.0, de már több száz post került be a PowerBookba, amikből mi is rendszeresen mazsolázunk itt. Többek között a Z által éppen most futtatott instance bemutató is a koreai powerbookból van. Ehhez képest mi van itt nálunk a PowerWikivel? Nincs benne egy normális leírás sem az instanceokról, a területek, questek leírása hiányos, az 1.9-ről pedig konkrétan eddig semmi sincs benne. Itt koránt sem annyiról van szó, hogy koreai játék és nálunk nem lehet olyan jó mint koreában, itt arról van szó, hogy lenne egy csomó feladat (lásd powerwiki karbantartása) amibe pontosan annyira szarnak bele, mint amennyire beleszartak abba is, hogy az 1.9-et ne majd 3 hónappal az után adják ki, hogy koreában már liveon van.
    Az NCWest mindenbe beleszarásának egyik leglátványosabb megnyilvánulása, hogy totálisan nincsennek képben azzal, hogy mi történik Koreában a játékkal. Az NCSoft Korea sajnos nagyon nincs egy szinten az NCWesttel.

    Én elfogadom, hogy vannak játékosok akik ezt szó nélkül tűrik és a jámborság mintapéldányaként még annak is örülnek ami van…

  23. Én csupán a realitásokhoz igyekszem igazítani az igényeimet, mert nem szeretek csalódni.

  24. Hurrá! Hurrá?
    Meno, ne legyél mán rossz májú! 🙂 Azért jún 2. mert új hónap, új patch, új élet! 🙂 Szóval nézzük csak… 03.03. kijön/”kiszivárog” a titkos meeting, jön az 1.9! 06.02 Live! Aionsource-on Ayase ellőtte, hogy 1.9 májusban, ha csúszás van akkor is jún elején megjön, illetve 2.0 aug-szept-re van betervezve. Tekintve, hogy picivel több dolog van 2.0-ban mint 1.9-ben valahogy nem tartom reálisnak (a múltat figyelembe véve), hogy szeptember-október elején idérjen, de ne nekem legyen igazam. Kedves NcSoon ha úgy jelenti be az 1.9-et, hogy júliusban majd vmikor és kiadják jún 2. az emberek 95%-a szerintem konfettivel és gratuláló levelekkel halmozták volna el őket, de e helyett ment a “itt van” “már majdnem itt van” “hú de közel van” kb. 1,5 hónapon keresztül. Szóval a legtöbb embernek nem is a játékkal van problémája (legalábbis a legnagyobb) hanem, a parasztvakítással, hogy hülyének nézik.
    Merge: tök jó. Kihozzák-behozzák akkor amikor az 1.9 kapcsán (remélhetőleg) sokan visszajönnek. Bármikor jobb lenne, elötte jóval vagy utána 2 hónappal. Mert akik visszajönnek elég valószínű, hogy a többség 1 hónapra fog, kipróbállni az új dolgokat, aztán ha megvan a miragent, pihi 2.0-ig. Pesszimistán nézve, mergelik a szervereket, kijön 1.9, jópáran visszatérnek ► megint 1-9h-a várakozás a login screen-en 🙂
    Gondolom nem túl egyszerű Koreairól angol+német+franciára fordítani, de nézzük csak meg a dátumokat: Korea ► 1.9 márc 24. Live, 2.0 április 29 Live; “West” ► 1.9 jún 2. Live, 2.0 őszre ígérve. Ha nem is egymáshoz hasonlítjuk a dátumokat, hanem a régiókon belül, önmagukhoz ► 1.9 sokmindent hoz, de igazi tartalmat 2.0, ezért tolták fel bő 1 hónap alatt Koreában.
    Nem sírni jöttem, senki ne vegye annak. Aki elégedett a folyamatokkal, lehetőségekkel és aki nem, azoknak is jó szórakozást kívánok! 🙂
    UI.: júl 27-től 2.0-ig pihi, 2xlvl50 + egy perpill lvl44 aki addigra szintén lvl50 lesz, kipróbállom a weapon merge-t, daily questeket, emelt dropprate-et, és azután? még 1 alt? thx, majd 2.0 lvl50-55 szintezek. 🙂

