header image
 

Készíts egy jó eseményt!

Az elmúlt egy évben tényleg kapott hideget és meleget is az NCWest. Az esetek nagy részében persze teljesen jogosan, bár tény, hogy egyszer kétszer én is mellé fogtam. Egy dolog viszont biztos: olyan a pofon mint az ajándék: jobb adni, mind kapni. Egy jó hete pont Corival beszélgettem arról a lehangoló helyzetről, hogy nincs egyáltalán semmilyen event, pedig minimális befektetésekkel sokkal érdekesebbé tudná az NCWest tenni a játékot. Cori fellelkesült, hogy nemrégiben egy régóta hajtogatott ötlete talált végre megértő fülekre az NCWestnél és remélhetőleg az NCWest (Cori ötlete után szabadon) végre valami tényleg hasznossal fogja meglepni a játékos közösséget. Naszóval ezen lendülettől vezérelve állt össze az a gondolat, hogy mi lenne ha megpróbálnánk segíteni néhány egyszerű és frappáns gondolattal a kreativitásban bizonyítottan impotens NCWest csapatának. Itt az ideje, hogy a hazai közösség megmutassa, nem csak kritizálni tud, hanem bizony segíteni is ha kell. Alább két ötlet, amik még korábban kerültek elő, hasonlókat várnánk tőletek. A lényeg: Az event legyen izgalmas, legalább 10-20 percre tudja lekötni az embereket, rendelkezzen kellő motiválóerővel, hogy a magas rangúak is bevállalják, lehessen megoldani a jelenlegi játékrendszerbe, csak minimálisan kelljen hozzá módosítani a játékot. Corival és Z-vel (ha addig előkerül) közösen fogjuk átnéni a javaslatokat és a legjobbakat lefordítjuk és eljuttatjuk az NCWesthez. Ha mást nem, legalább annyit elérünk, hogy tiszta lelkiismerettel olthatjuk tovább az NCWestet…

Tovább után két minta event:

Területfoglalós játék

Felső abysson, rendezett körülmények között található összesen 14 artifact. Ezek az esetek nagy részében csak “szellemhajóként” funkcionálnak, a kutya sem megy a közelükbe. Azokon a napokon amikor csúcsidőben (este 8) nincs ostrom, akkor elindulhatna egy automatikus event. A lényege az artifactok elfoglalása lenne. Amennyiben a frakciódnak egyetlen artifactja sincs felső abysson, akkor egy elfogalásáért kapnál 200 AP bonuszt. Ha képes vagy elfoglalni még egyet akkor 400 AP-t és így egészen addig amíg képes vagy elfoglalni mind a 14-et, amiért már 2800 AP járna. Mivel ez fix időponthoz kötött event lenne, ezért elég valószínűtlen, hogy bárki is csak úgy simán tudna elfoglalni az összes artifactot. Az is valószínűtleg, hogy bárki nagy csapatosan járná az artifactokat, hiszen ekkor túlságosan oszlik a bonusz AP is. 2-3 fős csapatokkal ideális menni az artifactokra. Fontos: nem az számít, hogy te mennyi artifactot foglaltál el, hanem az, hogy ÖSSZESEN mennyi van a frakciód kezén. Az artifactok óriási területen vannak elszórva abysson, így nem kell félni attól, hogy nagyon koncentrálódna a csata. Ráadásul ez az event a PvP orientált játékosok számára is élvezhetővé tenné azokat a napokat amikor nincs főműsoridőben siege.

