header image
 

Dredgion AFK-ért figyelmeztetés, majd kizárás

A téma előzményét az alábbi eset szolgáltatja:  (forrás: QQSource)

Klikk a képre, de röviden a lényeg: Az érintett srác kapott egy warningot (figyelmeztetést) azért mert egy hat napos időtartamban (júni 1 és júni 6 között) 16 dreadgion run-t követett el, amiből a bejelentések és a game logok szerint legalább 4 esetben végig afkolta az egész meccset. A warninggal együtt jelezte a GM, hogy ez az utolsó figyelmeztetés a következő ilyennél már felfüggesztik az accountját.

Egyrészről az eljárás nagyon helyes, másrésztről viszont felmerül a kérdés, hogy az AFK-er pontosan milyen szabályok ellen is vét, ami miatt figyelmeztetni, banolni lehetne. Ayase adta meg erre a választ: “I’d say that you could potentially interpret AFKing multiple times on purpose in the Dredgion as a a violation of §6(d).iv, looking at it either as “harmful” or “abusive” in regards to game mechanics or other players’ game experience.”

Megjegyzem a EULA hivatkozott pontja semmilyen szinten nem fedi le azt, amit magyarázatként Ayase mond és egy jogi vitás helyzetben, valószínűleg meg is buknának vele, de itt sokkal fontosabbnak tartom, hogy végre van az Dreadgion AFK-er tevékenység ellen precedens példa.

Ha úgy itéled meg, hogy egy csapattársad csak AFKolni jött be és neadj isten ezzel több esetben is visszaél, akkor tudd, hogy tudsz tenni ellene egy bejelentéssel. Nem feltétlenül szép dolog a másik feljelenteni, de legalább ennyire nem szép dolog quick entryvel bemenni egy csapatba és végig afkolni azt. Ugyanígy igaz, hogy amennyiben szoktál “ninja AFK”-olni quick entryzés alatt, akkor tudd, hogy figyelmeztetést vagy halmozott esetben kizárást is kaphatsz a fentiek alapján.

~ by Menorel on .

Aion

34 Responses to “Dredgion AFK-ért figyelmeztetés, majd kizárás”

  1. poff merne ulhetnek boldagan vegig egy dredet, ha quick entryvel megyek. Menjen grouppal aki esetleg nem akar olyannal talalkozni aki leul az elejen… Ha meg igen ez van… O dolga micsinal. Ha groupal megy es leul, akkor oke mer telleg kibasz azokkal, akikkel rakeszult, hogy mennek egy dredet. De most osszedob engem egy rakat 46ossal quickben had dontsem mar el hogy leulok-e azert a kis keves ap-ert. Vagy akkor a vesztes ne kapjon semmit dredben es akkor nem lezs ertelme afkzni sem… Aztan ezert fizetek, hogy afk-ert kibanoljanak. szarhazi banda

  2. Zacsi: Azért nem afkolhatod végig a dreadgion-t (értsd ELEVE azért mész be, hogy afkolj), mert ezzel az NCWest álláspontja szerint megsérted az EULA 6-os bekezdés d szakaszának iv. pontját, amely az NCWest szerint azt mondja ki nem károsíthatod meg a többi játékostársadat a játék élvezetében.
    Az, hogy te bemész quick entryvel, majd konstatáljátok ez a csapat életképtelen és közösen úgy döntötök, hogy akkor inkább végig afkoljáték a pontért, az minden bizonnyal a kutyát sem érdekel és minden bizonnyal egyetlen csapattársad sem fog feljelenteni.
    Egyébként meg, ahogy lehet premadelni groupokat, úgy lehet (és szoktak is) recruitolni AFK-er teameket is. Ilyenkor szintén senki senkit nem károsít meg. Ti megkapjátok a minimal pontot, az ellenfél meg annyit, amennyit ki tud hozni a meccsből.

