header image
 

Egy kis ez, egy kis az avagy 1.9 egy hete élesben

“Ím lő vala eljövé hozzánk a Zegypont Kilenc és fényével berogyogá szárnyunk levő neki mindegy ama fehér avagy fekete lévén.”

Talán többen felteszik a kérdést, hogy 2.0 érdekességei után mi a csudának írok most az 1.9-ről, aminek már mindenki kivesézte a patch leírását a-z, ráadásul aki nem, az is tapasztalja már élőben?! Nos, van egy két dolog ami számomra előzetes patch notesból nem derült ki, illetve elég homályosan lett megfogalmazva, de lehet, hogy csak az én figyelmemet kerülte el. Kezdjük hát az elején…

Miután mindenki letöltötte eme remeket, vagy hivatalos módon, launcheren keresztül vagy torrenten keresztül buherálva (még 1x thx Meno az útmutatóért és a leírásért 😛 ) és feltelepítődöt, indítsuk el. Legelső dolog ami mindenkinek (szó szerint) szemet szúr a megváltozott ability icon színek. Mondanám, hogy volt értelme, bár nem látom, mivel abilityeimet leginkább a számozás alapján osztom a bar-ra, nem pedig színek alapján, de fogjuk rá, hogy polírozásnak jó volt. (arra mondjuk még mindig keresem a választ, hogy például a “Robe of Earth” -nek miért kellett a lila palettáról színezést találni, kb 1 árnyalatnyi különbséggel a “Robe of Cold”-hoz képest, miért nem lett volna jobb egy barnás festés, de persze férfiből vagyok és csak 3 színt látok) Ha már beléptünk és megbarátkoztunk az új festéssel, haladjunk a tömeggel, avagy irány a főváros ► stigma master. Igen, megvan, ottvan, mindet meg lehet venni, nem csak egy underground stigma kereskedő rakott fel képeket a netre, hogy ezzel lenyomja a stigmák árait. Mielőtt bevásárolnánk magunknak és minden altnak a kavicsokból azért érdemes ránézni a Brokerre is, mivel több stigma chainhez szükséges darabja a vendor áránál lényegesebben kevesebbért kapható még, és kapható lesz, mivel stigmák 1.9-ben is esnek mobokból. Így fordulhat elő, hogy a lvl49-es chain ability-t már néhány ezer-tízezer-százezer kinahért megkaphatjuk a vendor több milliós ára helyett. Ha már Stigma legyen helye az advanced stigma II-knek is, +10-50 dmg-ért ha úgy látjuk megéri, lehet perkálni AP-nkből néhány tízezret, csak, hogy meglegyen.

Most, hogy elrendeztük abilityeinket, csinosítsuk – pakoljuk fel magunkat handmade fegyver/armor/potion/scroll/food -okkal , ki mit tanult ki, írány a barkács negyed. Borzasztó naívan úgy gondoltam, hogy mivel eddig is 99-X00 volt a lépcső most majd bátran craftolgathatok és szépen lassan lépkedheztek 450-1-2-…, amíg elérem a 499-et ahol majd vár egy fincsi quest és/vagy fizethetek a továbbtanulásért. Nos, nem. 450-ért mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, egész pontosan 6,5kk kinah-t kell leperkálnunk, hogy megnyíljon az út 499-ig. Miért jó ez? Aki megfejti írja meg commentbe. Jelenleg a csillagok állása alapján 500-as aka Master Experttünk 2.0-ban majd csak 1 darab lehet, így mindenki aki két experttel rendelkezik gondolkozzon el rajta, vajon érdemes-e kifizetni ezt az összeget mindkettőre. Külön öröm, ha mondjuk weaponsmiths + alchemy a két választott tárgy és végigszenvedted vagy megvetted az itemet milliókért… Ezért búcsút intettem a weaponsmithsnek, amiből úgyis csak és kizárólag akkor sikerült fegyvert krittelnem, ha másoknak kellett gyártani és elköteleztem magamat a potion-scroll-manastone gyártásának mestersége mellett, amikre nap mint nap szükség van és fogynak. Kifizettem a 6,5kk-t és immár 499 a csillagos ég!  Tudom, nem lehet lvl60 manastoneokat gyártani 2.0 elött, akkor meg minek? 1,2-1,5k recovery potion-serum alapanyaga halmozódott fel időközben, aminek receptje 440 narancs színű és ha már megvan és amúgyis legyártanám, legalább összekapcsolom a kellemeset a hasznossal. Ennek eredménye, hogy a nap végére 475 lett az alchemy és még mindig fehér a recept. Ki a f..enét érdekel?! ► egy gondolat: Heart of Magic világos sárga (ami persze semmire sem garancia, de a remény hal meg utoljára) Nem, még azóta sem próbálltam meg ezt legyártani, tekintve, hogy a Boiling Blood ára minden reményem ellenére még mindig 200k a 10-20-50k helyett. Indratuban 30 mobból lvl44-46 esett 1 boiling és 1 hot balaur blood, valószínűleg Core-ban sem minden mob dobja, mert akkor az ár nem itt tartana. Persze, lehet, hogy én emlékszem rosszul, de mintha emelt dropja lenne. O.o

