header image
 

[2.0] Onlinewelten interjú Dominic Wai-val (Aion Brand Manager/NCSoft KOR)

Germany source: http://www.onlinewelten.com/games/aion/interviews/aion-2-0-antworten-6031/

[email protected] jóvoltából leltem rá az Aion-Onlinewelten német gamer szaklap egyik interjújára. A cikk még május 25-én készült, de ezeddig nem nagyon olvastam erről sehol, úgyhogy alább a cikk fordítása. Az interjú egyébként Dominic Waival készült, aki az NCSoft-KOR-nál az Aion Brand Managere. Az Aionwelten megfogalmazása szerint a 12 legfontosabb kérdéssel álltak elő, amikről ezeddig sehol nem volt szó, cserébe viszont nagyon érdekli a közösséget. Bár nem lesz rövid az interjú, de a benne lévő kérdések tényleg nagyon hasznosak és az arra adott válaszok idővel az általános műveltség részeként lesz elvárva minden Aion játékostól.

A kérdések első fele inkább csak puhatolózás, de azért lesz itt több komolyabb kérdés is, mint  pl: Mi lesz a lvl50 utáni XP csíkkal a patch után, vagy mi lesz Zaphiel azon lootjaival, amivel eltávolítanak a loot táblájából, vagy pl. mi is ez a Rift ganking protection system, amit nagykegyesen elfelejtettek lefordítani és berakni az Angol patch notesba, de a Koreaiban ott van.

Ha felkészültél a wall-of-text interjúra, akkor a tovább után nekieshetsz:

Onlinewelten: A 2.0 patchnotes alapján a Kiskeket nem lehet majd lerakni bárhova. Miért van ez így és milyen zónákat érint ez a korlátozás? hasonló limitációt terveztek a Spiritmasterekre is. Mely spiritek és játékosok nem lesznek summonálhatók és melyik zónákban?

Dominic Wai: Minden olyan területen szeretnénk megakadályozni a kiskek használhatóságát, amelyek bár normál területen vannak, de csakis abnormális módon lehet azokat elérni (tipikusan a hatalmas hegyek csúcsai). Csak hogy egy példával éljek: Draupnir Cave körül van néhány olyan hely, ahova nem lehet csak úgy egyszerűen odamenni. Éppen ezért a Spiritmasterek pénzt kereshetnek abból, hogy ezekre a helyre summonálják a többi játékost anyagi ellenszolgáltatásért cserébe. Éppen ennek a megakadályozására vezettük le az ilyen helyeken a kiskek/idézés használhatóságát. Természetesen ez nem érinti negatívan a Spiritmaster játékmenetét. Az update után monitorozni fogjuk a kiskek használatát, és amennyiben azt tapasztaljuk, hogy újabb – abnormálisan elérhető – helyekre lehet rakni kisket, akkor folyamatosan fogjuk ezeket a helyeket is kizárni.

Onlinewelten: Tudnál nekük némi részlettel szolgálni az új group instanceok kapcsán? Mennyire lesznek nehezek, milyen tárgyak és mennyi EXP várható ezekből? Mi a helyzet a solo instanceokkal?

Dominic Wai: Összesen nyolc új instance fog bemutatkozni a 2.0-ás frissítésben, melyek együttesen fognak gondoskodni a különböző játékélményről. Ebben a frissítésben fognak bemutatkozni az egy fős instanceok, melyek nagy rugalmasságot fognak adni a játékosoknak abban, hogy eldöntsék, hogyan szeretnének fejlődni. A játékosoknak nincs mindig idejük arra, hogy party-t keressenek egy-egy instanceba és néha az ember úgy érzi, hogy szívesebben töltene el néhány órát hasznosan egymagában. Függetlenül a csapat méretétől, a játékosok nagyon komoly kihívásokat fognak találni az új instanceokban. Udas Templeben a játékosok szemtől szembe kerülnek a Balaurok “hívőkkel”. Szintén lehetőség lesz felszállni a Balaur ellátmány hajóra, a Chantra Dreadgionra és kifosztani annak kincseit.

Onlinewelten: Bemutatkoznak a kis kedvencek is, amelyek úgy néznek ki mint a Guild Wars minipetjei. Mi lesz ezeknek az ára és mi okozza az árak különbségét?

Dominic Wai: A petek mindenki számára elérhetők lesznek. Függően a pet hasznosságától nő annak az ára, de az árak úgy lettek belőve, hogy az elérhető legyen minden közép vagy magas szintű játékosnak.