  3. Értem én mint mondasz. De mit csinaljak ha nekem az a játékélmény, hogy bemegyek dredbe és a kezdőpontot bámulom:) Ez az AFK groupozas is 1.9 ota lett nagy divat. Elotte sehol nem lattal ilyen afk groupot hirdetgeto embereket. Meg a vegen az lesz, hogy elkenik a szankat 10x egymas utan 6 emberbol leul 5 de a 6. verpistike, aki nem tud a seggen ulni, vagy kimenni jatszani a repaval addig, elkezdi majd felnyomogatni az embereket. Tovabbra is fenntartom, ha le akarok ulni en nem csinalni semmit, ugyan had csinaljam mar a nagy budos semmit. Ha mar csak abba vagyok jo… Meg amugy is quick entrynel nem tudom mit varnak az emberek… Azert irom Quicket, mert abba teljesen egyet értek, hogy ha groupal mesz ne ulj le afkznim er az eleg nagy kancsosag.

  4. ja amugy meg inkabb a mocskos csalokat figyelmeztetgenek…

  5. Zacsi mar megint csak lazadsz… 😀 kivetelesen amugy egyetertek veled. De aki afkolni akar, menjen afk premade-del. En is ezt fogom 46-49, ha epp nem lesz erom szetveretni magam.

    Ugy tunik ez a nap mar csak ilyen szutyk… Rick nem Derrick… Isteneeeem. Csak hogy itt is sirjak miatta 😀

  6. En mindig lazadok Meteora tudhatod… Bar itt nem ez volt a fo szempont, csupan csak velemenyt nyilvanitottam. Amugy igazad van aki afkzni akar menjem afk grouppal nincs is ezzel semmi baj. De attol fuggetlenul bekaphatjak.

  7. “Rick nem Derrick” haha!!! 🙂 Még a végén tényleg nézni fogom ezt a castlet 🙂 Megyek is a blogotokra és megnézem, hogy mi a téma 🙂

  8. darkspell: Ez a leverage egész jónak tűnik, aszem én is csatlakozom, adok neki egy esélyt 🙂

  9. azt nem tisztaztak mi az afk? ugyanis a redszer alapbol kidob afk miatt… hamar most egy percekent ugrok egyet az nem afk, max passziv jatek… azt meg nem tiltja semmi, hogy ne legyek offensive, magyaran a vedohely biztonsagat elvezem. a sporolt penzemen tuti perelnek 🙂

  10. Nagyon helyes, +1 a GM-nek! Eszméletlen idegesítő tud lenni, kikor kb. egyenlő eséllyel indulna két csapat, de az egyik tag csak afkolni jön be. Ez nem csak quick entrynél fordulhat elő, nem egyszer volt, hogy 1-2 ember hiányzott, de időhiány miatt bementünk és random csatlakoztak hozzánk. Aki sorozatosan így “játszik”, az inkább ne menjen be. Persze IQsource-on rögtön jöttek az értelmesebbnél értelmesebb postok, hogy pl akkor az is bannolható, ha időközben kiafkol a csapat, mert semmi esélyük, meg miért nem bannolnak a trainelésért is, mivel az is a másik játékélményét csökkenti… nc.
    Szerintem nagyon jogos volt, főleg, hogy valószínűleg többszöri reportolás után kapta a figyelmeztetést az illető, nem egyszeri, nem “valami közbejött” esetről van szó. És nem is bannt kapott, hanem warnt, így kell ezt 🙂

  11. Kasya: a rendszer kidob afk miatt, de nem instában, ott annyit afkzol amennyit akarsz.

  12. 5 perc utan logout offlinekent ujabb 5(?) perc utan nem dob ki csapatbol, instabol? Akkor en emlexem rosszul…

    bar nem ertem minek partfogolni a gm-et. ha egy csapat afk-ol, ugy a masik csapat csak orulhet. az afk csapat pedig nem johet ossze, ha “jo” csapattal megy az ember. ennyibol azt is bannolhatnak, aki az elmullt 10 dp instat bewipeoltatta, hisz az is a csapat karositasa…

  13. Kasya, látom te sem érted 😀 Nem az olyan afkolással van gond, ami akkor szokott bekövetkezni, amikor teljesen esélytelen bármit is csinálni. Hanem amikor valaki semmi másért nem megy be, csak a free ap-ért és amint belépett dg-be leteszi a s*ggét a dg hűvös kövére (vagy mijére) és nyom egy laza alt+tabot. És a többiek konkrétan szívnak miatta. És az illető ezt sorozatosan eljátssza. A gm is azért nézett utána, mert valószínűleg megelégelték a csapattársai és reportolták minden alkalommal.

