header image
 

MMO User Interface jövője?

Korábban már volt szó az XL Games cég gondozásában hamarosan (2012) megjelenő ArcheAge nevű játékról. Természetesen Koerai MMOról van szó és természetesen ezt a céget is egy ex-NCSoft-os fejlesztő Jake Song alapította (érzem, hogy ez mennyire megdöbbentett mindenkit, van még vajon olyan koreai játékfejlesztő cég, ami valójában nem NCSoft-os kiugrott emberekből áll?) , aki nemes egyszerűséggel magát a LineAge alkotójaként aposztrofálja. Természetesen továbbra sem érdekel a játék (miért is érdekelne, mikor most éppen TERA fan vagyok), ellenben kiadtak a játékról néhány érdekes videót. Az hogy szép meg jó, az manapság már nem elég, itt nem is erről van szó. Hanem arról, hogy gyakorlatilag az UI-val olyasmit alkottak, amit én eddig sehol nem láttam. Komolyan mondom, aki ezt megtervezte az szerelmes lehet a PhotoShopban. Mindent ki/be lehet dockolni, összevissza méretezni. Rá tudsz firkálni a map-ra, tudsz rajta útvonalat tervezni, át tudod színezni a területeket és akkor még szinte semmi nem is mondtam. Én nem tudom, hogy lesz-e valaha is valami ebből az ArcheAge-ból (ami egyébként egy középkori lovagos MMO lesz – koreai felfogásban), de egy dolog biztos: UI tervezés szempontjából remélem, hogy egy nagyon komoly forradalmat fog beindítani. A tovább után két demonstrációs videó:

UI testreszabás:

Térkép testreszabás:

~ by Menorel on .

Offtopic

10 Responses to “MMO User Interface jövője?”

  1. Warhammer onlineban az UI testreszabasa szinte ugyan ilyen, odateszed a dolgokat, akkoraban ahova akarod, vagy siman kikapcsolod. Mondjuk a terkep resze tenyleg ujdonsag nekem is.

  2. Namost én rászántam az életemből a WAR-ra cirka egy hónapot még a startkor. Háát az én emlékeim vagy nagyon megkoptak, vagy a WAR UI-ja nagyon messze van ettől a fajta rugalmasságtól. Persze az ezek a start után kerültek be később, akkor mea cupla. Ezek a videók, nekem nagyon stunning shotok voltak. De akkor, hogy ezek után legyen is valami értelme a postnak. Ime nektek két screenshot az ArchAge-ből:


  3. Jó anyagnak tűnik.

  4. Bocsi,hogy ide irom ezt a kérdést,csak hirtelen nemtaláltam az oldalon megfelelö helyet neki,igy a legutolso cikkhez irom:) Na szoval lenne 2 fegyo 2.0ban,amit nemtudom,hogy mit tudnak,mert valami energiárol ir,az egyiknél meg ha összerakom egy másikkal akkor ad valamit,vagy hasonlo dolgot veszek ki belöle:)Na szoval itt van a 2 dolgog: http://www.aionarmory.com/item.aspx?id=100900697 és : http://www.aionarmory.com/item.aspx?id=100900719 Mégegyszer bocsi,hogy ide tettem fel a kérdést,és remélem tudja valaki,hogy ezek a fegyok mit tudhatnak

  5. Az elsőt egy world boss dobja (koreában még nem tudták leölni), a másik meg nem a 2.0 betonis kard?

  6. a kérdés az volt,hogy mik azok a plussz tulajdonságok amikel birnak a fegyok,nem pedig mi dobja:)

  7. nem akarok hülyeséget írni de ez amolyan Flame Sword quest szerűség. A quest szerint kell a zöld GS + némi mati amiért a quet ad egy kéket + ha folytatod a questet akkor a következő fázisaként arany fegyót ad. Az egyik matit pl named csókák dobják így azt hiszem ismétlős questről lehet szó. Leginkább az SR ismétlős questekre emlékeztet a dolog.

  8. csocsi:
    Padmaraska/Sematariux fegyverek: Mivel még nem sikerült megölni Koreában sem ezt a két world boss-t, ezért nincs tapasztalat arról, hogy vajon mi történik, ha valaki megszerez egy ilyen fegyvert. Minden bizonnyal valamilyen quest lesz majd amivel upgradelni lehet. Egy dolog viszont már most biztos: a Padma és a Sema fegyverek nem egymás párjai, valamint az upgradel-t fegyver sem az 1.9-es adafile-ban, sem a koreai powerbookban nincs benne, ergo igen valószínű, hogy ezeknek a végleges formája csak egy későbbi update-ben, kiegésztőben kerül a játékba.

    Seal fegyverek: Ejj-ejj erről volt már post… http://aion.variance.hu/2010/06/08/desu-16/

  9. Na ott van az 😀

  10. ahhaaa,köcce:)

Comments are closed.