header image
 

Tera: Impozáns fejlesztések, helyes válaszok

Ha érdekelnek további TERA Online-nal kapcsolatos cikkek, információk, bejegyzések, akkor látogasd meg a TERA MMORPG-vel foglalkozó tematikus Variance blogot is: http://tera.variance.hu/

Véletlenül sem szeretnék párhuzamot vonni az Aion és a Tera között, pláne nem most, hogy van bőven gond “hazai pályán”, már napok óta meg akartam írni ezt a postot a Tera kapcsán, mivel ott viszont egyre inkább beindulóban van a start előtti giga kommunikáció és csak úgy özönlenek be az infók. (Még mindíg nem vagyok benne biztos, hogy az Aion után/mellett/helyett egy másik Koreai MMOval kellene-e folytatnom mind játék, mind blog szinten…)

A tovább után néhány érdekes/fontos információ mind a játékról, mind az EU üzemeltetésről: (az összes információ a terafans.com-ról származik)

Új skillek / identitás zavaros Mystic

Az első bejegyzés szóljon az új skillekről. Még koránt sem fejeződött be a class skillek fejlesztése. Újdonságként hat – számomra legalábbis -, hogy megjelentek chain skillek. Legalábbis a Warrior class Tornado skillje valami hasonlót hivatott megvalósítani. Lényege, hogy az Evasion képesség használata után lehet ezt a skillt használni. Az Evasion határása a karakter bukfencelve kitér egy ütés elől, majd az animáció végén a Tornado hatására csinál egy 360 fokos fordulatot amivel körbesuhint. Mindez a gyakorlatban valahogy így néz ki:

Több class is kapott új skilleket, így pl. az Archer is megkapta a nyílzáport (Rain of Arrows); de ami sokkal érdekesebb, az a Mystic class. Ezeddig egyrészt a Mysticet többször is átnevezték, másrészt viszont a szerepe is folyamatosan változott. A legutóbbi skill listák alapján elvitték a class-t egy support irányba, melynek hatására aurákat hurcibál magával, amivel folyamatosan buffolja a csapatát. Tehát egyfajta chanter szerepkört kapott Tera-ra implementálva. (Mindezt a közösség legnagyobb nemtetszése által övezve). Most viszont konkrétan három különböző Summon Spirit képességet kapott, amivel képes megidézni egy-egy spiritet, amelyek tankolni, dps-elni és supportolni (healelni) tudnak. A skill valahogy így néz ki a gyakorlatban:

Új karakter creation interface

Az FGT#1 idején én is szóvá tettem, hogy a caracter creation interface eléggé fapados, lényegében fajonként választani lehet 10-20 archetípusból és ezen túlmenően semmilyen customisation nincs. A release hajrában, természetesen erre is ráfeküdtek a srácok. A régi interface valahogy így nézett ki: http://www.terafans.com/uploads/1279940099/gallery_24_4_320801.jpg

Az új viszont már így pompázik: http://www.terafans.com/uploads/1279940099/gallery_24_4_223979.jpeg

Mondjuk nekem igazából az eredeti is több mint elég lett volna, de persze tudom, hogy sokan szeretik kiélni minden perverziójukat abban, hogy a darázsderékhoz 90ZSÉ-s kosárméretet passzintanak.

Mindent bele leves

Persze a véghajrában nem csak a külcsín, de a belbecs is kap rendesen utánpótlást. Egyre inkább kezdi beolvasztani a Tera azokat a feature-öket, amelyek más MMOkat tesznek naggyá, vagy leginkább csak játszhatóvá. Két ilyen téma is akad itt:

  • Achievement rendszer: a legtöbb fejlett játékban/MMO-ban van valamilyen achievement rendszer, a rendszer célja, hogy a játékos kapjon valamilyen naplót arról, hogy mit mikor ért el a játékban. A Tera már az induláskor egy fejlett achievement rendszerrel fog indulni. A rendszer megjelenése egy az egyben ugyanaz lesz mint a World of Warcarftban: nagy panel rajta kategóriák alatta pedig a konkrét kinyitható achievementek.
  • Glyph rendszer: Eddig az én egyik legfőbb okom arra, hogy miért is ne akarjak foglalkozni a Tera-val, az volt, hogy a játék még annyi karakter fejlesztési lehetőséget sem tartalmaz mint az Aion, pedig ugye ebből az Aion-ban is kevés van. Nos a Glyph rendszer implementálásával próbálják ellensúlyozni ezt a hiányosságot. A glypheket küldetéseket lehet megszerezni, classonként kb 20 lehetséges glyph lesz, melyekből természetesen egyszerre csak maximalizált számút lehet aktiválni. A Glyphek a meglévő képességet erősíti, csökkentik azok cooldownját vagy pl. fokozzák azok crit esélyét. Ha jól értelmezem a rendszert, akkor nem az lesz, hogy X Glyph az Y skill-t erősíti, hanem a glypheket rá lehet húzni egy-egy skill-re és akkor azon a skillen fejti ki a határást. Öttletes.
  • Egyébként a videók alapján az egész UI meg lett változtatva. A korábbi szolidan egyszerű UI-hoz képest a legfrisebb videókon egy eléggé robosztus Warhammer online stílusú UI látható.

Frogster: “helyes” válaszok

A Frogster bevonása kapcsán még mindíg bizonytalan a közösség, az viszont biztos, hogy az En Massenál végülis bármi is jobb lehet. Ezen a nyomvonalon az En Masse és a Frogster egymástól függetlenül megválaszolta azokat a kérdéseket, amelyek leginkább érdekelhetik a potenciális játékosokat: (Nem akarok párhuzamot vonni, de a válaszok egy része gyanúsan ki van hegyezve arra, hogy az NCWest mi mindent failelet az Aion kapcsán és, hogy ők ebből okultak és itt nem ez lesz…)

Nézzük először, hogy milyen infókat osztott meg ezzel kapcsolatban az En Masse:

  • Az Európai szerveren az EU-ban (Németország/Berlin) lesznek és azokat a Frogster üzemelteti, tartja karban.
  • Az EU szerverekre a Frogster fogja biztosítani az account creation felületet és az EU accountokkal értelemszerűen nem lehet hozzáférni az USA szerverekhez.
  • Az EU játékosok számára a Frogster fogja biztosítani a customer supportot is.
  • Az Angol mellett természetesen Francia és Német nyelven is biztosítva lesz a játék.
  • Az En Masse és a Frogster természetesen vállalja, hogy az EU-ban és USA-ban azonos időzítéssel és azonos tartalommal fog megjelenni a játék.
  • Az olyan tartalmi változások, mint pl. a “véres jelenek eltávolítása” egyedileg lesz kezelve az EU-ban, függően attól, hogy a helyi rendelkezések mit mondanak ki a korhatáros tartalmakra. Ez annyiból pozitív hír, hogy nem lesz ránk kényszerítve az amerikai besorolás, hanem helyette a játék minden bizonnyal a PEGI (Pan European Game Information) szerinti besorolással fog megjelenni.
  • Bár sokan tartottak attól, hogy a Frogster miatt esetleg szóba jöhet valamilyen mikrotranzakciós fizetési modell, de megnyugtattak mindenkit, a Frogster nem kíván eltérni az egész világra alkalmazandó üzleti modelltől, természetesen (igazodva a területi szokásokhoz) előfizetéses konstrukcióban kell majd fizetni a játékért.
  • A Frogster fogja üzemeltetni a Tera-Europe.com oldalt, mely az EU specifikus információkat is fogja tartalmazni. Természetesen ettől függetlenül minden játékos welcome a Tera-Online.com oldalon is függetlenül attól, hogy területileg hova tartozik.

Oké, ehhez képest az alábbiakkal kontrázott rá a Frogster:

  • Semmilyen szinten sem tervezik, hogy a Teraból free-to-play játékot csinálnának.
  • Jelenleg a BlueHole-lal közösen specifikálják a szerver vasak paramétereit, megtesznek mindent, hogy a lehető legjobb minőségű hardware-t tudják a szerverek alá tolni. Tisztában vannak azzal, hogy a Tera-ban a targetless combat rendszer miatt mennyire is fontos a performancia, ezért tényleg a legjobb szervereket fogják a projekt alá tolni, hogy ezen ne múljon. Jelezte továbbá, hogy ezzel kapcsolatban azért sincs miért aggódi, mert a Frogster és a BlueHole közötti szerződésnek ez amúgy is egy nagyon komoly pontja, tehát nem rakhatnak akármit a játék alá.
  • A Frogster a játékhoz 24/7-es supportot vállal! (Igen, jó érzés ezt végre kimondani… Csak megjegyzem, hogy az En Masse a mai napig nem tett ilyen vállalást az USA piacra)
  • Persze az hogy van egy 0-24-es support, az még nem feltétlenül jelent sokat. Az viszont igen, hogy a Frogster vállalást tett arra, hogy a Tera customer support csapat egy független csapat lesz, akik nem megosztott erőforrások lesznek a többi üzemeltetett játékkal. Ahogy a Frogster fogalmaz: “A Tera egy tripla-A-s játék, amelyhez nem elég a fantasztikus grafika és a tökéletes gameplay, egy ilyen játék, csak akkor lehet nyertes, ha a lehető legjobb Customer Support és Community Management társul hozzá” (szivemből szóltál Günter (szerk.))
  • Mindennek megvalósítása érdekében egy teljesen független csapatot hozott létre a Frogster, ahova jelenleg is több nyitott specialista pozíció van nyitva)
  • Tudjuk, hogy a legtöbb játékkiadó esetén bevált gyakorlat, hogy az információ kiadások, a patchelések és minden egyéb dolog időben eltérően kerülnek kiadásra az egyes kontinenseken. A BlueHole, az En Masse és a Frogster azonban megegyezett, hogy az összes kontinensen minden játékos időben egyszerre fog megkapni mindent, ezzel biztosítva, hogy senki ne érezhesse megát alárendeltnek. (itt most elmorzsoltam egy könnycseppet (szerk.))

~ by Menorel on .

Aion

10 Responses to “Tera: Impozáns fejlesztések, helyes válaszok”

  1. ez a jatek kijon iden? avagy a gw2 elott jon par honappal a kovetkezo evben?

  2. koszi. munkabol nem tudom megnyitni a hivatalos oldalt 😉
    ha jol tudom, a gw2 beta tesztjei ez ev vegen kezdodnek, amibol gyanitani lehet, hogy Q1 2011-ben launch lesz. jo lett volna, ha meg iden kihozzak ezt, mert igy valoszinu, hogy csak a gw2-t fogom csekkolni.

  3. Márhogy nem azért írtam így, hogy kioktassalak, hogy nézd meg a hivatalos oldalon, hanem azért, mert igazából én sem tudtam és én is csak most néztem meg és ha már van egy ilyen “légből kapott” infóm, akor csak megadom a forrást. (ugye darkspell? 🙂

  4. jaja, vagom – csak irtam, h thx.:)
    nekem valahogy ez a Tera kicsit semmitmondo. most ez vagy azert van, mert nem olvastam eleget utana, vagy tenyleg kisse feluletes a lore. legalabbis a gw2-rol mar most sokkal tisztabb kepem van, hogy mit is akarnak, s milyen formaban az Arenanetesek.

  5. Vicces, hogy egy maci rohangál Mystic-ként, lehet jó lesz, de a gw2 nekem is szimpatikusabb. Arról is írhatnál egy hasonló postot Menorel! 🙂

  6. 1 problémám van igazából…

    Brian Knox

  7. Huber: nemtudom, hogy mi az a gw2, nem értek hozzá, soha nem játszottam az első résszel és nem is szeretnék sem azzal, sem a második résszel. Innentől kezdve nem tudhatok róla irni. De megteszi ezt helyettem Füberjáró a saját blogján: http://guildwars2hu.wordpress.com/ címen.

    Dvine: Brian Knoxtól részben megszabadultunk a Frogsternek köszönhetően, persze csak részben. Egyébként engem továbbra sem győzött meg a Tera, de mindenesetre a szemem rajta tartom.

  8. Köszi!

  9. […] Véletlenül sem szeretnék párhuzamot vonni az Aion és a Tera között, pláne nem most, hogy van bőven gond "hazai pályán", már napok óta meg akartam írni ezt a postot a Tera kapcsán, mivel ott viszont egyre inkább beindulóban van a start előtti giga kommunikáció és csak úgy özönlenek be az infók. (Még mindíg nem vagyok benne biztos, hogy az Aion után/mellett/helyett egy másik Koreai MMOval kellene-e folytatnom mind játék, mind blog szinten…) A tov … Read More […]

Comments are closed.