Onlinewelten: Tudjuk, hogy vannak petek, amiket etetni kell. Mi történik, ha ezt nem tesszük? A pet megtagadja az együttműködést, netalán meghal?

Dominic Wai: Nem kell aggódni, a kis kedvenceink nem fognak meghalni! Csak a produktív peteket kell etetni, akik ezt azzal hálálják meg, hogy cserébe tárgyakat készítenek nekünk. Más szóval élve, a tárgyak készítésének az ára az a táplálék, amivel megeteted az apróságot. Nagyon izgatottak voltunk, amikor hozzáadtuk ezt a petet a játékrendszerhez, ez egy teljesen új dimenziót kölcsönöz a játékélményhez és nagyon reméljük, hogy a játékosok is imádni fogják ezeket a peteket.

Onlinewelten: Az 1.9-es és a 2.0-ás patch nagyon sok olyan dolgot hoz el nekünk, amiket már láthattuk a Vision Trailerben. De a játékosok továbbra is nagyon várják az olyan dolgokat mint a hátasok, a lakberendezés vagy például az úszás képessége. Van már bármilyen konkrét terv ezen kívánságokkal kapcsolatban?

Dominic Wai: A Vision trailerben látható összes újdonság részét képezi az elkövetkező frissítéseknek, természetesen most nem tudom megmondani, hogy az egyes konkrét témákat pontosan mikor fogjuk implementálni, de azt bizton állíthatom, hogy az elkövetkező néhány frissítésbe mind bele fog kerülni. Ügyes hárítás!

Onlinewelten: Néhány játék lehetőséget biztosít arra, hogy a légiók nagy szövetségeket kössenek. Véleményed szerint az Aion tudna profitálni egy hasonló rendszerből?

Dominic Wai: A 2.0 már tartalmaz egy módszert, amivel a force/allianceok képesek egy közös kommunikációs csatornán keresztül kapcsolatot tartani. De természetesen ez nem jelent permanens szövetséget, ennek csak annyi a célja, hogy könnyebben lehessen koordinálni a csapatokat az ostromok alatt.

Onlinewelten: A Koreai patch notes tartalmaz információkat a rift rendszer változásairól, amely teljesen hiányzik az Angol/Német fordításból. Ha jól értelmeztük, akkor ez egyfajta gankelés elleni védelmi rendszer. Tervezitek ezt a változtatást a nyugati játékosok számára is implementálni?

Dominic Wai: Ha a saját területeden megtámad téged egy ellenséges frakcióhoz tartozó játékos, akkor “bonus frakció védelem”-ben részesülsz, ez egyfajta buff. Ez a buff magic resistet, evasion-t és PVP dmg reduction-t növel nálad. Ez a módosítás természetesen mindenhol elérhető lesz, nem csak Koreában.

Onlinewelten: Mi történik azokkal a játékosokkal, akiknek lvl50-en már fullon van az EXP bárjuk, ők egyből lvl51-en fognak kezdeni, vagy eltűnik az EXP-jük? Esetleg lesz valami olyan quest, aminek a segítségével lvl50-ről egyből fel lehet ugrani lvl51-re, úgy mint az ascension quest lvl9 és lvl10 között?

Dominic Wai: Mindazon játékosok, akik 100% EXP-pel rendelkeznek lvl50-en, már csak 1 EXP-re lesz a lvl51-től a frissítés után. Nincs szükség semmilyen questre vagy folyamatra a szintlépéshez.

Onlinewelten: A Heironig riftek szinthatára át lesz hangolva az új lvl55-ös szinthatárhoz, vagy aki meglépi a lvl51-et az automatikusan elveszti minden lehetőségét arra, hogy teljesítse a riftes küldetéseket? Lesznek az új zónán bármilyen riftek?

Dominic Wai: A meglévő riftekhez kötődő szinthatárok nem kerülnek módosításra. Balaurea egy Abysshoz hasonló terület, ahol ha bármilyen frakció képes megszerezni a két fortressét, akkor el tudja érni a többi területet. Ennek segítségével a játékosok képesek eljutni és elérni az ellenséges területeket is.

Onlinewelten: Mi az oka annak, hogy az újonnan hozzáadott alacsony szintű instanceokba nem léphetnek be a magas szintű játékosok? Nem lett volna több értelme, ha limitálják a dropokat és az EXP-et, cserébe viszont a magas szintű játékosok is láthatnák ezeket az új tartamakat?

