[2.0] PVP nerfbunkó
Olvasgatva a korai fórumokat csak azt látom, hogy mindenhol elégedetlenkednek a játékosok. 16-án kijött egy patch koreában, ami eléggé hanyatt vágta a PVP-t. Egyrészt a rift rendszer kapott egy defenzív buffot. Tehát ha valakit a saját zónájában megtámadnak és megölnek, akkor az kap egy defenzív buffot, aminek a célja, hogy ne lehessen gankelni az illetőt. A gond inkább csak az, hogy ez a bizonyos buff nagyon erős. Konkrétan értelmét vesztette a tweakelés.
Bár nem csak ide tartozik, de azért szintén negatívan érinti a tweak/rift kérdést a kiskek elhelyezésének korlátozása is. Gyakorlatilag az összes nehezen megközelíthető terület (hegyek, dombok) tiltott területek lettek. Az ezzel kapcsolatos elégedetlenséget persze némileg ellensúlyozza a területbe besimuló textúrájú kiskek megjelenése. Persze ettől még nem láthatatlanok, csak nehezebb kiszúrni őket.
Ami viszont igazán felbosszantotta a játékosokat az 16-án behozott beteg mennyiségű patrolozó és fix guard spot Inggisonon és Gelmarshon. Gyakorlatilag nincs értelme átmenni az ellenség területére (még akkor sem, ha egyébként megtehetnéd), mert – Ground Abyss kialakításából fakadólag – a rengeteg szűk átjárón nem fogsz tudni átjutni, hogy valódi PVPhez juthass. Mi marad? Silentera Canyon mint egyetlen lvl50+-os PVP terület. Hogy ez mennyire elég? A koreai játékosok szerint édeskevés. Csak az jön be a Canyonba, akinek ott tényleg dolga van, arról nem is beszélve, hogy egyáltalán be tud-e jönni az ellenfél a canyonba, amihez azért nem ártana bizonyos mennyiségű PVP orientáltság. (Fortressek elfoglalása és megtartása.)
Nem is alapvetően az a baj, hogy vannak guardok, hiszen végül is megfelelő trükközésekkel csak el lehet azokat is kerülni, vagy max megölni (bár a lvl57-es elit guard elég komoly falat lesz…), a gond az, hogy beteg sok van és ha találsz is egy szerencsétlen ellenfelet, akkor az – Ground Abyss kialakításából fakadóan – pillanatok alatt el tud glideolni a legközelebbi guard posthoz.
források: QQSource, koreai hivatalos oldalon a témával foglalkozó discuss,
Apró megjegyzés a végére: Az AionSource úgy tálalja a dolgot, hogy az Inggison és a Gelkmarosh guard spotok a ‘westernizálás’ során kerültek csak be, tehát a KR-Aion-ban ezek nem szerepelnek. Lehet persze hogy igazuk van, de a héten több postot is láttam plaync oldalon, ahol pont erről értekeztek a Koreai playerek is. Mindenesetre ez talán lényegtelen is nekünk, hiszen ha tetszik-ha nem mi így kapjuk a játékot.
Aion
A riftezés nagyon jó kis szinfolt a játékban , remélem nem fogják kinyirni ezzel a buf dologgal.
off:
Kiváncsi lennék telemacsón asmo oldalon mi ment este a lfgben és hány feketeszárnyu fontolgatta a quitet.
Elyos nem sok esélyt ad nekik hogy legalább egyetlen fortresst behuzzanak felsõ abysson, pedig tegnap asmo kitett magáér , nagy számban felvonult.Szerintem aki élt és mozgott ott lehetett , de így is az elyos zerg ide oda pofozta õket abyssban.
xerb said this on August 30, 2010 at 7:39 am
@xerb: tévedés, messze nem volt ott mindenki és vlaszeg nem is lesz soha, mivel a drága ‘siege leader’ arcok nem örvendenek túl nagy népszerűségnek mostanság. Sokan azzal vádolják őket, némileg joggal, hogy csak a medál farmra koncentrálnak az alsó abyss-on, no-share ofc. Többen inkább uppert tryolnának szívesebben, de a nagyok inkább beülnek a kis lower fortjukba, amit be sem támad az ellen, mert ugye akkor jönne a pvp buff. Az igazság az, hogy az Elyos taktikusan és szervezetten csinálja a dolgait, míg az asmo oldalon csak a káosz van, az úgynevezett leaderek sem tudják megmozgatni a népet, főleg nem a szokásás pve noob szöveggel. Másrészről pedig elég sokan távoztak az egyes transfer körökben, ami így elég kemény létszám hiányt szűlt, és úgy látszik az Elyos oldalra többen is tértek vissza a 2.0 miatt. Röviden és tömören a szerver elég alkalmatlanak látszik a 2.0-ra, jól gearelt Elyos hadsereg fog szemben állni egy vegyesen gearelt szedett-vedett asmo hordával, kb sejthető a végeredmény 🙂
_T_ said this on August 30, 2010 at 8:56 am
Majd elfeledtem, ontopic:
Ez nekem egy gyenge próbálkozásnak látszik a balance miatti issuek kezelésére. Illetve lehet, h Jóska-Pista lvl35 cleric a kis full zöld gearjében örülni fog neki, akit azelőtt a Béla nevű lvl35-ös agyon gearelt twink ‘sin 2 percenként szedett le Alsig mellett a réten:)
Azért a full pvp zónának tervezett területen kicsit soknak érzem ezt a ‘védelemet’.