Sebaj, túlestünk az első sokkon, de persze aki gyárt, annak általában alapanyagokra is szüksége van uccu neki, nézzük meg mennyiért emelhetjük essence-aether szedési képességeinket végre, hogy ne kapjuk minden szedés után a “You must level up to improve your skill” feliratot. Hoppá! Quest! Igen eredeti módon mind aether mind essence gather expertnél lényegében ugyan azt a questet kapjuk, meg egy-egy gyűrűt.

Essence: ruby-sapphire-diamond lelőhelyekből kell 1-1 valami nagyon ritkát kikaparnunk, úgy hogy !közben viseljük a kapott gyűrűt! és majd utána akarjunk csak májerkedni a továbbiakban. Mi is az a “nagyon ritka”?  Gladiátorral keresgélés közben sikerült összefutni egy chanterrel aki azt mondta, hogy neki 150-150-ből már meglett a másik kettő és néhány perccel később, rámírt, hogy a harmadik is meglett hasonló mennyiség után. Örömöm mivel 100-nál jártam, határtalan volt, de korai. Nem akarom cifrázni, nekem mindhárom 200 normál és 20-25 kék szedés után esett ki. Sikerem megosztottam másokkal is, akik közül 1 elküldött a csudába, mivel neki csak 400 után esett ki a keresett item. Ezután mély levegőt véve Sorcereremmel is nekiláttam a szenvedésnek. Mindhárom quest item kiesett 30 szedésből. Tehát a “nagyon ritka” 30-400 szedés között van valahol, kit mennyire támogat Fortuna.

Aether: előzőekből okulva felszereltem magam Major Wind Serumokkal és nekiestem ennek is. Itt is a !kapott gyűrűt viselve! kell szedegetnünk a húdenagyonritka dologért, az egyik 350-es a másik 375-ös aetherből eshet. A 350-es körülbelül 5p után feldobta magát, a másik 130 Major Wind serummal (+ gladi 1p ingyen repülése folyamatos cd-n) később.  Azaz 125p levegőben töltött idő után. Tehát saját tapasztalat alapján, valószínűleg ez is csak szerencsétől függ, hogy 10p vagy 4h alatt végzel.

Örömködjünk, ezen is túlvagyunk! Fogjuk a quest itemeket és szaladjuk fővárosunkba leadni a questet! Persze, ez sincs ingyen, ahogy Aion világában semmi sem. Pedig, gondoltam, hogy a quest után legalább fizetni nem kell. 2,5-2,5kk, hogy essence-aether gatherünk limitje immár 499 legyen. Nem gond, aethert amúgyis elhasználjuk, a gemeket meg eladjuk Brókernél, persze nem Te vagy az egyetlen aki csinálja a questet, szóval nagyot nem fogsz szakítani. A szenvedésért és a belefektetett pénzért cserébe viszont kapsz 1-1 sapkát amivel 499 alatt minimapodon látod a lelőhelyeket ÉS valami 30-50 darab (bop) 2.0 elött még értéktelen “valamit”, ami valószínűleg később ahhoz kell, hogy 400+ dolgokat tudjál szedni.