Dominic Wai: Az új isntanceok célja, hogy segítsen a szintezésben azokon a szint tartományokon, ahol korábban sok-sok játékos leragadt. Tudjuk, hogy a játékosok nagy része szeret instanceolt környezetben szintezni, éppen ezért mi szeretnénk megoldani, hogy a szintezés minél nagyobb részét lehessen így megoldani, ha a játékos erre vágyik.

Onlinewelten: Miért döntöttetek úgy, hogy eltávolítjátok a droppokat az olyan world bossoktól, mint Zaphiel, Jesuchi vagy Vingeveu, különösen, hogy közben Beluslan-t érintetlenül hagytátok?  Nincs ebben most egy olyan kockázat, hogy a nagyobb légiók folyamatosan farmolják majd ezeket a bossokat, hogy később nagyon drágán eladják ezeket a lootokat?

Dominic Wai: A bossok 2.0-tól kezdve nem fognak bizonyos tárgyakat dobni. Ennek a frissítésnek a lényege, hogy ne lehessen monopolizálni az egyes world bossokat. A kérdéses tárgyakat a jövőben ugyanúgy meg lehet majd szerezni, de már questeket keresztül. (Ahogy ezt már el is érhető a koreai PTS-en)

Onlinewelten: A 2.0-ban számos új hajviselet jelenik meg. Van arra lehetőség, hogy egyszeri alkalommal ezeket ingyen ki lehessen választani meglévő karaktereknél is, avagy ezek esetében is fizetni kell a ticketért az NCStoreban?

Dominic Wai: Az új hajviseletek alkalmazásához meglévő karakterek esetén csak akkor van lehetőség, ha megvásároltuk az ehhez szükséges ticketet, azonban ugyanezen NPC-nél van lehetőség előzetesen megtekinteni a karaktert az új hajakkal anélkül, hogy bármit is fizetnénk.

~ by Menorel on .

Aion

42 Responses to “[2.0] Onlinewelten interjú Dominic Wai-val (Aion Brand Manager/NCSoft KOR)”

  1. Hát néhány kérdésre főleg a végén félválaszt, vagy erősen kitérőt adott… (9. kérdés 2. mondatrész, 10. kérdésnél a válasz totál másról szól, mint maga a kérdés….)

    Amúgy tényleg van benne informatív rész 🙂 Beloggolok 2.0-ban a soul healer mellett és lvl51 vagyok egyből, ha jól értem 😛

  2. Van pár dolog amit kifejthetett volna kicsit bővebben. Ha jól értelmezem, akkor pl a Zapiel spear-t, aminek még csak megközelítője sincs az azmok-nál most már questből is megszerezhetik? De jó. A riftnél pedig lesz ugye Balaurea. Lesz mellette azonos szintű terület ahova nem lesz rift? Mert jelenleg teljesen gáz, hogy mindenki sír, hogy riften 50-es karakterek ölnek kisebbeket, de pl az 50-es területre nincs rift. Akkor hogy? Abyss-t jelenleg kb core jelenti, ami területileg elég kicsi és néhány boilingot farmoló karakteren kívül nem sok mindent találni. (azoknak is ha van eszük, akkor low rankon vannak.) Az egyetlen lehetőség jelenleg az asmoknak, hogy Heironban provokálják az elyos népeket, amig össze nem szednek egy valamire való csapatot egy rendes pvp-hez. Akkor meg jön az, hogy már rég túlerőben vannak, mégsem mernek kimozdulni a guardoktól. A Castoron legalább is ez a helyzet. Elnézést, h kicsit elkanyarodtam. 🙂 Ezt a “bonus frakcio védelmet” sem igazán értem, hogy minek. Ha kicsi vagy, gyenge a geared, vagy mittomén, akkor ne rohangálj 5 star officer rankon. …vagy fuss gyorsan 😀

  3. Szerintem az NCWesthez képest az ember ultra tárgyilagos volt, itt is látszik ki van képben, és ki “utánfutó”

  4. Ez a “bonus frakció védelem” nekem magas. Ha gankelnek valakit, akkor magasabb szintű támadja meg. Pl: Heiron 30-40-est kínozza a 45-50-es. Itt már sokat nem számít a magic res/evasion/-damage. Mindenképpen győz a gankelő. Ha pedig elégséges méretű lesz a buff (30%+ mindenre), akkor a riftezésnek lesz vége, mert az 50-es nem fog kínlódni a 40-es vadászásával, ha az azonos eséllyel ölhetné az 50-est.