_T_ said this on August 30, 2010 at 9:12 am
Hát nagyon remélem, hogy élvezhető marad a riftelés. Sosem szerettem az abysst, mivel solo pvp-re teljesen alkalmatlan (kivéve scout class-nak), ellenben a riftezéssel.
Az új kiskekkel kapcsolatban: tökjó, hogy “beleolvadnak” a környezetbe meg minden, igaz van vagy 4 féle belőlük, ami 4 extra helyet jelent az inventoryban, mellesleg hiába az álcázás, ha nem lehet elrejteni őket, mert téged már nem fog álcázni, mikor a kisknél spawnolsz 🙂
Szergely said this on August 30, 2010 at 9:17 am
Hát ez így elég szarul hangzik. A kiskekről annyit, hogy nagyon király, h rejtő színe van, csak amíg zöld petty jelzi a minimapon, addig minek?! Eddig még minden kiskem leverték most is, pedig olyen helyekre pakolok… (na jó talán a legutolsó spotot még nem ismerik) A másik dolog az Ariel’s Curse. nem is értem minek a pvp védelem, amikor minden egyes ember megölése után curse virít a fejem felett. Tegnap átmentem, a galamb Béla piros nekem és ott farmolja a 40-es elitet. Én is 40 vagyok. Rank 6 volt, mint én. Megölöm, adja az AP ahogy kell, erre curse… Na most akkor mi van? Honnan kellene tudnom, h 43-as vagy 32-es az ely, ha ugyanúgy piros nekem? Amúgy rózsaszínt sosem ölök le, még ha megtámad, akkor sem. A lilát meg alap, h meg kell próbálni, nincs mit veszíteni. A másik meg, hogy ilyen körülmények mellett meg ki fog átmenni riftezni? És akkor hogy fogják csinálni a daily questet? Most lehetne azt mondani, hogy persze, mert abyss cuccban könnyű vadállatnak lenni, de mióta kiosztottak egy nagy halom relicet, minden majom tele van abyss cuccal, amihez ha még jön a pvp deffense az nem lesz vicces. De tényleg. Szóval ha ennyire gáz lesz a PVP, akkor veszek inkább egy xbox-ot, és Mortal Combatozok 🙂
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 9:52 am
Zender te meik szerveren jatszol ? és meik oldalon ?
Iam / Old said this on August 30, 2010 at 10:23 am
Szerintem sok “sírástól” megkímélt volna minden játékost, hogy ha úgy indul a játék, hogy van pve és pvp server. Pve-n ha saját területen leszednek 30p-re legyen “godmode” vagy téged ne lehessen leölni vagy te one shotolsz, persze világítsál mint egy karácsonyfa 10km-ről. Abyss pvp terület, vagy elfogadod vagy nem mész oda. Pvp serveren meg curse, mondjuk 50 kill után. Vannak pvp és pve orientált emberek, ezzel minden játéknak számolnia kell, az állomány szétválasztására pedig a server alap beállítottságának meghatározása a legegyszerűbb.
Stake said this on August 30, 2010 at 10:39 am
🙂 Igen lehetne azt is, vagy azt, hogy az Aion egy pvp orientált játék. Elfogadod, vagy mész Wowozni! 🙂 Nem azért fizetem az Aion accountot, h instázzak, azt tört szerón is lehet, nem kell hozzá más, csak 6 ember. Szóval ha “megszűnik” a pvp, akkor részemről vesztenek egy előfizetőt. (de úgy gondolom, h sokat) Amúgy meg mi értelme lenne a játéknak. Az ember húzza a geart, hogy egyre jobb legyen, aztán meg ölje a mobokat, ami valljuk be közepes gearben sem nagy kihívás. A pvp gear meg… vicc az egész. Hétvégén nézegettem a heti AP szerzés listát. Asmo oldalon van pár kedvenc. Lv31-es kari, kék-zöld gearben, a héten összeszedett kb 210.000 AP-t. Ami nem is lenne vicc, de mindemellé van neki összesen 21!!!!! killje. És ebből a nyaklán kivételével kiszedi a 30as éxerszettet. 21 killből… Én meg pvp-vel össze tok szedni napi 10-20K AP-t, ha minden jól megy, nem éjjel nyílik a rift, nem kapok állandóan curset, és tegyük fel még van fortress is alul, ahol lehet ölni guardokat meg az arra tévedő galambokat.
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 10:56 am
Nem lenne gond azzal, hogy folyamatosan gankelnek questelés közben, ha tudnék mondjuk instázni. De így, hogy insta alig van, és egyes területeken bizonyos időszakokban lehetetlen questelni, nem nagy élmény a játék… Látszik, hogy sok magasabb szintű karakter unatkozik és riftezni jár, pláne amikor buffot kap.