  25. “Nekem az szúrt szemet, hogy szinte minden blogbejegyzés kritizáló, cinikus hangnemben van megírva.” Ugyan kérlek, hisz ez egy blog nem pedig egy szaklap. Mint játékos pedig úgy hiszem hogy jogosan kritizálja őket. Ezen kívül mi akik szintén játékosok vagyunk egyet is értünk vele javarészt. Mintha csak a többség akaratát, gondolatit közvetítené. Ez pedig bevallom nekem még tetszik is.

    A szerverek kihaltságával kapcsolatban pedig csak annyit jegyeznék meg:
    16:00 Srácok este nyolckor mindenki legyen itt mert támadjuk Roah-t!
    20:00 Támadás lefújva nem vagyunk elegen…
    Arról nem is beszélve hogy nem egyszer volt rá példa hogy a támadás elkeseredett védekezésbe fordult. Szintén Roah támadás alatt a maréknyi Elyos-t úgy verte vissza az Asmo zerg hogy a végén már egy olyan Elyos fortress-ben harcoltunk ami nem is volt támadható.Erről sokan sokféleképpen vélekednek és osztom a véleményt miszerint az ötvenesek közül sokakat egyáltalán nem érdekel a siege. Ugyanakkor nem hiszem hogy a Termionon duelezgető nagyjából 20 Elyos-on múlott volna a siege sikeressége. Leginkább mert a teljes jelenlévő állomány talán ha a három-négy ally-t súrolta és akkor azt hiszem még nagy számokkal dobálóztam.

  26. Stake: Akkor most elárulok neked egy nagyon-nagyon-nagyon nagy titkot, ami miatt valszeg holnap a dunába lőnek, de mostmár nem érdekel. Valójában nincs olyan patch, hogy 1.9… Csak és kizárólag 2.0 van. Az 1.9 csak egy automatizált fék.
    Mit is jelent ez: az NCSoft az 1.6 óta fejleszti a 2.0-át. Idén februárban úgy döntöttek, hogy ki kéne adni gyorsan a 2.0 előtt azért egy pici tupirozást, amivel elvannak a népek és nem egyből bedobjuk őket a 2.0-ba. Ebből jött az öttlet (idén március elején, talán még emlékeztek az NCSOft_KOR twitteren elkövetett bakira), hogy kiadnak egy “1.9”-et, amiben benne vannak már a mechanizmus váltások és sok-sok dolog ami segít visszacsábítni mind Koreában, mind EU/USA-ban a playereket, majd amint az megjelent, rögtön utána “bekapcsolják” a 2.0 módot és voilá és zúzás.
    De hogy másik aspektusból világítsam meg: a 1.9-es patch 3.2 gigabyte mérető. Namost az 1.9 igen kevés olyan dolgot tartalmaz amihez kéne több mint 3 giga. Mit is jelent ez? Az 1.9-ben már ingame fogjuk látni ground abyss-t (de nem tudunk odamenni), benne lesznek a játékban az instanceok, és akár barangolhatunk is azokban exploitokkal (lásd a Caspar insta exploring videót amit néhány hete raktam ki, na az 1.9-es klienssel készült).

    Dehogy minek irtam le ezt a sok dolgot? Arra szerettem volna csak reflektálni, hogy az 1.9 és a 2.0 között nincs lényegi nagy nyelvi file változás, hiszen a 2.0 content szövegek már benne vannak az 1.9-ben (questek, zónanevek, mobok, képességek, skillek, stigmák minden) tehát ezeket már le kellett hogy fordítsák. Szóval a fordítás nehézségére nem fogatják, ha eltöketlenkedik a 2.0 kiadását is…

