header image
 

Az NCWest értékelte az elmúlt időszakot

A hét és egyben a hónap végére az NCWest több fronton is értékelte az elmúlt időszak teljesítményét. Egyrészt ugye volt a korábban már a Lance féle válaszlevél a kommunity kérdéseire, tudom, hogy azt igértem, hogy lefordítom/kivonatolom, de ez nem fog megtörténni, mivel igazából nincs benne olyan dolog, ami előre mutatna, legyen elég azzal kapcsolatban, hogy Lance végülis korrekt módon elismeret, hogy elcsesztek jópár dolgot, de persze ennek ellenére ők is csak áldozatok…

Célszerűen ezeket a témákat egy csokorba csomagolva adnám át nektek: (Javasolnám, hogy az utolsó előtti fejezetet inkább azok ne olvassák el, akik “extrém módon szétcseszték az érzékeny frakció egyensúlyt azzal, hogy a felelőtlenül transferelgettek jobbra-balra” – ez a gondolat nem tőlem származik… értelemszerűen (szerk.))

Exteel shutdown

Az USA fórumon került elő, hogy az NCWest immáron búcsúztatja az ötödik játékát is (legutóbbi az elég botronyos Tabula Rasa shutdown volt). Konkrétan az Exteel robotos online játékról van szó. Pár napja közölték a játékosokkal, hogy game over van, az Exteel szervereket szeptember elsejét végérvényesen lelövik, akinek van még “NCcoin” az valami költse el azt addig (célszerűen olyan dolgokra, amiket szeptember 1-ig tudna használni), mert semmilyen visszatérítést nem lehet majd követelni a permanent shudown után. A post kapcsán került elő a kérdés, hogy vajon mennyi időnek kell meg eltelnie, hogy az Aion kapcsán is hasonló döntés szülessen. Tamat persze “azonnal” válaszolt: “Az Aion javarészt sikeresnek mondható Észak Amerikában és Európában és túl is szárnyatal az NCSoft elvárásait. […] Az Exteel szintén egy nagyon jó játék volt, épp ezért nagyon fájdalmas volt meghozni ezt a döntést, de sajnos a befejezése egy ütlezi döntés alapján lett kimondva.” Szerintem ezt a mondatot így ahogy van be is rakhatja Tamat a vágólapra. Még egy fél év és a GW2 megjelenése után csak az Aion-t kell lecserélni GW2-re az Exteel-t pedig Aion-ra. Végülis az Aion is egy nagyon jó játék és minden bizonnyal fájdalmas lesz itt is meghozni majd a döntés egyszer a shutdownról, amit persze minden bizonnyal szintén meg fog előzni egy kötelező érvényű üzleti döntés.

Blind Eye of Community

A heti “Eye of Community” szokás szerint mindennel foglalkozik, csak azzal nem, amit tényleg a community-t érdekelné, helyette viszont:

  • Megtudhatjuk belőle, hogy egy nagyon intenzív hét áll mögöttünk, amit most egy izgalmas hétvége fog követni.
  • Azt is megtudhattuk, hogy ezzel a héttel kiosztásra került a Dash of Daevas event jutalmainak nagy része. Már csak az event egyik elhanyagolhatóan pitiáner része van hátra, ami a frakció rewardok kiosztását jelenti ugye, de persze ennek is el fog jönni az ideje valamikor a jövő héten.
  • Természetesen azon is nagyon dolgoznak, hogy jövőhéten kiosszák a FotRS rewardokat is. Hmm, drukkoljunk nekik.
  • De persze tekintsünk előre, ez a hétvége fergeteges lesz. Nem elég hogy dupla XP, de még reactivation is! Ez az, ez kell a jelenlegi játékosoknak, mindkettő tényleg frenetikussá fogja tenni a hétvégénket!
  • És akkor következzék a kérdés, ami minden bizonnyal leginkább érdekli a játékos közösséget: “Valaha is be fogunk tudni jutni a Tower of Eternity romjai közé és valaha is találkozhatunk majd a Seraphim/Shedim Lordokkal a játékban?“, Igen, tényleg ez most a legégetőbb kérdés! Most, hogy egyébként már elég jól ismerhetjük a 2.0 contentjét és pontosan tudjuk, hogy a 3.0-ról még semmi infó nem szivárgott eddig ki, most tényleg nagy létjogosultsága van ennek a kérdésnek. Hogy mi volt rá a válasz: A kérdés első felére úgy ahogy van, elfelejtettek válaszolni, a második felére meg azt mondták, hogy a Empyrean lordok most nagyon azzal vannak elfoglalva, hogy Tiamattal harcoljanak, ezért miután belépünk majd a 2.0-ban Balaureába, hihetetlen/soha nem látott közelségbe kerülünk a Lordjainkhoz, de persze annyira azért nem, hogy láthassuk is őket.
  • Ezek után az “other news”-ban megismerkedhetünk pl. a Royal Legion légió recruit videójával, ami kapcsán nagyon ajánlják a figyelmünkbe, hogy húhh ez igen, ilyen videókkal kell recruitolni. Persze az már egy másik kérdés, hogy a Royal Legion jelenleg tömeges account cancelre készül, mivel a transfer felfüggesztésével kirántották a lábuk alól a talajt és ott ragadtak a Spataloson.