Jó, én PvE beállítottságú vagyok, nekem nem hiányzik a PvP
G said this on August 30, 2010 at 10:57 am
Zender: Biztos beváltotta a 14 crownt meg a veteran rewardot, az kb annyi 🙂
xerb said this on August 30, 2010 at 11:11 am
Hát a szintekről: nekem van egy 40es rangerem riftezni. (Zyon) A jelenlegi “célközönségem” a lv40-50 közötti karik lennének. Ezzel az a helyzet, h abyssban nincs 40 és 50 között mob, quest és semmi más sem. Úgyhogy még pvp-zni sem jár oda senki, mert nincs kit ölni. Egyedül a guardoknál lehet valamit alakítani, de sajnos olyan kevés guard van, hogy farmolni is kevés, meg az őket farmoló elyosok is kevesen vannak. Heiron tök üres. Tényleg nincs ott semmi. Párszor átmentem, kb csak ott próbálkozó asmoval találkoztam. Kisket sem tettem le, annyira nem volt értelme. Így marad Eltnen elite területe, ahol azért elvétve találok rendes ellenfelet, aki szintben van, vagy magasabb szintű party, aki elég rossz gearben van. Igazából ami kihívás az az arra tévedő kósza 50es kari, akinek sztem eléggé el szoktuk rontani a napját. Ami még kihívás a hozzánk hasonlóan vagy jobban gearelt szintén negyvenes karik, akikkel már ismerjük egymást annyira, h inkább “barátságos mérkőzésbe” fullad a dolog. Mindezek ellenére még mindig élvezetesebb a harc, mint az 50es gladimmal, mert ha azzal kimegyek abyssba, leginkább csak full partykkal találkozok, Heiron meg ugye tök üres. Az összes mókus bent vadul Theomboson. Oda kellene rift, és sok minden megoldódna 😛 Az instás reliceket meg úgy ahogy van törölném a játékból!
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 11:14 am
Zender: valószínűleg beváltotta a crownjait 🙂
Szergely said this on August 30, 2010 at 11:16 am
nvm lassú vagyok 😀
Szergely said this on August 30, 2010 at 11:17 am
Xerb: pont ezt mondom, h ne vegyen már ki senki 21 killel pvp szettet. Mert még ha kivesz egy gyűrűt, azt mondom, h jól van, örüljön neki, lv50ig el lesz vele. De majdnem egy egész éxszerszettet kivenni… Teljesen gáz ez így.
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 11:17 am
Zender. Teljesen egyet értek veled, ap csak pvpböl jönne, ennyi kellett volna.
Ehelyett pvp geart szinte csak pveböl szedhetsz ki mert aki pvplni akar azt szopatja a játék.
Heiron rift dologhoz csak annyit hogy mekkora fail már hogy 50-es rift nyilik 30-44es zónára, persze hogy akinek esze van nem megy oda.
xerb said this on August 30, 2010 at 11:23 am
Én megmondom őszintén a pve kék/zöld geart meg XP-t adó questeket meghagynám a saját területeken, viszont abysshoz kellene a motiváció. Pl a fenris/miragent szettet egy az egyben abyssba tenném. Azonkívül olyan questeket kellene betenni abyssba lv40-50 között, ami komolyabb pénzforrást biztosít, ami sztem elég motíváció a pvp területen való műköséshez. Aztán a komoly bossokat is abyssba tenném, pl Zapielt nem egy légió farmolná. Az instás reliceket meg símán törölném. Asszem ezzel megszűnne sok probléma. Aki nem pvp orientált, nem kap pvp geart, de nem is fogják halomra gankelni. Aki meg pvp-zni akar, pvpzhet, nem csóróskodna, (mert ugye a pvp elég költséges sport) meg lenne is target. A jelenlegi gankelés ellen még annyit, hogy amíg szar gearben voltam, én nem is vittem fel a rankomat, így nem is igazán vesztettem AP-t. XP-t meg amúgy sem. Kisket meg leraktam a legközelebbi guardokhoz és még soul sickness sem volt. Amit buktam az max 1 perc séta.Úgyhogy ezt a problámát annyira nem tartom kezelhetetlennek. …de idegesítő lehet, azt aláírom 🙂
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 11:40 am
Well.. A riftelést igazából 1.9-el megölték, a curse kb 10 kill után rajtad van és 3-6 óra alatt jár le. A hipergáz az egészben az, hogy hiába logolsz ki az nem számít bele csak a játékban töltött idő. Ezekkel a további változtatásokkal teljesen tönkreteszik a játékot, hiszen a pve tartalom hiánya miatt a pvp felé fordulnának az emberek és ez így lehetetlenné vállik.
Arról már nem is beszélek, hogy mennyi esélyed van befoglalni az ellenfél fortját ha rajtuk lesz az überbuff, és akkor ki sem tér az ember a riftcampingra a zónahatáron az átmenő forgalom oneshotolására a summon általi exploitokra stb stb.