  5. “Ezt a “bonus frakcio védelmet” sem igazán értem, hogy minek”

    Gondolom azért mert sirtak a játékosok amiért a riftezö ganker sinek/rangerek ellen semmi esélyük sincs.
    Amit valahol meg is értek mert van szegény jozsipista a zöld cuccaban ,próbálja csinálni 30lvles questjeit etlenben és 198-adszor gankeli le egy 35-ös ranger aki persze full +10es aranyban, +10es ijjal 10 millanyi potival/scrollal le fel rohangál napi 6 óraban mert az úgy true, na az kicsit gáz.
    Meg amúgy is , a riften érkezõ ely/asmo azért megy hogy vadásszon ,fel van készülve a harcra mint mentálisan mint pedig felszerelés terén .Tehát alapbol nagyobb esélyekkel indul mint jozsipista aki a mobbal épp élethalál harcot vív ,vagy akár éppen a virágokban gyönyörködik a mezõn.

  6. Az a helyzet, hogy engem is fel tudott anno tuningolni, amikor legankeltek. Viszont jónéhányszor én jöttem ki győztesen az ilyen dolgokból. Az, hogy nincs felkészülve a harcra valaki heironban vagy eltnenben, nem mérvadó. Az ég szerelmére, PVP játék, PVP zónájáról beszélünk. A gear különbség szemét dolog, aláírom, meg a gank is, amikor valakit tizenötödször is csúnyán lever ugyanaz az ellen. De ettől még az a terület PVP terület, és ha ez a buff számottevő lesz, csúnyán hazavágják a riftelést. Van egy bizonyos alapja a pvpnek (18-22% speed cipő, potik/scrollok, manastone-ok ésszerű használata – nem feltétlen sárga kövekkel, és persze egy szinthez illő fegyver), nem az arany gear a beugró, hogy legyen esély a gankerek ellen. Kék expert igazából abszolúte elérhető, és hatásos. Aki nem áldoz időt a gearjére, az nem tudom mit vár a pvp területeken.

  7. Akkor csak néhány gondolat:
    – 2.0-ban van ground abyss és nincs semmi más. Ground Abyss kvázi PVP zóna, ami annyiban merül ki, hogy amennyiben a frakciód képtelen elfoglalni a saját két fortresseteket és képtelen azt meg is tartani, akkor nem mehettek át “üsse kavics, ha már nyomorékok vagyunk, akkor legalább átugrunk heironra/beluslanra és kinozzuk a kicsiket”. Szóval a kvázi “ground-abyss riftezéshez” pontosan annyira fog kelleni részt venni az ostromokban, mint amennyire a PVE endgamehez is kell az, hogy ostrom aktív legyen a frakciód.
    – Ez azt is jelenti, hogy 2.0-tól már nincs olyan kifogás, hogy “bocs srácok én PVE beállítottságú vagyok és nem érdekel a siege”. Hiszen érdekelni fog, mivel az nélkül sem “riftezni” sem “pve endgamezni” nem fogsz tudni. Persze lehet, hogy ez miatt néhány ember felszisszen és vérben forgó szemekkel kezdi el gépelni, hogy “rohadjon meg az ncsoft cancelezem az accom”.
    – Ez azt is jelenti, hogy ground abyss mellett nincs egyéb PVE only zóna a 2.0-ban. Tehát a Theobomos/Brustonian (vagy hogy irják) effektus meg fog szűnni.
    – A “bonus fraction procetion” szerintem egyfajta lelki támaszként értelmezhető. Vagy ahogy a sportban értelmezik: “a hazai pálya előnye”. Nem ismertek a pontos számok, hogy mennyi buffot kap az illető, de minden bizonnyal pont annyit ami miatt még érdemes lesz riftezni, viszont talán nem rettegve fogja betenni az ember a lábát lvl35 körül Heironra/Beluslanra és guardtól-guardig rohangálva próbálja megcsinálni a questeket.
    – A Zaphiel Spearrel kapcsolatos kommentje Zendernek alapvetően jogos, viszont nem szabad elfelejteni, hogy a fentebbi gondolatok a 2.0-ra vonatkoznak. A 2.0-tól viszont már bőven lesz mindkét oldalon magasabb szintű fegyver, tehát – remélhetőleg irreleváns lesz -, hogy minek az árán lehet megszerezni. Lényeg, hogy amit kitaláltak az NCSoftnál erre a problémára az simán jó öttlet.