Gather Összegzés és 1-2 kérdés:

1. Külön vendor/quest reward cucc kell 2.0-ban ahhoz, hogy 400+ helyeket tudjál szedni??? Ha vendortól lesz, gondolom nem 10 kinah / db. Ha a szedhető dolgok nem bind on pickupok lesznek (mint pl Nex) ez eléggé belövi majd a Broker árukat, ha bop-ok, akkor meg a kész termék árát…

2. Ha az új területek no flight lesz, akkor 400+ aether-t (az aether meg eddig arról volt híres, hogy csak repkedve lehet), hol is lehet majdan szedni? Talán a város körül-felett? :I

3. Számomra teljesen megfejthetetlen, vendortól vehetünk fehér sapkát, ami 499 alatt a térképen jelöli a gather pontokat. Ha a 400-as skillhez questet KELL megcsinálni ami ilyen sapkát ad akkor mi a fészkes csudának? Persze, ha kidobod, eladod, vagy kettőt szeretnél belőle biztos jól jön… Nem értem. 🙁

Most, hogy megvannak az abilityk és az útravaló pogi is a tatyónkban, essünk neki, hogy összeszedjük merg-elhető fegyverünk első vagy második részét(sry sinek, sry clericek), illetve egyébb felszerelésünk (ha eddig még nem lenne meg) , tehát irány Dark Poeta – Theobomos Laboratory/Adma Stronghold.

Dark Poeta: Sok változás nincs, boiling balaur blood itt sem igen esik, felszerelés viszont annál inkább. Előzőleg 0-1 nagyon ritkán 2 arany drop helyett immár leginkább 2-4 arany itemmel lehetünk gazdagabbak egy átlagos DP-B futam után. Bár fegyvert személy szerint azóta sem láttam, de például egy ismerős templarnak 3 arany templar armor esett ki egy futam alatt. Kékből eddig átlag 3 pottyant, most körülbelül 6. Más változás nincs/nem tűnt fel.

Theo lab/ Adma Stronghold: Ég és Föld! Hihetetlenül jó változások történtek (bár csak Theolabot ismerem, de gondolom Asmo párjánál is ugyanezek a változások vannak) Kevesebb, gyengébb mobok, 2-3 kék és minibossokból 90%-ban zöld felszerelés. Bár, még itt sem sikerült arany fegyvert találnom, de állítóllag Trióran szórja az előzőekhez képest. Annyi biztos, hogy eddig legalább 30-40%-ban dobott arany nyakláncot. Időben mit is jelent egy ilyen futam? Jól felszerelt, rutinos lvl50 társasággal 1h-án belüli időt lehet futni, átlagos lvl50-el 1-1,5h valószínűleg egy teljes lvl46-os társasággal is meg lehet csinálni 2h-án belül. Aki korábban nem járt volna itt, az átlag 3h volt, de inkább 4h és végén a boss, ha jó napja volt, dobott egy “Premium Accessory Flux”-ot. Hatalmas pirospont a változásokért, egy idegtépő értelmetlen instából sikerült egy idő/drop/drop minőség -arányaiban kiegyensúlyozott, szórakoztató helyet varázsolni. Annyit mondhatok: Csak így tovább!

Néhány apróság a végére. Sokminden kimaradt, fort siege, dredgion, daily quest, bérelhető itemek stb., de egyenlőre ezekkel sikerült az elmúlt héten találkozni.

A változások felvetnek bennem azonban néhány kérdést.

1. weapon-armor craft: instákban ilyen emelt drop rate mellett, bérelhető, daily questtel megszerezhető felszerelések mellett, miért is craftoljunk? Ugyanis nem vettem észre, hogy a fluxok és egyébb alapanyagok hasonló, növelt arányban esnének.

2./a  physical critical manastone-ok immár crit manastoneok. Miért számít ez? Valószínűsíthető, hogy így már spellek criticaljára is hatással van. Nincs healerem, de érdekelne, hogy a healing spellek is crittelhetnek? (előre is thx az infót)

2./b. Számomra érdekes volt az észrevétel, hogy a  Dot-os (damage over time, hosszabb ideig tartó időközönként sebző) spelleknél, ha felrakásnál az első sebzése crittel, akkor a teljes időtartam alatt crittel!!!