Dvine said this on August 30, 2010 at 12:08 pm
hehe, elég idegesítő tud lenni 🙂
Régen még a Castoros ősidőkben, 40-es karival csináltam a repeat questeket Krotan mellett, illetve toltam volna némi pvp-t, de 40es sorcinak soha sem volt valami jó esélye 3 jól gearelt ranger ellen. Kb nem érdekelt a dolog, egészen addig, amíg nem lett ebből sport. A minimum a 3 vs 1 lett és ez azóta sem változott nagyon. Minden egyes nap ugyanazt a full 40-es pt látom farmolni FT és Alsig körül, amikor meg oda spwanolunk egy pt 50-esel, megy a sírás, hogy 10 szinttel nagyobbak vagyunk, de mondjuk ez őket sem zavarja, amikor a 30-as karikat ölik halomra 6 vs 1-ben.
Ugyanez a helyzet 1 vs 1-ben is, jön a 10 szinttel magassabb karijával agyon vág ofc, mondom kk, spawn back folytom tovább amit éppen csináltam, aztán jön megint, amikor fél HP-n vagyok, stb… Egy ponton megunom átlogolok valami nagyobb karira és levágom a francba, megkeresem a kiskjét stb… Persze ebből is néha sírás van, mert most miért rontom el az ő játékát.
Aki szerint ez egy normális rift rendszer, az már bocs, de kihívásokkal küszködik. Sok helyen ráférne egy kis pofozás a rendszerre, pl.: a fentebb említett riftek, miért nyílik 50-es rift a lvl40-es MMV zónába? Én szeretem a pvp-t, de ami néha az Aionban zajlik pvp címke alatt az nem az, csak egy sima zergelés, vagy pt gank, 0 IQ, az győz akinek hosszabb a f…
A pvpdef talán megoldás lehet a csapatos gank ellen, de nem lesz túl jó a face-to-face harcoknál, de mint mondtam szvsz kb 100-ból 1, ami tényleg igazi face-to-face a többi pt gank. A pt gank ellen pedig jól fog védeni ez a cucc, legalább lesz némi esélye a szerencsétlenek elrohani a legközelebbi safe-point-ra, vagy valami.
Az abyss-ról meg annyit, hogy mi a francnak menne oda egy 50-es kari? Guardot farmolni? Pvp eddig is csak Core-ban volt a 2.0 után ott is csökkeni fog a dolog szvsz, az új területeken meg eleve kinyírják. Még 2-3 ilyen ‘jó’ patch és kirakhatjuk a PVE táblát.
_T_ said this on August 30, 2010 at 12:08 pm
Sajnos a PVE táblát már sztem most kirakhatjuk. Amúgy a gankeléssel sosem volt bajom. Ha rank 9 vagy rank 8 voltam, buktam vagy 10-20 AP-t. Pláne ha jött egy magasabb szintű party, ahol esélyem se volt, hát had végyék, majd elosztják. 😀 Aztán voltak a bátor elyosok. A bátor elyos, jó elyos. Abból azért volt jó bunyó. Mondjuk vannak a bolond elyosok is, suicide stílusban tolják. Éppen tegnap húztunk egy SM-et a rifthez. Én az 50-es fenrises gladival magamra húztam az elitet (26os, Morheimben) az SM meg lecsipegette. Számomra is hihetetlen volt, de egy elyos assassin legalább 3x támadt rám! 😀 Ott volt mellettem a kis 23-as SM, de ő csak engem ütött. És nem adta fel. Nem is értem, nem látta, h nem sebez?? Csak megjegyzem, h ráadásul pajzs volt a kezemben, defenzív buffokkal, HP-s kaja, HP-s mace, stb. Volt vagy 11k HP-m amiből ő serényen le is szedett kb 500-at. 🙂 A végén már sírtunk a röhögéstől. 😀
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 12:48 pm
Dvine: a curse úgy vettem észre, h leesik kiloggolt állapotban is, és az ellenfél területén is, csak később. És soxor éjjel csak kiloggoltam, ott hagytam a karit az ellenség területén és másnap estére általában leesett a curse. Amúgy jó lenne tudni, hogy itől függ, hogy megkapod-e. Mondták páran, hogy úgy vették észre, h ranktól is függ. Amit nem értek a logikájában, az az, h honnan a vérből tudjam egy piros kariról, h mekkora? (pláne, ha nem mobol)Azért +/- 9 szint az eléggé nem ugyan az a sport. Amúgy nálam jelenleg az játszik, h átmegyek, és az első kill után kapom a curset. :/ Ha ketten megyünk partyban (ugyan úgy 40-esek), akkor azért jobb a helyzet. Kettőnél többen meg nem megyünk.
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 12:57 pm
imbalol
Mi lett a vége ? homlokonvág–>kiterül?
xerb said this on August 30, 2010 at 12:58 pm
Én azért vettem meg a játékot a megjelenés pillanatában, mert olvastam, hogy pvp orientált játék lesz. Alig vártam h eljussak abyss-ig, aztán mi fogadott? Lag, ellenfél megjelenésénél beakadás, értelmetlen zerg ostromok, szar buta insták. A cleric-el 1 év alatt 2-3 normális 1v1-en vagyok túl, mert vagy 2 lövéssel szétkúrtak, vagy 82-en ugrottak rám. 50-es szinten sincs másképpen szerencsére, azzal a különbséggel, h legalább már annyi lehetőség sincs mint mondjuk 30-40 körül.