Kacsavadászat játék

Ez a játék mehetne akár 0-24-ig, de alkalmas lehet fix időpontokban is. (Mondjuk 14-24 óra között minden második órában egy órán keresztül). A lényege a következő. A felső abyssi teleporter NPC-knél (A latesranoknál) be lehetne magad regisztrálni egy “kacsa” queue-ba. Ezt követően az event ideje alatt felső abysson kellene maradnod, akár el is bújhatsz, de vadászhatsz is az ellenfél kacsájára. Ha a “kacsa” queue első helyére kerülsz, akkor automatikusan te leszel a kacsa. Ilyenkor a pozíciódat a térképen ugyanaz az ikon jelezné, mint a Rift Slayer Systemnél azokat akiken rajta van a Curse. Tehát az ellenfél frakciójából bárki látná hogy hol vagy. A kacsavadászat lényege, hogy kacsaként tudj életben maradni 10 percig. Ha meghalsz, lezuhansz, lerepülsz felső abyssról, használsz bármilyen abyss skill-t (pl. transform) vagy elteleportálsz, akkor automatikusan megszűnsz kacsa lenni és nem is kapsz jutalmat. Ha képes vagy 10 percig túlélni azt, hogy az ellenfél rád vadászik, akkor megnyerted a versenyt és kapsz 5k AP-t.  10 percért nem rossz jutalom. Ha viszont az ellenfél leöl kacsaként, akkor ő annyiszor 500 AP-t kap amennyi perc után ölt meg téged. (Tehát 5 perc üldözés után 2,5k AP-t kapsz). Természetesen ha valaki kacsaként szenved el PVP halált, akkor nem veszíti el a rangjának megfelelő mennyiségű AP-t. Fontos: Kacsa vs. Kacsa összecsapás: Ha egy Kacsa megöli az ellenfél frakciójának a kacsáját, akkor automatikusan megkapja maga után és az ellenfél kacsa után is a maximális jutalmat, tehát 10k AP-t.

~ by Menorel on .

Aion

8 Responses to “Készíts egy jó eseményt!”

  1. A kacsás tetszik nagyon 😀

  2. A kacsavadász tetszik nekem is.. hasonló volt az L2-ben amikor megjelent egy “elátkozott” kard amit megtalálva átalakultál és téged próbáltak legyakni, s minél több embert öltél meg annál erősebb lettél, természetesen speckó skillekkel..

    Persze lehetne simán “kacsaskilleket” is csinálni: 15 sec-es 50%os flight speed boost; automatikusan “tojik” csapdákat amerre jár; és 100%os-an blindnesst kapnál 5 sec-ig ha beleütsz (mint a godstone)..

  3. Nekem s lenne egy ötletem.
    Tour the Abyss
    A játék lényege hogy, körbe kell érni abysson különböző checkpointokat érintve. A checkpointokon az event ideje alatt éledni lehetne. Ezeket a pointokat heroic guardok védnék a campelés elkerülése végett. A heroic guardok nem adnak xp-t és nincs droppjuk és 0 sec es respawn al rendelkeznek. Az event “kör” alapú lenne és max 30 (de ez akár lehet több is) perc áll rendelkezésre a kör teljesítésére. Az útvonal teszőleges csak a checkpointokat kell érinteni és eventre csak group ok regelhetnek. Külön lenne Elyos és Asmo kör. A játék ott válik izgalmassá h a másik frakció csapatának meg kell akadájoznia h az ellenséges csapat befejezze a körét. Az eventen résztvevők nem használhatnak teleportot rank skileket és nem regisztrált játékosokkal szemben semleges pvp státuszba kerülnének elkerülve a frakció alapu gank elést. Továbbá természetesen külsős től sem healt sem egyéb buffot nem kaphatnak. A csapat minden tagja checkpointonként 500 Ap-t kapna és további 5000 ret ha sikeresen befejezték a kört továbbá minden megmaradt percért további 1000-ap jár. Az akadályozó csapat el nem ért checkpointonként kapna 500 ap-t és további 10000 ret ha sikeresen megakadájozzák a kör befejezését. A célba minden “futó” játékosnak be kel lérnie. Az event idelye alatt tetszőleges potikat, skilleket, scrollokat és egyéb segédezközt is lehet használni. Minthogy ez egy event itt sem vesztenek ap-t a leölt játékosok.

  4. Nem kevés ap-kről beszéltek, ha ezek ilyen rendszeres eventek lennének, az dobna a pvp gear megszerzésének lendületén… Viszont jó ötletek. Csak félek, az NCwestnél még ez is hatalmas erőforrásokat igényelne, és mondjuk újabb 2 hónapot fog csúszni a 2.0 emiatt. 😀

  5. Sok pvp event közé megpróbállok becsempészni egy pve-t is. 🙂
    Legyen mondjuk egy P-V vagy, 1 hetes event.
    Két verzió lehetséges:

    1. group event
    2. legion event

    1. group event: lvl41-től bossokból kell hozni 1-1 lootot. Nem specifikusan, a loottábláról legalább 1 dolgot, bizonyítva, hogy le lett szedve. Nem world bossok, hanem elfeledett (elyos oldalt ismerem) Kishar-Indratu bossok, rövid lejáratu insták, SR-Theolab-DP (nyilván zöld-kék “jelképes loot”), Abyss bossok. Saját területen található bossok 1 pontot érnek, belső insta bossok 2, ellenfél területen vagy abyssban lévők 3.