    Am 30 perc afk után, ill 5 perc dc után dob ki a játék.

  14. Wipeoltatás… asszem tudom kiről beszélsz :D:D Hát igen, csodálom, hogy nem reportolták még 🙂

  15. Szerintem is jol jart el a GM..
    Ez a “fizettem a jatekert, azt csinalok amit akarok, dogoljon meg a szomszed tehene” hozzaallas nem tudom miert jo..
    Anno nekem is volt tobbszor, hogy random grouppal mentem, mert mondjuk pont nem fertem be a legios csapatba, es marha idegesito volt, hogy amint elkezdodott a meccs, valaki leult afk-zni.
    Nyilvan azert megy be az ember, hogy minel tobb AP-t osszeszedjen, de az afk-zok ezt teljesen elrontjak..

  16. Ha jól értem azért jár ban mert elrontja a másik játékélményét?

    akkor a Prets légióról ne is beszéljünk… mert azok mindenki élményét elrontják a csítjükkel és a haxukkal…

  17. Voltam párszor pretsesekkel mostanában, beteg amit kitolnak magukból, de nem cheateltek. BeCrappy premade 10 perc után kiafkolt 😀 De ez fordítva is igaz, rengeteg (sokkal több mint asmo oldalon) ely csapat van akik aláznak keményen. QQSource-on látni érdekes DG postokat, ahol az igazán kemény partyk ütköztek össze és mégis szélsőséges eredmények születnek (0-sok, sok-0). Ez gondolom azért van, mert minden setupnak megvan az ellen-setupja, pl assa-ranger alapú megeszi a caster alapút, gladi-templar alapú megeszi az assa-ranger felállást.

  18. Igen, nem.
    Igen, afk dg probléma. Nem, nem ez a megoldás.
    “Mások játékélményének rontása” hivatkozás igen tág fogalom. (Például server merge, 1.9 folyamatos tologatása… 😛 , de vissza a player oldalhoz 🙂 ) Az én játékélményemet az rontja, hogy ha saját területen szeretnék questelni, gatherelni, akármi és 1-2-sok ellenfél ebben megakadályoz a folytonos zaklatásukkal. Abyss is ilyen lehet, esetleg rá lehet fogni, hogy az egy pvp terület, de tekintve, hogy vannak questek ez is kérdéses. Mielőtt kapom a hideget-meleget, hogy “de így működik a játék!” azt mondom, ok, benne van a pakliban! … ahogy az afk dg is! Nyugodtan meg lehet nézni az előző postot, amikor kisebb-nagyobb csoportokat szedett le a sin, amiből valószínűleg jópár questezett-farmolt, akármi. Mind1, hogy 1-2-sok, full mira-fenrir-pvp set, +/- 5/10/30 szint a különbség, rontja a mások játékélményét. Ezért erre hivatkozva nem tudom elfogadni a GM választ. Meg kell oldani, hogy ne lehessen Afk -zni, auto kick 2-3-5p tétlenség után, vagy ha nem megy ki a kezdőhelyről.
    A ban pedig egy nem kellő és a fentebbiek miatt nem elfogadható megoldás a problémára. 1-3-5 nap, 1-2-3 hét, 1 hónap DG-től való eltiltás viszont igen. Például kap egy debuffot – itemet az invetoriba ami megakadályozza a dg-be való pelépését az adott ideig.
    Megértem azokat akik úgy gondolják, hogy az afk dg probléma, bosszantó és jogosan háborodnak fel ilyen esetekben, teljesen egyet értek! DE a GM hivatkozását és a probléma kezelését nem tartom megfelelőnek, elfogadhatónak az esetre.