Indítottam egy assát, hogy azzal majd jól riftezek. 2 alkalom után, inkább ráálltam a questekre, mert vagy én genkeltem, mert fasz látja ki a kisebb, vagy engem öltek a jóval magasabbak.
De legalább már az egyensúly is teljesen felbomlott, így a játék szánalom pvp részét teljesen kiválthatja a szánalom és dögunalom pve rész, amelyet a béna group társak tehetik néha izgalmasabbá.
A clericcel már sokszor be se állok group-ozni, mert a kis 14 éves öncsonkított emósok, pezsgő hormonokkal nem képesek értelmesen játszani. Persze mikor magára ránt 30 elitet egyszerre, vagy fél hp-val kifut a cast zónámból, majd rögtön agyonbassza egy mob, akkor egyből a cleric a hibás, de akkor is, mikor én tankolok le 4 elitet, őt meg képtelen vagyok már gyógyítani és összerogy.
Azon már igazából ki sem akadok, amikor nem értik meg, h attól mert ő full miragentben szaladgál +10-re felhúzva, attól én még egy lófaszjóska kék agyhalott ipari hulladékzsákban feszítek, nyilván halni fog a parti, ha siet.
Eljátszogatok még egy darabig, de vicc az egész és ezen a 2.0 sem fog segíteni. A Gw2-ig még talán kihúzom, de lehet a miragent quest gatyónál fogom törölni, ha bukom a cuccot mert nem crittel be.:)
Running said this on August 30, 2010 at 1:03 pm
“A hipergáz az egészben az, hogy hiába logolsz ki az nem számít bele csak a játékban töltött idő.”
Ez nem így van, beleszámít az is. Az, hogy meddig van rajtad a curse függ attól is, hogy mennyit ölsz cure-zel még. Ha lement a curse és rögtön mész riftelni, akár 3-4 kill után ismét rajtad lehet. Teljesen kb 1-2 nap után resetelődik a “curse szint”, amit nem jelez a rendszer sajnos.
Ami hipergáz, az az, hogy a szintebeliek is beleszámítanak a curse-be, nem egyszer jártam úgy, hogy 50-es leölésével kaptam meg a curse-t. Szóval itt eleve hibás a leírása, mivel nem csak a nálad alacsonyabb szintűekért jár az átok. Az pedig űberlámaság, hogy a rendszer által pirossal jelöltekből hipp-hopp összejöhet a curse, hiszen minél alacsonyabbat ölsz annál gyorsan megkapod. A mobozókat eleve kerülöm, legfeljebb 1-2 ütéssel megsaccolom a szintjüket, aztán ha nagyon erősködnek meghalnak 🙂
Szergely said this on August 30, 2010 at 1:04 pm
Ehh utálok melóból irkálni, mire sikerül befejezni addigra reagálnak is 😀
Szergely said this on August 30, 2010 at 1:05 pm
@Running: lol, az én clericem is pontosan ugyanez a tészta:)
_T_ said this on August 30, 2010 at 1:26 pm
Running: Mindig a cleric a hibás! 😀 na jó nem. A cleric egyetlen hibája, h sosincs, amikor kellene. Cleric nálkül meg nincs party. Nekünk volt egy perma groupunk a felső fort instánkra, egy nagyin imba clericel. néha jött random is, ha valaki hiányzott, de általában nem vette észre, h a tankkal is, meg a clericcel is ugyan az az ember játszik 2 gépről! 😀 De úgy, hogy debuff max egy pillanatig volt rajtam, ha jött a damage, ahogy bement, már jött a heal is rá egyből. Az se volt gáz, ha véletlen húztuk a termet, tankolta a kósza mobokat is. 🙂 Én próbáltam a clericet, 30ig húztam, de minden tiszteletem annak, aki boldogul vele. A pvp ment, de kb 2 embert sem tudtam életben tartani FT-ben. 😀
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 1:35 pm
Lol Zender 😀 Am megfelelő partyval 5 fővel, cleric nélkül is lemegy egy belső fort 45-ös bossal, assa tankkal, jó dps mellett láda eltűnés nélkül 🙂
Szergely said this on August 30, 2010 at 1:39 pm
Ja, csak ha én húzok, akkor nem válogatok, jön a terem és kész! 😀 Képtelen vagyok megjegyezni mind3 instában, h melyik teremben mit húzzak, h ne az egész terem jöjjön. 🙂 Szóval vagy az volt, hogy akció van, meg zúzás, vagy a cleric jelölt és húzta a mobot ki, aztán átagrózta a tankra. …mondjuk én az első verziót jobban szerettem. 🙂
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 1:45 pm
A cuccok nagyon sokat számítanak. Fort instába volt jópárszor, h assa tankolt, vagy ranger próbálkozott (full setekben voltak persze). Simábban ment, mint néhány critre gyúrt glad vagy temp karival, akiknel 1 ütés fél hp le.
Ezek nem értik meg, h van cd-je a healnek, és nem tudok rögtön 10ezer hp-t visszarakni neki 1 mp alatt, max 6ezret, de azt sem rögtön.