Röviden ennyit arról, hogy az NCWest szerint mi is izgatta a közösséget a héten.

July Community Address: Open letter from Lance Stites

Természetesen itt a hónap vége és egy ilyen hónap vége után azért illik írni is valamit. Az “összefoglalót” ezúttal Lance írta meg, aki egyből jelezte is, hogy csak azért ő írja ezt, mert “Chris ‘Kinslon’ Hager egy előre nem tervezett/váratlan dolog miatt nem volt abban a helyzetben, hogy ezt megtegye.” Ez minden bizonnyal azt jelentheti, hogy elment nyaralni, erre utalhat az is, hogy …megszületett a Kinslon baba, de Lance szerint nem kell aggódni, néhány hét múlva vissza fog térni Kinslon az irodába… (szóval tényleg nem kell aggódni, hogy esetleg ő is feladta…)

Nézzük a fontosabb momentumokat a nyílt levélből:

  • Egy nagyon eseménydús nyár áll mögöttünk Lance szerint. Érdekes, szerintem még nagyon messze van a nyár vége, bárhonnan is nézzük… Mindenesetre Lance szerint nagyon sok pozitívumot hozott ez a nyár. Pl. ugye az 1.9-es patchet is, amely több szempontból is fontos, hiszen ez a patch bizonyítja, hogy mennyire nagy közreműködés van az anyacég és Seattle központ között. Az 1.9 tartalmát mi kértük és el is hozták nekünk.
  • Nem mellesleg össze is vontak “néhány” szervert, annak érdekébe, hogy élhető körülményeket biztosítsanak minden játékos számára.
  • Mindemellett persze ingyenes karakter transfer lehetőséget is biztosítottak annak érdekében, hogy a merge miatt kialakuló race conflictokat el tudják hárítani a játékosok, azonban ennek beláthatatlan és előre mégcsak meg sem sejthető hatásai lettek. Az NCWest minden várakozását felülmúlva a játékosok tömegei transfereltek el a szervereikről ezzel szétdúlva és felborítva a merge hatására kialakult egyensúlyt a frakció között. Miután realizálták a játékosok által okozott szörnyűségeket kénytelenek voltak meghozni azt a negatív döntést, hogy felfüggesztik a free-transfert, csakhogy megakadályozzák a helyzet tovább romlását.
  • Jelenleg a teljes NCWest azon dolgozik (kivéve ugye Tamatot, aki a hülye párduc jelmezeket próbálgatja fel a karakterére és azokat fényképezgeti), hogy kidolgozzanak egy statégiát, amivel képesek visszamanagelni mindazon szörnyűségeket, amik – hansúlyozom mégegyszer – a játékosok felelőtlen döntése miatt alakult ki és az NCWest mégcsak legszörnyűbb álmaiban sem gondolta, hogy a frakció ütközés miatt engedélyezett “free-transfer” ilyen elitélendő és kicsinyes célokra fogják használni a játékosok.
  • Hogy min is dolgoznak konkrétan Lance szerint? A megoldást abban látják, hogy a szervereken limitálni fogják az erősebb frakciónál a karakter létrehozást, melyhez egy “tool”-t fognak használni. Remélhetőleg ennek az eredmény az lesz, hogy helyreáll minden szerveren az érzékeny egyensúly. (Márhogy szerintük…). Közben Pocak már jelezte, hogy ez a fajta race limitation bekapcsolásra is került pl. a Spatalos/Elyos oldalra:
  • Természetesen a játékosok felelőtlensége miatt szétbarmolt balance mellett azért az NCWest más jóságokon is dolgozik (ami ugye azért érdekes, hiszen az előző bekezdés tanúlsága szerint az NCWestnél mindenki azon dolgozik, hogy helyrehozza a balance-t, kivéve persze Tamatot, aki kimenőt kapott a párducjelmezek miatt). Többek között most veszi kezdetét egy “reactivation” kampány, melynek keretei között megpróbálják visszacsalogatni a régi játékosokat, hogy azoknak is bemutassák az 1.9-es patch által elhozott jóságokat. Természetesen itt van előttünk ugye az “Aion: Assault of Balaurea” kiegészítő is, amit egyébként teljesen ingyenesen fognak letölthetővé tenni minden jelenlegi felhasználónak. Ezzel együtt a frisítést értékesíteni fogják a viszonteladóknál is.
  • Az utolsó két bekezdést inkább nem is kommentálnám, akinek még nem verte ki a vérnyomása a plafont, az olvassa el a közleményben és húzza fel magát rajta…