  19. Még mindig nem értitek. 🙂 Gankelés, train, stb bosszantóak igen, de tudsz ellenük tenni. Gankelésnél kérhetsz segítséget, hogy fedezzék a segged, trainelésnél cc-zed, stunnolod, kiteolod a trainelőt, hogy beledögöljön saját trainjébe. De az afkolók ellen semmit sem tehetsz. Semmit. És még egyszer, nem arról van szó, hogy valaki(k) kiafkolnak egy op csapat ellen, hanem arról, hogy valaki csak afkolni jár dg-be, míg a többiek szívnak 4-5 emberrel. Warn jogos, de már túl lett magyarázva így is. 🙂

  20. @Stake: Valoban a fejlesztoknek kellene megoldani, hogy ne legyen lehetoseg az afk-zasra, de azert a jatekelmeny rontasat nem altalanositanam ennyire, hiszen amiket felsoroltal, azok mind a jatek szandekos mechanizmusabol kovetkeznek, mig a DG afk-zas nyilvan nem az, hanem a jatek rendszerenek kihasznalasa a tobbiek hatranyara.
    Nem ertem, hogy egy sima figyelmeztetes miert elfogadhatatlan eljaras? Szerintem teljesen normalis hozzaallas, hogy szoltak az arcnak, hogy “haver, amit csinalsz az exploit, most figyelmeztetunk, hogy ne csinald, mert kulonben baj lesz.”

  21. Pont tegnap volt, hogy 8 órás dg-n kezdésnél beafkolt az sm, a privat entry csapatban kezdésnél. Majd a 2 szoba után megjelent mellettünk és 1x csak eltűnt. Így 5-en maradtunk. Könyveltem ez bukó, még ha fejre is áll a maradék csapat (voltam is mérges miatta rendesen).
    Aztán jött a totál meglepetés! Az ely csapat konkrétan hozzánk se ért! Elfutottak mellettünk, mikor 2 mob + 1 boss volt a nyakunkon és konkrétan akkor is csak futkároztak a híd felé, amikor utánnuk mentünk és utöttük a hátukat. Totál nem értettem őket. Simán beszívathattak volna minket rendszeresen (ha már 1 ránkhúz 1 szobát fexünk, 1x meg is tették), még akkor is, ha mind 46-os volt (szintet egynek se néztem), hiszen közelharci party-m volt 1 chanterrel (oké volt 1 mágus is). Valakinek ötlet, hogy miért így csinálták? Esetleg nem vették észre, hogy az sm kiafkolt és ki is dobta a rendszer?

  22. Gank ellen nem emlékszem, hogy életemben kértem volna hátvédet, általában elmentem a területről és linkeltem legion+region+lfg chat-re a locationt és az infot az ellenfélről. Véleményem szerint másoknak van jobb dolga is mint, hogy az én hátsómra vigyázzanak, mint ahogy nekem is a helyett, hogy másokéra. Ki/el lehet kerülni, de attól még rontja a játékélményemet.
    Mint ahogy az is, ha egy allyval rámész egy wb-ra és 1 group vagy keményen felszerelt, vagy esetleg hackkelő csapat Ks-eli a bosst, nem is egyszer.
    A játék mechanizmusa lehetővé teszi, mint ahogy azt is, hogy berakhatsz egy szürke trasht AH-ba 10kkk-ért.
    Mások játékélménye + a játék lehetőségei igen tágan értelmezhetők, ezért nem tudom elfogadni a GM indoklását.
    + mennyiben tér el az, hogy egy op csapat ellen a másik Afk-ra megy? ez nem rontja az ellenfél játékélméynét?

    Nem a figyelmeztetés volt a probléma, hanem a későbbi ezen okból fakadó Ban lehetőség.

  23. “az NCWest szerint azt mondja ki nem károsíthatod meg a többi játékostársadat a játék élvezetében.”