    Összességében a saját véleményem: Amikor reggel Cori rám linkelte ezt a postot és végig futottam, akkor ennyi volt a rövid és tömör válaszom neki: “Köszi Cori, visszahoztad az Aion kapcsán az életkedvemet”. Az ok pedig pontosan ugyanaz volt amit Dvine is irt. Jó látni, hogy valahol a távolban gondolkodnak is.

  8. A Zapiel féle qq-t nem èrtem amikor ott van a 20 perc alatt vègigvihető Draupnir Cave.

  9. Egy kis segítséget kérnék egy készülő posthoz, főleg az Asmo illetőségű playerek tudnak segíteni, de talán néhány elyos rifter is emlékszik még erre.
    Szóval Beluslan zónának a dél-keleti részén található ugye Draupnir Cave, attól délre van egy elit balaur zóna (Bakarma Barrack – Hoarfrost Outpost). Na attól délebre pedig (Hoarfrost Fortress körül) van jónéhány non-elit lvl40+-os Balaur csoport.
    Valaki esetleg megtudná mondani, hogy a nonelit balaur mobok milyen szinthatáron belül léteznek ott?

  10. Dvine: Ha tippelnem kéne, akkor erre gondolhatott:
    Zapiel’s Spear vs Black Ice Spear

    A két fegyver végülis kb tényleg ugyanaz, leszámítva ugye a +19% Attack Speed-et.

  11. menorel a mobok 41 és 43 közöttiek.

  12. Aha, és tippre mennyi lvl43-as balaur mob lehet ott? 10-20-100 ?

  13. Ne haragudjatok, hogy egy picit OFF leszek, de lenne egy kérdésem:
    mennyire tűnt el a grindelés a fejlődésből? Nekem volt egy 50 es cleticem anno, de szintezés közben teljesen kiégtem és canceloltam az accom. Most így 1.9 kapcsán elég sok pozitívumot olvastam az endgameről és úgy érzem , hogy szívesen belevágnék egy chanter, vagy egy sorci felhùzásába, ha már nem annyira repetitív.
    Előre is köszönöm a válaszokat és mégegyszer bocs az offért.

  14. menorel: hááát, 20-30 szvsz

  15. elkúrtam, van ott sok csak szétszórva, dombokon kell le fel futkosni úgy összesen megvan 50 is talán egy nagyobb területen

  16. Az azért “vicces”, hogy azu 50-es nem attack speedesfegyó statjait tudja +19% attack speed-el egy 48-as fegyó. 😛 Nesze neked balance!

  17. kormi: A szintezés talán kicsit gyorsul elvileg, de a dupla hétvégék úgy rémlik, ritkábban lesznek, így összességében nem lesz igazán gyorsabb a szintezés. 2-3 hónap így is lesz az 1-50 casual módban. Grindelés jelentősen nem csökken, de a droprate nőtt, így kifizetődőbb lesz, és pörgősebb is lesz az erősebb fegyverek miatt.

  18. Most hogy áll a dolog, lesz ellenszer a Hide II -re? ..az is segítene azért gankerek ellen..

  19. 1.9-ben szerintem nem lesz semmi.

  20. persze hide2 ellen vmit hogyne még több nerfet az assáknak…XD

  21. igy is kezdi elvesziteni a sajátosságát az assa ezekkel az ujitásokkal,még többet vegyenek el belöle

  22. csocsi: pedig jobb lesz ha megbarátkozol vele. Igaz nem 1.9-től, hanem 2.0-tól, de az új területeket olyan seed lesz gatherelhető, ami már hide2-őt is lát, ha beeszed. Nopersze ezzel együtt sem kell annyira sajnálni az assákat szerintem. De persze ez privát vélemény és rendszerint a bökőtök másik végén vagyok.

  23. Iridescent: Köszi szépen, nagy segítség volt.

  24. meno nem a mostani helyzetröl beszélek hanem ami nerfet kapnak majd

  25. Az NCs oldalon közzétet adatok szerint az Assa és a templár kap négy II. szintű advanced stigmát, míg van kaszt ami hármat és van amelyik csak kettőt kap. Ennyit az Assa QQ-ról.