Comments? Who cares? v2.0

Ezzel a témával kapcsolatban is van egy kis érdekesség, ami már megint csak az EU playereket érinti negatívan. A official noteokhoz bekerült “comments” link egy olyan helyre mutat (News and Informations) az EU fórumon, ahol csak az adminisztrátorok tudnak postot nyitni vagy hozzászólást írni. Még szerencse, hogy érdekli őket a véleményünk.

~ by Menorel on .

Aion

29 Responses to “Az NCWest értékelte az elmúlt időszakot”

  1. Mennyit érhet vajon egy acc?

  2. Ejj ti emberek nem vagytok képesek értékelni azokat a kosztümöket min a grafikusok több percet is dolgoztak csak azért hogy feledtessék az elmúlt napok/hetek/hónapok bakijait 🙂

    Lassan az lesz hogy az összes player összefog vesznek egy pár párduc jelmezt és azzal feszítik keresztre az ncwestet.

    Jön még kutyára kamion.

  3. Ez lassan már a falhoz állít, letérdelni, tarkólövés kategória…

  4. Nem lehet csinálni karaktert az adott szerveren az erősebb frakcióból? Meddig?:)

  5. Míg nem lesz elég évé 1 asmo.

  6. Ki kérem magamnak én felelősségem teljes tudatában transfereltem és “jobbra” 🙂 🙂 Ha már itt tartunk, mindenki dögöljön meg aki felelőtlenül nem transzferelt és ezzel elb*szta a balanszt! 🙂 Meno, nem a játékosok dolga a balanszt fent tartani, de ezt már párszor megbeszéltük.

  7. Coro: én csak leírtam, amit az adott szösszenetekből kiolvastam. Ugye nem gondolod komolyan, hogy ezek fentebb az én véleményemet tükrözik? Természetesen, hogy nem a játékosok hibája az, hogy kihasználnak egy adott lehetőséget, ezt a hibát az ncwest követtel el, amikor nem hallgatott heteken keresztül a folyamatos figyelmeztetésre, hogy a free-transfernek rossz vége lesz. Most perce könnyű azt mondani, hogy “nem gondoltuk volna, hogy ez lesz”…

  8. Öhm, mea culpa akkor … 🙂

  9. Semmi probléma nem lett volna, ha nem valósul meg az Első transfer. Persze parasztvakítás megvolt, hogy akkor majd köv alkalommal már 5kk AP-t lehet vinni, meg 1-2 hónapon keresztül lesz hetente transfer. Kár is a szóért igazából, mindenki ismeri a storyt. Teljesen átgondolatlan volt a dolog, nagyon nehezemre esik elhinni, hogy egy épeszű embernek (arról nem is beszélve, hogy valaki(k) számára akik ebben dolgoznak) nem jut eszébe, hogy a szívó oldal nem húzza el a csíkot ha lehet…
    Commentek kikapcsolása is ha kb. 3 héttel ezelőtt történik, amikor 1-2 hétig semmi hír nem volt, senkit nem zavart volna a dolog (ennyit legalábbis biztosan nem, pláne, ha ue-t a magyarázatot hozzácsapják).
    Úgy látszik, hogy nem lehet kinőni, hogy hülyének nézzük a játékosokat és ráadásul erre rákontráznak “a hülye játékosok rontják el a játékot” magyarázattal.