    2. legion event: kb ugyan ez, csak lvl 1-50 bossok, fentebbieket kiegészítve Poeta-Theobomosig minden régió, minden nevesített, elit bossa. Pontozás, a fentebbiekhez +1 pont, a védett területek nevesítettjei 1 pont.

    Esetleg finomításként, nem számít az összes, hanem egy 10 pontból álló homályos leírás alapján kell 10 db bossból 1-1 lootot szerezni. (pl.: “Arrr arrr, szárazdöldi patkányok, pénzt vagy életet!” – megoldás SR captain. (tom, hogy szr volt, de most ennyit sikerült hirtelenjében 🙂 )

    PVP eventnek meg lehetne egy olyat, hogy 1 fős, group, ally, legion szinten: group-ally-legion kisket mindenkinek (1 speciális nevü, hogy ne lehessen csalni) le kell raknia abyssban, nyilván elrejtve. Akinek leszedik a kiskjét, kiesik. Résztvétel arányában, top 10-5-3 honorálva. Akár ap, akár daily quest tokennel (nyilván nem 1 db 🙂 ). Leellenőrizni, annyi lenne, hogy induláskor minden résztvevő /w -zi a locationt a felügyelő gm-eknek, aki a végén leellenőrzi, hogy megvan-e még.
    Kiskeket a játék elején kiosztják a résztvevőknek egy oylan itemmel egyetemben amivel destroyolni is lehet (mondjuk useolni kell 5-10m-es körzetben, megjelenik a speciel deliveris shugo és szétveri), minden más ráhatásra (sima dmg, npc, stb) immunis, friendly. Minden leszedett kisk 1 pont, ha a saját elvész, kiestél.

  6. Szerintem a riftet eléggé feldobná, ha heiron és belushlan nehezen elérhető területeire (pl kezdő város) letennének egy-egy teleport követ. …theombosra és brushtoninba 🙂 Szóval ha be tudsz törni a csapatoddal a városba, át a guardokon és az ottani enemyken keresztül, akkor bingó. Esetlek lehetne még bonyolítani vmi spyquesttel, rewarddal. Ezzel befoltoznák azt a lyukat, amit hagytak, és szerintem nem jól tették.

  7. Zender: Theobomos és brudhtonin kétség kívül a játék top3 alaphibája közé sorolható. A két zóna elve nem is létezett eredetileg. Az 1.1-es content patchben jött be mindkét sziget. A célja az volt, hogy a lvl18 és lvl25 közötti szintezési tartományt könnyítsék meg. Eddig még nem is lett volna vele komoly gond. A gond akkor jött el, amikor kitalálták, hogy az 1.2-es content patchben hozzácsapnak a játékhoz +5 szintet (addig ugye lvl45 volt a plafon) és kitalálták, hogy ott van az a két sziget, bővítsük ki azt egy kis contenttel ami elég lesz arra a +5 szintre. Ezzel együtt viszont megpecsételték a helyet, hiszen nem lehet olyan zónába riftet rakni, amibe lvl18-25 és lvl43-50 között is lehetnek karakterek. Ha bármilyen módon is engednék itt a riftezést, akkor annak az lenne a vége, hogy az ellenfél bevetné magát a lowlvl subzónákba és reggeltől estig a lvl20-asokat gyakná lvl50-en.
    Az ebből fakadó negatív visszajelzések miatt döntött úgy az NCSoft, hogy a 2.0-ban már (ground abysson) ilyen kvázi félig PvE félig PvP átjárást biztosít a területek között.

  8. hát, ha az átjárókat megpakolják guardokkal, szerintem 1-2 ember nem fog tudni átmenni, nagyobb csapat meg nem is akarna. Mind1, a lényeg, h ez így megöli a pvp-t kicsit. Sajnos a high rankon lévő emberek kisírták az abyss kezdők védelmét, és vidáman elfarmolgatnak az elzárt területeken, meg a fort instákban/DP-ben. 🙁

Comments are closed.