  26. csocsi: Én sem a jelenlegi helyzetről beszélek.

    Chili: A “második szintű advanced stigmák” gyakorlatilag arra valók, hogy inflálják kicsit az AP-t. Amikor egy skill 127 helyett 131-et sebez, azt nem nevezném akkor frenetikus buffolásnak. Igazából minden class összes advanced stigmája kap egy második rankot, már amelyek eseténben van értelme második ranknak. Ugye pl. annak a stigmának nem lehet rank2-őt csinálni, aminek az az effektje, hogy fel tudsz rakni a party tagodra egy “rebirth” képességet. Hiszen az feléledést nem lehet fokozni jobban-feléledésre.

  27. nincs olyan amit ne lehetne második szintre emelni 🙂
    nem 20% hp-mana -val resseled, hanem 30-40-…
    nah, majd 3.0 kitalálják ezeket, nem félek XD

  28. tényleg 3.0át is még az idénre igérték XD

  29. Koreában meg is lesz az utolsó negyedévben vmikor szvsz.

  30. Így van, ahogy azt Iridescent is irja: Az NCSoft KOR a következőt igérte februárban a koreai játékosoknak: “Az első félévben két frissítést hozunk ki (1.9 és 2.0), az év vége előtt pedig egy további nagy content update-et (3.0).”
    Eddig az első félévre tervezett dolgokat csont nélkül teljesítették, szóval minden bizonnyal fog ez sikerülni.

  31. Na, a rift rész akkor jól hangzik. A “bénák vagyunk,gyerünk vissza Heironba gankelni” akkor már a lv50+ miatt nem fog működni. Amúgy sincs értelme.(már most sem sok van) Soxor elfelejtik, h nem azért járunk riftelni, hogy rommá alázzuk az ellent, hanem AP-t szeretnénk gyűjteni. Ebből kifolyólag én speciel sajnálom az időt/scrollt/potit a low rankra. Úgyhogy aki zöld gearben tolja, az tartsa magát low rankon és akkor nem támadják, vagy ha mégis, akkor veszít 10-20 AP-t. Sztem nem katasztrófa. A 2 spearről még annyit hozzáfűznék, hogy a Zapiel spear sztem a legjobb spear jelenleg a játékban. Ez nem túl ballance-os. Viszont a patch után a bakarmás spear jobb lesz a weapon merge-hez. (50-es, jobb stat) Ez kicsit vígasztal 🙂 A game egyébként szerintem jó irányba halad, remélem a 2.0 is gyorsan kijön majd hozzánk is.

  32. Nem a 10-20 AP a gond, hanem a jó esetben 5-10 perc futás vissza, rossz esetben a teleport+repülés+5-10 perc futás vissza.

    Heironi gankelés: Nem azt válaszolta, hogy Heironba nem juthat el lvl50+ asmo, csak arról nyilatkozott, hogy nem a jelenlegi rifteken keresztül, mert azokon a szintkorlát megmarad. Azt válaszolta, hogy a 2 fortress elfoglalása után a lehetőség adott lesz az új (nem Beluslanban található) rifteken az elyos területekre átjutni. Hogy ez mit jelent, passz. Lehet, hogy csak Balaurea elyos oldalára átjutást, lehet, hogy Theobomos gankelését, lehet, hogy Heiron gankelését, akár Eltnen lvl 55-ös terrorizálását is jelentheti. Nem említi külön Balaurea másik ellenséges oldalát, tehát nem valószínű, hogy csak oda fognak szólni a riftek.

  33. Szolo: Akkor nézzük újra a kérdéses részt:

    A meglévő riftekhez kötődő szinthatárok nem kerülnek módosításra. Balaurea egy Abysshoz hasonló terület, ahol ha bármilyen frakció képes megszerezni a két fortressét, akkor el tudja érni a többi területet. Ennek segítségével a játékosok képesek eljutni és elérni az ellenséges területeket is.