3. Nem értem, hogy miért kell a játék fő szempontjának a pénzt beállítani megint. Egyik oldalról milliós, több milliós kiadások a másik oldalon viszont nem látom a hasonló bevételt. Sok embertől hallom, hogy el van veszve, mert craftolni nem éri meg, fluxok több millióba kerülnek és az elkészült itemet a végén nem lehet eladni annyiért se, hogy nullára jöjjön ki az ember. Balaur matok árai az egekben és különben is, ilyen drop rate és quest-rent opció mellett minek próbálkozzon az ember?! (Master expert – 500-as questről jelenleg csak halovány információim vannak, perpillanat annyi, hogy mocsok drága lesz, viszont lehet választani, hogy I. szerencsésnek érezzük magunkat és critre megyünk, II. tutira. Amennyit ki tudtam bogozni egy két Koreai screenshotból, az árak között körülbelül 4-5x különbség van, a tuti (csak erős spekuláció képek alapján) ws-alchemy és amihez fegyvert kell gyártani, igencsak 50kk + lesz, ha a 6 flux amit a képen láttam, master premium weapon, akkor meg méginkább. Persze lehet, hogy azok már 2.0-ás Expert Master Superb Fine Worthy Über fluxok…  Mindenki döntse el mennyire érzi magát ilyen téren szerencsésnek és ennek fényében szemezzen 2.0-ban a Master Expert craftinggal.)

4. Dredgion lehet, hogy szórakoztatóbb lett, a surkana lopás-trainelés nélkül, azonban az emelt AP nyerés-vesztés esetén nagyon elszaporította az AFK dgzőket. Ajánlanám mindenkinek, hogy ha nincs guildes társaság, vagy fix, akkor is grouppal/puggal induljon neki és tisztázza elötte, hogy mire is mennek. Így legalább van rá némi esély, hogy elkerüld a 6/3 AFK dg-ket.

5. Könnyített csapatkeresés. Shift+V mindenkinek ajánlom, remek kis újdonság.

Egy szó mint száz, 1.9 kapcsán az egyik szemem sír a másik üveg. Várjuk hát a 2.0-át, remélve, hogy a Grind-tól, méginkább eltolódik a játék a szórakozás irányába .

Update:

Szépen vagyunk, én aki pve-snek vallom magam, tankkal rohangállok és elfelejtek egy ilyet megemlíteni! 🙁

Kérem szépen az enmity – taunt rendszerre immár mondhatjuk, hogy működik! Hacsak nem beépítetten ugrik át másra a mob-boss, bezony bezony az mostantól a tankon lesz. Nem cc-zett mob aki az előző percét, mikor társával foglakoztunk a healer nyakán töltötte, az is 2 gladi taunt után már vissza is jön szépen, ahogy kell. Nem fukarkodom amikor szapulni kell a játékot/Nc családot, de a pozitívumokat sem szeretem kihagyni. Meg kell hagyni, igen, megcsinálták! 🙂

~ by grakas on .

Aion

22 Responses to “Egy kis ez, egy kis az avagy 1.9 egy hete élesben”

  1. 1.9-el kapcsolatos átlagos tévhit hogy a BBBS-nek emelték a drop rate-jét. A drop ratet nem emelték csak azoknak a moboknak a számát akik dobják. Tulajdonképpen semminek nem növelték a drop rate-jét instance-on kívül.
    Heal-re nem hat a spell crit.
    Aethert 2.0-ban szintén repülve lehet szedni egy nagyon kötött helyen, Inggisonban pl Taloc Forestben.

  2. Stake: köszi a leírást 🙂 Mondhatni életmentő volt. Ezeddig kb összesen ha egy órát tudtam online lenni az 1.9 PTS megjelenése óta, szóval már nagyon keresgéltem valami ilyen összefoglaló feedback-et.