    Ez tényleg szép és jó dolog.
    Csak az érdekelne miért az ilyeneket fogják meg a töménytelen Cheater meg Kinah vásárló helyett. Sokkal inkább olyan ez mintha példát statuálnának a sráccal. Attól függetlenül hogy jogos a warn én azt mondom inkább lépjenek azoknak a tökére akik 0.5 sec alatt nyomják el az egész skillbar-t vagy csapdákat teleportálnak termion-ra mert szerintük az piszok jó buli.
    Sok hasznosabb dolgot is tehetnének a GM-ek.

  24. Ezt most így tényleg nem értem. Tudjuk, hogy a játékban van egy csomó gond, tudjuk, hogy a GM-ek eléggé nulla erőforrást fordítanak a gondok orvoslására. Azt mondod, hogy jogos a warn, akkor meg mi a gond? Nem értem miért nem lehet annak örülni úgy kitörő örömmel, hogy végre példát statuáltak és ez talán elrettentő példaként fog szolgálni egy ideig néhány embernek. Ha ezzel csak annyit értél el, hogy a ninja afkolóra ráírhatod, hogy “ha nem tápászkodsz fel vagy nem lépsz ki, akkor megy a petition” és ő berémül ez miatt, akkor már nyertél.
    Napnál világosabb, hogy nem fognak kirugni mindenkit aki afkol dreadgionban. Folyamatosan banolgatják kifelé az e-bayereket, példaképpen Spataloson Heelx-et már vagy 3-4x banolták ki, azért mert vásárolt accounttal tolja. Ugyanúgy banolgatják ki a cheatereket is, Aionsourceon ott vannak a topicok amikben sirnak az okostojások, hogy húúú ők bizony soha nem radar-hackeltek és csak véletlenül voltak olyan légióban amiben egyébként mindenki hackel és különben is nem tehetnek róla, hogy orosznak születtek.
    Szemmel láthatólag ennyi erőforrásuk van. Szúrópróba szerűen belemerítenek a népbe és remélik, hogy az elrettentő erő visszatartja a népet egy időre.

    A speedhackről meg annyit, hogy gyakrabban dobálóznak speedhackel mint kéne. Azalie bebizonyította nem egy esetben, nem egy videóval, hogy teljesen normális körülmények között pl. dreadgionban el tud tolni 2-3-4 skill-t is másodpercenként. Kell hozzá flurry, wow, scroll meg minden, de simán tudja tolni. Mindezzel persze nem azt akartam mondani, hogy nincs is speedhack, mindösszesen csak annyit, hogy nem minden arany ami fénylik…

  25. Meglehet hogy ingame nem vált ki akkora visszhangot az ilyesmi.
    Aionsource-ot pedig nem olvasom mivel nem igazán jut az ember lényegi információhoz. Igazából nincsen gondom és lehet nem úgy fogalmaztam ahogy kellett volna ha ezt a reakciót váltotta ki belőled. Persze azt is aláírom hogy az ember hajlamos cheater felkiáltással dobálózni amikor egy nála jobb játékossal találkozik. Mint pl cs:s-ban 3 fejes után a wh aim speedhack üzenetek. Az eset amit említettem egyébként több mint különös, egy skill-t láttam elcsattanni ami nincs egy másodperc sem és már nyitottam is a szárnyaimat holott a combat log szerint kaptam vagy 6-8at. Azért tényleg érdekelne hogy akkor azok akikről többen úgy hittük csalnak, ennyire jók és 40 ember téved vagy csak nem tudják őket megfogni. Azt hiszem megnézem most már ezt az aionsource-ot kíváncsi vagyok erre a bannolgatós témára.

  26. Roppant idegesítõ dolog ha valaki seggrevágja magát dredgionban és végigafkza de nem ez a jó megoldás az ilyen megfékezésére , de sajnos nc hü önmagához. Nem hogy kiküszöbölné a dolgot hogy ne lehessen afk-zni , ehelyett warnol, banol.
    Valami olyan szituávióhoz tudnám hasonlítani a helyzetet mint például ugye van egy autópája , az irányok közt pedig elválasztó korlát.
    Tegyük fel valami hiba folytán hiányozna a korlátbol egy 2 méteres darab ahol az autósok átmehetnének a másik sávba, megfordulhatnának És ahelyett hogy pótolnák , javítanák a hiányzó részt , ehelyett inkább felküldenének pár mesterlövészt a felüljáróra és aki átmenne azt kilõnék .
    Rengeteg megoldás lenne afk problémára .Nem hagyod el a kezdõhelyet kick vagy nem kapsz ap-t ,
    5-10 perc afk és kick… stb stb .
    Csak ezekért persze tenni is kellene , büntetni egyszerübb.