    Ha félre értelmezhetőre sikerült a fordításom akkor elnézést, de ez CSAK annyit jelent, hogy 2.0-tól Balaurea-n (Ground Abyss) hogyan lehet átjutni az ellenséges területre. Szó szincs arról, hogy a saját fortressek elfoglalása/megtartása esetén át tudnál menni magas szinten Theobomosra vagy Heiron-ra.
    Theobomos/Brustonian egyébként a játék egyik legnagyobb hibája. A két terület között azért nincs Rift, mert ezek ugye multilvl zónák, hiszen itt tudsz szintezni lvl18-26 és lvl44-50 között is. Így elég igazságtalan lenne, ha lvl50-esek rifteznének át és gankelnék a lvl20-asokat. Persze tudom, ezt megoldhatták volna egy kapuval vagy erőtérrel, de azt meg ugye exploitolni lehetne, úgyhogy inkább a NO-RIFT mellett döntöttek:

    Black Ice Spear va Zapiel’s Spear: Ne felejtsük el azt sem, hogy míg a Black Ice Spearhez egy “sima” instance boss-t kell megölni, míg a Zaphiel’s Spearhoz ugye egy world boss-t. Szóval még jó hogy a Zaphiel jobb.

    Zender: Nem akartam én senkit megsérteni, de nálunk (Spatalos) elég komoly tendencia, hogy amikor az egyik oldal elveszít közel mindent Abysson, akkor búfelejtőként full miragent/fenris groupok rohangának Heironon/Beluslanon és terrorizálják a kicsiket a +20% PVP buffjukkal. Szóval ezt nem nevezném sem PVP-nek, sem fair playnek.

  34. Thoron (oké, idióta dojcsokról beszélünk) mindennapos a 2 full mirage/abyss setes gank party heironban, jeiparan és forest kijáratában. Mivel nincs akkora populáció, illetve az “ellenfelek” nagy része cseszik rá, órákon keresztül ölnek _mindenkit_. Lv 30 rank 9-et ugyanúgy.

    Biztos jó poén, csak közben az elyos emberek 75%-a átállt arra, hogy nem-megy-heironba. DP-re lejutni core biztonságosabb, mint heiron. Azt hiszem ez mindent elmond.

    Örülök, hogy 51+ már nem jöhet majd át. Nagyon helyes.

  35. Azt sem illik elfelejteni, hogy Zapiel kétnaponta spawnol, nehezen elérhető helyen.

  36. Dvine: És akkor már azt sem felejtsük el, hogy Zaphiel egyáltaláni megközelítése már permban-t vonhat maga után 🙂

  37. Ice Black vs Zap
    (Q.: Ice Black Spear = Commander Bakarma’s Spear? ha igen akkor egy boss dob 2 uo speart, ez nem vszin, úgyhogy úgy veszem, hogy ua.)
    Szeretem, hogy asmok úgy gondolják, hogy Zaphiel fegyverekkel rohangál mindenki elyos oldalon. Respawnja (ha jól emlékszem) valami 42-72h. World boss (ami nem azt jelenti, hogy nehéz lenne) tehát akármennyien oda lehet menni. Ebből kifolyólag kb. 3 nagy guild farmolja cdn. Ha valaki más is odajut amikor épp fent van akkor is valószínű, hogy megjelenik egy nagy guild jól felszerelt emberekkel és KS-eli. 1 alkalommal láttam eddig Zap fegyvert Ah-ban, bow-t 75kk-ért, mert vagy guildesnek megy, vagy inkább betöri kavicsnak a társaság. Asmo számára is probléma nélkül elérhető, ha van fent X-50lvl rift.
    Draupnir Cave: asmo számára bármikor elérhető. Elyos számára ha fent van a benti rift 20p a bossig, ha nincs meg a quest kb 30-40p. kb 15-20 mobot kell leszedni és lehet is a bossra menni. Belső insta ergo nincs KS.
    Azt aláírom, hogy 1.9 elött elyosnak volt +1 lehetőség ami speedes polet, macet dobott, de nekünk meg nem volt speedes orb-tome… ami viszont esik draupnirben és elyos oldalon nincs.
    1.9 után Draupnir mégjobban felértékelődik a merge miatt, ami ugye könnyen elérhető asmonak (elyosnak sem nehéz, de asmonak könnyebb). Csak azért is belekeverem a drop rate-et.. 🙂 3 nap alatt 1 Zapiel kill elyos oldalnak, 3 nap alatt mondjuk 3 Bakama kill 6asmonak.
    Remélhetőleg, hogy fair legyen, tükörbe berakják a questet asmoknak is, ami ha olyan marha nehéz lesz mint a xeno akkor mindenkinek lesz a szériából.
    Hála az újjításnak a plat coin ára elméletileg meg sehol nem lesz, igaz ah-ban sem lesz coin, tekintve, hogy a coinos fegyver (ahol a gs és pole ami speedes és temp-glad vette meg vszin a coinok 90%-át) lvl46, míg a Zap fegyver lvl48 +1 stattal.
    Lényeg a lényeg 1.9-2.0 elött elyos egy lehelletnyivel jobb helyzetben volt pole-mace tekintetében, de nem többel.