  10. “Aion: Assault of Balaurea” kiegészítő is, amit egyébként teljesen ingyenesen fognak letölthetővé tenni”

    Van olyan ember, aki megvenne ujabb 12k forintert? -.-“

  11. Inkább vennék belőle Starcraft 2-őt >.>

  12. Feltehetően nincs olyan ember, aki megvenné most a 2.0-át mondjuk 12k HUF-ért (vagyis biztos van), de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez egy tudatos döntés az NCSoft részéről a “szar helyzet” miatt. Tudomásom szerint a fizetős expansion rendszer nem igazán jellemző az NCSoft egyéb MMOjaira sem (gondolok itt a sok-sok kiegészítőt megért Lineage sorozatra). Ennek ugye az lehet az alapgondolata, hogy Koreában lejátszott idő alapján megy a játékért a fizetés (tehát nem havidíj) és ilyen szempontból egy-egy kiegészítő az új content miatt elég sok played-time-ot hoz a konyhára, így bőven megéri “ingyen” adni a contentet.

  13. Vagy inkább ez az egyszerűbb módja egy félkész játék teljes áron történő eladásának ami később teljesedik ki a kiegészítők révén.
    Vagy ez már nagyon összeesküvés elmélet gyanús? XD

  14. Menorelnek van igaza. Mellesleg annyi ujitast nem is tartalmaz a 2.0, hogy erdemes lenne penzt kerni erte (vagy csak keveset). De azert “zavaro”, hogy ingyenesnek hirdetik, holott amugy is ingyenes lenne…nah ertitek hogy ertem…

  15. Kasya: Én ezt sem érzem annyira erőltetettnek. A nyugati piacon teljesen bevált, hogy az expansion-öket pénzért adják. Nézd csak meg pl. az Age of Conan-t, a játék még az Aionhoz képest is nagyobbat bukott, ehhez képest nemrégiben hozták ki az első expansion-t, amit viszont meg kellett venni és az addig kitartó játékosok meg is vették, ahogy ugyancsak megvennék az addig Aion játékosok is ha fizetni kéne érte.

    Masako: Ez a “félkész” játékot meg hagyjuk már. Az Aion 1.0-nál teljesebb MMORPG játékot én soha nem láttam még, pedig már elég sok MMO startjánál ott voltam. Az egy másik dolog – és ezt be kell ismerni, hogy – az Aion a Koreai játékosoknak és a koreai/kínai fizetési modellre készült, ennek megfelelően iszonyatosan elnyújtott szintezés és egy olyan endgame, ami hosszútávon fix bevételt termelt az anyacégnek. Ezzel szemben mi megkaptuk a “westernizált” verziót az 1.5-ös patch személyében… Ha volt valami hiba akkor az az volt. Inkább hozták ki volna az 1.0-át egy fél évvel hamarabb és hagyták volna ki a teljes 1.5-ös patch fejlesztését beleértve SteelRake-kel Dark Poetaval és Dredgionnal, fortress instanceokkal együtt. Ezek a fejlesztésekkel csak azt érték el, hogy most egy iszonyatosan felhigult játékosbázis van a játék mögött. Holott ha ezt nem teszik meg, akkor kb azonnal lemorzsolódtak volna a PvEhírók, cserébe viszont a legnagyobb PvP klánok nem léptek volna le azért, mert inkább megy a frakciójuk instázgatni, mint ki a csatatérre.

  16. az “elnyujtott szintezesen” vitatkoznek,mmoban meg sosem talalkoztam ennyire egyszeruen elerheto max szintel,amire megjobban rafejeltek 1.9 ota,most mar total instant max lvl van.pedig szinten eleg sok mmoval toltam mar.es fogom is meg:)a tobbiben egyetertek!