  27. Nem szokásom védeni NcW-t, de amennyire tudom a teljes fejlesztést NcK csinálja, ők csak a fordítást, marketinget, felügyeletet. Így a figyelmeztetgetésnél több eszköze nem tudom mennyire van.
    Mindenesetre vannak erre létező megoldások igen régen…
    WoW ► Battleground, jobb click az AFK-zóra, több report után figyelmeztetést kap, majd kick a bg-ről. (legalábbis anno BC korában így működött ha jól emlékszem)
    Warhammer ► Scenario, 2p afk a kezdőhelyen, auto kick, 2p afk bárhol figyelmeztetés és kick
    lényegében annyit kellene csinálniuk, hogy az “Report Hunting” gomb mintájára csináljanak egy “Report Afk”-t és ha 6/5 reportolja kick és jöhet a Quick entry sorában ácsingózó köv játékos.

  28. WoW-ban megoldották az AFK problémát, de csak azt érték el, amiről Malachite írt. Bot mozgatta egy fix útvonalon a karaktert, ha megölték, a ress gombbal újraélesztette magát, rinse&repeat, így afk sosem volt, de nem is csinált semmi értelmeset. Elfutott az ellenfél mellett, ahogy Malachite ellenfelei.
    A vicc az, hogy pont NCSoft generálta az AFK-DG problémáját azzal, hogy a vesztes meccs is hoz elég sok AP-t a befektetett munkához képest. Hát a saját csapdájukba estek. Felhasználó bejelentkezik, vacsorát összeállítja, amikor az Enter felugrik belép DG-be, bent leül, vacsorát megeszi a gép előtt, híradót megnézi, DG végén AP-t megkapja, jóllakottan, elégedetten felállhat a gép elől, pedig csak 5 gombot nyomott meg.
    Egy megoldás lehet csak szerintem. Ha valamelyik csapattagnak a többiek pontjánál sokkal kevesebb (10% mondjuk) a saját pontja, akkor csak a saját pontját kapja meg a DG végén. Így a full afk csapatban mindenki kapná a teljes pontot, de ha csak valaki ülne le a csapatból, akkor a leülőnek nem érné meg bliccelni.

  29. Nem mintha nehéz lenne ezt kikerülni, duelezel ott a kezdő szobában a többiekkel vagy beállitasz egy elég hosszu makrot amit elnyomsz párszor, ugyanott vagy. Nem vesztesz pont de nem is kapsz. Hacsak nem valami nagyon uj AFK néző rendszer van ami a pontot nézi vagy a pontos helyet hogy elhagyod e a kezdőhelyet v ilyesmi akkor nem tul nehéz kijátszani annak aki nagyon szeretne továbbra is ingyen APért menni.

  30. AP drain? Kezdőhelyen 10mp-enként 500 Ap-t vesztesz automatikusan. 😛

  31. Szerintem meg 5 perc inaktivitás után rakja ki az embert és tegyen be a helyére mást.

  32. Az öt perc inaktivitás oka lehet bármi egyéb is, így ezt rövidnek gondolnám, csak úgy mint egy 10mp-s draint. Az AP drain nem rossz ötlet, de 10 mp kicsit alacsony határ.

  33. 5 perc valóban kevésnek tűnhet de ugyebár elég karcsú a Dredgionra fordítható időkeret..

  34. Nemtom. Anno ha Quick entryvel léptem be és megkaptuk az Azalie premadet akkor az esetek többségében afkkal végződött az egész. Szóval ha azok leülnek afkolni akkor most jelentsem föl őket ezért?
    Feltételeztem, hogy az NCWsetnek fontosabb dolga is van…

Comments are closed.