De találkoztam már olyan csapattal is ahol a chanter tankolt a tank helyett dp-ben, mert úgy gondolta, bírni fogja, a bossokat is. Aztán pár instant halálnál csak kérdőjelezett, hogy mit afk-zom. Idióta. Na mind1, gáz clericnek lenni, hálátlan meló.
Running said this on August 30, 2010 at 1:54 pm
De chanter azért van gondolom.
Iridescent said this on August 30, 2010 at 1:56 pm
Én is szeretek rohanni ha tankolok/tankoltam.
(anno azzal s
órakoztunk hogy 1h20min alatt toltuk sr low-upot a 3 bossal normál 47-48 groupal) de a clericre mindig figyeltem , ha borul a group az 90% hogy a tank sara.
Nálam mondjuk azok a dpsek szokták kivágni a biztositékot akik arra verik hogy leszakítsák a tankrol a mobot .Volt hogy 1 mobot ölünk 2 cc , ugye arra is tauntolgatok a rangerre meg átmegy az elsõ aztán rámir hogy õ mekkora f..a gyerek hogy le tudta szedni rólam.
xerb said this on August 30, 2010 at 2:05 pm
Én még ilyennel nem találoztam szerencsére, de az ilyenek szopják be azt is, hogy caster mobon rajta a reflect a ranger meg lehiteli magát, olyankor mindig kioltom az embert XD
Iridescent said this on August 30, 2010 at 2:14 pm
Iridescen :
Bevallom így én is jártam , ráadásul normál mobbal .
Theobomos északi részén 45lvl (ha jól emlékszem lava petrahulk akadt rám)
lusta voltam menekülni , namondom kispajti neked lõttek.
Flurry+ minden buff aztán ugrok rá , tak-tak-tak,sötét képernyõ.
Namondom dicsak! 😀
xerb said this on August 30, 2010 at 2:26 pm
nem kötözködésképpen, de nehéz elhinni, hogy egy ember 2 kulcsfontosságú karaktert egyszerre irányítson egy instán belül olyan tökéletesen, hogy az egy kívülállónak fel sem tűnik. Igazság szerint mindaz amit leírtál, abszolút illik egy olyan healerre, aki bottal van bent (“debuff max egy pillanatig volt rajtam, ha jött a damage, ahogy bement, már jött a heal is rá egyből. Az se volt gáz, ha véletlen húztuk a termet, tankolta a kósza mobokat is” => ilyen nincs sztem).
Eloim said this on August 30, 2010 at 2:30 pm
Hát a Curse amit 1 hete vasárnap szedtem össze tegnapra ment le (piros verzió) mondjuk kb 350 killel zártuk azt az etapot egy 8 fős riftpartyval. Ez annyira nem gyerebe, főleg ha belegondolok, hogy 2.0-ban nem csak curse lesz mapon halálfej, hanem csontra buffolt ellenfél is aki ellen 0 sansza lesz bárkinek.
Dvine said this on August 30, 2010 at 3:03 pm
Eloim: Egy magyar srácról van szó, sztem többen is ismerik. De nem írom a nevét, mert nem akarom fényezni. SR-ben tanulgatta ki így a két géppel való munkát. Szóval nem bottal csinálta. Pláne, hogy ő jelölte a mobokat a clericel és húzta is, amikor idegrohamot kapott, hogy sorra húzom a full termeket. 🙂 DP-vel már voltak problémái azért 2 gépről, de azért szükségből olyat is csináltunk. A fort insta viszont tényleg sima ügy volt neki így.
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 3:14 pm
Azt azért mondjuk hozzáteszem, h a tank valójában én voltam a gladival, ő csak DPS-elt a templárral, meg ha túlvállaltunk, akkor agrózott ezerrel. Ettől függetelen tényleg jól nyomta, én sem vettem észre, h mind a kettővel ő játszik. Csak amikor kérdeztem, h miért a cleric jelöl, nem a tank, akkor mondta, h neki így jobb. 🙂
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 3:19 pm
Ez egyre cifrább 😀
Azon gondolkoztam akkor minek kellett a tank, valahogy csak meglettetek volna anélkül a hatalmas dps nélkül. De közben rájöttem , dupla esély a lootra 😀
xerb said this on August 30, 2010 at 3:25 pm
ennyi. 😀
Szergely said this on August 30, 2010 at 3:28 pm
Ám duelezni is szokott magával a srác?
Érdekes lehet.
Na most jól meglepem egy rootal magam, ahahha erre nem számítottam ..
xerb said this on August 30, 2010 at 3:31 pm
🙂 nem lootolt vele. Amúgy sem lootolt senki, mindig csak egy ember. Hamarabb végeztünk, biztonságosabb volt.(3 insta/nap azért sok idő) és az 50es bossra azért jobb a tank, mint a gladi. Pláne, hogy felváltva tankoltuk kb és nem ártott a több dps sem, hogy meg legyen az összes láda.
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 3:34 pm
egy idézet, miért nem játszanak az AION-al:
“…arra tévedő kósza 50es kari, akinek sztem eléggé el szoktuk rontani a napját”
Hát pont ez az. Szeély szerint én szórakozni akarok és nem káromkodni a képernyő előtt.