  38. A Zapiellel asmo részről a gond a campelés. Mentünk már Zapielhez, elyost ölni, bosst ölni, de sosem volt bent. A dolog némi várakozás után érdektelenségbe fulladt. Egyébként összehasonlítás képpen: Zapiel asmo rift átlépéstől 10-12 perc elérni. Elyosnak városból kicsivel kevesebb. DC asmonak városból 8-10 perc. Elyosnak rift átlépéstől 3-5 perc. Onnantól viszont instance környezet, nincs ellenség, nincs pvp és KS sem.Ha jól tudom a riftek is tovább lesznek nyitva később. Mondjuk az asmo bakarmás rift Indratuba vezet, ahonnan viszont nem lehet kimenni a map-ra, míg az elyos riftből bármit elérsz. Mind1, a lényeg, hogy DC-t az elyos sem éri el nehezebben, ha a rift uptime-ját nem számítjuk akkor még könnyebben is.Onnan pedig síma az út a bossig. Viszont ha az asmo nem tudja Zapiel várható körülbelüli respawn timeját, és nem campeli egy erős csapattal, akkor esélye nincs rá.A ballanceról még eszembe jutott a betoni/Xeno quest közötti különbség… ezt számomra egyetlen dolog ellensúlyozza: remélem az elyosok teljesen kiégnek azoktól az idióta, túlbonyolított városaiktól!!! 😀

  39. Még annyi a két fegyverről, mielőtt belemennénk a statokba és az összehasonlításba, azért erről a 2 pole-ról van szó, mert extendable. És a Zapiel +19% attack speedes is (ez miatta tűnik számomra unballanced-nek) Tehát ezért nem hasonlítanám össze coinos vagy más fegyverrel.

  40. Túlbonyolított? Sanctum sokkal logikusabban van felépítve, mint Pandemonium. De valamiért úgy érzem, ez egyszerűen csak nézőpont kérdése. :p

  41. Csenky: Ne sértsd már meg az asmo testvéreinket hogy hibásan irod a fővárosuk nevét és kihagysz belőle egy “a” betűt. Helyesen: Pandaarábikum vagy micsoda.

    Zender: Továbbra is csak Spatalos példával tudok élni, nem tudom máshol ez hogy megy, de nálunk van a szerveren 2-3 elyos oldali top légió, akik CD-n farmolják Zapiel-t és Menotiost is. Pontosan tudják, hogy mikor ölték le és onnantól a minimum CD timertől kezdve ott hesszel egy-két scout, ahogy a boss respawnol azonnal odacsődítik a csapatot. Nem egyszer volt olyan, hogy ezen bizonyos top légiók tagjai ott hagyták a csapatukat inner-circle instanceban és közölték, hogy majd fél óra mulva folyt köv, mert mennek Zapiel-t ölni. A legpofátlanabb legutóbb az volt, amikor egy bizonyos légió úgy lépett le boss-t ölni, hogy közben az Elyos frakció java része az ő nevük alatt lévő fortress-t védte az asmoktól.
    Ja és hogy mi lesz a lootokkal? Ha olyan loot esik ami nem kell légiók belül, akkor azt törik, mert enchantment stoneban jobban el lehet adni. Szóval igen, az Elyosnak van ilyen imba world boss-a (amit egyébként az Asmo is elérhet, bár tény, hogy nem annyira könnyen és rift is kell hozzá), cserébe viszont az Elyos játékosbázis talán ha 1-2%-ának van lehetősége megszerezni az adott itemeket, köszönhetően a top légiók kapzsiságának.

  42. Azért azt tegyük hozzá, hogy ha 2 asmák csapat bekempel az első szigetre, akkor őket nagyon nem könnyű kiverni. Kivéve, ha a tagok ott lettek logoffoltatva. Ha viszont nem, akkor az egyenként kiglide-oló elyket rohadtul nem nehéz agyoncsapni…

    Zender: “A dolog némi várakozás után érdektelenségbe fulladt. ” Asszed elyos oldalon nem dögunalmas órákat várni? 😀

Comments are closed.