  27. Hogy tovább árnyaljam egy picit az 1.9 -> 2.0 kliens részét, amikor az 1.9 elérhetővé vált, a kliens fileok tele voltak “sablon” (helyfoglaló) fileokkal, melyeket aztán csak a 2.0-ás update során változtattak meg, frissítettek egyedi fileokra. Ettől függetlenül kíváncsian várom a PTS-en a dolgot, tegnap volt elyos oldalon az első DP kör tudtommal 🙂

  28. Na akkor a fék jól bejött NcW-nek. 🙂
    Akkor kicsit megkanyarítva a dolgot: ha 2.0-nak (tippre) 90%-a szerepel 1.9-ben és azon izzadnak/tak NcW alkalmazottak, akkor mi a fityfenéért lesz nálunk a 2.0 majd ősszel ( “soon” 🙂 )? Várj csak! Van 1 tippem…, de neeem csak nem annyira olyanok, hogy 3-4 hónapig sorvadni hagyják a meglévő játékosállományt csak azért, hogy a konkurenciával együtt összel adjanak ki egy kieg-et… addig meg nesze semmi fogd meg jól, örülj, hogy van legalább 1.9?!

  29. Stake: Egyrészt valószínűleg ez is benne van kár is ezt boncolgatni. Másrészt viszont nyáron kiadni bármilyen patchet eleve epik fél lenne. Azért az NCWestnek is prezentálni kell bizonyos pénzügyi számokat. Egy július közepén kiadott patch koránt sem hozna vissza annyi player-t, mint egy szeptemberi. Nyáron az emberek nyaralnak…
    Annyival tudnák esetleg ezt a feszkót enyhíteni, ha június hónap folyamán kiadnák a 2.0-át PTS-re, akkor a meglévő játékosok végülis kapnának valamit, ami miatt előfizessenek és nem folytatódna a lemorzsolódás.

  30. Az iskolásoknak nyáriszünet lesz, ami nem folyamatos nyaralásból áll. Sok otthon eltöltött nap is lesz benne, amiből azért játékra is bőven fog jutni idő. Aki meg dolgozik, az munka után, ha este hazaér valószínű ugyan úgy leül a gép elé játszani, ha máskor is ezt szokta tenni, mert másnap ugyan úgy korán kell kelni.
    És mivel az Aion havidíjas, így az NCSoftnak bevétel szempontjából mindegy, hogy hány játékórát tölt el, ha befizette.
    Nyáron azért az emberek egy része kevesebbet fognak játszani, viszont a hétköznap délelőttök nagyon valószínű, hogy aktívabbak lesznek az iskolások miatt.
    Az ostromokról pedig annyit, nem rég még azon ment a diskurzus, hogy mi lesz a Spatalossal nem marad asmo, ehez képest most ők dominálnak abyssban.

  31. Sun: Nalátod, most meg arról megy a diskurzus, hogy Elyosoldalról eltüntek a tömegek, az asmo oldal meg felszívta magát. Ilyen ez, egyszer fenn, egyszer lenn.
    Minden MMO-ban a nyár uborkaszezon, nem azért, mert az emberek 3 hónapig nyaralnak, hanem azért, mert egy 24-30-50-90 fős közösségből mindig van 5-10 ember aki éppen nyaralni van, a többiek meg ezek hiánya miatt meg vannak lőve. Tipikusan halál időszak WoW-ban a nyar, hiszen, a legtöbb nem fullHC guild nem tudja pótolni a nyaraló healereket/tankokat és akarodik a raidek szervezése. Jahh és hidd el nekem, hogy az NCWestnek NAGYON fontos az, hogy a 2.0 kiadásakor mennyivel nő az aktív előfizetők száma. Tudod egy gazdasági társaságnál szokás fontosabb mérföldkövethez kötni pl. az év végi bonusz kifizetését. Egy MMO üzemeltető cégnél keresve sem tudnál jobb mérőszámokat találni ennél.