A PvP kérdést egyedül a Warhammerben láttam jól megoldva, ahol a területek – minden terület – zónákra volt felosztva. A pve questek a pve területekre szóltak, a PvP-sek meg a barna színnel jelölt PvP zónákra. És az ott szvsz remekül müködött… Ott nem volt olyan hogy ingyen fragért bárkit hátbabaszhattál, mikor az ép bele volt gabalyodva 2-3 mob legyűrésébe. Aki bement a PvP területre az mind felkészülten várta azt hogy bárkikor megtámadhatják, és akár ő is támadhatott bárkit ott. És nem is volt anyázás ott a PvP miatt – inkább csak a frakciók közti arányok miatt volt sírás – de azt meg a játékosok maguknak köszönhették.
Meridian said this on August 30, 2010 at 6:06 pm
🙂 Az a “kósza” 50es kari nem mobolni megy Eltnenbe, hanem azért mert minket keres. Gondolom ebből azért az következik, hogy ha meg akar ölni két 10 szinttel kisebb karit (ami csúnya dolog), akkor azért fel van készülve arra, h bunyó lesz. Aztán benne van az is a dologban, h előbb-utóbb egy 50es party fog kergeti és valószínű legyalázni. De hát ez egy ilyen bicaj. Mit meg nem tesznek 1 AP-ért 🙂
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 6:48 pm
a szitu itt is ugyanaz, aki abyssba megy, az készüljön fel a pvp-re. A gond akkor van, amikor néhány izomagy úgy érzi, hogy ő most megmutatja 50esként a 30asnak, hogy ő mennyire kemény.
Zárójelben jegyzem meg, voltak nagyon pozitív tapasztalataim is olyan elyosokkal, akikről korábban azt hittem, hogy mekkora köcsögök. Azok az elyk akik naponta járnak át asmo földre pvp-zni és az egész asmo oldal ismeri és vmilyen szinten rettegi a nevüket, nos azok a legnormálisabbak (már ami az alacsony szintű kiskarik gankelését illeti).
Eloim said this on August 30, 2010 at 6:55 pm
Oké, de azért sztem, értetted mire gondoltam. Amikor ép nem ellenséges területen járok, és questelek, akkor rendkívül idegesitő tud lenni az, amikor jön egy kisebbhfajta csorda és lenyom mint a bélyeget és mehetk vissza a haál faszáról, de minek, mert ott várnak rám hogy újból lenyomjanak… ez PVP??? Ez nem az. Ez a másik szopatása, de én a melóból hazatérve a kevéske időben amikor játszhatnék nem szopással akarom kitölteni.
A másik érdekes hibája a játéknak a postba beágyazott képen látszik.
A híd túloldalán lévő szikla textúrája milyen fos már a környezetéhez mint pl a kövezett út-éhoz képest? Az útra meg pár darab picike kis fűcsomó mint nővény extraként megjelenhetne, az még jobban feldobná az egészet.
Meridian said this on August 30, 2010 at 6:58 pm
“Amikor ép nem ellenséges területen járok, és questelek, akkor rendkívül idegesitő tud lenni az, amikor jön egy kisebbhfajta csorda és lenyom mint a bélyeget és mehetk vissza a haál faszáról, de minek, mert ott várnak rám hogy újból lenyomjanak… ez PVP???”
Ezt nem értem, nyilván nem megy olyan helyre egyedül az ember, ahol éppen zergelnek. Ha beopta, hát beopta, shit happens, de ez ilyen. Normál esetben a.) hozzáverődik a játékos másokhoz/embereket gyűjt/locate-ol, b.) elmegy questelni máshova, míg mások megoldják.
PvP területen megeshet, hogy PvP-zni is kell 🙂
Szergely said this on August 30, 2010 at 8:06 pm
“PvP területen megeshet, hogy PvP-zni is kell”
Rátapintottál a lényegre! 🙂
AION területei LvL20 fölött PvP területek, plusz Theobomos/Brusthonin, ahol gathering/money grind kivételével nincs mit csinálni.
Így a játékosnak most csak 2 lehetősége van:
-vagy üldözi az ellenséget annak a területén, mert mégis csak több eséllyel talál ellenséget annak a saját területén (PvP),
-vagy instázik, ahol nem támadhatja az ellenkező oldal (PvE).
Ha ez a buff megfelelő mértékű lenne, megoldaná, hogy PvE játékos saját területén az első “hős zergcsapat” után bizonyos ideig nyugodtan ellehessen, PvE-küldetéseket teljesíthessen, tehát a karakterek ne csak instákban fejlődjenek, mert a buff megvédené őket a szintjükbeli twinkektől és az unatkozó magasszintűektől.
Elvileg az Ariel’s Curse és társa is ilyesmit célzott volna, csak mint leszűrhető az elmúlt év alapján, nem érte el a célját igazán. A curse “kiérdemlésének” okai nem egyértelműek, a hatása pedig nem számottevő, mert egy csapatnyi összeszokott megjelölt játékos is nyugodtan folytathatja a vadászást, nehezen áll össze ellenük egy ütőképes csapat, hogy kiskestül kigyomlálja a támadókat a saját területéről.