    Z már javarészt megválaszolta a feltett kérdéseket, részemről megjegyzés:
    – Az 1.9 money srink egy újabb csúcspéldája annak, hogy a milyen szinten nem nekünk készül a játék. A koreai playerek ugye már tavaly nyár óta élvezik az 1.5-öt, amihez hozzájünk, hogy tavaly május körül már a legtöbb játékos lvl50-es volt. Tehát ők azóta duzzasztják a bankjukat a rengeteg pénzzel. Éppen ezért valamilyen szinten jogos volt – rájuk nézve – ez a túlzott pénz lerántás. Sajnos az EU/USA üzemeltető látványosan nincs képben a szerverek gazdasági állapotával éppen ezért 1/1-ben kapunk meg mindent. Talán annyivan tudnám tompítani ezt, hogy nem igazán jött ki olyan változás ami KÉNYSZERÍTENE, hogy költs, tehát ezek valahol opcionális dolgok. Ráadásul ha belegondolsz, hogy nálunk az 1.9 kb nyár végéig fog liveon futni (és ez egy brutálisan optimista becslés), akkor lesz ideje mindenkinek összeszedni a pénzt. Nemtudom ki hogy van vele, de számomra a pénz farmolás soha nem volt annyira komoly érvágás, mint pl. a WoW féle értelmetlen reputáció farmolás.

    Köszi mégegyszer.

  3. Hát nálam csóróság van. 🙁 Jó nem panaszkodom, a gearem azért rendben van, de enchantot nem mostanában fog látni. Jól mexívtam ezzel a vitalitys questel is. Patch előtt elkezdtem felvásárolni még nagyon olcsón a high grade ásványokat, hogy majd kibontom. Ki is bontottam, meg olcsó is lett, csak a quest miatt az AH telítve van vele. 🙁

  4. 1.9 hozadéka a sok időközben abbahagyott karakter új tulajdonos által reaktiválva. Eddig a gear eléggé megbízható mutató volt, hogy egy karaktertől milyen teljesítményt várhatunk el. Csapatba is úgy hívtak/ én úgy jelentkeztem, hogy előtte a felszereléseket megnézte az ember.
    Most viszont az eladott karaktereken hiába van jó felszerelés, ha az új tulajdonosa lvl 50-en csöppent a játékba. Sok DP úszott el azon, hogy A/B gradenek indult csapatba hívott utolsó karakternek magyarázhatjuk, hogy hol mit ne csináljon, és lesz C grade, aminek még örülhetünk is. Ezen is javíthatnának, hogy DP-ben lehessen cserélni (mondjuk megállítanánk DP-t és magunkat is teljesen), ha az egyik tagról ordít, hogy nem tudja, mit csinál. Dredgion még érthető, mert a másik oldal nem várakoztatható. De DG nekem speciel tiszta nyereség eddig. Most néztem először végig, és nem csak egy time-rush.

  5. Azért az e-bayer noobság nem újkeletű dolog, azt gondolom, hogy most az 1.9-ben ez némileg felerősödött, de ugyanezek a szívások eddig is megvoltak.

  6. Még ilyen leírások 1.9ről vagy ezt bővítgetve jöhetnek.

  7. Tegnap belefutottam egy problémába. Sajnos nem csak én. Vettem egy 40-es kék abyss íjat, amit elkezdtem enchantolni. 10-ig símán felment 52-es kavicsokkal törés nélkül supplimenttel.10 felett viszont egyáltalán nem engedi rátenni az enchantot. Hiába van nálam suppliement, azt írja, hogy nem enchantolható tovább. Akkor most mi van? nem lehet mindent 15-re enchantolni? Vagy kell hozzá valami quest? 5let?

  8. Zender: PowerWiki 1.9 Feature guide:
    http://powerwiki.uk.aiononline.com/aion/1.9+Feature+Guide#hd55110

    Az Enchanting rész ezzel kezdődik:
    “Weapons, armor, and shields that are Fabled class or higher can now be enchanted to +15.”

    Szóval csak a Fable (sárga) és az annál magasabb (narancs, eternal) itemek esetén lehet +15-ig elmenni. Ennek alapján a zöld (Superior) és kék (Heroic) itemek esetén a +10 marad a plafon.

  9. 🙂 Hát akkor ezért.. Köszi!