  32. A növekedés számít, azzal a meglévő játékos is duplán jár jól. Akik puggal járnak partyzni, azokat kevésbé érinti a nyár. A csúcsok mérséklődnek, de hétköznap napközben nagyobb lesz az aktivitás szerintem (eddig ezt tapasztaltam).
    A sikertelen próbálkozásokba a motiváltság hiánya is szerepet játszhat, és az egyéb tartalmak játszása is, ami felváltotta a kezdeti versenyfutást, amikor mindenki gyorsan a játék “végére” akart érni. Az is tény, hogy sokan hagyták már abba az Aiont. Akik meg mostanában kezdték (vagy más szerón reloll), nemigen jutnak még ostromközelbe.
    Kiváncsi vagyok a szavás milyen eredményt hoz.

  33. Nem tudom a pts-nek lehet-e köze a spatalosos helyzethez, de azon szinte nem is látni asmot. Elvétve 1-2 feltűnik abyssban, nem számottevőek. Ellenben elyosoknál folyamatos SR recruit, fort insták, dred miatt sírnak hogy nincs ellen, be se hívja őket, már dp-re készülnek, és ezen a héten akarják elkezdeni roah/asteria próbálgatását. Asmok egy fort kaput nem vertek még be alsón. Mondjuk ha jön egy wipe, nagyon fogok röhögni. 🙂

  34. Csenky: Nagyon sok játékosról tudok akik “kvázi” rerolloltak PTS-re. wipe téma kapcsán azt lehet tudni, hogy 1.9-ig nem lesz wipe és utána is csak akkor ha iszonyatosan nagyon indokolt és tényleg már nincs más lehetőség… (ergo az első adandó pillanatban…)

  35. Volna egy kérdésem, esetleg lesz majd ismét egy külön oldal (v torrent file) ahonnan le lehet szedni a patchet? 🙂
    Ezek a bohóc downloaderek sose szerettek engem.

  36. Spatalos/Elyos oldal azért “haldoklik” mert szinte mindenki átpattank PTS-re….
    A tököm meg tele ezzel hogy hónap vége, befizetés ideje, adjunk a hülyéknek egy kis reményt hogy befizessék a kövi hónapot
    nah igen, meg 1 nagy f*szt az ncsoon-nak
    ,!,,

  37. Mondjuk nem zavar különösebben, mivel én is pts-en bóklászok, sőt ott lett meg első expert kraftom, de várom már, hogy némileg életképes populáció legyen, ami okot ad a live-on való játszásra..

  38. A nyarat uborkaszezonnak nyílvánítani, tudja fene kútfőből én nem tenném, de egy sokat látott öreg motorosnak elhiszem. 🙂
    Persze, 1-2-3 hét nyaralás benne lehet embereknek, meg hétvégén a nyaraló, néha hétköznap baráti összeröffenés vagy éppenséggel grillezés. Azonban “játékidő” nagy részére nem gondolnám, hogy befolyással lenne. WoW-ra inkább látom ennek hatását ahol léteznek 40-25-fős insták és amikor hiányzik 5-10 ember a guildből ezek nyilván elmaradnak. Aionban a legnagyobb insta 6 embert igényel és az egyetlen pótolhatatlan class az a cleric, az összes többi pótolható vagy elhagyható DP-SR-Theolab-Fort insta bármelyikénél. World bossoknál meg amúgyis ua az a 3-4 nagy guild farmolja és néha sikerül 1-2 kicsinek elkapnia, azonban azokhoz sem kell több 2 groupnál (talán Menotiosra azért illik 1 ally). A legtöbb embert megmozgató móka a siege-re meg, hogy egyik-másik oldal éppen +/- mondjuk 50 fővel változik, na bumm a túloldalról is fognak hiányzoni.
    Mindazonálltal tény és való, hogy nyáron aki teheti kimozdul inkább otthonról és nem a gép elött farmolja a Calydonokat vagy keres partyt egy “Theolab rush”-ra. 🙂

  39. Aki komolyabban raidel WoWba az tudja hogy nyáron jön a szenvedés…

Comments are closed.