Ezzel a változtatással már nem kell várni a megmentőkre, hanem te magad is elkened a száját a mobbal való harc közben rádtámadónak.
Szolo said this on August 30, 2010 at 10:09 pm
Elvileg ez a játék nem azért van,hogy mindenki tök nyugiban ellenség nélkül csinálgassa a kis questjeit.De sajnos ebbe az irányba tart!Nem is értem meg,hogyan lehet olyan terület ebben a játékban,ahol ellehet bujni az enemy elöl,ott van brustho meg az ely megfelelöje,egyszerüen átmennek oda aki nyugit akar,és ott baszodik és kivonja magát a pvpböl,egy elvileg full pvp MMOnak indult játékban,és fogadni merek,hogy ezeknek a játékosoknak a hatására kezd olyan irányba elmenni az Aion,hogy már én is fontolgatom hogy abbahagyjam,pedig atom nagy Aion fun vagyok!Aion,2 frakcio küzdelméröl szol,nem pedig arrol,hogy ma 100,vagy 500 mobot öltem meg,meg hogy mennyi instát toltam ki.Kell a pve,kell az insta,csak az a baj,hogy sokan elötérbe helyezik ezeket a dolgokat,és a pvp elé!Ez a játék ebbe az irányba valo haladása azt fogja eredményezni,hogy marad egy maroknyi pve fun,akik nyomhatják maguknak az instákat egész nap,ölhetik a mobokat,lesz szép abyssgearjük,és ölhetik a mobokat tovább…mert enemy egy szál se lesz.Eddig egyedül Lineage 2ben találkoztam szinte majdnem tökéletes pvp rendszerrel,bár ott is voltak variák,meg már egy ideje nemkövetem hogyan alakult,de ott PVP van,amik hatalmas mass PVPvé alakulhatnak,de itt tényleg csak “az erösebb kutya baszik” elv alakult ki,pedig az elején mennyire jol indult…!!!Én a mai napig szoktam amugy jokat PVPzni 40es karimmal,mert azon a szinten még vannak jo bunyok,de ezzel a coursel,meg a ritkán nyilo riftekkel,meg a téma elején leirt hamarosan jövö változásokkal,eléggé siralmas kezd lenni a kilátás.Meg hát mi az,hogy kiskarizni kell ahoz,hogy azt a PVPt megkapjam amire vágyom,a jol gearelt nagykarim meg ott pihen mert azzal nemtudok pvphez jutni csak zerghez.Meg a balance,ha már itt tartunk.Vicc azért,hogy egyik másik karit felhuzzák a vérbe,másik meg szophatja a felhuzott kariját.Meg hogy Nc 1.5 ota nemképes kijavitani az SMnek a fearjét,hogy ha fearben dmget kap vki,akkor az kijön belöle,mint ahogyan annak müködnie kellene,és igy egésszen elképesztö dolgokra képes egy közepesen ügyes SM is.Elég hosszu igy is amit irtam nem fejtegetem tovább,lényeg,hogy sajna rossz irányba halad Aion,pedig mennyire jo volt a kezdet,L2 ota neméreztem magamat olyan jol MMOban mint itt,erre ez van…Bár a remény hal meg utoljára,remélem vmit fognak kezdeni Ncéknél azzal,hogy ne legyen ennyire elötérbe a PVE a PVPhez képest,egy darabig még kitartok!
csocsi said this on August 30, 2010 at 10:10 pm
Hát ja. A gankelés idegesítő. De senkinek sincs megtiltva. Senki nem mondta, h nem szabad megölni a másikat, a lehetőség adott mindenki számára. Én is kicsit később kezdtem az Aiont, voltak magasabb szintűek, kalkuláltam vele, megoldottam, és igazán fel sem húztam magam rajta. A pvp az egy ilyen dolog. Valakinek meg is kell halnia. Bár lehet, h a Hello Kitty Onlineban ezt megoldották már, úgyhogy akinek ez nem tetszik, sztem próbálja ki azt. 🙂 Jelen pillanatban éppen Heironban állok Curse meg rajtam, kiloggoltam. Körülöttem 8-10 lv50es kari. Na most mi lesz?! Hujjujj! Sztem loggolok vissza és szétosztok vagy 10 AP-t 🙂 Nagy dolog. …amúgy ezt a curset tényleg nem értem, sztem csak magamnál magasabb karikat öltem, úgyhogy lehet némi köze a kill counthoz.
ZeNDeR said this on August 30, 2010 at 10:27 pm
Csocsi: Ne kezdjük már elölről megint, az Aion egy PvPvE játék, sehol sem hirdették “full pvp”-nek. Nem a PvE playerek miatt tart az Aion ott ahol.
SM: mi van ha NC a feart így tervezte meg? Sehol sem volt leírva, hogy a fearből ki kell jönnöd ha megütnek… Minden kasztnak megvan az erőssége, az SM-nek ez az egyik.
Eloim said this on August 30, 2010 at 10:46 pm