  17. Mint az talán kiolvasható volt az irományomból én nem az 1.5-ről, de mégcsak nem az 1.9-ről beszélek, hanem az 1.0-ás szintezésről. Szerencsém volt felhúzni egy karaktert lvl32-ig C-Aion 1.0-ban, de ott van pl. moon aki felhúzta lvl40+-ig és hidd el nekem, amit 1.5-ben megtapasztalhattál az rohadt messze volt attól, amiben anno mi kezdtünk. Képzeld el a szintezést úgy, hogy se Theobomos (még a lvl18-25-ös rész sem), se szintező instanceok (Fire Temple kivételével szintező instance nem is volt), se fortress isntanceok, se Steel Rake se Dreadgion semmi. lvl40-től lvl45-ig úgy szintezted magad, hogy vagy Heiron/Beluslanon grindeltél vagy felső abysson a lvl40-es balaurokat. Mindkét helyen tömegesen öltek meg, ha megtehették. Konkrétan 1 hét playtime volt lvl40 felett egyetlen szint behúzása,de lvl40 alatt sem volt móka és kacagás az élet. A ma játékban lévő questek tizede sem volt benne az 1.0-ban. Ráadásul C-Aion 1.0-ban nem volt se Energy of Repose, se Lodas Amulet, de mégcsak duplaXP hétvégék sem.

  18. akkor az 1.0ra igaz volt anno,h “félkész Aion” 🙂

  19. Valójában fentebb pont azt irtam le, hogy az 1.0 valójában miért nem volt félkész mindennek ellenére, úgyhogy nem ismétlem meg magam, Mindenesetre amit mi kaptunk (1.5-ös verzió), arra minden bizonnyal már méltatlan a “félkész” jelzőt használni, és ebben úgynézem egyetértünk.

  20. 18-25os theobomos volt 1.0ban emlexem ra:P a tobbi resz meg ilyen kordonokkal el volt zarva es a mappon is csak ezt a low lvlt reszt lehetett latni.

  21. Igaz, valójában a C-AION-ban én is ott voltam Theobomoson, az kavart meg, hogy ugye 1.1-es patch notesban hozták be a lvlcap növelést és vele együtt az új zónákat Theobomosra. Ezt leszámítva a többi igaz, piszok nehéz volt a szintezés a mai állapotokhoz képest.

  22. Ez az 1.0-ás nincs fortinsta dolog tetszik.
    Ez a játékban a legnagyobb bohócság hogy mobot ölsz instanceolt környezetben és kapod a pvp geart.
    Ennyi erõvel jancsika elmegy 200x sr-be aztán megveregetnék a hátát , ügyes voltál itt egy jó kis abyss set.Vicces hogy lassan az összes pve patkány ap-s setekben rohangál és tényleg annyiban csináltak érte mást hogy nem dpbe/srbe hanem fort instába jártak.
    Pvpért járjon pvp cucc, mi olyan bonyolult ebben .
    Akkor ha látnám Bélát a 40es setjébek akkor azt mondanám ez igen , tud valamit!

  23. hát jah,én is csodálkozom rajta hogy a fenébe járhat AP mobokért meg relicekért,de hát ez van sajna.

  24. 1.5 = másfélkész játék 🙂

  25. Amúgy a balanszra gondolva a Pere egész jó szerver lett (meg lehet volt is). Hétközben az Asmo szép komótosan befoglal mindent, aztán vasárnap meg az Ely hamm bekapja az összeset egy harapással 😀 (Igaz most a balaur is ráharapott pár fort-ra)

    Amúgy tényleg megnézném, hogy hány ember feszítene full Abyss felszerlésben fort insták nélkül, egy olyan rendszer mellett, hol minél magasabb rangod van annál nagyobbat buksz, de halni ugyan olyan könyen halsz, mint alacsony rangon. Mer azért, egy 923k-s fegyvert csak pvp-ből kiszedni igazán epix mutatvány lenne…

  26. Lehetett volna a rendszer kicsit emberibb. Kevesebbet buksz, többet nyersz, alacsonyabb árak+ csak pvpért ap.
    Az embereknek lenne miért pvplni,keresni a harcot.
    Lettek volna akkora csetepaték hogy megértünk volna kapaszkodni.
    Ellenben most mi van? Jobb pvp geart nem lehet kiszedni pvpvel , csak kizárólag pvevel.
    Kissebb rankon még csakcsak (bár ott is jobban jön az ap pveböl) de nagyob szinten abszolut nem éri meg keresni a harcot vagy egyáltalán kimenni abyssba is.

  27. Meno: bocs az offért, de ma véletlenül rábukkantam a titkos tera blogotokra. 🙂 remelem hamarosan befejezödnek az elokészületek.

  28. Imnoteph pssszzzt! >_<

  29. Na igen, ennyit a nagy bejelentésről 🙂 Tessék erre fáradni: http://tera.variance.hu/

    A többit majd később 🙂

Comments are closed.