  10. előre is bocsánat az offért
    a köv lenne a probléma, tegnap felraktam a gémet vmenyit patchelt is
    ma bekapcsoltam gépet elkezdi ellenőrizni(tippre) az eddig patchet v nemtom mit csinál betölt X %ék és error
    képek:
    ezt töltené lefele: http://kepfeltoltes.hu/100610/n_vtelen1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    és ezt irja ki: http://kepfeltoltes.hu/100610/649910379n_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    soz még1xer az offért

  11. jah azt lemaradt h naon megköszönném ha vki segíteni h most akkor mi van v honnan tudom leszedni a patchet
    thy

  12. Ahova akarja tölteni a patchet, na az a hely nem létezik vmi ilyesmit ír ki, de az okosabbak megmondják, amit tudok ajánlani.

    ftp://ftp.ncsoft.com/Aion/Client/Torrent/Aion1.9.0.1_FullInstaller.zip.torrent

    http://www.fileplanet.com/204286/200000/fileinfo/Aion-Client-v1.9

    http://www.gamershell.com/download_59678.shtml

    Ezek közül ajánlom vmelyik letöltését, ez full 1.9 updateel rendelkező install, leszeded felteszed mehetsz játszani, szvsz a torrentes a leggyorsabb, nemtom nézd meg.

  13. megnéztem nálam a Local versio 1.5.0.0
    na ilyenkor mit tudok csinálni? mert ugye ez nem jó h jóltom

  14. Azért 1.5, mert amit letöltöttél install fájlt, az 1.5ös. Ezt fel kell updatelned 1.9-re ami 3,5GB, jó szórakozást 🙂

  15. igen csak vhol előző postban azt olvastam h 1.5.1.15 nek kéne lennie
    és a launcher 1.9et szedne de 4% után error:S
    meg ugye ha jóltom az alap gém és a msotani helyzet között volt már pár kisebb(nagyobb?) patch is , és sztem azt is le kéne tölteni nem 1bőé 1.9et

  16. Nem igazán tudom hova rakni és sajnálom, hogy offolok, de ez számomra érdekes és remélem más is így van vele:)
    Gorund abyss- sorc pov : http://www.youtube.com/watch?v=M4bzPhhTmpY

  17. Sorc videó: Jó lenne kicsit részletesebben átlátni a dolgokat, mert gyalázat ami abban a videóban van. Egy picsafüstnyi kis gombán egymás után egy assát meg egy templart szétdarál gyakorlatilag melee fightban… Meg milyen már, amikor egy templar hp-ját egy az egyben eltünteti?… Remélem ez valami szélsőséges rommá tápolt sorc lowbiek elleni kemény csatáit bemutató videó volt, nem csupa fair fight. :p Másik dolog, miért nem jött ki a többség a sorc aether holdjából?

  18. Mit tesz a földre, ami után elvitorlázik, és az ellenfél eléggé one-hitelődik?

  19. Csenky : Nem láttam, de nagyon valószínű, hogy a sorc silencelte a célpontot és csak utána nyomta föl Aether’s Hold-ba, így nem tudta elnyomni a skillt.

  20. kormi: Oks, ez rendben van. De a spell sebzések akkor is eszméletlenek, ahogy az is, hogy egy full hp-s gladi nem tudja kinyírni fél centi hp-n, vagy 2 melee karit ownol fél négyzetméteren. De persze nézőpont kérdése, Azalie vagy a legutóbbi gladis pvp videó is hasonló – nyilván senki nem a buktáit vágja össze. Csupán furcsa szituációkat teremt ez a sorc. O.o

  21. Csenky: “4. szintű lvl55-ös stigma: (Frost Strike) “4492 water dmg sebzést okoz”, 4 sec cast time, 1 perc CD (előfeltétel: flame spray, thunderbolt)”
    Ezzel simán megoldhatta. Sorci egy gyilkológép lesz 2.0-ban. Még inkább, mint most.

    http://aion.variance.hu/2010/03/05/2-0sorcerer-uj-spellek-es-stigmak/

  22. Ice Sheetet rak le ugrás előtt hogy ne tudjanak utána glideolni és belehaljanak a zuhanásba.
    53-54-es területen bohóckodik.
    Nincs agyon gearelve, itt a profilja: http://avatarbook.plaync.co.kr/aion/characters/01003-001dRf
    Ja és nem használ Glacial Shardot (a hivatalos neve a stigmának amit előbb beírt Szolo).
    Lehet valami kimaradt kérédesk közül.

Comments are closed.